Τετάρτη, 11 Δεκεμβρίου 2013

Ελευθερία Αρβανιτάκη





















01. Μεσ' στη χασάπικη αγορά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Μεσ' στη χασάπικη αγορά ένα χασαπάκι, | με την ελίτσα και τα φρύδια τα σμιχτά, | όταν με βλέπει και περνάω από μπροστά του, | τη μαχαιρίτσα του στο κούτσουρο κτυπά, | όταν με βλέπει και περνάω από μπροστά του, | τη μαχαιρίτσα του στο κούτσουρο κτυπά. | Τα μαγουλά του κοκκινίζουν και με σφάζουν, | η ομορφιά του μ'έχει κάνει σαν τρελή, | με γοητεύει, με μαγεύει, με παιδεύει, | τον εσυμπάθησα, μανούλα μου, πολύ. | Έχει ένα μπόι λεβεντιά σαν τη λαμπάδα, | να ξέρεις, μάνα μου, τρελά τον αγαπώ | και όπως πάω, αν δεν τον πάρω, θα χτικιάσω, | γι' αυτόνε, μάνα μου, στη μαύρη γη θα μπω | και όπως πάω, αν δεν τον πάρω, θα χτικιάσω, | γι' αυτόνε, μάνα μου, στη μαύρη γη θα μπω.

02. Αράπικο λουλούδι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Απόψε σε θυμήθηκα ξανά | η καρδιά μου δε σε ξεχνάει | αράπικο λουλούδι μαγικό | κι όνειρό μου μεθυστικό | Πώς μπορείς εσύ να λησμονήσεις | μια πεντάμορφη που θ' αγαπήσεις | κι όσα έζησες μ' αυτήν να σβήσεις | να την αρνηθείς | Θα σε δέρνει ο πόνος σαν το κύμα | θα σε κυνηγάει σκληρά το κρίμα | και με τη σειρά σου θα 'σαι θύμα | θα το πληρωθείς

03. Με πήρε το ξημέρωμα στους δρόμους Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Αλέκος Αγγελόπουλος
Με πήρε το ξημέρωμα στους δρόμους | να σκέφτομαι και να παραμιλώ | καρδούλα πώς άντεξες τους πόνους | που μ' έχουν καταντήσει πια τρελό | Μια λέξη απ' το στόμα μου δε βγαίνει | γιατί έφυγε και τούτη η βραδιά | λες και την καταδίκη μου να φέρει | η μέρα που 'ρχεται μες στην καρδιά | Με πήρε το ξημέρωμα στους δρόμους | ανθρώπινο κουρέλι τριγυρνώ | καρδούλα μου πώς άντεξες τους πόνους | με τις φουρτούνες τούτες που περνώ

04. Θα σπάσω κούπες Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που 'πες | και ποτηράκια για τα πικρά λογάκια | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια | Εψές το βράδυ είδα στ' όνειρό μου | πως είχες τα μαλλάκια σου ριγμένα στο λαιμό μου | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια

05. Το κορίτσι απόψε θέλει Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιάννης Τατασόπουλος | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Το κορίτσι απόψε θέλει | Να χορέψει τσιφτετέλι | Να τρελάνει τον ντουνιά | Παίξε μας και ταξιμάκι | Για να σπάσει νταλγκαδάκι | Με γιαβάσικη πενιά | Έλα σήκω | Χόρεψέ το | Το κορμί σου | Λύγισέ το | Όλα απόψε είναι δικά σου | Έλα κι ήρθε η σειρά σου | Χόρεψε το να χαρείς | Για να δεις ότι αξίζω | Όλα σου τα χαλαλίζω | Τέτοιον άνδρα δεν θα βρεις

06. Δε με πόνεσε κανείς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ali Naushad | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις | Ησυχία και χαρά μέσα στη ζωή | δεν έχω νιώσει | και μι’ αγάπη ακόμα που `χα πιστέψει | μ’ έχει πληγώσει | Δε με πόνεσε κανείς | δε με πόνεσε κανείς | ούτε στιγμή μες στη ζωή μου | μες στους δρόμους ξαφνικά | κάποιο πρωί | θα βγει η ψυχή μου | Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις

07. Το μωρό μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γεράσιμος Κλουβάτος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Άιντε το μωρό, μωρό μου το χαϊδεύω, | άιντε με φιλιά και χάδια το παιδεύω. | Το ζαλίζω με παιχνίδια, | μ' αγκαλιές και μπιχλιμπίδια | κι όλο θέλει από τα ίδια. | Δώσ' του, δώσ' του, | δώσ' του, δώσ' του, δώσ' του, δώσ' του, | νάνι, νάνι του πασά μου. | Νάνι, νάνι του πασά μου | που του κάνω ό,τι θέλει | και μου κάνει τα δικά μου. | Άιντε το μωρό, μωρό μου κάνει νάνι, | μοιάζει σαν αγάς επάνω στο ντιβάνι. | Λόγια αγάπης ψιθυρίζω | και γλυκά το νανουρίζω | και με κέφι του σφυρίζω. | Άιντε το μωρό, μωρό μου στ' όνειρό του | χάδια μου ζητά στον ύπνο το γλυκό του. | Κάνει πως λαγοκοιμάται | μα τα πονηρά θυμάται, | άιντε μη μου το ξυπνάτε. | Άιντε το μωρό, μωρό μου το κοιτάω, | άιντε και σιγά, σιγά το γαργαλάω. | Ξύπνησε, ξύπνησε και το χορεύω | οπαλάκια του το λέω | κι όσο θέλει αχ το χαϊδεύω.

08. Αργιλέ μου γιατί σβήνεις Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Στέλιος Χρυσίνης
Αργιλέ μου γιατί σβήνεις | και όλο τις φωτιές μου ρίχνεις | Μήπως δεν τον φχαριστούσα | κείνονέ που αγαπούσα | Αργιλέ μου πες τι φταίγω | που φουμάρω και όλο κλαίγω | Αχ περήφανε λουλά μου | γιάτρεψέ μου την καρδιά μου | Πες και εσύ βρε μπαγλαμά μου | που ακούς τα βάσανά μου | Μίλα μου και εσύ μπουζούκι | ως που νά ρθει το τσιμπούκι

09. Το λαϊκό τσιγάρο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Είμαι τσιγάρο λαϊκό | αχ, κι εσύ γουστάρεις "άσσο", | μα πριν ανάψεις τη φωτιά | να πας έπρεπε πάσο. | Όταν χαρμάνης ήσουνα | αχ, με πάθος με ρουφούσες, | σε μένα βρήκες, μου 'λεγες, | τη μάρκα που ζητούσες. | Κι αν σου είμαι γόπα άχρηστη | αχ, μην πας να με πατήσεις, | μην έρθεις στα χαρμάνια σου | πάλι και με ζητήσεις.

10. Χρόνια τώρα μακριά σου λιώνω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Α, α, α, α, α | Χρόνια τώρα μακριά σου λιώνω | Στην καρδιά μου έχεις βάλει πόνο | Πάντα εσένα συλλογιέμαι μόνο | Έφυγες και μέρα νύχτα λιώνω | Α, α, α, α, α | Απ’ τον πόνο της αγάπης κλαίω | τ’ όνομά σου μέρα νύχτα λέω | Για το χωρισμό μας εγώ φταίω | Απ’ τον πόνο της αγάπης κλαίω | Α, α, α, α, α | Έλα γύρνα πια κοντά μου, λιώνω | τώρα δεν αντέχω άλλο πόνο | Τη χαρά εσύ μου δίνεις μόνο | Έλα, γύρνα πια κοντά μου, λιώνω | Α, α, α, α, α

11. Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω  Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Εσύ είσαι η αιτία που υποφέρω | Γιατί με άφησες το δυστυχή | Γιατί με κάνεις να πονώ να υποφέρω τόσο | Πρόσεξε γιατί μπορεί να παλαβώσω | Δεν αντέχω να σε βλέπω μ' άλλους να γυρνάς | Γιατί με κάνεις να πονώ να υποφέρω τόσο | Πρόσεξε γιατί μπορεί να παλαβώσω | Πάψε πλέον να με τυραννάς | Η μόνη μου λαχτάρα κι ευτυχία | Και τ' όνειρο μου φως μου είσαι εσύ | Σε αγαπώ πως να στο πω μωρό μου πίσω έλα | Μη με παρατάς και κάνω καμιά τρέλα | Στο 'χω πει χωρίς εσένανε να ζήσω δε μπορώ | Σε αγαπώ πως να στο πω μωρό μου πίσω έλα | Μη με παρατάς και κάνω καμιά τρέλα | Γύρισε ξανά σε συγχωρώ

12. Μοιάζεις κι εσύ σαν θάλασσα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Μανώλης Χιώτης
Με τέτοια βαρυχειμωνιά | και με φουρτούνα στην καρδιά | το κύμα σε | το κύμα σε τυλίγει | κι αν κάνει η βάρκα σου νερά | τότε την κάθε σου χαρά | η θάλασσα | η θάλασσα την πνίγει | Μοιάζεις κι εσύ | μοιάζεις κι εσύ σαν θάλασσα | που με τα κύ, | που με τα κύματα σου | μου τα 'χεις κά, | μου τα 'χεις κάνει θάλασσα | και πνίγομαι | και πνίγομαι κοντά σου | Όταν στο πέλαγο βρεθείς | είναι μοιραίο να χαθείς | με τέτοια τρι, | με τέτοια τρικυμία | και το τιμόνι της καρδιάς | θα σου τ' αρπάξει ο βοριάς | που το' χει αδυ, | που το' χει αδυναμία

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης