Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

14 μεγάλα τραγούδια του Γρηγόρη Μπιθικώτση





















Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Του Βοτανικού ο μάγκας Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Του Βοτανικού ο μάγκας πέθανε την Κυριακή | και τον κλάψαν οι κοπέλες κι όλοι οι φίλοι οι καρδιακοί. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια, στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει. | Πάντα όμορφα γλεντούσε και δεν έκανε κακό | και τον αγαπούσαν όλοι μέσα στο Βοτανικό. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια, στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει. | Του Βοτανικού ο μάγκας είχε ωραίο παρελθόν | απ’ τα γλέντια και απ’ τους μάγκες θα ’ναι τώρα πια απών. | Του Βοτανικού το μάγκα, το καλύτερο παιδί, | στα μπουζούκια στις ταβέρνες πια κανείς δε θα τον δει.

02. Εγνατίας 406 Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Εγνατίας τετρακόσια έξι | τράβα ταξιτζή μου πριν να φέξει | τράβα μη μας δει κι η γειτονιά, | σούρα με την κούκλα αγκαλιά | Όπα, όπα τα μπουζούκια | όπα και ο μπαγλαμάς | της ζωής μας τα χαστούκια | με το γλέντι τα ξεχνάς. | Ξύπνησε η Σαλονίκη πάλι | άρχισε σκληρή η βιοπάλη | όμως το κορίτσι μου και 'γω, | άρχοντες θα νιώθουμε κι οι δυο. | Όπα, όπα τα μπουζούκια | όπα και ο μπαγλαμάς | της ζωής μας τα χαστούκια | με το γλέντι τα ξεχνάς. | Εγνατίας τετρακόσια έξι | πάμε να πλαγιάσουμε πριν φέξει | όνειρο να δούμε μαγικό, | όμορφο τον κόσμο τον κακό. | Όπα, όπα τα μπουζούκια | όπα και ο μπαγλαμάς | της ζωής μας τα χαστούκια | με το γλέντι τα ξεχνάς.

03. Η άμαξα μες στη βροχή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Η άμαξα μες στη βροχή | τράβα, αμαξά, μη μου βραχεί | το κορίτσι που ‘ναι, μέσα, | όμορφο σαν πριγκηπέσα, | μη μου βραχεί. | Τράβα αμαξά μου να χαρείς | όσο πιο γρήγορα μπορείς, | η βροχή όλο δυναμώνει, | το κορίτσι, μου κρυώνει, | μη μου βραχεί. | (Μην τυχόν και μου βραχεί). | Έβγα στην άσφαλτο αμαξά | και στρίψε πάλι αριστερά, | να μας φέρεις στο τσαρδί μας, | στη φωλίτσα την κρυφή μας, | τράβα ομαλά | (Τράβηξε βρε αμαξά).

04. Τρελοκόριτσο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γιάννης Παπαδόπουλος
Γεννήθηκες για την καταστροφή | κι ήρθες να γκρεμίσεις μια ζωή, | δε συλλογίστηκες τι πας να κάνεις | μαχαίρι μου ’μπηξες, τρελή θα με πεθάνεις | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Μ’ ένα ποτήρι πίναμε κι οι δυο | τώρα τα ’χεις κάνει ρημαδιό | που με παράτησες χωρίς αιτία | και με ρεζίλεψες σ’ όλη την κοινωνία | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς | Κουρέλι μου ’χεις κάνει την καρδιά | που μ’ άφησες, σκληρή, κάποια βραδιά | παλάτι σου ’χτισα πάνω στα αστέρια | όμως το γκρέμισαν, τρελή, τα δυο σου χέρια | Και τώρα τρελοκόριτσο γελάς | μα κατά βάθος κλαις και μ’ αγαπάς

05. Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ένα όμορφο αμάξι με δυο άλογα | να μου φέρετε τα μάτια μου σαν κλείσω | τον ντουνιά με τα στραβά και τα παράλογα | καβαλάρης μια φορά να σεργιανίσω | Το ένα τ' άλογο να είναι άσπρο | όπως τα όνειρα που έκανα παιδί | το άλλο τ' άλογο να είναι μαύρο | σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή | Να χτυπώ το καμουτσίκι μου το άπονο | σαν της μοίρας μου τ' αβάσταχτα χαστούκια | και ν' ακούγεται τη νύχτα σαν παράπονο | σαν πενιά λυπητερή από μπουζούκια | Το ένα τ' άλογο να είναι άσπρο | όπως τα όνειρα που έκανα παιδί | το άλλο τ' άλογο να είναι μαύρο | σαν την πικρή μου την κατάμαυρη ζωή

06. Επίσημη αγαπημένη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Ξύπνησα νύχτα και μες στη σκέψη μου άναψαν φώτα. | Ήρθες κι εσύ έτσι απροσκάλεστη στου νου την πόρτα. | Μες στην καρδιά μου σε καλοδέχτηκα, αγαπημένη, | μεγάλη επίσημη, που τόσα χρόνια ήσουν χαμένη. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό. | Κοντά μου ήρθες, δειλά μου έδωσες τ’ άσπρο σου χέρι | και τα δυο χείλη σου με τα δικά μου γίνανε ταίρι. | Ξύπνησα νύχτα κι από κοντά μου ήσουν φευγάτη | κι ήμουνα μόνος μου στην άδεια κάμαρα, στ’ άδειο κρεβάτι. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό.

07. Τι να σου κάνει μια καρδιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μακάρι να `χα δυο καρδιές | μες στην ζωή την ψεύτρα. | Η μια να λειώνει στις φωτιές, | μες τις φωτιές | κι άλλη να `ναι πέτρα. | Μες την ζωή μου τη πεζή | και τη βασανισμένη | τι να σου κάνει μια καρδιά, | αχ μια καρδιά | κι αυτή σακατεμένη. | Μακάρι να `χα δυο καρδιές | η μια για να πονάει | κι όταν την πνίγουν οι καημοί, | μες τη ζωή | η άλλη να γλεντάει.

08. Ο μπατίρης ο Λουκάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όταν πεθάνω σ' ένα γλέντι μια βραδιά | να μην κλάψετε μα τραγούδια να μου πείτε | και στο σταυρό μου να μου γράψετε παιδιά, | ένας μπατίρης ευτυχής ενθάδε κείται. | Ενθάδε κείται ο μπατίρης ο Λουκάς | που είπε τούτη την κουβέντα την μεγάλη | πως τα λεφτά σου όσο ζεις αν δεν τα φας | όταν πεθάνεις θα στα φάνε κάποιοι άλλοι. | Γι' αυτό γλεντήστε μες στον ψεύτικο ντουνιά | μη σας σκλαβώνει η κακία και το χρήμα | και να θυμάστε την κουβέντα του Λουκά | πως ούτε φράγκο δεν θα πάρετε στο μνήμα.

09. Μια γυναίκα φεύγει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Μαραμένα μες στο βάζο τα λουλούδια | λυπημένα σ' ένα κάδρο αγγελούδια. | Δίπλα η βρύση με ρυθμό στάζει φριχτό | τρίζει η πόρτα κι είν' το σπίτι ανοιχτό. | Μια γυναίκα φεύγει, μια σωστή κυρία | τα βήματά της σβήνουν μια θλιβερή ιστορία. | Κάνει κρύο κι η βροχή πάγωσε στη στέγη | μια γυναίκα φεύγει, μια γυναίκα φεύγει. | Στο τραπέζι ένα γράμμα πεταμένο | το ρολόι στις οχτώ σταματημένο. | Φεύγει ο χρόνος και το χτες είναι νεκρό | κλείνει η μοίρα το ρομάντζο το πικρό.

10. Ρολόι, κομπολόι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άννα Μπακιρτζή
Ένα ρολόι μου 'χες χαρίσει | που το κοιτούσα όταν αργούσες | που το κοιτούσα όταν αργούσες | και το ρωτούσα αν μ' αγαπούσες | Θα το δώσω το ρολόι | και θα πάρω κομπολόι | να μετράω τους καημούς | και τους αναστεναγμούς | Τώρα δεν είσαι στην αγκαλιά μου | και την καρδιά μου η ζήλια τρώει | τι να το κάνω τέτοιο ρολόι | κάθε του χτύπος και μοιρολόι

11. Θα κλείσω τα μάτια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Τον έρωτα φαρμάκωσε η μιζέρια | Κομμάτιασε η φτώχεια την καρδιά | Δεν ήρθανε για μας τα καλοκαίρια | και έγινε η ζωή τόσο βαριά | Θα κλείσω τα μάτια | θ' απλώσω τα χέρια | μακριά από τη φτώχεια | μακριά απ΄τη μιζέρια | θα πάρω την στράτα | και εγώ τη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια | και όπου με βγάλει | Πού να βρεθεί ντροπή να με κρατήσει | στη λάσπη και στην ξύλινη σκεπή | τη φτώχεια που μας έχει γονατίσει | τη νιώθω μεγαλύτερη ντροπή | Θα κλείσω τα μάτια | θ' απλώσω τα χέρια | μακρυά από τη φτώχεια | μακρυά απ΄τη μιζέρια | θα πάρω την στράτα | και εγώ τη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια | και όπου με βγάλει

12. Μου σπάσανε τον μπαγλαμά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μου σπάσανε τον μπαγλαμά | Κάτι παλιόμαγκες εψές αργά | Τον σπάσανε και φύγανε | Τα τέλια μ' απομείνανε | Τρίκι, τρίκι, τρίκι, τρίκι | μου 'διωχνε τον πόνο | Τρίκι, τρίκι, | και κυλούσε η παλιοζωή | Τον είχα σαν μικρό παιδί | και βασιλιά μες το τσαρδί | Αυτός με παρηγόραγε, | αυτός με καταλάβαινε | Τρίκι, τρίκι, τρίκι, τρίκι | μου 'διωχνε τον πόνο | Τρίκι, τρίκι, | και κυλούσε η παλιοζωή | Με τις γλυκές του τις πενιές | μου γιάτρευε πολλές πληγές | Τώρα στο έρμο μου τσαρδί, | αχ ποιος θα με παρηγορεί. | Τρίκι, τρίκι, τρίκι, τρίκι | μου 'διωχνε τον πόνο | Τρίκι, τρίκι, | και κυλούσε η παλιοζωή

13. Στον Πειραιά συννέφιασε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Στον Πειραιά συννέφιασε | και στην Αθήνα βρέχει | άλλος αγάπη έχασε | κι άλλος αγάπη έχει | Ανάβω το τσιγάρο μου | και η βροχή το σβήνει | χτυπώ την πόρτα π' αγαπώ | μα εκείνη δεν ανοίγει ω! | μα εκείνη δεν ανοίγει | Βλέπω τις κούρσες να περνούν | απ' τον μεγάλο δρόμο | κι εσύ το ξέρω πως γελάς | με τον δικό μου πόνο | Σε μια κολόνα στέκομαι | και πήρε να νυχτώνει | δεν λογαριάζω την βροχή | όσο κι αν δυναμώνει ω! | όσο κι αν δυναμώνει

14. Μάγκας βγήκε για σεργιάνι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Μάγκας βγήκε για σεργιάνι | για να βρει κανά τεκέ | Είχε ο δόλιος να φουμάρει | μέρες αργιλέ | Μάγκας βγήκε για σεργιάνι | για κανά τεκέ | Μόνος κάθεται και λέει | καμιά τζούρα πού θα βρει | Να γεμίσει το κεφάλι | να μαστουρωθεί | Μόνος κάθεται και λέει | τζούρα που θα βρει | Δεν τα θέλει τα παλάτια, | όλα τα περιφρονεί | Μια μελαχρινή του φτάνει | φίνος να γενεί | Κι άλλη μια ξανθούλα θέλει | να την παντρευτεί | (Είχε ο δόλιος να φουμάρει | μέρες αργιλέ | Μάγκας βγήκε για σεργιάνι | για κανα τεκέ)

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης