Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Για πάντα




















01. Το καντήλι τρεμοσβήνει Τραγούδι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Το καντήλι τρεμοσβήνει | σε μια κάμαρα φτωχή | και μια μάνα σιγολιώνει | στο κρεβά, κρεβάτι μοναχή. | Ξένοι πια την παραστέκουν | για στερνή της συντροφιά. | Έφαγε την κόρη αρρώστια | και τον γιο, τον γιο η ξενιτιά. | Έσβησε πια το καντήλι | κι η μανούλα πάει μαζί. | Μοναχή σ’ αυτό τον κόσμο | τι το ή, το ήθελε να ζει.

02. Πήρα την στράτα την κακιά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Πήρα την στράτα, την στράτα την κακιά, | τίποτα τώρα δε μπορεί να με κρατήσει, | η ταπείνωση με δέρνει, η ζωή με παρασέρνει | κι η καρδιά μου σε μισεί, | η ταπείνωση με δέρνει, η ζωή με παρασέρνει | κι η καρδιά μου σε μισεί. | Για όλα φταις, για όλα φταις, | για όλα φταις μόνο εσύ. | Εσύ που μ' άφησες χωρίς να πεις μιλιά | και δεν ερώτησες ποτέ, ποτέ για μένα, | 'συ μου πέταξες τη βέρα στο θυμό σου κάποια μέρα | κι είμαι έρημο πουλί, | 'συ μου πέταξες τη βέρα στο θυμό σου κάποια μέρα | κι είμαι έρημο πουλί. | Για όλα φταις, για όλα φταις, | για όλα φταις μόνο εσύ.

03. Έχει η ζωή γυρίσματα Τραγούδι: Σταύρος Τζουανάκος
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Έχει η ζωή γυρίσματα | και καραβοτσακίσματα. | Ποτέ δεν ξέρεις άνθρωπε | η τύχη πώς τα φέρνει, | σήμερα σου χαμογελά | και αύριο σε δέρνει. | Έχει η ζωή γυρίσματα | και καραβοτσακίσματα. | Στον κόσμο αυτό τον άπονο | με δέρνει το παράπονο. | Εγώ είχα πλούτη και λεφτά | μα τώρα τα `χω χάσει, | για μια γυναίκα όμορφη | π’ αγάπησα στην πλάση. | Μες στης ζωής τα βήματα, | λαχτάρες και χτυπήματα. | Είν’ η ζωή σαν πέλαγος, | με μπόρες και γαλήνη, | χωρίς χαρές και βάσανα | κανέναν δεν αφήνει. | Έχει η ζωή γυρίσματα | και καραβοτσακίσματα.

04. Δώσ’ μου το παιδί μου Χάρε Τραγούδι: Γιώτα Λύδια
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Χάρε, να ΄βρισκα το δρόμο | να κατέβαινα-κατέβαινα στον Άδη, | να σου πάρω το παιδί μου | που το κρύβεις-το κρύβεις στο σκοτάδι. | Ό, τι άλλο θέλεις πάρε | δωσ’ μου το παιδί μου, | το παιδί μου, Χάρε. | Τ’ άφησες να μεγαλώσει | λες και το `κανες-και το `κανες για χάρη, | και ήρθες να το πάρεις τώρα, | τώρα που έχει γίνει-έχει γίνει παληκάρι. | Ό, τι άλλο θέλεις πάρε | δωσ’ μου το παιδί μου, | το παιδί μου, Χάρε. | Όσο άκαρδος κι αν είσαι, | Χάρε, εγώ-εγώ θα σε λυγίσω, | δεν μπορείς να το κρατήσεις, | δωσ’ μου το παιδί μου-το παιδί μου πίσω. | Ό, τι άλλο θέλεις πάρε | δωσ’ μου το παιδί μου, | το παιδί μου, Χάρε.

05. Ξένο σπίτι, ξένες πόρτες Τραγούδι: Σταύρος Τζουανάκος
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Ξένο σπίτι, ξένες πόρτες, | ξένο στρώμα κι εγώ νιά, | μια καλή στιγμή ποτέ δεν είδα | μες στη μαύρη ξενητειά. | Στης ξενητειάς τα βάσανα | μια ώρα δεν ανάσανα. | Μοναχός, στους πέντε δρόμους, | ζω από σένα μακριά, | σαν το μάρμαρο, αχ, πώς βαραίνει | στην καρδιά η ξενητειά. | Στης ξενητειάς τα βάσανα | μια ώρα δεν ανάσανα. | Ξένα μέρη, ξένοι τόποι | και ο πόνος συντροφιά, | για να ξαναρθώ πάλι κοντά σου, | κάνω πέτρα την καρδιά. | Στης ξενητειάς τα βάσανα | μια ώρα δεν ανάσανα.

06. Τύραννε, τι θα κερδίσεις Τραγούδι: Ρένα Ντάλια
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Τσακισμένη απ’ την ορφάνια | κι απ’ τα βάσανα | νόμισα κοντά σε σένα | πως θ’ ανάσανα. | Μου κατέστρεψες τη ζήση. | Άπονε τύραννε, τι θα κερδίσεις; | Ποια κατάρα σ’ έχει στείλει | μπρος στο δρόμο μου, | για να παίξεις με τη λύπη | και τον πόνο μου; | Μου κατέστρεψες τη ζήση. | Άπονε τύραννε, τι θα κερδίσεις; | Όσα απ’ την οργή της μοίρας | μού απομείνανε, | ήρθες να μου τα γκρεμίσεις, | μαύρε τύραννε. | Μου κατέστρεψες τη ζήση. | Άπονε τύραννε, τι θα κερδίσεις;

07. Είναι ο δικός μου ο καημός Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Όταν δεις πουλάκια λυπημένα, | μαραμένα τ’ άνθη στα κλαδιά, | τ’ άστρα τ’ ουρανού να `ναι σβησμένα | σαν αγέλαστα, χλωμά παιδιά. | Είναι ο δικός μου ο καημός | που `χει γίνει αναστεναγμός, | που `χει γίνει αναστεναγμός, | είναι ο δικός μου ο καημός, | είναι ο δικός μου ο καημός | που `χει γίνει αναστεναγμός. | Όταν δεις νυχτιά χωρίς φεγγάρι, | μαύρα σύννεφα στον ουρανό, | στο δεντρί να τρέμει το κλωνάρι, | γκρίζο και θολό το δειλινό. | Είναι ο δικός μου ο καημός | που `χει γίνει αναστεναγμός, | που `χει γίνει αναστεναγμός, | είναι ο δικός μου ο καημός, | είναι ο δικός μου ο καημός | που `χει γίνει αναστεναγμός, | που `χει γίνει αναστεναγμός.

08. Οι εξάρες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Βρήκα κι εγώ κάποια καρδιά να με καταλαβαίνει | γιατί κι αυτή απ’ το ντουνιά είναι βασανισμένη, | γιατί κι αυτή απ’ το ντουνιά είναι βασανισμένη, | βρήκα κι εγώ κάποια καρδιά να με καταλαβαίνει. | Μια γυναίκα αγαπώ με χιλιάδες χάρες, | να που έφερα κι εγώ μια φορά εξάρες, | να που έφερα κι εγώ μια φορά εξάρες. | Ήμουν στον κόσμο ναυαγός σαν καραβιού ρημάδι, | μα τώρα βρήκα, ο φτωχός, λίγη στοργή και χάδι, | μα τώρα βρήκα, ο φτωχός, λίγη στοργή και χάδι, | ήμουν στον κόσμο ναυαγός σαν καραβιού ρημάδι. | Μια γυναίκα αγαπώ με χιλιάδες χάρες, | να που έφερα κι εγώ μια φορά εξάρες, | να που έφερα κι εγώ μια φορά εξάρες. | Τώρα που ξέρω τι θα πει αγάπη κι ευτυχία, | δε σε φοβάμαι βρε ζωή κι ας είσ’ όλο κακία, | δε σε φοβάμαι βρε ζωή κι ας είσ’ όλο κακία, | τώρα που ξέρω τι θα πει αγάπη κι ευτυχία. | Μια γυναίκα αγαπώ με χιλιάδες χάρες, | να που έφερα κι εγώ μια φορά εξάρες, | να που έφερα κι εγώ μια φορά εξάρες.

09. Η Λίζα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ο χωρισμός βαθειά με σκάβει | και ψάχνω να ΄βρω ένα καράβι, | να φύγω μακριά σου, Λίζα, | που `κανες τα μαλλιά μου γκρίζα, | που `κανες τα μαλλιά μου γκρίζα. | Να φύγω δίχως γυρισμό, | Λίζα μου, όνειρο μεγάλο, | να ταξιδεύω τον καημό | απ’ το `να το λιμάνι στ’ άλλο, | Λίζα μου, όνειρο τρελό, | Λίζα μου, όνειρο μεγάλο. | Μ’ ένα καράβι θα σαλπάρω | που να μη βλέπει ούτε φάρο, | και μες στου πέλαγου το βάθος | να πνίξω το δικό σου πάθος, | να πνίξω το δικό σου πάθος. | Να φύγω δίχως γυρισμό, | Λίζα μου, όνειρο μεγάλο, | να ταξιδεύω τον καημό | απ’ το `να το λιμάνι στ’ άλλο, | Λίζα μου, όνειρο τρελό, | Λίζα μου, όνειρο μεγάλο.

10. Ωραία μου κυρία Τραγούδι: Μιχάλης Μενιδιάτης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είναι όμορφο το σπίτι σου κυρία | και τα έπιπλά σου είναι ακριβά, | το σαλόνι σου με γούστο στολισμένο | μα του λείπει της αγάπης η χαρά. | Είσαι όμορφη, ωραία μου κυρία, | μα η νύχτα σου σκεπάζει την καρδιά, | ένα σπίτι δίχως άντρα είναι άδειο, | με ατμόσφαιρα θλιμμένη και βαρειά, | ένα σπίτι δίχως άντρα είναι άδειο, | με ατμόσφαιρα θλιμμένη και βαρειά. | Είσαι όνειρο, ωραία μου κυρία, | ένα όνειρο πολύ ελκυστικό, | κι είναι κρίμα, το γλυκό σου προσωπάκι, | να μην έχει ένα χάδι αντρικό. | Είσαι όμορφη, ωραία μου κυρία, | μα η νύχτα σου σκεπάζει την καρδιά, | ένα σπίτι δίχως άντρα είναι άδειο, | με ατμόσφαιρα θλιμμένη και βαρειά, | ένα σπίτι δίχως άντρα είναι άδειο, | με ατμόσφαιρα θλιμμένη και βαρειά.

11. Η άμαξα μες στη βροχή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Η άμαξα μες στη βροχή | τράβα, αμαξά, μη μου βραχεί | το κορίτσι που ‘ναι, μέσα, | όμορφο σαν πριγκηπέσα, | μη μου βραχεί. | Τράβα αμαξά μου να χαρείς | όσο πιο γρήγορα μπορείς, | η βροχή όλο δυναμώνει, | το κορίτσι, μου κρυώνει, | μη μου βραχεί. | (Μην τυχόν και μου βραχεί). | Έβγα στην άσφαλτο αμαξά | και στρίψε πάλι αριστερά, | να μας φέρεις στο τσαρδί μας, | στη φωλίτσα την κρυφή μας, | τράβα ομαλά | (Τράβηξε βρε αμαξά).

12. Μικρός αρραβωνιάστηκα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μικρός αρραβωνιάστηκα | κορόιδο που επιάστηκα | και πήρα μια μπεμπέκα | μαγκιώρα για γυναίκα | Στο γάμο μάγκα να 'σουνα | να δεις καλαμπαλίκι | σαν να 'μουνα υπόδικος | και περιμένω δίκη | Και βγήκε η απόφαση | πως είμαι παντρεμένος | να κουβαλώ καθημερινώς | σαν γάιδαρος στρωμένος | Επήρα τη γυναίκα μου | παίρνω το μπουγιουρντί μου | τα σέα μου τα μέα μου | και βουρ για το τσαρδί μου | Την άλλη μέρα ξύπνησα | τότε να δεις μεράκια | αφού δεν είχαμε ψιλή | αυτή 'θελε χαδάκια | Να φύγω και να κουνηθώ | δε μ' άφηνε απ' το σπίτι | κι ένα χαλκά από σίδερο | μου κόλλησε στη μύτη

13. Ο καϊκτσής Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μουφλουζέλης | Στίχοι: Γιώργος Μουφλουζέλης
Σαράντα χρόνια καϊκτσής | και πάλι εγεια μόλα, | και πάλι εγεια μόλα, | ό,τι έσπειρα και θέρισα | χαμένα πήγαν όλα, | χαμένα πήγαν όλα. | Τα πήρανε τα κύματα | μου μείνανε τα κρίματα. | Ψάρευα και στις στεριές | τις ξανθομελαχροινές, | κι έμεινα στο έγεια μόλα | μα εδώ θα μείνουν όλα, | θα μείνουν όλα. | Την παλιοτρεχαντήρα μου | ψηλά θα την τραβήξω, | ψηλά θα την τραβήξω, | να βγάλω αντένες και πανιά | να μην ξαν’ αρμενίσω, | να μην ξαν’ αρμενίσω. | Αγάντα κουμπάρε μου, | αγάντα κουνιάδε μου. | Ψάρευα και στις στεριές | τις ξανθομελαχροινές, | κι έμεινα στο έγεια μόλα | μα εδώ θα μείνουν όλα, | θα μείνουν όλα. | Σαράντα χρόνια αρμένιζα, | μπουνάτσες και φουρτούνες, | μπουνάτσες και φουρτούνες, | και παίζανε στα χέρια μου | καΐκια και μαούνες. | Αγάντα κουμπάρε μου, | αγάντα κουνιάδε μου. | Ψάρευα και στις στεριές | τις ξανθομελαχροινές, | κι έμεινα στο έγεια μόλα | μα εδώ θα μείνουν όλα, | θα μείνουν όλα.

14. Μες στην πολλή σκοτούρα μου Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μες στην πολλή σκοτούρα μου | γιατί να σε γνωρίσω | κλαίω και λέω μυστικά για σένανε | γιατί να σ' αγαπήσω | Γιατί να κάθεσαι να λες | πως πια δε με γνωρίζεις | αφού η καρδιά μου επόνεσε για σένανε | γιατί με βασανίζεις | Θέλω να ξέρω πού γυρνάς | με ποιον εκουβεντιάζεις | τα μάτια σου τ' αράπικα πόσους γελούν | όταν γλυκοκοιτάζεις

15. Σε πότισα ροδόσταμο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στον άλλο κόσμο που θα πας | κοίτα μη γίνεις σύννεφο | κοίτα μη γίνεις σύννεφο | κι άστρο πικρό της χαραυγής | και σε γνωρίσει η μάνα σου | που καρτερεί στην πόρτα | Σε πότισα ροδόσταμο | με πότισες φαρμάκι | της παγωνιάς αητόπουλο | της ερημιάς γεράκι | Πάρε μια βέργα λυγαριά | μια ρίζα δεντρολίβανο | μια ρίζα δεντρολίβανο | και γίνε φεγγαροδροσιά | να πέσεις τα μεσάνυχτα | στη διψασμένη αυλή σου | Σε πότισα ροδόσταμο | με πότισες φαρμάκι | της παγωνιάς αητόπουλο | της ερημιάς γεράκι

16. Πάει ο καιρός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πάει ο καιρός, πάει ο καιρός | που ήταν ο κόσμος δροσερός | και κάθε αυγή ξεκινούσε μια πηγή | για να ποτίσει όλη τη γη | Ήρθανε νύχτες και βροχές | και χειμωνιάσαν οι ψυχές | και στο βαθύ το σκοτάδι έχει σταθεί | ένα παιδί να ζεσταθεί | Τώρα το δάκρυ κυλάει στο χώμα, | και πέρα απ' το βοριά | ένα καράβι ρωτάει ακόμα | πού θα βρει στεριά | Πάει ο καιρός...

17. Τι έχει και κλαίει το παιδί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Στο παραθύρι το κλειστό | κλαίει το παράπονο του | ένα παιδί που αγάπησε | κι έμεινε μοναχό του | Κανείς δε βγήκε για να ιδεί | τι έχει και κλαίει το παιδί | μα το λυπήθηκ' η αυγή | που πόνεσε τόσο πολύ | Διπλά τα 'βαλαν τα κλειδιά | στην πόρτα κάποια χέρια | Σβήσαν τον ήλιο του παιδιού | του θάμπωσαν τ' αστέρια | Κανείς δε βγήκε ....

18. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

19. Μέσα στο παλιό μου σπίτι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μέσ' απ' το παλιό μου σπίτι | βγαίνει ένας καπνός, | είναι σαν φωνή που βγαίνει | κι αναστεναγμός, | είναι σύννεφο και μπόρα | και βαρύς καημός. | Μέσα στο παλιό μου σπίτι | ήλιος δεν θα μπει, | σβήσανε τα όνειρά μου | σαν της νύχτας το κερί | και στο παραθύρι η γλάστρα | έχει μαραθεί.

20. Μια Κεφαλλονίτισσα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια Κεφαλλονίτισσα μέσ' απ' τ' Αργοστόλι | μια Κεφαλλονίτισσα και πώς να σας το πω. | Μια Κεφαλλονίτισσα μου 'δωσε πιστόλι | μου 'δωσε περίστροφο να πάω να σκοτωθώ. | Ντόνα Μαντόνα γλυκιά Κεφαλλονίτισσα | Ντόνα Μαντόνα με πίκρανες πολύ. | Όχι κυρά μου όχι, πιστόλι δε σου ζήτησα | όχι κυρά μου όχι, σου ζήτησα φιλί. | Μια Κεφαλλονίτισσα κάποιο μεσημέρι | μια Κεφαλλονίτισσα και πώς να σας το πω. | Μια Κεφαλλονίτισσα μου 'δωσε μαχαίρι | άγιε μου Γεράσιμε για να μαχαιρωθώ. | Ντόνα Μαντόνα γλυκιά Κεφαλλονίτισσα | Ντόνα Μαντόνα με πίκρανες πολύ. | Όχι κυρά μου όχι, μαχαίρι δε σου ζήτησα | όχι κυρά μου όχι, σου ζήτησα φιλί.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης