Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2013

Σταλιά-σταλιά





















Η Μαρινέλλα σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Σταλιά-σταλιά Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Αγόρι μου, στολίδι μου, | σαν γέρνεις και μ' αγγίζεις | πιο πέρα κι απ' τα πέρατα | του κόσμου μ' αρμενίζεις. | Σταλιά, σταλιά κι αχόρταγα | τα πίνω τα φιλιά σου, | κουρνιάζω σαν αδύνατο | πουλί στην αγκαλιά σου. | Ματιά, ματιά, τα μάτια σου | αγάπη με χορταίνουν, | τη μέρα με πεθαίνουνε, | τη νύχτα μ' ανασταίνουν. | Άσε να μπω στα χείλη σου | τη δίψα μου να σβήσω | και την καρδιά σου, αγόρι μου, | δροσιά να την ποτίσω.

02. Πίσω από τις καλαμιές Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πίσω από τις καλαμιές | ήρθες στον ύπνο μου εχτές | και με φιλούσες στα μαλλιά | και ξαναζούσα τα παλιά. | Να ΄ταν ο πόνος μια ματιά | το δάκρυ μια σταλαματιά | να ΄ταν φτερό ο χωρισμός | να τονε πάρει ο ποταμός. | Θα ΄ταν αλήθεια κι οι στιγμές | πίσω από τις καλαμιές. | Πίσω από τις καλαμιές | σ' άνοιξα χέρια κι αγκαλιές, | κι ήσουν δικός μου ως το πρωί | αλλά με ξύπνησ’ η ζωή.

03. Τώρα που ήρθε η στιγμή Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Σέβη Τηλιακού
Τώρα που ήρθε η στιγμή | για πάντα να μ' αφήσεις | τράβα μπροστά και πίσω σου | ούτε ματιά μη ρίξεις | Γιατί θα δεις στα μάτια μου | δάκρυα να κυλάνε | τα χέρια μου ν' απλώνονται | πίσω να σε ζητάνε | Το μίσος σου το άντεξα | μα ο χωρισμός με λειώνει | Να 'ταν να σε ξανάφερνε | το πρώτο χελιδόνι | Σου άνοιξα μιαν αγκαλιά | να μπεις να σε ζεστάνω | μα ζέστανα τη συμφορά | στο στήθος μου επάνω | Φύγε λοιπόν, δεν σε κρατώ | είναι δικαίωμά σου | για μένα έκλεισε η ζωή | στα χέρια τα δικά σου

04. Οι άντρες δεν κλαίνε Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Να μ' αγαπήσεις είν' αργά | και γνώμη να σου αλλάξω | τρέξε να βρεις τη μοίρα σου | κι εγώ καιρό να κλάψω | Στο καλό καημέ μου πικρέ | κι αγαπημένε | και μην κλάψεις για μένα ποτέ | οι άντρες δεν κλαίνε δεν κλαίνε | Κόψε τη σάπια την κλωστή | που χρόνια μας ενώνει | και πλάι σου και μοναχή | ήμουνα πάντα μόνη | Στο καλό καημέ μου πικρέ | κι αγαπημένε | και μην κλάψεις για μένα ποτέ | οι άντρες δεν κλαίνε δεν κλαίνε

05. Ποιος είν' αυτός Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ποιος είν' αυτός ο αψηλός | ποιος είν' αυτός ο τύπος | φίλος σου είναι ή γνωστός | η το παιδί σου μήπως | Είναι τ' αγόρι μου είναι ο τύπος μου | είναι ο άνθρωπος που αγαπώ | είναι το δάκρυ μου είναι η αγάπη μου | είναι ένα όνειρο μελαχρινό | Ποιος είναι αυτός που σου μιλά | με τη ριγέ γραβάτα | άσε τα λόγια τα πολλά | και μίλα μου σταράτα | Άλλαξες χρώμα στο μαλλί | και στα μπουζούκια τρέχεις | κι ο άνθρωπος με το γυαλί | ποιος είναι τι τον έχεις

06. Άμα δείτε το φεγγάρι Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κι άλλη μέρα πέρασε να σε περιμένω | κι άλλο Σαββατόβραδο έφυγε χαμένο | κι ο καημός με άρπαξε πάλι απ' τον ώμο | θάμπωσαν τα μάτια μου να κοιτώ στο δρόμο | Άμα δείτε το φεγγάρι | να του πείτε να μη βγει | να μη δει τα δάκρυά μου | που πλημμύρισαν τη γη | Το σκοτάδι χίμηξε απ' το παραθύρι | το κρασί σου πάγωσε μέσα στο ποτήρι | φάνηκαν στο πέλαγο κάτι πυροφάνια | πέλαγος ατέλειωτο κι η δική μου ορφάνια | Άμα δείτε το φεγγάρι | να του πείτε να μη βγει | να μη δει τα δάκρυά μου | που πλημμύρισαν τη γη

07. Άνοιξε πέτρα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άνοιξε πέτρα να κλειστώ | ήλιος να μη, ήλιος να μη με βλέπει | αντί για νύφη πρέπει | πρέπει στα μαύρα να ντυθώ | Άνοιξε πέτρα για να μπω | χάνω τον άντρα που αγαπώ | Νύχτα κατέβα απ' τα βουνά | νύχτα μαυροφορούσα | ο άντρας που αγαπούσα | τώρα για άλληνε πονά | Νύχτα κατέβα απ' τα βουνά | μέρα να μη με δει ξανά | Μπάτε κορίτσια στο χορό | κι αφήστε με μονάχη | κόπηκα σαν το στάχυ | και τώρα τρέμω σαν φτερό | Μπάτε κορίτσια στο χορό | έχασα αυτόν που καρτερώ

08. Πήρα τους δρόμους Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Πήρα τους δρόμους κι έχασα | και τα δρομάκια ξέχασα | που διάβαινα Αθήνα | Κι όλη τη γη κι αν πέρασα | τα χείλη μου δεν κέρασα | με μια γουλιά ρετσίνα | Δεν βρήκα μάτια να γελούν | και τις λιακάδες που μιλούν | και σβήνουνε τη θλίψη | Μου λείψαν φίλοι και καρδιές | και οι γλυκές σου οι βραδιές | για πάντα μού 'χουν λείψει.

09. Ο Κολωνακιώτης Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Νάκης Πετρίδης | Στίχοι: Σέβη Τηλιακού
Αν είσαι φίλε Κολωνακιώτης | κι αριστοκράτης | με τις φιγούρες σου να με θαμπώσεις | μη προσπαθείς | Εχω χορτάσει τα μεγαλεία | για να με ρίξεις θα κουραστείς | Είμαι γυναίκα με χαρακτήρα | και δεν σηκώνω τις πονηριές | μες στην ζωή μου έχω σπουδάσει | πως να ξεφεύγω τις κακοτοπιές | Αν η καρδιά σου λοιπόν το λέει | Κολωνακιώτη | ασ' τις κορδέλες γιατί | Είμαι γυναίκα με χαρακτήρα | και δεν σηκώνω τις πονηριές | μες στην ζωή μου έχω σπουδάσει | πως να ξεφεύγω τις κακοτοπιές

10. Κλαίω κάθε Κυριακή Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ξημέρωσε η Κυριακή | χτυπάνε οι καμπάνες | και πάνε για την εκκλησιά | με τα παιδιά οι μάνες | Κι εγώ θυμάμαι τα παλιά | καθώς χτυπά η καμπάνα | και κλαίω κάθε Κυριακή | γιατί δεν έχω μάνα | Αχ μάνα! | Στον ήλιο παίζουν τα παιδιά | και τα πουλιά στον κήπο | Κι απ' την γιορτή της Κυριακής | εγώ μονάχα λείπω | Θυμάμαι το ζεστό ψωμί | και τα πλυμένα ρούχα | και κλαίω κάθε Κυριακή | για την μανούλα πού 'χα | αχ μάνα!

11. Έχω στην πόρτα τα κλειδιά Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έχω στην πόρτα τα κλειδιά | να τά 'βρεις σαν γυρίσεις | σού 'χω φυλάξει στην καρδιά | στοργή για ν' ακουμπήσεις | και στο φανάρι έχω ψωμί | κι ένα ποτήρι υπομονή | να πιεις και να δειπνήσεις | Θα σου ετοιμάσω ένα ζεστό | να στηλωθείς χαρά μου | σε περιμένω σα Χριστό | στη μαύρη συμφορά μου | να γίνει ο πόνος μας φιλί | ν' ανθίσει η γλάστρα στο σκαλί | και τ' άσπρο στην καρδιά μου

12. Γλυκοχαράζει ξύπνησε Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Γλυκοχαράζει ξύπνησε | αγάπη μου μεγάλη | δος μου τα χείλη σου τα δυο | να τα γλυκοφιλήσω | και πριν τα ξημερώματα | να σ' αποχαιρετίσω | Γλυκοχαράζει ξύπνησε | αγάπη μου μεγάλη | μη λησμονήσεις τις στιγμές | που πέρασες μαζί μου | Αυτή η νύχτα ήτανε | ολόκληρη η ζωή μου | Γλυκοχαράζει ξύπνησε | αγάπη μου μεγάλη

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης