Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Μεγαλοπρέπεια





















01. Στο κουτούκι του Αράπη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στο κουτούκι του Αράπη | μπήκα μόνος να τα πιω | να ξεχάσω μιαν αγάπη | που με τσάκισε στα δυο. | Φίλε Αράπη, ταβερνιάρη μου σοφέ | κάτσε παρέα να τα πιούμε, αδερφέ. | Εσύ που τόσες περιπτώσεις έχεις δει | πες μου τι κάνει όποιος έχει προδοθεί. | Κι ο Αράπης, άντρας φίνος | μου 'δωσε δυο συμβουλές: | "Αν σ' αφήσει ένας κρίνος | έχει κι άλλους ο μπαξές". | Φίλε Αράπη, ταβερνιάρη μου σοφέ | κάτσε παρέα να τα πιούμε, αδερφέ. | Εσύ που τόσες περιπτώσεις έχεις δει | απόψε μ' έσωσες απ' την καταστροφή.

02. Απόκληρος της μοίρας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μοιάζω με πλοίο που περιπλανιέται | και με συννεφιασμένο ουρανό | με βράχο που στη θάλασσα χτυπιέται | με δρόμο που δεν έχει γυρισμό. | Είμαι κορμί που χρόνια τυραννιέται. | Πού θες να βρω καρδιά να σ' αγαπώ; | Απόκληρος της μοίρας και του κόσμου | φύγε από μένα πριν πονέσεις, φως μου. | Μοιάζεις με ένα λουλούδι ανθισμένο | με ασημένιο άστρο λαμπερό | με δροσερή πηγή για διψασμένο | και με νεράιδα πρώτη στο χορό. | Κι εγώ είμ' ένα καράβι τσακισμένο. | Πού θες να βρω καρδιά να σ' αγαπώ;

03. Για φιλενάδα είσαι τέλεια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Για φιλενάδα είσαι θαύμα, είσαι τέλεια, | αλλά για σπίτι, κοριτσάκι, δεν ταιριάζεις, | εσύ πιστεύεις μοναχά στην πολυτέλεια | και τα φιλιά σ' αρέσει πάντα να τ' αλλάζεις. | Γι' αυτό γλυκιά μου και ωραία αμαρτία μου | μη μου φορτώνεσαι μονίμως να δεθούμε, | πάρε τα χάδια μου και δώσε μου τα χάδια σου | ώσπου κι οι δυο κάποια βραδιά τα βαρεθούμε, | πάρε τα χάδια μου και δώσε μου τα χάδια σου | ώσπου κι οι δυο κάποια βραδιά τα βαρεθούμε. | Για φιλενάδα είσαι τρέλα, είσαι όνειρο, | αλλά για σπίτι, κοριτσάκι, δεν σου πάει, | γιατί το μάτι σου, κουκλί μου, το παμπόνηρο | μόνο το χρήμα και το γλέντι αγαπάει. | Γι' αυτό γλυκιά μου και ωραία αμαρτία μου | μη μου φορτώνεσαι μονίμως να δεθούμε, | πάρε τα χάδια μου και δώσε μου τα χάδια σου | ώσπου κι οι δυο κάποια βραδιά τα βαρεθούμε, | πάρε τα χάδια μου και δώσε μου τα χάδια σου | ώσπου κι οι δυο κάποια βραδιά τα βαρεθούμε.

04. Άσ' τα φίλε μου Μιχάλη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Άστα φίλε μου Μιχάλη, την επάτησα, | με μια όμορφη γυναίκα που περπάτησα, | εγώ νόμιζα πως βρήκα τον πιο φίνο άγγελο | κι αν μου μάσησε τα φράγκα μ' άφησε και κάγκελο. | Ε ρε φίλε μου Μιχάλη έπαθα στραπάτσα, | κι ύστερα από τέτοιο χάλι πώς θα βγω στην πιάτσα. | Η γυναίκα σ' ανεβάζει στα ουράνια, | η γυναίκα σε πετάει στην αφάνεια, | έτσι, για το θεαθήναι, δίπλα της περπάτησα | και η πλάκα τώρα είναι, που την πάτησα. | Ε ρε φίλε μου Μιχάλη έπαθα στραπάτσα, | κι ύστερα από τέτοιο χάλι πώς θα βγω στην πιάτσα.

05. Στο μετρό Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στα σκαλοπάτια του μετρό, κοντά στην πόρτα, | σε είδαν κόρη μου, χλωμή, μισόγυμνη, | για ν' αγοράσεις τα γαλάζια σου τα χόρτα | τραγούδια έλεγες μ' απόκοσμη φωνή. | Τα όμορφα, γλυκά σου μάτια | μοιάζαν με σκοτεινή βραδιά, | κι όταν μου το 'παν, δυο κομμάτια | έγιν' η δόλια μου καρδιά, | εγώ που σου 'χτιζα παλάτια | κι εσύ στο βούρκο είσαι πια. | Σε είχα στείλει στην Ευρώπη να σπουδάσεις, | εγώ το ξέρω με τι πίκρες και καημό, | μα σε παρέσυρε, στο βάραθρο να φτάσεις, | αυτή η ζούγκλα που τη λεν πολιτισμό. | Τα όμορφα, γλυκά σου μάτια | μοιάζαν με σκοτεινή βραδιά, | κι όταν μου το 'παν, δυο κομμάτια | έγιν' η δόλια μου καρδιά, | εγώ που σου 'χτιζα παλάτια | κι εσύ στο βούρκο είσαι πια.

06. Σ' ένα τρένο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Σ' ένα τρένο με το Χάρο οδηγό | επιβάτες ένας πλούσιος κι εγώ, | πρώτη θέση εταξίδευε αυτός | και στην τρίτη εγώ που ήμουνα φτωχός, | και στην τρίτη εγώ που ήμουνα φτωχός. | Πρώτη θέση ή στην τρίτη ταξιδεύεις, | έρχεσαι, βλέπεις, βασανίζεσαι και φεύγεις. | Διασχίζαμε παρέα τη ζωή | και του κάναν τεμενά βράδυ, πρωί, | και σ' εμένα του ταλαίπωρου, παντού, | τα μαρτύρια μου κάναν του Χριστού. | Πρώτη θέση ή στην τρίτη ταξιδεύεις, | έρχεσαι, βλέπεις, βασανίζεσαι και φεύγεις. | Κι έτσι φτάσαμε στο τέρμα της ζωής | και μας βάλανε βαθειά στη μαύρη γης, | Πλάι, πλάι και τους δυο σε μια γωνιά | διακρίσεις δεν υπάρχουν τώρα πια, | διακρίσεις δεν υπάρχουν τώρα πια. | Πρώτη θέση ή στην τρίτη ταξιδεύεις, | έρχεσαι, βλέπεις, βασανίζεσαι και φεύγεις.

07. Μεγαλοπρέπεια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Αρχοντικό και με πολλή μεγαλοπρέπεια | κάθε σου βήμα που σε παίρνει μακριά | και το αντίο σου, κι αυτό μ' αξιοπρέπεια, | πόσο γλυκιά η πιο πικρή σου μαχαιριά, | και το αντίο σου, κι αυτό μ' αξιοπρέπεια, | πόσο γλυκιά η πιο πικρή σου μαχαιριά. | Έρωτα μεγαλοπρεπή μη λυπηθείς | στο χωρισμό μας αν δακρύσω, | φεύγεις, μα εγώ νιώθω ντροπή | που δεν μπορώ, που δεν μπορώ να σε κρατήσω, | φεύγεις, μα εγώ νιώθω ντροπή | που δεν μπορώ τον ουρανό να σου χαρίσω. | Αρχοντικό και το φιλί το τελευταίο σου | στο μέτωπό μου, δίχως πάθος και γοργό, | πόσο θα ήθελα στον έρωτα το νέο σου | να βρεις αυτά που δεν σου χάρισα εγώ, | πόσο θα ήθελα στον έρωτα το νέο σου | να βρεις αυτά που δεν σου χάρισα εγώ. | Έρωτα μεγαλοπρεπή μη λυπηθείς | στο χωρισμό μας αν δακρύσω, | φεύγεις, μα εγώ νιώθω ντροπή | που δεν μπορώ, που δεν μπορώ να σε κρατήσω, | φεύγεις, μα εγώ νιώθω ντροπή | που δεν μπορώ τον ουρανό να σου χαρίσω.

08. Βασίλεψαν τα μάτια μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Βασίλεψαν τα μάτια μου | απ' τα γλυκά σου χάδια | και τ' όνειρο στα σύννεφα | με πέταξε ψηλά. | Στην αγκαλιά σου ξέχασα | τα μαύρα μου σκοτάδια | και είδα την πικρή ζωή | να μου χαμογελά. | Μες στα πέλαγα του πόνου | τα δυο χέρια σου κουπιά | και βαρκούλα τ' όνειρό μου | που μας πάει στη λησμονιά. | Βασίλεψαν τα μάτια μου | απάνω στο κορμί σου, | βασίλεψαν τα μάτια μου | και βάρυναν γλυκά. | Ζωή για μένα ολόκληρη | κάθε γλυκιά στιγμή σου | και από σένα κι ύστερα | όλα μηδενικά.

09. Ο ύπνος πάλι δε με παίρνει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ο ύπνος πάλι δε με παίρνει, | με πάει ο νους μου και με φέρνει | μες στα λιμάνια και μες στους σταθμούς, | ρωτώ για σένα στους διαβάτες, | τους ταξιδιώτες και τους ναύτες, | ρωτώ για σένα γη και ουρανούς. | Νύχτα κι άδειασε ο δρόμος | μα δε φάνηκες ξανά | κι ο δικός μου ο ταχυδρόμος | πάντα προσπερνά. | Στην κάμαρά μου μια αράχνη | φωλιά τα όνειρά μας φτιάχνει | κι εγώ μιλάω με τη σιωπή, | να με θυμάσαι, τάχα, ακόμα; | ή σε διπλό πλαγιάζεις στρώμα; | κανείς δεν ξέρει για να μου το πει. | Νύχτα κι άδειασε ο δρόμος | μα δε φάνηκες ξανά | κι ο δικός μου ο ταχυδρόμος | πάντα προσπερνά.

10. Η τραγουδίστρια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κάποτε πολύ μεγάλη ήταν τραγουδίστρια | στα νυχτερινά τα κέντρα η πρωταγωνίστρια, | τραγουδούσαν τα σουξέ της σ' όλη την υδρόγειο, | τώρα έρημη πεθαίνει στο φτωχό υπόγειο. | Οι παλιές εφημερίδες που την εξυμνούσανε | κι οι ωραίοι της οι δίσκοι που κι αυτοί ραγίζανε | είναι μόνη συντροφιά της στα πικρά γεράματα | κι όταν βάζει ένα δίσκο αρχινάει τα κλάματα. | Σύνταξη δραχμή δεν παίρνει, ήταν ανασφάλιστη | κι απ' αυτή όσοι εζούσαν όλοι τους αχάριστοι. | Μόνο ένας επισκέπτης μια βραδιά τη σκέφτηκε: | χτύπησε την πόρτα ο Χάρος και τον καλοδέχτηκε.

11. Κορίτσι της φτωχολογιάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στη μεγάλη φάμπρικα, μες στο λασπονέρι, | άνθισε και ψήλωσε μια γαριφαλιά, | είναι η αγάπη μου, τ' ακριβό μου ταίρι, | είναι το κουράγιο μου μες στην απονιά. | Κορίτσι της φτωχολογιάς | μες στην καπνιά λουλούδι, | ούτε βροχή, ούτε βοριάς | μας σβήνει το τραγούδι. | Στη μεγάλη φάμπρικα, μες στο λασπονέρι, | άνθισ' η αγάπη μας ακριβό μου ταίρι. | Τραγουδάνε τ' αργαλειά λόγια μαγεμένα | και οι τόρνοι παίζουνε όμορφο σκοπό, | δε φοβάμαι τίποτα αφού έχω εσένα, | μη φοβάσαι τίποτα αφού είμαι εγώ. | Κορίτσι της φτωχολογιάς | μες στην καπνιά λουλούδι, | ούτε βροχή, ούτε βοριάς | μας σβήνει το τραγούδι. | Στη μεγάλη φάμπρικα, μες στο λασπονέρι, | άνθισ' η αγάπη μας ακριβό μου ταίρι.

12. Μεγαλοπρέπεια Οργανικό
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης