Σάββατο, 1 Μαρτίου 2014

Λαϊκές στροφές





















01. Σ’ αγαπώ Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Κατερίνα Πανάγου
Σ’ αγαπώ κι απ’ τη ζωή μου ακόμα πιο πολύ | μα με πρόδωσες για άλλου το φιλί | τόσα όνειρα τρελά γίναν σύννεφα θολά | και το δάκρυ μου μια ατέλειωτη βροχή | Φύγε κι άφησε με σε παρακαλώ | όσο κι αν θελήσω να σε συγχωρήσω | να ξεχάσω δεν μπορώ | Τόσα όνειρα τρελά γίναν σύννεφα θολά | και το δάκρυ μου μια ατέλειωτη βροχή | Όμως να θυμάσαι για παντοτινά | το στερνό μου δάκρυ τη δική μου αγάπη | δε θα βρεις ξανά | Τόσα όνειρα τρελά γίναν σύννεφα θολά | και το δάκρυ μου μια ατέλειωτη βροχή

02. Ο χωρισμός Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Πίνω στο πόνο μου να πω | Πια πόρτα να χτυπήσω | Κλείσαν οι δρόμοι κλείσανε | Και δεν γυρίζεις πίσω | Ο χωρισμός είναι βουνό | Και το ανεβαίνω μόνος | Πίνω κρασί και δεν μεθώ | Βουρκώνω μα δεν κλαίω | Πήρα φωτιά και καίγομαι | Μα ανθρώπου δεν το λἐω

03. Είσαι όμορφη, κυρά μου Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Μάρω Μπιζάνη
Με ξεμυάλισες κυρά μου | Και διαρκώς παραμιλώ | Κι όλοι μες στη γειτονιά μου | Με φωνάζουνε τρελό | Είσαι όμορφη, κυρά μου | Σαν μικρό τριαντάφυλλο | Μα τι κρίμα, στα όνειρά μου | Μοναχά να σε φιλώ | Σαλονάκι η καρδιά μου | Έλα, που σε προσκαλώ | Κι αν σου πω, «γίνε δικιά μου» | Πες και συ «με το καλό» | Είσαι όμορφη, κυρά μου | Σαν μικρό τριαντάφυλλο | Μα τι κρίμα, στα όνειρά μου | Μοναχά να σε φιλώ | Κι αν δεν με πονάς κυρά μου | Σε θερμοπαρακαλώ | Τα παραμιλήματά μου | Ρίχτα όλα στο γιαλό | Είσαι όμορφη, κυρά μου | Σαν μικρό τριαντάφυλλο | Μα τι κρίμα, στα όνειρά μου | Μοναχά να σε φιλώ

04. Ο καημός Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Απόψε ήρθε ο καημός | στο σπίτι μου απόξω | Θεέ μου να `τανε ανθός | να βγω και να τον κόψω | Μα ο καημός δεν κόβεται | μέσα στη μαύρη νύχτα | κι από καρδιά σ’ άλλη καρδιά | πετά και δίνει πίκρα | Τον ένα κόβω τον καημό | φυτρώνει το μαράζι | Θεέ μου να `μουνα βουνό | ν’ αντέξω το χαλάζι

05. Καπετάν Αντώνης Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Βάλε καπετάν Αντώνη | κεχριμπάρι στα παιδιά | να περάσουνε οι πόνοι | και ν’ ανάψει η βραδιά | Στο κρασί τις πίκρες σβήστε | μέχρι το πρωί | και τις σκέψεις σας αφήστε | βρε θαλασσινοί | Γίνανε οι ώρες χρόνοι | και δε φτάνει το πρωί | βάλε καπετάν Αντώνη | βάλε κούπες στο κρασί | Στο κρασί τις πίκρες σβήστε | μέχρι το πρωί | και τις σκέψεις σας αφήστε | βρε θαλασσινοί

06. Στην ακρογιαλιά στον Γκίνη Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Στην ακρογιαλιά στον Γκίνη | Σ’ ένα ψαροκαφενέ | Η καρδιά μου έχει μείνει | Αμανάτι, μα το ναι | Μέμη, Φραγκοσυριανέ | Με τον ψαροκαφενέ | Πιάσε ούζο και χταπόδι | Να τα πιούμε ρεφενέ | Πιάσε ούζο και χταπόδι | Να τα πιούμε ρεφενέ | Παραγάδι και μελτέμι | Και ψαράδικες φωνές | Και στου ξέμπαρκου του Μέμη | Φέγγει ο ψαροκαφενές | Μέμη, Φραγκοσυριανέ | Με τον ψαροκαφενέ | Πιάσε ούζο και χταπόδι | Να τα πιούμε ρεφενέ | Πιάσε ούζο και χταπόδι | Να τα πιούμε ρεφενέ | Στην ακρογιαλιά στον Γκίνη | Μες στο φράγκικο χωριό | Η καρδιά μου έχει ξεμείνει | Και θα πάω να την βρω | Μέμη, Φραγκοσυριανέ | Με τον ψαροκαφενέ | Πιάσε ούζο και χταπόδι | Να τα πιούμε ρεφενέ | Πιάσε ούζο και χταπόδι | Να τα πιούμε ρεφενέ

07. Να ‘ταν να ‘ρχόταν ο Χριστός Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Καίτη Πανάγου
Να ‘ταν να ‘ρχόταν ο Χριστός | Να ‘ταν να ‘ρχόταν ο Χριστός | Πάλι στη γη | Να πάω κοντά του και κουράγιο | Να γυρέψω | Να δω πως γιάτρευε των άλλων | Την πληγή | Ίσως μπορέσω την δική μου | Να γιατρέψω | Άνθρωποι, άνθρωποι | Λάθος δρόμο πήρατε | Λάθος περπατάτε | Χάνεται ο Παράδεισος | Μας προσμένει άβυσσος | Άνθρωποι, που πάτε; | Να ‘ταν να ‘ρχόταν ο Χριστός | Να ‘ταν να ‘ρχόταν ο Χριστός | Κάποιαν αυγή | Να πάω κοντά του και μαζί | Να περπατήσω | Να σταυρωθώ όπως κι αυτός | Χωρίς οργή | Κι ίσως μπορέσω τους ανθρώπους | Να γνωρίσω | Άνθρωποι, άνθρωποι | Λάθος δρόμο πήρατε | Λάθος περπατάτε | Χάνεται ο Παράδεισος | Μας προσμένει άβυσσος | Άνθρωποι, που πάτε; | Να ‘ταν να ‘ρχόταν ο Χριστός

08. Ο χάρος σέρνει τον χορό Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Ερρίκος Θαλασσινός
Γάμος απόψε γίνεται παντρεύεται ο χάρος | παίρνει τα μάτια π' αγαπώ αχ π' αγαπώ | και εγώ μπαίνω κουμπάρος | Γραβάτα μαύρη εγώ φορώ | κι ο χάρος σέρνει το χορό | κι ο χάρος σέρνει το χορό | γραβάτα μαύρη εγώ φορώ | Χάρε λεβέντη χόρεψε ν' ανάψουν τ' άρματά σου | Που 'φεραν την αγάπη μου, αγάπη μου | στα μαύρα δώματά σου | Γραβάτα μαύρη εγώ φορώ | κι ο χάρος σέρνει το χορό | κι ο χάρος σέρνει το χορό | γραβάτα μαύρη εγώ φορώ | Χάρε κουμπάρος έκαμα | πες μου και 'με τον τρόπο | να κόβω σαν τα γιασεμιά, αχ γιασεμιά | τα νιάτα των ανθρώπων | Γραβάτα μαύρη εγώ φορώ | κι ο χάρος σέρνει το χορό | κι ο χάρος σέρνει το χορό | γραβάτα μαύρη εγώ φορώ

09. Γιατί, γλυκέ μου τύραννε Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Κατερίνα Πανάγου
Γιατί, γλυκέ μου τύραννε | Τα χέρια σου μου πήρανε | Όνειρα και καρδιά | Και οι χαρές που ζήσαμε | Κεράκια ήταν και σβήσανε | Μέσα σε μια βραδιά | Ανάθεμά σε τύχη μου | Μου ρήμαξες το σπίτι μου | Και στην καρδιά μου | Έβαλες φωτιά | Ανάθεμά σε τύχη μου | Γιατί μέσα στα στήθη μου | Δεν έβαζες μια πέτρα | Για καρδιά | Δεν έβαζες μια πέτρα | Για καρδιά | Πολύ αργά το ένοιωσα | Πως την καρδιά μου έδωσα | Σε άστατη ψυχή | Γιατί αυτή π’ αγάπησα | Μου φεύγει, και χαράμισα | Άδικα μια ζωή | Ανάθεμά σε τύχη μου | Μου ρήμαξες το σπίτι μου | Και στην καρδιά μου | Έβαλες φωτιά | Ανάθεμά σε τύχη μου | Γιατί μέσα στα στήθη μου | Δεν έβαζες μια πέτρα | Για καρδιά | Δεν έβαζες μια πέτρα | Για καρδιά

10. Στου Ποδονίφτη τα ταβερνάκια Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Κατερίνα Πανάγου
Στου Ποδονίφτη τα ταβερνάκια | Κάποτε σμίγαμε | Παλιοελλαδίτες και προσφυγάκια | Τα κουτσοπίναμε | Όμορφα χρόνια, αχ να γυρίζατε | Τα παραμύθια της πρώτης νιότης | Να μας θυμίζατε. | Τι ήταν οι αγάπες, παραμυθάκια | Που δεν τελειώνανε | Κι από τις βόλτες μες στα σοκάκια | Οι σόλες λιώνανε | Όμορφα χρόνια, αχ να γυρίζατε | Τα παραμύθια της πρώτης νιότης | Να μας θυμίζατε. | Φωτιά το αίμα και τα μεράκια | Μας βαλαντώνανε | Προσφυγοπούλες σαν λουλουδάκια | Μας παλαβώνανε | Όμορφα χρόνια, αχ να γυρίζατε | Τα παραμύθια της πρώτης νιότης | Να μας θυμίζατε.

11. Μόνος τώρα ψάχνω Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Κώστας Νίτσος
Κλεισμένη η καρδιά μου κι απόψε στον πόνο | Καημός με τυλίγει βαθειά στην ψυχή | Εκείνα τα μάτια που είχαν τον ήλιο | Μ’ αφήσαν και φύγαν μια νύχτα πικρή | Μόνος τώρα ψάχνω κάτω από τον πόνο | Για να βρω εκείνης το χαμένο δρόμο | Ματώσαν τα χέρια που χτίζαν αγάπη | Τα χείλη που δίναν δροσιά την αυγή | Γινήκανε λύπη, γινήκανε χιόνι | Νεκρά χελιδόνια σε μαύρο νησί | Μόνος τώρα ψάχνω κάτω από τον πόνο | Για να βρω εκείνης το χαμένο δρόμο

12. Σβήσε το δάκρυ από τα μάτια Τραγούδι: Μανώλης Αγγελόπουλος
Μουσική: Βασίλης Αρχιτεκτονίδης | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Σβήσε το δάκρυ από τα μάτια | διώξε τον πόνο απ’ την ψυχή | και φύγε από τα μονοπάτια | που πάνε στην καταστροφή | Ούτε στιγμή δε θα σ’ αφήσω | να πιεις την πίκρα της ζωής | θ’ ακολουθώ τα βήματά σου | μέσα στην μπόρα μη χαθείς | Βγάλε τη θλίψη απ’ την καρδιά σου | κι άσε το γέλιο να φανεί | και `γω θα γίνω η σκιά σου | ο ήλιος που θα σ’ οδηγεί

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης