Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τραγουδά Βασίλη Τσιτσάνη





















Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σε τραγούδια του Βασίλη Τσιτσάνη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο Χρήστος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κάτσε ν’ ακούσεις μια πενιά | πιες κι ένα ποτηράκι | κι αν θες ζεϊμπέκικο γλυκό | περίμενε λιγάκι | Πάρε σειρά γιατί μπορεί | ίσως να μην προκάνεις | μη μας συμβεί το σοβαρό | και τη σειρά σου χάνεις | Κι αν δε σ’ αρέσουν όλα αυτά | που σου `χα πει πρωτίστως | το ζεϊμπεκάκι είν’ έτοιμο | έχει το λόγο ο Χρήστος

02. Μ' έβαλες στον μαυροπίνακα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αφού για μένα τα πάντα έχουν σβήσει, | τι να την κάνω τέτοια ζωή, | κοινωνία ένοχη που γυρεύεις θύματα, | μ’ έβαλες και μένα στο μαυροπίνακα, | κοινωνία ένοχη που γυρεύεις θύματα, | μ’ έβαλες και μένα στο μαυροπίνακα. | Και συ γυναίκα που τόσο μ’ αγαπούσες | κι ήσουν η μόνη μου παρηγοριά, | τώρα που με βρήκανε καραβοτσακίσματα, | μ’ έβαλες και συ σκληρή στο μαυροπίνακα, | τώρα που με βρήκανε καραβοτσακίσματα, | μ’ έβαλες και συ σκληρή στο μαυροπίνακα. | Κάποτε ζούσα εγώ στα μεγαλεία, | ήμουν καμάρι μεσ’ στο ντουνιά, | τώρα όλα τελείωσαν μείναν τα συντρίμματα | κι όλοι πια με βάλανε στο μαυροπίνακα, | τώρα όλα τελείωσαν μείναν τα συντρίμματα | κι όλοι πια με βάλανε στο μαυροπίνακα.

03. Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μ' άλλον τα 'χες και μου πούλαγες αισθήματα | σκανταλιάρικο κουκλί | μ' έβλεπες σαν είχες καραβοτσακίσματα | και ταρίφα μου ‘κοβες διπλή | Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | γώ είμαι το μπεγλέρι σου | εγώ πληρώνω κι άλλος πίνει | βρε κουκλί μου τι θα γίνει | αχ μέχρι πότε θα με τυραννάς | Το μαθα πως είχες χθες τρεξίματα | σκανταλιάρικο κουκλί | και μαζί μου αρχίζεις τα μυθιστορήματα | το γνωστό σου το διπλό βιολί | Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | γώ είμαι το μπεγλέρι σου | εγώ πληρώνω κι άλλος πίνει | βρε κουκλί μου τι θα γίνει | αχ μέχρι πότε θα με τυραννάς | Εγώ είμαι το μπεγλέρι σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | και άλλος είναι ο ντερμπεντέρης σου | γώ είμαι το μπεγλέρι σου | εγώ πληρώνω κι άλλος πίνει | βρε κουκλί μου τι θα γίνει | αχ μέχρι πότε θα με τυραννάς

04. Εβίβα Τραγούδι: Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Τουρκάκης
Εβίβα βρε παιδιά,  | εβίβα, εβίβα και καλή καρδιά. | Εβίβα, εβίβα, εβίβα βρε παιδιά, | απόψε η παρέα μας είν’ όλη λεβεντιά. | Κάπελα, φέρε μας κρασί, γέμισε το τραπέζι, | δώσε λεφτά στη μουσική, για πάρτη μας να παίζει. | Εβίβα βρε παιδιά,  | εβίβα, εβίβα και καλή καρδιά. | Απόψε δεν πάμε στο σπίτι μας, παιδιά, | ας μη τελείωνε ποτέ ετούτη η βραδιά. | Καθένας το κορίτσι του ας πάρει να χορέψει, | έρωτα απόψε και πιοτό και γλέντι, ώσπου να φέξει. | Εβίβα βρε παιδιά,  | εβίβα, εβίβα και καλή καρδιά. | Φτάνει το γλυκοχάραμα, παίζουν τα μπουζουκάκια, | εβίβα να τ’ αδειάσουμε κι αυτά τα ποτηράκια. | Εβίβα βρε παιδιά

05. Ο φλώρος Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μια καρδερίνα παρδαλή τον φλώρο μου κορτάρει | και πείσμα το βαλ’ η τρελή, κρυφά να μου τον πάρει. | Στο κλουβί του τριγυρίζει, το πουλί μου ξεμυαλίζει. | Τσίου, τσίου, η γαλιάντρα, θα μου τον πάρει η πονηρή, | μια κι ο φλώρος μου ψοφάει για το ξένο το κεχρί. | Τα σύρματα βάζω διπλά και το κλουβί αλλάζω, | μη μου το φάει το πουλί και θα το ξαναχάσω. | Από τούτα κι από ‘κείνα δε βαστιέται η καρδερίνα. | Τσίου, τσίου, η γαλιάντρα, θα μου τον πάρει η πονηρή, | μια κι ο φλώρος μου ψοφάει για το ξένο το κεχρί. | Από γυναίκας πονηριά ο φλώρος δε γλυτώνει | κι η καρδερίνα ένα πρωί μεσ’ στο κλουβί τρυπώνει. | Πάει το πουλί μου, πάει, η γαλιάντρα θα το φάει. | Τσίου, τσίου, η γαλιάντρα, θα μου τον πάρει η πονηρή, | μια κι ο φλώρος μου ψοφάει για το ξένο το κεχρί. | Τσίου, τσίου, η γαλιάντρα, θα μου τον πάρει η πονηρή, | μια κι ο φλώρος μου ψοφάει για το ξένο το κεχρί.

06. Βάλτε τώρα που γυρίζει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Έχω λεφτά για χάλασμα και για ξενύχτι κέφια, | έχω κι ένα κορίτσαρο, κορίτσι απ’ τις ατσίδες, | γι’ αυτό αν θέτε τάλιρα, βαράτε μπουζουξήδες. | Βάλτε τώρα που γυρίζει, βάλτε μου να πιω χαρμάνι, | θα με λιώσεις βρε γυναίκα, είμ’ αγόρι και δεν κάνει. | Φέρε μεζέδες κάπελα και κλείσε τα ρολά σου | κι αν θέλεις κάτσε δίπλα μου, να πιεις απ’ το δικό μου | και βάρδα μη κοιτάξουνε στραβά το θηλυκό μου. | Βάλτε τώρα που γυρίζει, βάλτε μου να πιω χαρμάνι, | θα με λιώσεις βρε γυναίκα, είμ’ αγόρι και δεν κάνει. | Βάλτε τώρα που γυρίζει, βάλτε μου να πιω χαρμάνι, | θα με λιώσεις βρε γυναίκα, είμ’ αγόρι και δεν κάνει.

07. Όταν συμβεί στα πέριξ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Γιατί ρωτάτε να σας πω | αφού σας είναι πια γνωστό | όταν συμβεί στα πέριξ φωτιές να καίνε | πίνουν οι μάγκες αργιλέ | Φωτιές ανάβει στο μυαλό | ένα ζεϊμπέκικο γλυκό | αυτοί χορεύουνε κι εγώ σφυρίζω | της μαστούρας το σκοπό | Η νύχτα φέρνει την αυγή | κι ο μπαγλαμάς μου κελαηδεί | ένα κελάηδισμα το ίδιο πάντα | στης μαστούρας το σκοπό

08. Ο τσολιάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας
Μια κούκλα μες στη γειτονιά τσολιά τηνε φωνάζουν | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | και στο σεργιάνι σαν θα βγει τα κάλλη της θαυμάζουν, | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Έλα τα τσαρούχια μας! | Μαχαραγιάς κι αν ήμουνα όλα θα τα πουλούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | με σένα κούκλα μου γλυκιά παντοτινά θα ζούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Στη μεταξένια σου ποδιά θα ζήσω ένα χρόνο | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να κάθουμαι να σε κοιτώ και να σε καμαρώνω | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Να σε κοιτώ μικρούλα μου λιγάκι μες στα μάτια | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να γίνουμε αυτοκράτορας με πλούτη και παλάτια. | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | βρε πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Άιντε οι τσολιάδες μας ε πω, πω!

09. Πολιορκία Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Την καρδιά σου σφίξε απόψε, μάνα, | κάνε κουράγιο και υπομονή. | Κι αν πικραμένα χτυπήσει η καμπάνα, | μην κλάψεις, μάνα, το γιο σου τον λεβέντη. | Στην αυλή σου αν θά ’ρθει κάποιο βράδυ | κυνηγημένο κι έρημο πουλί, | αγκάλιασέ το, μανούλα μου καημένη, | την πληγωμένη καρδιά του να γιατρέψεις.

10. Μια Κυριακή σε γνώρισα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μια Κυριακή σε γνώρισα | καθόσουν σ' έναν μπάγκο | και στοίχημα στην τσέπη σου | δεν είχες ένα φράγκο | Θυμάσαι κείνον τον καιρό | φιλιά και καρδιοχτύπια | μαζί με την αγάπη σου | πόσα φαρμάκια ήπια | Γι' αυτό σε βλέπω και έρχεσαι | απ' τη γωνιά του δρόμου | και σκίζεται η καρδούλα μου | και χάνω το μυαλό μου

11. Απ' τον καημό ξεχείλισα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

12. Η Χριστίνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ήταν ένα μαύρο δειλινό, | βαρύ σκοτεινιασμένο, | που έχασα τα μάτια σου τα δυο, | Χριστίνα μου | κι ακόμα περιμένω. | Θα κάνω άνω, κάτω Περαία και Αθήνα, | για να σε βρω Χριστίνα. | Θα κάνω άνω, κάτω Περαία και Αθήνα, | για να σε βρω Χριστίνα. | Σ’ έχασα και σαν τρελός ρωτώ, | τ’ αστέρια, το φεγγάρι, | μα όμως να μάθω δε μπορώ, | Χριστίνα μου, | ποιο δρόμο έχεις πάρει. | Θα κάνω άνω, κάτω Περαία και Αθήνα, | για να σε βρω Χριστίνα. | Έρημο το σπίτι κι αδειανό, | ρήμαξ’ απ’ άκρη σ’ άκρη, | τα παλιά σου γράμματα φιλώ, | Χριστίνα μου | και πνίγομαι στο δάκρυ. | Θα κάνω άνω, κάτω Περαία και Αθήνα, | για να σε βρω Χριστίνα.

13. Δε θέλω να ξενιτευτείς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Θα φύγω, μανούλα και γεια, σου αφήνω, | του πόνου το δάκρυ κι εγώ το αφήνω, | δε θέλω ο χρόνος φαρμάκια να δώσει, | σε σένα μανούλα και να σε πληγώσει. | Είναι πικρό της θάλασσας, παιδί μου, το ψωμί, | είναι τα ξένα μαύρα και βαριά σαν φυλακή. | Δε θέλω να ξενιτευτείς, λεβέντικο κορμί, | δε θέλω να ξενιτευτείς, λεβέντικο κορμί. | Σφυρίζει στην νύχτα το δόλιο καράβι, | μια μάνα στον Άγιο κεράκι ανάβει, | στο πρώτο λιμάνι, παιδί μου σαν φτάσεις, | μια μάνα μοναχή ποτέ μη ξεχάσεις. | Είναι πικρό της θάλασσας, παιδί μου, το ψωμί, | είναι τα ξένα μαύρα και βαριά σαν φυλακή. | Δε θέλω να ξενιτευτείς, λεβέντικο κορμί, | δε θέλω να ξενιτευτείς, λεβέντικο κορμί. | Είναι πικρό της θάλασσας, παιδί μου, το ψωμί, | είναι τα ξένα μαύρα και βαριά σαν φυλακή. | Δε θέλω να ξενιτευτείς, λεβέντικο κορμί, | δε θέλω να ξενιτευτείς, λεβέντικο κορμί.

14. Σκίσε το ανώνυμο γράμμα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το γράμμα το ανώνυμο | δεν πρέπει να πιστέψεις, | και πιο πολύ, αγάπη μου, | για πείσμα τους, θέλω να με λατρέψεις. | Το γράμμα το ανώνυμο | σε γέμισε με δάκρυ. | Μα μην πιστεύεις, σκίσε το | και πέτα το στην άκρη. | Ό,τι και να σου γράφουνε | το κάνουν από ζήλια, | γιατί δεν θα τολμούσανε | τα ψέματα να πούνε με τα χείλια. | Το γράμμα το ανώνυμο | σε γέμισε με δάκρυ. | Μα μην πιστεύεις, σκίσε το | και πέτα το στην άκρη. | Ζηλεύουν την αγάπη μας, | θέλουν να μας χωρίσουν, | και γράμματα σου γράφουνε ανώνυμα | για να σε ξεμυαλίσουν. | Το γράμμα το ανώνυμο | σε γέμισε με δάκρυ. | Μα μην πιστεύεις, σκίσε το | και πέτα το στην άκρη.

15. Τρικαλινή τσαχπίνα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας
Μη μου πληγώνεις σαν και πρώτα την καρδιά | Τρικαλινή τσαχπίνα, όμορφη γλυκιά | Ξέρεις για σένα εγώ έχω κρυφό καημό | μη με παιδεύεις αφού τόσο σ'αγαπώ | Είμαι παιδάκι μάλαμα και ζηλευτό | μες στην Ελλάδα τ' όνομά μου ξακουστό. | Τρικαλινή τσαχπίνα γύρνα στα παλιά | τα περασμένα ξέχασε παντοτινά. | Μ' αρνήθηκες και τώρα πια δε με κοιτάς | καταλαβαίνω πως για άλλονε πονάς | μα εγώ εσένα θ' αγαπώ παντοτινά | Τρικαλινή τσαχπίνα, σκέψου το καλά.

16. Κλαμένη ήρθες μια βραδιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κλαμένη ήρθες μια βραδιά | μες στης ταβέρνας τη γωνιά | μα είναι αργά πολύ να ζωντανέψεις | τον έρωτα που σκότωσες. | Δεν σε προσέχω σ' ό,τι λες | δεν με πειράζει τι κι αν κλαις, | μήπως εγώ για σε, δεν έχω κλάψει | και συ γελούσες πονηρή. | Μην περιμένεις τώρα πια | να ξαναζήσουν τα παλιά, | όλα τελειώσανε πια μεταξύ μας | και δεν υπάρχει τίποτα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης