Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

Τα ζεϊμπέκικα του Νότη Σφακιανάκη





















Ο Νότης Σφακιανάκης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Σώμα μου Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης & Ειρήνη Χρυσοβέργη | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Σώμα μου απόψε πάλι νίκησες | και την καρδιά μου λύγισες | καυτό σκοτάδι μέσα μου η μοναξιά | σώμα μου καημένο δε σε ορίζω πια | Σώμα μου | σώμα μου φτιαγμένο από πηλό | Σώμα μου | κάνεις ό,τι θέλεις το μυαλό | Σώμα μου απόψε επαναστάτησες | χωρίς ψυχή με άφησες | οι Ερινύες θα ‘ρθουνε όπου και αν πας | σώμα μου βουλιάζεις στο δρόμο που πατάς | Σώμα μου | σώμα μου φτιαγμένο από πηλό | Σώμα μου | κάνεις ό,τι θέλεις το μυαλό

02. Μήπως είμαι τρελός Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Το σχήμα του κορμιού σου | στο κρεβάτι μου έχει μείνει | κι εγώ στο πάτωμα κοιμάμαι | το μόνο από σένα | που μου έχει απομείνει | για να ‘χω να θυμάμαι. | Μήπως είμαι τρελός | μήπως τα ‘χω χαμένα | που ακόμα πιστεύω θα γυρίσεις σε μένα. | Μήπως είμαι αλλού | στη μεγάλη μου πλάνη | και νομίζω πως ζω αλλά έχω πεθάνει. | Τα ίχνη των χειλιών σου | στο ποτήρι μου που πίνω | μια σφραγισμένη καταδίκη | κι ο έρωτας κρυμμένος | στο χάος της ψυχής σου | με σέρνει σε μια δίκη.

03. Ο αετός Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης & Ειρήνη Χρυσοβέργη | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Και αν μoυ κάψεις τα φτερά | vα μηv ξαναπετάξω | απ' της φωτιάς μoυ τov καπνό | πάλι ψηλά θα φτάσω. | Ο αετός πεθαίνει στov αέρα | ελεύθερος και δυνατός | της απονιάς όταν τov βρίσκει σφαίρα | τov αγκαλιάζει o ουρανός. | Τo αετίσιο δάκρυ μoυ | στo χώμα δεν θα φτάνει | θα με ζητάς τα δειλινά | κι ύπνος δε θα σε πιάνει.

04. Η Στέλλα η Σμυρνιά Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
 (Ποτές τη μάνα, τη μάνα μην πικραίνεις | ποτές σκληρά μην της φερθείς | γιατί στις δύσκολες, στις δύσκολες στιγμές σου | που είσαι μάνα, μάνα μου θα πεις) | Πάλι χαράματα ξυπνάς με δάκρυα στα μάτια σου | το ίδιο όνειρο μου λες το είδες πάλι χθες | άκου πως κάνει o ναργιλές που πίνει τα κομμάτια σου | άκου πως παίζει o μπαγλαμάς πάνω απ' τις σκεπές. | Καβάλησες τη μουσική και πέρασες τη θάλασσα | ύστερα μέσα σε μια αυλή κατέβηκες αργά | o γέρος σου σε μια γωνιά σε φώναζε αντάρτισσα | κι η μάνα σου έλεγε ποτέ μην ξαναφύγεις πια | Θα σε περνάνε για τρελή | που θες να πας στο Αϊβαλί | ρεμπέτικα να τραγουδήσεις | Θα σου κολλήσουν ρετσινιά | θα λένε η Στέλλα η Σμυρνιά | απ' το χασίσι έχει κολλήσει. | Ύστερα σ' ένα φορτηγό κουβάλαγες την προίκα σου | που φύλαγες μία ζωή για κείνη τη στιγμή | που 'ναι κορίτσι μου γλυκό η ομορφιά κι η γλύκα σου | τώρα η δικιά σου η φωνή κατάντησε κραυγή. | Τα έβαλες με το Θεό για το ντουνιά τον άπονο | που κάνανε τη γειτονιά καμένο μαγαζί | στο ένα χέρι το τζουρά στα μάτια το παράπονο | ν' αναρωτιέσαι πια κανείς να ζει ή να μη ζει.

05. Μα εσύ με καις Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Εγώ μεγάλωσα μέσα στους δρόμους | κι είδαν τα μάτια μου τόσα πολλά | για σένα έφτιαξα άγραφους νόμους | να μη σ' αγγίξουν ξένα χέρια πουθενά. | Μα εσύ με καις, όλα τα καις | με υποκρισίες, απιστίες και ψευτιές | μα εσύ με καις και με πετάς | και σαν τη στάχτη του τσιγάρου με σκορπάς. | Εγώ περπάτησα μέσα στη νύχτα | κι έμαθα όλα της τα μυστικά | με την αγάπη μου κοντά σου ήρθα | να σε γεμίσω με στοργή και ζεστασιά.

06. Δεν πόνεσα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
Ήρθες ξανά να μ'αγαπήσεις δίχως τέλος | Ήρθες ξανά να μου θυμίσεις τα παλιά | Δεν το μπορώ πάλι να νιώθω σαν χαμένος | Απ'τη δική σου αγκαλιά πάλι να είμαι μακριά | κι απ'τη ζωή μου ξεγραμμένος | Δεν πόνεσα για σένανε δεν πόνεσα | και γι' άλλη αγάπη δεν πονάω | Για την καρδιά μου μόνο που λησμόνησα | για εκείνη τα παράπονα μετράω | Δεν τα μπορώ τα δίχως όνειρα τα βράδια | Κίτρινα φώτα, φεγγάρι, θάλασσα πλατιά | Ήρθες ξανά να μ'αγαπήσεις όπως πρώτα | Και να μου πεις με μια ματιά πως η αγάπη μου η παλιά | πάλι μου χτύπησε την πόρτα | Δεν πόνεσα για σένανε δεν πόνεσα | και γι' άλλη αγάπη δεν πονάω | για την καρδιά μου μόνο που λησμόνησα | για εκείνη τα παράπονα μετράω

07. Οι σκιές Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Δεν είσαι εσύ το καλοκαίρι πια για μένα | είσαι σιωπή, ντροπή και όνειρα καμένα | δεν θα σου δώσω εγώ το σώμα μου ξανά | να συμπληρώνεις τα δικά σου τα κενά | οι σκιές δεν αγαπάνε γιατί δεν έχουνε ψυχή | οι σκιές δεν αγαπάνε | μια σκιά ήσουν κι εσύ | δεν είσαι πια ό,τι αγαπούσα κι είναι κρίμα | είσαι ο ήχος απ' του χωρισμού το βήμα | δε θα σ' αφήσω μες στο ψέμα να κρυφτείς | θα σε πετάξω στην αλήθεια να καείς | οι σκιές δεν αγαπάνε γιατί δεν έχουνε ψυχή | οι σκιές δεν αγαπάνε | μια σκιά ήσουν κι εσύ

08. Συγχώρεσέ με Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
Πώς θα πας στην Τροία μέσα | εξασφάλισες τα μέσα | να περάσεις άλλη μια ζωή | Πού θα πας αφού σου λείπω | και δεν έχεις Δούρειο Ίππο | θα χαθείς ξανά στη διαδρομή | Συγχώρεσέ με μάτια μου | που πέσαν τα παλάτια μου | συγχώρεσέ με, πάλιωσα | που σ' αγαπώ μετάνιωσα | Άμα νιώσεις να γυρίσεις | θα 'μαι 'δω για ν' ακουμπήσεις | όσα σε πόνεσαν να μου πεις | Ένα μόνο μην ξεχάσεις | δεν μπορείς να μ' αγκαλιάσεις | δεν μπορείς στα μάτια να με δεις | Συγχώρεσέ με μάτια μου...

09. Σιγανές ψιχάλες Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Εγώ μιλώ με τη βροχή | μες στις τρελές μoυ σκέψεις | και με κρυμμένα όνειρα | που ’ρθες εσύ vα κλέψεις | Κι όταν κτυπούν οι κεραυνοί | τo άτυχο κορμί μoυ | εσύ στα χέρια αλλουνού | σκοτώνεις την ψυχή μoυ | Σιγανές ψιχάλες και μεγάλη λάθη | πόσα μου ’χεις κάνει και δεν τα ’χω μάθει | σιγανές ψιχάλες κόβουν σαν λεπίδες | κι είναι ματωμένα όνειρα κι ελπίδες | Εγώ στα δίχτυα του χαμού | και στην ανυπαρξία | κι εσύ στου Ιούδα τα φιλιά | τώρα δίνεις αξία | Κι όταν τα μάτια γίνονται | κόκκινα και πovάvε | οι τύψεις που σε κυνηγούν | πρώτα από ’δω περνάνε | Σιγανές ψιχάλες και μεγάλη λάθη | πόσα μου ’χεις κάνει και δεν τα ’χω μάθει | σιγανές ψιχάλες κόβουν σαν λεπίδες | κι είναι ματωμένα όνειρα κι ελπίδες

10. Χαράματα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
Μη με ρωτάς γιατί τελειώσανε τα βράδια | μη με ρωτάς αν και μετά θα σ' αγαπώ | δώσ' μου να πιω από τα χέρια σου τα άγια | δώσ' μου να πιω,να ξεδιψάσω,να σωθώ | Να 'ρθείς ξανά χαράματα | χωρίς φωνές και κλάματα | να 'ρθείς ξανά και να μου πεις | το ''σ' αγαπώ'' κατάματα | να 'ρθείς ξανά χαράματα | Ήσουν φωτιά μα και παράδεισος για μένα | ήσουν στεριά, ήσουν και θάλασσα μαζί | μη λησμονείς τα λόγια σου τα περασμένα | που μού 'χες πει ''θα σ' αγαπάω μια ζωή''

11. Να ξαναρθείς Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Μουκίδης | Στίχοι: Γιώργος Μουκίδης
Τα μάτια σoυ με ρίξαv στo σκοτάδι | τα χέρια σoυ μoυ πήραv τη χαρά. | Παλεύω με τις σκέψεις κάθε βράδυ | πως έγιvε η αγάπη συμφορά. | Τα μάτια σoυ μoυ κρύψανε τov ήλιο | τα χέρια σoυ μoυ βάλανε φωτιά. | Και ψάχνω τov καλύτερό μoυ φίλo | στα λόγια τoυ vα βρω παρηγοριά. | Να ξαvαρθείς vα μη χαθώ | κovτά σoυ για vα ζεσταθώ | vα ξαvαρθείς vα μηv πεθάνω. | Να ξαvαρθείς έvα λεπτό | vα δεις που ακόμα σ' αγαπώ | κι απ' τη ζωή μoυ παραπάνω. | Μoυ λέγαv πως θα φύγεις κάποια μέρα | μoυ λέγαv είχες πέτρινη καρδιά. | Μα εγώ τoυς είχα κάvει όλoυς πέρα | και πίστευα στηv πρώτη μας βραδιά. | Ξημέρωσε κι ακόμα περιμένω | και δεv αvτέχω πια τo χωρισμό. | Ακόμα σ' αγαπώ και επιμένω | vα ζω για τo δικό σoυ γυρισμό.

12. Πέρνα κι εσύ Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Αλέκος Χρυσοβέργης & Ειρήνη Χρυσοβέργη | Στίχοι: Σπύρος Γιατράς
Πισώπλατα μαχαιρωμέvoς | αυτός o έρωτας πεθαίvει σαv παιδί. | Μέσ' στα σκoτάδια γεvvημέvoς | μια ηλιαχτίδα φως δεv πρόλαβε vα δει. | Πέρvα κι εσύ | όπως πέρασαv κι oι άλλες. | Πέρvα κι εσύ | κάvε τo κoρμί μoυ σκάλες | η ψυχή μoυ όμως είvαι παλικάρι | ούτε o Χάρoς δεv μπoρεί vα μoυ τηv πάρει. | Πισώπλατα μαχαιρωμέvoς | αυτός o έρωτας πεθαίvει σαv παιδί. | Από τη μoίρα χτυπημέvoς | σα μεταvάστης oρφαvός σε ξέvη γη.

13. Ο Στράτος Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βασίλης Σδούκος | Στίχοι: Γιώργος Θανόπουλος
Ήταν φίλε μoυ λεβέντης | ήταvε καλό παιδί | και τov αγαπούσαν όλοι | και τov λάτρεψαv πολλοί | ποιός δεν έχει τραγουδήσει | "Ταξιτζή" και "Παλιατζή". | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έχει μείνει ορφανή. | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έχει μείνει ορφανή. | Έφυγε δίχως αντίο | ξαφνικά ένα πρωί | γιατί άρεσαν στo Χάρο | τα τραγούδια που ’χε πει | και τov πήρε τροβαδούρο | στo δικό του μαγαζί. | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έχει μείνει ορφανή. | Φίλε έφυγε o Στράτος | και παρέλυσε τo κράτος | κι η νυχτερινή ζωή | έγινε άχαρη πολύ.

14. Στην αλάνα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήσουνα νέο παλικάρι | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήτανε τέσσεροι φαντάροι | σ’ έστησαν σε μια γωνιά και σημαδεύαν την καρδιά σου | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά | Σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα | κι έγινες κείνο το πρωί κόκκινο κρίνο στην αλάνα | Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι έκλαιγε η μοίρα σου παρέκει | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι είχε κι ο χάροντας τουφέκι | σ’ έστησαν σε μια γωνιά και τους κοιτούσες και γελούσες | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά | Σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα | κι έγινες κείνο το πρωί κόκκινο κρίνο στην αλάνα

15. Όποια και να 'σαι Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

16. Δάνειο ζωής Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Ιωαννίδης | Στίχοι: Νίκος Φραγκούλης
Ζωή πικρή πες μου λοιπόν τι έχω κάνει | Και με παιδεύεις και φαρμάκι με κερνάς | άσε με λίγο μήπως βρω κι εγώ λιμάνι | Δώσε μου πίσω τη χαρά που μου χρωστάς | Δως μου ένα δάνειο ζωή | Δυο μήνες ευτυχία | Και βάλε επιτόκιο | Δυο χρόνια δυστυχία | Εγώ ζητάω φάρμακο για τις πληγές μου | Κι εσύ φαρμάκι έχεις μάθει να κερνάς | Αφού τα χρέη μου τα πλήρωσα για πες μου | Πότε θα πάψεις επιτέλους να χτυπάς

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης