Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Γρηγόρης Μπιθικώτσης-Βίκυ Μοσχολιού από τους θησαυρούς των 45 στροφών





















01. Οι ακρογιαλιές Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Πριν να 'ρθει βαρύς χειμώνας | και μας πιάσουν παγωνιές, | έλα γρήγορα να πάμε | σε ζεστές ακρογιαλιές αγάπη μου, | σε ζεστές ακρογιαλιές. | Ο καιρός γοργά περνάει | και τα νιάτα βιάζονται, | κι οι καρδιές που αγαπούνε | κάποτε κουράζονται αγάπη μου, | κάποτες κουράζονται. | Σε καινούργια ακρογιάλια | θα μας βρίσκει η αυγή, | σαν πουλιά θα τραγουδούμε | την καινούργια μας ζωή αγάπη μου, | την καινούργια μας ζωή.

02. Γιατί δεν ήρθες Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Κώστας Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Βρούβας
Σε λίγο πάλι θα βραδιάσει κι είμαι μόνος, | μακρύς ο δρόμος και δεν ξέρω πού θα βγει. | Η κάθε ώρα μακριά σου είναι χρόνος, | η κάθε ώρα μια ολόκληρη ζωή. | Κουράστηκα να καρτερώ, | με λύγισε η θλίψη. | Γαλήνη δεν θα ξαναβρώ, | το γέλιο μού ’χει λείψει. | Σε λίγο πάλι θα βραδιάσει κι είμαι μόνος, | μακρύς ο δρόμος και δεν ξέρω πού θα βγει. | Ο ήλιος πάλι βασιλεύει μα δεν ήρθες, | βασίλεψε και η αγάπη μας μαζί. | Πες μου πως ήρθες να με βρεις μα δεν με βρήκες, | πες μου πού είσαι να πετάξω σαν πουλί.

03. Σπασμένα τριαντάφυλλα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Σιμόπουλος
Κάποτε ήμουνα παιδί | και σε αγάπησα πολύ | Μα έγινε η αγάπη μου | κλωνάρια μαδημένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Το περιβόλι της καρδιάς | το ‘καψες όπως ο βοριάς | τα όνειρα μου πέσανε | βαριά τραυματισμένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Οι αναμνήσεις στο μυαλό | χορό αρχίσανε τρελό | τα περασμένα μου ‘πανε | πως είναι πια για μένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα

04. Έτσι είναι φίλε η ζωή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Πάνος Πετσάς | Στίχοι: Πάνος Πετσάς
Ποτέ σου μη μελαγχολείς | για ότι σου συμβαίνει, | δεν βγαίνουν όλοι οι άνθρωποι | στον κόσμο κερδισμένοι. | Έτσι είναι φίλε η ζωή | σ' όλη της την πορεία | για άλλους διασκέδαση, | γι' άλλους ταλαιπωρία. | Άλλοι ανεβαίνουνε ψηλά | και άλλοι κατεβαίνουν, | μα όλοι άσκοπα στη γη | τα βήματά τους σέρνουν. | Έτσι είναι φίλε η ζωή | σ' όλη της την πορεία | για άλλους διασκέδαση, | γι' άλλους ταλαιπωρία.

05. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

06. Τα πάθη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ντ. Καρράς
Δίχως τα πάθη μου εγώ αργοπεθαίνω, | και με τα πάθη μου εγώ είμαι νεκρός, | ποια μοίρα σ' έστειλε, ποιο μαύρο πεπρωμένο, | απ' τα σκοτάδια μου να μου γυρεύεις φως, | ποια μοίρα σ' έστειλε, ποιο μαύρο πεπρωμένο, | απ' τα σκοτάδια μου να μου γυρεύεις φως. | Με κυριέψανε τα πάθη της ζωής | όσο κι αν θέλεις να με σώσεις δε μπορείς, | όσο κι αν θέλεις να με σώσεις δε μπορείς, | με κυριέψανε τα πάθη της ζωής. | Δεν έχω δύναμη για να σ' ακολουθήσω, | όσο κι αν ήθελα, δικός σου να γινώ, | άσε με μόνο με τα πάθη μου να σβήσω | και την ωραία σου αγάπη να θρηνώ, | άσε με μόνο με τα πάθη μου να σβήσω | και την ωραία σου αγάπη να θρηνώ. | Με κυριέψανε τα πάθη της ζωής | όσο κι αν θέλεις να με σώσεις δε μπορείς, | όσο κι αν θέλεις να με σώσεις δε μπορείς, | με κυριέψανε τα πάθη της ζωής. | Ποια μοίρα σ' έστειλε, ποιο μαύρο πεπρωμένο, | απ' τα σκοτάδια μου να μου γυρεύεις φως.

07. Θα σου φύγω και θα κλάψεις πικρά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Τώρα που μ' έχεις πρέπει να με προσέχεις, | ώρα να δείξεις στ' αλήθεια αν μ' αγαπάς, | γιατί αν με χάσεις θα είν' αργά, στο λέω, | δεν θα γυρίσω όσο κι αν με ζητάς. | Θα σου φύγω και θα κλάψεις πικρά, | θα θυμάσαι τη χρυσή μου καρδιά, | θα σου φύγω και θα κλάψεις πικρά. | Μη μου ποτίζεις φαρμάκι την καρδιά μου, | αν θέλεις, κάτσε λιγάκι να σκεφτείς, | γιατί αν θα φύγω μια μέρα από κοντά σου | πικρά θα κλάψεις και θα με θυμηθείς. | Θα σου φύγω και θα κλάψεις πικρά, | θα θυμάσαι τη χρυσή μου καρδιά, | θα σου φύγω και θα κλάψεις πικρά.

08. Είμαι φιλότιμο παιδί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης 
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Σ' αυτό τον κόσμο ποιος μπορεί να με κατηγορήσει, | ποιος είν' αυτός που θα βρεθεί, | με τι καρδιά, με τι ψυχή | θα πει πως τον αδίκησα εδώ σ' αυτή τη ζήση. | Δεν δίνω το δικαίωμα | να πουν κακό για μένα, | με ντρέπονται, δεν ντρέπομαι | μες στη ζωή κανένα. | Γι' αυτό και πάντα περπατώ με όρθιο το κεφάλι, | κι αν είχα υποχρεωθεί | από κανέναν στη ζωή, | εγώ την υποχρέωση διπλή την έχω βγάλει. | Δεν δίνω το δικαίωμα | να πουν κακό για μένα, | με ντρέπονται, δεν ντρέπομαι | μες στη ζωή κανένα. | Εμένα δε μπορεί κανείς να με κατηγορήσει, | είμαι φιλότιμο παιδί, | και θα 'ναι άδικος πολύ | αυτός που μέσα στο ντουνιά θα με συκοφαντήσει. | Δεν δίνω το δικαίωμα | να πουν κακό για μένα, | με ντρέπονται, δεν ντρέπομαι | μες στη ζωή κανένα.

09. Χαμένη αγάπη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Νίκος Καρανικόλας
Πόσο θα κλάψω για μια χαμένη αγάπη | πόσο θα κλάψω για αυτό το χωρισμό | μετανιωμένη εσύ θα βγεις μια μέρα | όταν θα δεις πως πας για το γκρεμό | μετανιωμένη εσύ θα βγεις μια μέρα | όταν θα δεις πως πας για το γκρεμό | Κακό σ' εμένα μη φανταστείς πως κάνεις | είσαι γυναίκα και σκέψου το καλά | θα 'ρθεις μια μέρα σκληρά μετανιωμένη | μα τότε θα' ναι αργά, αργά, πολύ αργά | θα 'ρθεις μια μέρα σκληρά μετανιωμένη | μα τότε θα' ναι αργά, αργά, πολύ αργά | Τα χρόνια φεύγουν χωρίς να καταλάβεις | ότι γερνάς και σβήνει η ομορφιά | δεν θα βρεθεί κάνεις για να σου δώσει | λίγη στοργή, λίγη παρηγοριά | δεν θα βρεθεί κάνεις για να σου δώσει | λίγη στοργή, λίγη παρηγοριά

10. Επίσημη αγαπημένη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Ξύπνησα νύχτα και μες στη σκέψη μου άναψαν φώτα. | Ήρθες κι εσύ έτσι απροσκάλεστη στου νου την πόρτα. | Μες στην καρδιά μου σε καλοδέχτηκα, αγαπημένη, | μεγάλη επίσημη, που τόσα χρόνια ήσουν χαμένη. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό. | Κοντά μου ήρθες, δειλά μου έδωσες τ’ άσπρο σου χέρι | και τα δυο χείλη σου με τα δικά μου γίνανε ταίρι. | Ξύπνησα νύχτα κι από κοντά μου ήσουν φευγάτη | κι ήμουνα μόνος μου στην άδεια κάμαρα, στ’ άδειο κρεβάτι. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό.

11. Ούτε αχ δε θα πω Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Όταν είδα πως θα φύγεις | κόντεψα να τρελαθώ, | μα δεν μπόρεσα να κλάψω | και να παραπονεθώ. | Ούτε "αχ" δε θα πω | αφού έδωσα μπέσα | σε μια μαύρη καρδιά | που δε μ’ έβαλε μέσα. | Ρίξε με κι εσύ πιο κάτω | να με πάρει ο ποταμός, | να με φάει το σκοτάδι, | να με λιώσει ο καημός. | Ρώτα τη συνείδησή σου | κι άφησέ με αν σ’ το πει, | θα ’ναι ο καημός δικός μου | μα δική σου η ντροπή.

12. Τα δειλινά Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έφυγες και πήγες μακριά, | σύννεφα σκεπάσαν την καρδιά, | σβήσαν απ' τα χείλη τα τραγούδια, | γύρω μαραθήκαν τα λουλούδια. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια. | Στους μεγάλους δρόμους περπατώ, | με το βλέμμα μου σ' αναζητώ, | λες κι αντιλαλούν τα βήματά σου | και ο πόνος με τραβάει κοντά σου. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δεν θα γυρίσεις πια. | Στα κλαδιά σωπαίνουν τα πουλιά, | έρημη η παλιά μας η φωλιά, | φύτρωσε στην πόρτα μας χορτάρι, | απ' τα χέρια μου σ' έχουνε πάρει. | Μα τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια.

13. Σ' έβλεπα στα μάτια Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σ' έβλεπα στα μάτια | κι ήσουνα δικός μου, | ταίρι μου παντοτινό. | Μ' άφησες μια μέρα | κι έχασα το φως μου | κι έχασα τον ουρανό. | Στον Άγιο Σπυρίδωνα ένα δειλινό | γύρισες, χαρά μου, κι ήρθα να σε βρω. | Δάκρυσαν τα μάτια σου, δάκρυσα κι εγώ | στον Άγιο Σπυρίδωνα ένα δειλινό. | Πάλι την πόρτα μου θα χτυπάς | μ' αγαπάς, μ' αγαπάς | πάλι καρδούλα μου θα στο πω | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ.

14. Έκλαιγε απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Κώστας Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Όλη τη νύχτα έκλαιγε | απόψε το φεγγάρι | γιατί χωρίσαν δυο καρδιές | για πάντα αυτό το βράδυ. | Και το φεγγάρι μάρτυρας | είδε το χωρισμό τους | την ώρα που μαλώνανε | στην ερημιά οι δυο τους, | στην ερημιά οι δυο τους. | Ήρθε και το ξημέρωμα | και βρήκε γκρεμισμένο | ένα μεγάλο έρωτα | στο δρόμο πεταμένο. | Και το φεγγάρι μάρτυρας | είδε το χωρισμό τους | την ώρα που μαλώνανε | στην ερημιά οι δυο τους, | στην ερημιά οι δυο τους.

15. Ποτήρι κάνε τα χείλη σου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Πού να 'βρω το ποτήρι της χαράς | να το στραγγίξω ως κάτω, | να πίνω, να πίνω και να ξεδιψώ | και πάλι να 'ν' γιομάτο, | να πίνω, να πίνω και να ξεδιψώ | και πάλι να 'ν' γιομάτο. | Ποτήρι κάν' τα χείλη σου | να πιω απ' τη δροσιά σου | κι ας γίνει η αγάπη σου σκλαβιά, | σκλαβιά κι η αγκαλιά σου, | κι ας γίνει η αγάπη σου σκλαβιά, | σκλαβιά κι η αγκαλιά σου. | Καμίνι έχει γίνει μου η καρδιά | κι ο ιδρώς ποτάμι τρέχει, | ζητάει, ζητάει ο πόθος μου δροσιά | και τελειωμό δεν έχει, | ζητάει, ζητάει ο πόθος μου δροσιά | και τελειωμό δεν έχει. | Ποτήρι κάν' τα χείλη σου | να πιω απ' τη δροσιά σου | κι ας γίνει η αγάπη σου σκλαβιά, | σκλαβιά κι η αγκαλιά σου, | κι ας γίνει η αγάπη σου σκλαβιά, | σκλαβιά κι η αγκαλιά σου.

16. Απελπισία Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Άνοιξα πάλι το παράθυρό μου | μήπως και τύχει να με θυμηθείς, | μα όπως σβήνουνε οι φωνές του δρόμου | σβήνουν κι οι ελπίδες μου να ξαναρθείς. | Απελπισία να σ' αγαπάω χωρίς ελπίδα | απελπισία τα βήματά σου να καρτερώ, | είμαι δεμένη στο παρελθόν μας με αλυσίδα | κι απελπισμένη, κι απελπισμένη θα σ' αγαπώ. | Έρχεσαι πάλι μες στην κάμαρά μου | σαν ένας ίσκιος κι όλο με κοιτάς, | κι όλα θαμπώνουνε απ' τα δάκρυά μου, | ας ήταν ν' άκουγα πως μ' αγαπάς. | Απελπισία να σ' αγαπάω χωρίς ελπίδα | απελπισία τα βήματά σου να καρτερώ, | είμαι δεμένη στο παρελθόν μας με αλυσίδα | κι απελπισμένη, κι απελπισμένη θα σ' αγαπώ.

17. Το παγωμένο χέρι σου Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιάννης Παπανικολόπουλος
Το παγωμένο χέρι σου | μου πάγωσε το χέρι | και την φωτιά σου έχασα | και χάθηκε τ' αστέρι. | Σταλαματιά το δάκρυ μου | στέγνωσε στη ματιά μου | και ο καημός μου πέτρωσε | βαθιά μες στην καρδιά μου. | Το παγωμένο χέρι σου | μου πάγωσε το χέρι | και στην ψυχή μου έφερε | της πίκρας το λημέρι.

18. Χρυσό κλουβί κι αγάπη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Έχτισα ένα μικρό σπιτάκι | που 'ναι όμορφο σαν παλατάκι, | όπως τ' ονειρευόμουνα καιρό, | μόνο η αγάπη που του λείπει, | το όμορφο το καρδιοχτύπι, | μα που θα πάει, θα τη βρω, | μόνο η αγάπη που του λείπει, | το όμορφο το καρδιοχτύπι, | μα που θα πάει, θα τη βρω. | Τόσα παιδιά στη γειτονιά μου | ζητούν να μπούνε στην καρδιά μου | κι απ' έξω ξενυχτούν ως το πρωί, | μα εγώ όμως πλέκω τ' όνειρό μου | για τ' αγόρι το δικό μου | που όπου να 'ναι θα φανεί, | μα εγώ όμως πλέκω τ' όνειρό μου | για τ' αγόρι το δικό μου | που όπου να 'ναι θα φανεί. | Έχτισα ένα μικρό σπιτάκι | που μοιάζει με χρυσό κλουβάκι, | που θα 'ναι τ' αγοριού μου η φωλιά, | εκεί θα βρίσκει αγάπης χάδια | να ξεκουράζεται τα βράδια | σαν θα γυρνάει απ' τη δουλειά, | εκεί θα βρίσκει αγάπης χάδια | να ξεκουράζεται τα βράδια | σαν θα γυρνάει απ' τη δουλειά.

19. Της πίκρας το λουλούδι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μες στην καρδιά μου φύτεψες | της πίκρας το λουλούδι. | Είναι ο πόνος μου, | είναι το δάκρυ μου, | το φαρμάκι που με κερνάς. | Εσύ το φύτεψες, | εσύ το πότισες | με το χέρι της απονιάς. | Βαθιά σε μαύρο πέλαγος | θα πνίξω την καρδιά μου, | καρδιά που έφταιξε | κι εσένα αγάπησε, | απ' το κύμα σκεπαστή. | Κι εσύ που πρόδωσες | την αγάπη μου | να 'χεις το κρίμα μες στη ζωή.

20. Μια φορά αγαπάμε Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Όταν γυρίσουν τα χελιδόνια | πάρε το δρόμο του γυρισμού, | πέρασαν μήνες, πέρασαν χρόνια, | μα δεν ανήκω εγώ αλλού. | Μια φορά μονάχα αγαπάμε, | μια φορά, ας μη γελιόμαστε, | με κλειστά τα μάτια όταν φιλάμε | τη χαμένη, τη χαμένη, τη χαμένη | αγάπη μας θυμόμαστε, | τη χαμένη, τη χαμένη, τη χαμένη | αγάπη μας θυμόμαστε. | Όταν αράζουν τ' άσπρα καράβια | σε περιμένω σαν να 'ναι χθες, | τα μάτια βλέπουν χιλιάδες μάγια | μα δεν αλλάζουν ποτέ οι καρδιές. | Μια φορά μονάχα αγαπάμε, | μια φορά, ας μη γελιόμαστε, | με κλειστά τα μάτια όταν φιλάμε | τη χαμένη, τη χαμένη, τη χαμένη | αγάπη μας θυμόμαστε, | τη χαμένη, τη χαμένη, τη χαμένη | αγάπη μας θυμόμαστε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης