Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013

Ο Μίμης Πλέσσας στους μεγάλους Έλληνες συνθέτες





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Μίμη Πλέσσα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Απόψε σε θέλω Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Απόψε σε θέλω, σε θέλω ξανά | μα εσύ πουθενά εδώ γύρω | απόψε σε θέλω, σε θέλω πολύ | να γίνεις χαλί και να γείρω | Πικρό είναι το στόμα, τσιγάρα σωρό | και δεν το μπορώ να ησυχάσω | νεκρό είναι το σώμα κι εσύ πουθενά | να κάνω έτσι να, να σε πιάσω | Σε πρόσμενα πάλι, μα τι ωφελεί | πετάς σαν πουλί μακριά μου | σε ήθελα πάλι μα αντί για φιλί | κομμένο γυαλί στην καρδιά μου

02. Το ποτάμι Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τραβώντας για τον θάνατο | πέρασα το ποτάμι | πέρασα από τα νιάτα μου | κι απ' το πικρό νερό | Τώρα φωνάζουν πίσω μου | ποιος είσαι εσύ που πέρασες; | Τώρα φωνάζουν πίσω μου | ποιος είσαι εσύ που ξέχασες; | Τόσοι βρήκαν τον θάνατο | κανείς τον ποταμό | Τραβώντας για τον θάνατο | πέρασα το ποτάμι | πέρασα από τη νύχτα μου | κι απ' τον πικρό καιρό

03. Θα πιω απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Κώστας Χατζής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα πιω απόψε το φεγγάρι | και θα μεθύσω και θα πω | αφού πονάς για κάποιον άλλο | ρίξε μαχαίρι να κοπώ | Κι όταν με κόψει το μαχαίρι | μετανιωμένη θα μου πεις | πάρε του φεγγαριού το δάκρυ | κι από το αίμα να πλυθείς | Κι εγώ θα κόψω το φεγγάρι | θα στο καρφώσω στα μαλλιά | και σαν πλαγιάσουμε θα έχω | τον ουρανό στην αγκαλιά | Κι όταν ξυπνήσουμε και πάμε | ξανά στα στέκια τα παλιά | σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι | με το φεγγάρι στα μαλλιά

04. Με την πρώτη στάλα Τραγούδι: Φίλιππος Νικολάου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Με την πρώτη στάλα | στάλα της βροχής | χάθηκε κι αυτό το καλοκαίρι. | Τελευταία νύχτα | που θα κοιμηθείς | μες στην αγκαλιά μου σαν αστέρι. | Για μένα θά΄ρθει παγωνιά | για σένα κάποιο τραίνο | Πες μου, πού θά΄βρω μια γωνιά | για να σε περιμένω. | Με την πρώτη στάλα | στάλα της βροχής | τ΄όνειρό μου σαν καπνός σκορπάει. | Όμορφή μου αγάπη | όπου κι αν βρεθείς | μην ξεχνάς πως κάποιος σε ζητάει.

05. Το μάνταλο Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Είχα προχθές μια στοίβα πίκρες στην ψυχή | είχα στα μάτια μου κι ένα ποτάμι δάκρυ | κι είπα στην πόρτα σου να'ρθώ για να σε βρω | κι είπα στην πόρτα σου να'ρθώ να βρούμε άκρη | Μα εσύ μου την μαντάλωσες | και βγήκες και με μάλωσες | Για τράβηξε το μάνταλο | κι έλα στην γωνιά | να μην σου κάνω σκάνδαλο | και φρίξει η γειτονιά | Ήρθα προχθές στο πεζοδρόμι π' αγαπώ | απ' την καρδούλα μου το άχτι μου να βγάλω | Ήρθα στην πόρτα σου καλέ μου με σκοπό | ήρθα στην πόρτα σου καλέ μου να στα ψάλλω

06. Είμαι μικρός και σ’ αγαπώ Τραγούδι: Αντώνης Καλογιάννης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Βότσαλο πλάι στον αφρό | είναι αυτό που θα σου πω | Αλάτι σαν παλιό ρητό | είναι αυτό που θα σου πω | είμαι μικρός και σ' αγαπώ | Κύματα κάνανε σταυρό | κάτω απ' τον ήλιο τον χρυσό | κι εγώ δεν έχω τι να πω | μέσα στον κόσμο τον πικρό | είμαι μικρός και σ' αγαπώ | Κύμα στον κάβο τον παλιό | μού 'στειλε μήνυμα πικρό | να μη γυρέψω να σε βρω | κι είναι πικρό, πολύ πικρό | νά 'μαι μικρός και ν' αγαπώ

07. Ποιος το ξέρει Τραγούδι: Δημήτρης Χορν
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Ποιος το ξέρει, τι μας έγραψε η μοίρα ποιος το ξέρει | Κι αν μας βρει μαζί και τ΄άλλο καλοκαίρι, ποιος το ξέρει | Ποιος το ξέρει, που θα φτάσει ο έρωτάς μας ποιος το ξέρει | Κι αν το χέρι σου χαϊδέψει άλλο χέρι ,ποιος το ξέρει | Όνειρό μου όμορφο, όνειρο φτωχό | Θα σε πάρει κάποτε, τ΄άγριο αγέρι | Και φοβάμαι αγάπη μου και ανησυχώ | Τι θα γίνει αγάπη μου, αλλά ποιος το ξέρει

08. Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου Τραγούδι: Τζένη Βάνου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δανάη
Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | κακό μεγάλο να 'βρω, | να μη με θέλει ο ουρανός, | ήλιο να βλέπω μαύρο. | Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να μ' αρνηθούν οι φίλοι, | χάδι ποτέ μου να μη δώ, | να μη φιλήσω χείλη. | Αν σ' αρνηθώ φιλώ σταυρό | κι όρκο βαρύ σου κάνω, | αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να πέσω να πεθάνω.

09. Crazy girl Τραγούδι: Αλέκα Κανελλίδου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Μίμης Πλέσσας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

10. Ένας ουρανός μ' αστέρια Τραγούδι: Γιάννης Βογιατζής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Ένας ουρανός μ' αστέρια | Είναι η αγάπη η δική μας | Που δεν έχει στη ζωή μας | Ούτε τέλος ούτε αρχή | Ένας ουρανός | Πάντα φωτεινός | Ένας ουρανός μ' αστέρια | Πού έχει χίλια καλοκαίρια | Φυλαγμένα στην ψυχή | Πού έχει χίλια καλοκαίρια | Φυλαγμένα στην ψυχή

11. Από σένα αρχίζουν όλα Τραγούδι: Γιοβάννα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Είναι οι στίχοι ταπεινοί | είναι οι νότες ταπεινές | κι είναι η δική μου η φωνή | φωνή σαν όλες τις φωνές | Μα βγαίνει μέσα απ' την ψυχή | και αντηχεί | σαν προσευχή | Από σένα αρχίζουν όλα | και τελειώνουνε σε σένα | και δικός σου είναι ο κόσμος | και δική σου η ζωή | και προστάζεις τους ανέμους | να φυσάνε μανιασμένα | και τους δίνεις το σινιάλο | για να έρθει το πρωί | Τα πουλιά εσένα υμνούνε | σε κλαδιά λουλουδιασμένα | και για σένα βγαίνει ο κρίνος | απ' το χώμα το νωπό | Από σένα αρχίζουν όλα | και τελειώνουνε σε σένα | κι είναι λίγο, τόσο λίγο | να σου πω πως σ' αγαπώ

12. Τώρα Τραγούδι: Καίτη Χρυσολωρά
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Τώρα τι θα γίνω | Τώρα τι θα κάνω | Κλείσαν οι δρόμοι κι ελπίδα καμιά | Να΄ρθει κάτι να φέρει ένα φως | Στην πικρή ερημιά | Σε κοιτώ | Και μακραίνεις και πας | Κι όλο πας | Σε κοιτώ | Και το ξέρω πως δεν μ'αγαπάς | Κι όμως θα΄θελα | Με υγρή τη φωνή, δυνατά | Να σου πω | Σ' αγαπώ σ’ αγαπώ σ΄αγαπώ | Σ'αγαπώ | Τώρα τι θα γίνω | Πες μου τι να κάνω | Που μες την νύχτα γλυκιά μου σκιά | Κάθε βήμα σου ακούω αχνό | Όλο και πιο μακριά | Σε κοιτώ | Και μακραίνεις και πας | Κι όλο πας | Και ρωτώ | Πως μπορείς πια να μη | Μ'αγαπάς | Στάσου αγάπη μου | Για στερνή μου φορά, δυνατά | Να σου πω | Σ'αγαπώ, σ'αγαπώ, σ΄αγαπώ | Σ'αγαπώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης