Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

Αθάνατα ρεμπέτικα





















01. Θεσσαλονίκη μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | εσύ που βγάζεις τα καλύτερα παιδιά | Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | όπου κι αν πάω σ' έχω πάντα στην καρδιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη με τα τόσα σου μεράκια | βγάζεις τα πιο όμορφα κορίτσια στον ντουνιά | βράδια μποέμικα τραγούδια στα σοκάκια | γλέντια ξενύχτια μες στην κάθε γειτονιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη μου κι αν είμαι μακριά σου | πάντα θυμάμαι τ' όνομά σου το γλυκό | αχ πώς νοστάλγησα να ξαναρθώ κοντά σου | κι ας ξεψυχήσω μπρος τον Πύργο το Λευκό | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι

02. Βαθειά στη θάλασσα θα πέσω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Βαθειά στη θάλασσα θα πέσω | να με σκεπάσει το νερό | τη δύστυχη ζωή που κάνω | να την αντέξω δεν μπορώ | Θα ξεχαστώ από τους φίλους | θα με ξεχάσουν συγγενείς | και θα χαθώ σ' αυτά τα βάθη | που δε θα τα πάτησε κανείς | Βαθειά στη θάλασσα θα πέσω | να με σκεπάσει το νερό | τα κύματα να μ' αγκαλιάσουν | το φως να μην το ξαναδώ

03. Ντερμπεντέρισσα  Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τρέξε, μάγκα, να ρωτήσεις | να σου πουν ποια είμαι γω | είμαι γω γυναίκα φίνα, ντερμπεντέρισσα | που τους άντρες σαν τα ζάρια τους μπεγλέρησα. | Πως θα γίνω εγώ δική σου, | πάψε να το συζητάς | δε γουστάρω τις παρόλες, σου 'ξηγήθηκα | στις ταβέρνες και στα καμπαρέ γεννήθηκα. | Δεν με συγκινούν αγάπες | φτάνει να καλοπερνώ | κάθε βράδυ να τραβάω το ποτήρι μου | και να σφάζονται λεβέντες για χατίρι μου.

04. Δε με στεφανώνεις Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Τι σε μέλει εσένα κι αν γυρνώ | το κορμί μου ακόμα κι αν πουλώ | πέντε χρόνια 'συ με τυραννάς | δε με στεφανώνεις με γελάς | Μια γυναίκα πες πως πέρασε | χάδια και φιλιά σε κέρασε | κάποια μέρα θα με θυμηθείς | όταν στη ζωή θα κουραστείς | Κάποιος άλλος σαν με παντρευτεί | η καρδούλα σου θα ματωθεί | τότε πλέον μόνος θα γυρνάς | στο μεθύσι εμένα θα ζητάς

05. Ένα πιάτο άδειο στο τραπέζι Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ένα πιάτο άδειο στο τραπέζι, | μια καρέκλα πάντα αδειανή, | σε προσμένουν πότε θα γυρίσεις | απ’ τα ξένα, δόλιο μας παιδί. | Δηλητήριο στο στόμα | είναι η κάθε μας μπουκιά | μέχρι που να ’ρθεις, παιδί μας, | απ’ τη μαύρη ξενιτιά. | Η μανούλα πάντοτε κλαμένη, | ο πατέρας όλο σκεφτικός | και τ’ αδέρφια σου και η καλή σου | σκέπτονται εσένα συνεχώς. | Πότε θά ’ρθεις, πότε θά ’ρθεις | απ’ τη μαύρη ξενιτιά | να χαρεί το σπιτικό μας | και η μαύρη μας καρδιά.

06. Συννεφιές Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Συννεφιές, συννεφιές  | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές | τι πιοτό, τι πιοτό μ' έχεις κεράσει | και το κέφι μου έχω χάσει | Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές | Αγκαλιές, αγκαλιές | πού είναι τα ωραία μας στις ακρογιαλιές | στην αυλή μου, στην αυλή μου τώρα βρέχει | και φεγγάρι πια δεν έχει | Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές | Οι χαρές, οι χαρές | κι ό,τι άλλο όμορφο να 'ταν δυο φορές | τους καημούς δε θα μετρούσα | δυο φορές θα σ' αγαπούσα | Συννεφιές, συννεφιές | όταν δε σε βλέπω έχω ακεφιές

07. Το βουνό Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Λουκάς Νταράλας | Στίχοι: Ευάγγελος Πρέκας
Θ' ανέβω και θα τραγουδήσω | στο πιο ψηλότερο βουνό | ν' ακούγεται στην ερημιά | ο πόνος μου με την πενιά | Με το βουνό θα γίνω φίλος | και με τα πεύκα συντροφιά | κι όταν θα κλαίω και πονώ | θ' αναστενάζει το βουνό | Απάνω στο βουνό θα μείνω | κι από τον κόσμο μακριά | θα κλαίω μόνος θα πονώ | και θα μ' ακούει το βουνό

08. Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω | Γιατί με άφησες το δυστυχή | Γιατί με κάνεις να πονώ να υποφέρω τόσο | Πρόσεξε γιατί μπορεί να παλαβώσω | Δεν αντέχω να σε βλέπω μ' άλλους να γυρνάς | Γιατί με κάνεις να πονώ να υποφέρω τόσο | Πρόσεξε γιατί μπορεί να παλαβώσω | Πάψε πλέον να με τυραννάς | Η μόνη μου λαχτάρα κι ευτυχία | Και τ' όνειρο μου φως μου είσαι εσύ | Σε αγαπώ πως να στο πω μωρό μου πίσω έλα | Μη με παρατάς και κάνω καμιά τρέλα | Στο 'χω πει χωρίς εσένανε να ζήσω δε μπορώ | Σε αγαπώ πως να στο πω μωρό μου πίσω έλα | Μη με παρατάς και κάνω καμιά τρέλα | Γύρισε ξανά σε συγχωρώ

09. Κάποια μάνα αναστενάζει Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης & Βασίλης Τσιτσάνης
Κάποια μάνα αναστενάζει | μέρα νύχτα ανησυχεί | το παιδί της περιμένει | που είχε χρόνια να το δει, | το παιδί της περιμένει | που είχε χρόνια να το δει. | Μέσα στην α, απελπισιά της | κάποιος την πληροφορεί | ότι ζει το παλικάρι | και οπωσδήποτε θα ΄ρθει, | ότι ζει το παλικάρι | και οπωσδήποτε θα ΄ρθει. | Με υπομονή προσμένει | με λαχτάρα στην καρδιά | ο λεβέντης να γυρίσει | απ' τη μαύρη ξενιτιά, | ο λεβέντης να γυρίσει | απ' τη μαύρη ξενιτιά.

10. Ζαΐρα Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για | Ζαίρα θα 'ρθω να σε κλέψω κάποια βραδιά | απ' την αγκαλιά του μαχαραγιά | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | σβήνω απ' τον πόθο μ' άλλον σαν σε νιώθω | αχ Ζαίρα μου γλυκιά | Ζαίρα λάμπεις σαν αστέρι στην αραπιά | μ' άναψες φωτιά δεν αντέχω πια | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλελέλι γιαλελελελι γιαλελέλι | κάστρα θα γκρεμίσω μα δε θα σ' αφήσω | σκλάβα του μαχαραγιά | Γιαλαούμπι, γιαλαούμπι γιελ για χαμπίμπι για

11. Σαν μαγεμένο το μυαλό μου Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Σαν μαγεμένο το μυαλό μου φτερουγίζει | η κάθε σκέψη μου κοντά σου τριγυρίζει | δεν ησυχάζω και στον ύπνο που κοιμάμαι | εσένα πάντα αρχοντοπούλα μου θυμάμαι | Μες στης ταβέρνας τη γωνιά για σένα πίνω | για την αγάπη σου ποτάμια δάκρυα χύνω | λυπήσου με μικρή και μη μ' αφήνεις μόνο | αφού το ξέρεις πως για σένα μαραζώνω | Αχ παιχνιδιάρα πάψε τώρα τα γινάτια | και μη μου κάνεις την καρδούλα μου κομμάτια | με μια ματιά σου σαν μου ρίχνεις αχ πώς λιώνω | μαζί σου ξέρεις τον ξεχνάω κάθε πόνο

12. Ξημερώνει και βραδιάζει Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ξημερώνει και βραδιάζει | Πάντα στον ίδιο τον σκοπό | φέρτε μου να πιω | το ακριβότερο πιοτό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Κι όταν βλέπεις ταβερνιάρη | Να σπάω να παραμιλώ | μη με κατακρίνεις | μη με παίρνεις για τρελό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Η καρδιά μου συννεφιάζει | Τρέχουν τα δάκρυα βροχή | σίγουρα θα πάμε | μια και φτάσαμε ως εκεί | Εσύ στο χώμα κι εγώ στη φυλακή

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης