Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

Κόκοτας





















01. Όνειρο απατηλό Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μ' ένα όνειρο τρελό | όνειρο απατηλό | ξεκινήσαμε κι οι δυο μας | και στου δρόμου τα μισά | σβήσαν τ' άστρα τα χρυσά | ξαφνικά από τον ουρανό μας | Ποια μοίρα με ζηλεύει | ποιο μάτι φθονερό | και χάθηκε μια αγάπη | προτού να τη χαρώ | σαν πλοίο που ναυάγησε | σαν νούφαρο που μάδησε | στης λίμνης μέσα το θολό νερό | Με ελπίδες λιγοστές | έστω και απατηλές | να γυρίσεις περιμένω | ίσως βγει αληθινό | τ' όνειρό μου το τρελό | τ' όνειρό μου το ναυαγισμένο

02. Στου Όθωνα τα χρόνια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα μεσημέρι | στης Ακρόπολης τα μέρη | άπονοι ληστές | κάναν τις πέτρες τις ζεστές | λημέρι | Στο Μοναστηράκι | Βαυαροί χωροφυλάκοι | μες στην αντηλιά, χορεύουν μπρος στον βασιλιά | συρτάκι | Στην Κρήτη και στη Μάνη | θα στείλουμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | θα στείλουμε φιρμάνι | να 'ρθούν οι πολιτσμάνοι | να κυνηγήσουν τα θεριά. | Κάτω στο λιμάνι | τραγουδούν οι πολιτσμάνοι | ήρθαν τα παιδιά | μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Μάνη | Ήρθανε την Τρίτη | τα παιδιά του Ψηλορείτη | πίνουν τσικουδιά, μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Κρήτη | Στην Κρήτη και στη Μάνη | εστείλαμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | εστείλαμε φιρμάνι | κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι | και διώξαν όλα τα θεριά.

03. Πήρες το μεγάλο δρόμο Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πήρες τον μεγάλο δρόμο | για να πας στα ξένα | άφησες σε μένα | τη λαβωματιά | Πήρες τον μεγάλο δρόμο | δρόμο δίχως άκρη | έγινε το δάκρυ | θάλασσα πλατιά | Τώρα την πόρτα μου χτυπάν | βοριάδες και χειμώνες | μα οι καρδιές που αγαπάν | μένουνε πάντα μόνες | Πήρες τον μεγάλο δρόμο | και το μονοπάτι | Πώς να κλείσω μάτι | πώς να κοιμηθώ | Πήρες τον μεγάλο δρόμο | και μονάχος μένω | τι να περιμένω | τι να καρτερώ

04. Πέσε στην αγκαλιά μου Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιάννης Παπανικολόπουλος
Βάλε να πιεις, να πιω | απ’ της αγάπης το κρασί, | διπλό τον ουρανό | να τον θωρείς, να τον θωρώ | Βάλε να πιεις να πιω | απ’ των φιλιών μας το πιοτό, | φεγγάρι μου λαμπρό | να με χαρείς, να σε χαρώ | Πέσε στην αγκαλιά μου | τώρα όσο είναι νωρίς | προτού κι εμείς να μπούμε | μες τα βάσανα της ζωής | Βάλε να πιεις, να πιω | απ’ των χειλιών μας το πιοτό, | φεγγάρι μου λαμπρό | να με χαρείς, να σε χαρώ

05. Είμαι ένας ήλιος Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Λάκης Καρνέζης | Στίχοι: Ηλίας Παπασιδέρης
Είμαι ένας ήλιος χωρίς αχτίδες | ένα πουλί χωρίς φτερά | ένα καράβι χωρίς λιμάνι | που ταξιδεύει να βρει χαρά | Πόσες φουρτούνες και καταιγίδες | μ’ έχουνε βρει μες στη ζωή | τόσο φαρμάκι γιατί να πίνω | από το βράδυ ως το πρωί | Είμαι ένας ήλιος χωρίς αχτίδες | χωρίς αγάπη στη ζωή | κι αντί το γέλιο έχω το δάκρυ | για συντροφιά μου πάνω στη γη

06. Μη μου χτυπάς τα μεσάνυχτα την πόρτα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μη μου χτυπάς | τα μεσάνυχτα τη πόρτα | μη μου μιλάς | να σ' ακούσω δεν μπορώ | Αν μ' αγαπάς | μην γυρίζεις πίσω | άσε να κρατήσω | τον πόνο συντροφιά | Όπου κι αν πας | την αγάπη παίρνεις | το σκοτάδι φέρνεις | και τη συννεφιά

07. Βρέχει ο Θεός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | Θα ‘ρθω στην πόρτα σου για λίγο να σταθώ | Σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ | Σιγά, σιγά κι αυτό το βράδυ | στα σκαλοπάτια σου και πάλι θα βρεθώ, | σιγά, σιγά μες στο σκοτάδι | ένα παράπονο της νύχτας να σου πω | Μη μου κρατάς κλειστή την πόρτα | Βρέχει ο Θεός και θα βραχώ | Άνοιξε αγάπη μου σαν πρώτα | Να μπω κι εγώ να ζεσταθώ

08. Με τι καρδιά να σ' αποχαιρετήσω Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Με τι καρδιά να σ' αποχαιρετήσω | Με τι καρδιά τραγούδι να σου πω | στον ουρανό με τ' όνειρο θα ζήσω | στον ουρανό σαν άστρο θα χαθώ | Βάλε φωνή κοντά σου να γυρίσω | βάλε φωνή τη γη να θυμηθώ | Με τι καρδιά τα μάτια σου ν' αφήσω | Με τι καρδιά τον κόσμο ν' αρνηθώ | σε σκοτεινό γεφύρι θα καθίσω | σε σκοτεινό ποτάμι θα σταθώ | Δως μου φωτιά τη νύχτα μου να σβήσω | Δως μου φωτιά στον ήλιο να βρεθώ

09. Όταν θυμάμαι εκείνη Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Όταν στον ουρανό τ' άστρο το πρωινό | βλέπω να τρεμοσβήνει, θυμάμαι εκείνη π' αγαπώ | όταν βλέπω μακριά, καράβια στο Νοτιά | πάλι θυμάμαι εσένα, που 'πες θλιμμένα έχε γεια | Μέσ' στη ζωή με στάθηκες για μια στιγμή και χάθηκες | κι απλώθηκε στο νου μου η συννεφιά | γεράκι ο πόνος π' άραξε, το στήθος μου και χάραξε | καημούς στην πονεμένη μου καρδιά | Όταν στον ουρανό τ' άστρο το πρωινό | βλέπω να τρεμοσβήνει, θυμάμαι εκείνη π' αγαπώ | Μέσ' στη ζωή με στάθηκες για μια στιγμή και χάθηκες | κι απλώθηκε στο νου μου η συννεφιά | γεράκι ο πόνος π' άραξε, το στήθος μου και χάραξε | καημούς στην πονεμένη μου καρδιά | Όταν στον ουρανό τ' άστρο το πρωινό | βλέπω να τρεμοσβήνει, θυμάμαι εκείνη π' αγαπώ

10. Στου Προφήτη Ηλία Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου
Στου Προφήτη Ηλία τα σοκάκια, τα σοκάκια | γέμιζα φιλιά τα μαλλιά σου | μ' άστρα την ποδιά σου. | Στου Προφήτη Ηλία τα σοκάκια τα βραδάκια | περπατούσαμε, μου γελούσες | πόσο μ' αγαπούσες. | Τώρα στην καρδιά μου το μαράζι | κι ο καημός φωλιάζει. | Πότε θα φανείς σαν και πρώτα | στην παλιά τη γειτονιά; | Στου Προφήτη Ηλία τα σοκάκια, τα σοκάκια | γέμιζα φιλιά τα μαλλιά σου | μ' άστρα την ποδιά σου. | Στου Προφήτη Ηλία τα σοκάκια τα βραδάκια | περπατούσαμε, μου γελούσες | πόσο μ' αγαπούσες. | Τώρα στην καρδιά μου το μαράζι | κι ο καημός φωλιάζει. | Πότε θα φανείς σαν και πρώτα | στην παλιά τη γειτονιά; | Είμαι μόνος μου δίχως ταίρι | και ζητώ παρηγοριά.

11. Πλάι μου στάσου στη ζωή Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Βοήθεια στην φτώχεια μου | ποτέ δεν θα γυρέψω | μου φτάνει η αγάπη σου | κι όλα θα τα παλέψω. | Πλάι μου στάσου στη ζωή | να νοιώθω τη σκιά σου | να παίρνω θάρρος και καρδιά | από τον έρωτά σου. | Ο ίδρωτας κι ο κόπος μου | χαλάλι σου δικά σου | μου φτάνει η ξεκούραση | μέσα στην αγκαλιά σου. | Πλάι μου στάσου στη ζωή | να νοιώθω τη σκιά σου | να παίρνω θάρρος και καρδιά | από τον έρωτά σου.

12. Φαρμάκι τα γεράματα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Φαρμάκι τα γεράματα | τα νειάτα πικραμένα | σού ’στειλα δέκα γράμματα | δε μού ’στειλες κανένα | Ένα σου δάκρυ δώσ’ μου | να σβήσω τον καημό | τα βάσανα του κόσμου | δεν έχουν τελειωμό | Απ΄ την φωτιά βγαίνει φωτιά | κι απ΄ την αγάπη πόνος | σταλαγματιά, σταλαγματιά | πώς θα περάσει ο χρόνος

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης