Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2013

Δυνατά (1986-2007)



















Ο πρώτος δίσκος

01. Μένω εκτός Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Μένω εκτός, θυμάμαι ονόματα | τρέχω με ταχύτητα φωτός | μένω εκτός, σαν κάτι στόματα | που 'διωξε απ' τον κόσμο ένας λωτός | Τα βράδια μου τα εργένικα | τραγούδια λέω αρμένικα | θέλω να γυρίσω | μα ο παράδεισος κλειστός | Τα βράδια μου τα εργένικα | τραγούδια λέω αρμένικα | θέλω να μιλήσω | μα ειν' ο τόπος μου σβηστός | Μένω εκτός, μιλάω με σύρματα | στη σιωπή ζυγιάζω σαν αϊτός | μένω εκτός, σαν κάτι σχήματα | που 'φτιαξε στην άμμο ένας πιστός

02. Δυνατά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Σαν γυναίκα γεννά | στο χώμα η νύχτα το πρωί | κι όλα αντέχουν ξανά | και γίνονται ζωή. | Ποια παλιά κιβωτός | μέσα απ’ του χρόνου τις στοές | βγάζει ακόμα στο φως | ζευγάρια αναπνοές. | Δυνατά, δυνατά | γίναν όλα δυνατά τ’ αδύνατα | Δυνατά, δυνατά | σ’ ένα θέαμα κοινό | Δυνατά, δυνατά | κι όπως πάνε του χορού τα βήματα | με τα χέρια ανοιχτά | όλα τα περιφρονώ | Μα σαν γυναίκα γεννά | στο χώμα η νύχτα το πρωί | κι όλα αντέχουν ξανά | και γίνονται ζωή | Ποια παλιά κιβωτός | μέσα απ’ του χρόνου στοές | βγάζει ακόμα στο φως | ζευγάρια αναπνοές. | Δυνατά, δυνατά | γίναν όλα δυνατά τ’ αδύνατα | Κι αναμμένο πετά | σπίρτο η γη στον ουρανό | Δυνατά, δυνατά | κι όπως πάνε του χορού τα βήματα | με τα χέρια ανοιχτά | όλα τα περιφρονώ | Κι όλο κάτι λέω | κάποια αγάπη κλαίω | κι όλο μέσα μου θρηνώ χαλάσματα | Με τα χρόνια μου | στα σεντόνια μου | σαν φαντάσματα. | Δεν υπάρχουν πολλά | που να τα ελπίζουμε μαζί | κοίτα, κοίτα ψηλά | κι άλλος αιώνας ζει.

03. Της καληνύχτας τα φιλιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Εδώ να μείνεις, να με κρατήσεις αγκαλιά να μ' ανακρίνεις | της καληνύχτας τα φιλιά τι μου τα δίνεις | δε φεύγω απόψε κι απ' τ' αμάξι δε θα βγω | κι αν έχεις τίποτα μαζί μου να συγκρίνεις | εδώ να μείνεις, να το μάθουμε κι οι δυο | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά μη μου τα δίνεις | Εδώ και τώρα, γιατί ειν' ο δρόμος μας παλιός και κατηφόρα | της καληνύχτας τα φιλιά δεν είναι δώρα | δε φεύγω απόψε κι απ' τη ζωή σου δε θα βγω | κι αν ειν' η σχέση μας μισή τα λόγια φόρα | εδώ και τώρα, στης αγάπης το θυμό | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά μη μου τα δίνεις | Εδώ να μείνεις, εδώ να μείνεις | της καληνύχτας τα φιλιά τι μου τα δίνεις

04. Με το ίδιο μακό Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Με το ίδιο μακό | και με κέφι κακό | φύγαν μέρες | Το φεγγάρι απ' τη μια | και του κόσμου η ζημιά | βάλαν βέρες | Τι θα κάνεις εσύ | είναι εννιά και μισή | τον καπνό μου φυσάω | Και προτού να λουστώ | σταυρουδάκι Χριστό | μες στα δόντια κρατάω | Κι όλο εσένα θέλω μόνο | για κανέναν δεν σηκώνω | τώρα πια το ακουστικό | Μόνο εσένα και είμαι εντάξει | το ταβάνι έχει πετάξει | δυο φωτιές στον ουρανό | Σε χρειάζομαι και | το καινούργιο παρκέ | με το πόδι πληγώνω | Σου φυλάω μουσικές | στο ταξίδι να καις | μες στο χρόνο | Τι θα κάνεις λοιπόν | το κομμένο Depon | κυνηγάω στο σεντόνι | Και προτού να το πιω | σαν δεσμός με σκορπιό | λογαριάζονται οι πόνοι

05. Τα κορμιά και τα μαχαίρια Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Τα κορμιά και τα μαχαίρια | άντε κάποτε αλλάζουν χέρια, | τα σημάδια τους αφήνουν | που πονάνε και δε σβήνουν. | Άγγιξέ με, φίλα με, μύρισέ με | κρύψου μέσα μου, κατοίκησε με, | σαν παλιό κρασάκι φύλαξέ με | ένα κορμί δεν είναι μόνο αγκαλιά, | αχ! ένα κορμί δεν είναι μόνο αγκαλιά | είναι μια πατρίδα που θα γίνει ξενιτιά. | Τα πουλιά και τα τριζόνια | άντε τραγουδάνε τόσα χρόνια | κι από την ανατριχίλα | κοκκινίζουνε τα μήλα. | Τα κορμιά και τα μαχαίρια | άντε μη βρεθούν σε λάθος χέρια, | κάποιο φονικό θα γίνει | και ποιός παίρνει την ευθύνη. | Μέσα στης γιορτής το κέφι | άντε πιο ψηλά κρατάει το ντέφι | όποιος πόνεσε και ξέρει | γλύκα που 'χει το μαχαίρι

06α. Παράπονο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Βαριά βραχιόλια οι λύπες | πως μ' αγαπάς δεν είπες | το 'χω παράπονο μάνα μου, στόμα μου | κι ας πέθαινε το σώμα μου. | Δε θέλω, φως μου, κόσμο | στα χείλη μου έχω δυόσμο | το 'χω παράπονο πάρε μου, ζήτα μου | της λησμονιάς σαΐτα μου. | Σου στέλνω μ' ένα γράμμα | του φεγγαριού τη λάμα | πάρ' τη και χτύπα με μάνα μου, τρέλα μου | κι αν κλαίει η ψυχή σου, γέλα μου.

06β. Η ξενιτιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ψηλά βουνά κι εσείς των άστρων θωριές. | Ποτάμια αχνά, ελάτια, δάφνες, μυρτιές. | Την καρδιά μου, ωχ φωτιά μου, όποιος δει | να του πει να 'ρθει κοντά μου, μην αργεί. | Ξενιτιά μου, έρωτά μου, φως κι αυγή | πριν ραγίσει απ' το σεβντά μου όλη η γη. | Φαράγγια υγρά κι εσείς των δράκων σπηλιές | αετών φτερά κι ανέμων μαύρες φωλιές. | Την καρδιά μου, ωχ φωτιά μου, όποιος δει | να του πει να 'ρθει κοντά μου, μην αργεί. | Ξενιτιά μου, έρωτά μου, φως κι αυγή | πριν ραγίσει απ' το σεβντά μου όλη η γη. | Αηδόνι εσύ, πλανεύτρα στάχτη που καις | με ποιο κρασί μεθάει τα μάτια του, πες

07. Η βάρκα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Βάρκα που 'χεις τόσα δίχτυα | μάζεψέ με απ' τα ξενύχτια | μάζεψέ με απ' τα ξενύχτια | όσα αγόρια τόσα δίχτυα. | Μή ρωτάς γιατί | τα πίνω και μεθώ. | Μη ρωτάς γιατί στο σπίτι μου | δεν πάω να κοιμηθώ. | Ρώτα τη νύχτα πριν φέξει | με σένα εγώ που 'χω μπλέξει | Ωχ! Παναγίτσα μου | θα τη χάσω τη δουλίτσα μου | και δε θα λυπηθώ. | Αχ! Θα τη χάσω τη δουλίτσα μου | με σένα π' αγαπώ. | Βάρκα που 'χεις τόσα δίχτυα | μάζεψέ με απ' τα ξενύχτια | μάζεψέ με απ' τα ξενύχτια | όσα μάτια τόσα δίχτυα. | Βρε κορμί τι θες | ποιου λόγου το αληθές | Βρε κορμί γι' αυτό είσαι σήμερα | και γι' άλλο ήσουν χτες. | Ρώτα τη νύχτα πριν φέξει | με σένα εγώ που 'χω μπλέξει | Ωχ! Άη Νικόλα μου | δυο φτερά στους ώμους κόλλα μου | κι αρχίζω να πετώ. | Βάρκα που 'χεις κάνει τόσα μίλια | πες στον κόσμο που 'χει ζήλεια | πες στον κόσμο που 'χει ζήλεια | άσπρα να κουνάει μαντήλια. | Βρε κορμί τι θες | τι να σου κάνω θες | Βρε κορμί γι' αυτό είσαι σήμερα | και γι' άλλο ήσουν χτες. | Βάρκα που 'χεις τόσα δίχτυα | μάζεψέ με απ' τα ξενύχτια | μάζεψέ με απ' τα ξενύχτια | όσα αγόρια τόσα δίχτυα.

08. Θα σπάσω κούπες Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που 'πες | και ποτηράκια για τα πικρά λογάκια | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια | Εψές το βράδυ είδα στ' όνειρό μου | πως είχες τα μαλλάκια σου ριγμένα στο λαιμό μου | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια

09. Ζωή κλεμμένη Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Ίσως εκείνο που ζητάς | εγώ να μην το έχω | κι απ' ό,τι ονειρεύτηκες | εγώ πολύ ν' απέχω. | Ίσως να μη σου φτάνω εγώ | γιατί πολλά ζητούσες | μα θα 'ταν όλα αλλιώτικα | αν λίγο μ' αγαπούσες. | Μη μ' αποφεύγεις μάτια μου | μη με κοιτάς σαν ξένη | ζωή που δε μοιράζεται | είναι ζωή κλεμμένη. | Ίσως να σε κρατάει εδώ | μονάχα η συνήθεια | μα όσα κι αν μου 'πες ψέματα | σ' αγάπησα στ' αλήθεια.

10. Σαν την αγάπη την κρυφή Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Παραδοσιακό
Δεν είναι πόνος να πονεί, | πόνος να θανατώνει, | σαν την αγάπη την κρυφή, | που δεν ξεφανερώνει. | Θαρρώ πεινώ, μα γω διψώ, | μα δε διψώ, νυστάζω, | μα δε νυστάζω ξαγρυπνώ | για σε κι αναστενάζω. | Μελαχρινό μου πρόσωπο, | φράγκικο μοναστήρι, | ούτε στην πόρτα φαίνεσαι, | ούτε στο παραθύρι. | Πρόβαλε φέξη τ' ουρανού | και στέρηση του κόσμου | το νου μου και το λογισμό, | όπου μου πήρες, δώσ' μου.

11. Του πόθου τ' αγρίμι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Του πόθου τ' αγρίμι δεν τρώει, δεν πίνει | δεν ξαποσταίνει. | Πεινάει για σένα, διψάει για μένα | και περιμένει. | Σε θέλω στο πλευρό μου | ακοίμητο φρουρό μου | με το φιλί με το σπαθί, | το δράκο να σκοτώσεις | και να 'ρθεις να με σώσεις | απ' τη ζωή μου την κλειστή. | Τι δε θα ‘δινα | το γύρο του κορμιού σου να ξανάκανα | κι ας χανόμουνα | στη λάβα την καυτή και στα παγόβουνα. | Αν μ' αγαπάς, μη μου το πεις | αφού το ξέρω τρεις φορές θα μ' αρνηθείς. | Τι δε θα ‘δινα | το γύρο του κορμιού σου να ξανάκανα | κι ας πνιγόμουνα | στο κύμα που μαζί σου δροσιζόμουνα. | Αν μ' αγαπάς να μου το λες | κι εγώ για σένα θα πατήσω | και τις δέκα εντολές. | Στη νύχτα του κόσμου | το χέρι σου δωσ' μου, | παρηγοριά μου, | το δρόμο να βρούμε, τον τρόπο να ζούμε, | ανηφοριά μου.

12. Πάμε ξανά στα θαύματα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Θα 'ρθω να σε πάρω μια βραδιά με φεγγαράκι | στους δρόμους τα φανάρια ανοιχτά για την αγάπη. | Πράσινα φανάρια στη σειρά | και στους καθρέφτες δυο φεγγάρια. | Πάμε ξανά στα θαύματα όπως μια φορά. | Κι αν δεν μας αφήσει η αγάπη στα μισά | Αίγινα θα πιάσουμε και Σύρα κι Ικαριά, | λύσε τα σχοινιά. | Ασημένιο μονοπάτι στην πλώρη μου | το φεγγάρι στα νερά, | καλοτάξιδο κορμάκι, βαπόρι μου, | πήγαινέ μας στ' ανοιχτά. | Όνειρο θα γίνω και θα 'ρθω να σε κοιμίσω | και όσα ονειρευτήκαμε μαζί να σου θυμίσω. | Όνειρα που κάναμε κι οι δυο | πάνω στο ίδιο μαξιλάρι.

13. Φύσα ψυχή μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ara Dinkjian | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Μια καινούρια μέρα | τρέμει στον αγέρα, | στάζοντας φως και νερά. | Πιάστηκε στα δίχτυα | μια τυχαία νύχτα | στη μέση του πουθενά. | Πιάστηκαν δυο ψάρια | ήλιοι και φεγγάρια | λίμνες, ποτάμια, βουνά. | Κι ήρθε το σκουλήκι | η χαρά κι η λύπη | κι ένα ζευγάρι φτερά. | Αχ! Κορμί μου πήλινο | κι εσύ κλαρίνο ξύλινο | ποιος μας κρατάει σε τούτο το χορό. | Κάποιος που μας σκέφτεται | ή μας ονειρεύεται | κι όταν ξυπνήσει θα μας γνωρίσει | ή θα γυρίσει στο άλλο του πλευρό. | Αχ! Κορμί μου πήλινο | ποιος μας κρατάει σε τούτο το χορό. | Αχ! Κλαρίνο ξύλινο | φύσα ψυχή μου κι ανέβα σαν φτερό. | Μια καινούρια μέρα | τρέμει στον αγέρα, | στάζοντας φως και νερά. | Τίποτε δεν λείπει | η χαρά κι η λύπη | κι ένα ζευγάρι φτερά. | Αχ! Κορμί μου πήλινο | κι εσύ κλαρίνο ξύλινο | ποιος μας κρατάει σε τούτο το χορό. | Κάποιος που μας σκέφτεται | ή μας ονειρεύεται | κι όταν ξυπνήσει θα μας γνωρίσει | ή θα γυρίσει στο άλλο του πλευρό. | Αχ! Κορμί μου πήλινο | ποιος μας κρατάει σε τούτο το χορό. | Αχ! Κλαρίνο ξύλινο | φύσα ψυχή μου κι ανέβα σαν φτερό.

14. Το παράπονο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Εδώ στου δρόμου τα μισά | έφτασε η ώρα να το πω | άλλα είναι εκείνα που αγαπώ | γι' αλλού γι' αλλού ξεκίνησα. | Στ' αληθινά στα ψεύτικα | το λέω και τ' ομολογώ. | Σαν να 'μουν άλλος κι όχι εγώ | μες στη ζωή πορεύτηκα. | Όσο κι αν κανείς προσέχει | όσο κι αν το κυνηγά, | πάντα, πάντα θα 'ναι αργά | δεύτερη ζωή δεν έχει.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Μην ορκίζεσαι Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Giuseppe Mango | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Μια ρωγμή φέγγει στα μάτια μας | μια ρωγμή άνοιξε μέσα μας | Μη μιλάς | τα λόγια δε γεμίζουν το κενό για μας | μην πεις πως μ' αγαπάς | Μια ρωγμή κι έπεσε η ζωή | στα μάτια μια ρωγμή και γίναμε εχθροί | Μη μιλάς | δεν έχει πια ταξίδια η νύχτα να με πας | Τα λόγια που ζητάς | φύγανε | Μην ορκίζεσαι | μην ορκίζεσαι μάτια μου | μη μ' αγαπάς | μην κάνεις τον κόπο | Τόσα όνειρα | που σκορπίσανε γύρω μου | δεν γυρνούν ξανά | απλά μ' έναν όρκο | Δε γυρνούν ξανά | τα όνειρα για μας | Δε γυρνούν ξανά | τα σύννεφά μας δύσανε | Μια ρωγμή ανάμεσά μας ζει | μια ρωγμή κι είσαι απέναντι | Μη μιλάς | οι άνθρωποι που φεύγουν | δε μιλάνε πια | κι ας θέλει η καρδιά | φύγανε

02. Πάρε με αγκαλιά και πάμε Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μιχάλης Χατζηγιάννης | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Πώς φτάσαμε ως εδώ και το αύριο | μοιάζει σαν να 'ναι χθες | και για τους δυο | Ξέρω θα φύγεις το πρωί | πριν από μένα πάντα εσύ, | θα με κοιτάζεις | που κοιμάμαι σαν παιδί. | Την πόρτα πίσω σου σιγά | θα κλείσεις φεύγοντας μετά | ένα όνειρό σου θα 'χω πάρει | στα κλεφτά. | Ψάξε με μες στο σκοτάδι | Κρύψε με σ' ένα σου χάδι | Φίλα με να μη φοβάμαι. | Πάρε με αγκαλιά και πάμε | Πώς πέρασε ο καιρός, | μοιάζει σα χθες | τ' αύριο που περιμέναμε, | για πες... | Πες μου δυο λόγια μοναχά | αληθινά, απ' τα παλιά | κι αγάπησέ με απ' την αρχή | σιγά, σιγά. | Πες μου δυό λόγια μοναχά | Πάντα το ζήταγες αργά | Να ξημερώνει | και να μένουμε αγκαλιά. | Ψάξε με μες στο σκοτάδι | Κρύψε με σ' ένα σου χάδι | Φίλα με να μη φοβάμαι. | Πάρε με αγκαλιά και πάμε

03. Ως τα χαράματα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μιχάλης Χατζηγιάννης | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Χρώμα δε βρίσκει να κυλά | του χρόνου η μολυβιά | που έγραψε να ζούμε χωριστά. | Δρόμο δε βρίσκει να περνά | της νύχτας η φωτιά | να κάψει όσα αφήσαμε μισά. | Πώς παγιδέψαμε, ό,τι πιστέψαμε | ποιον εφιάλτη μεγαλώναμε κρυφά. | Πώς παγιδέψαμε, ότι λατρέψαμε | σ' ένα αστείο που κανένας δε γελά. | Εδώ, ως τα χαράματα καρδιά μου να 'σαι εδώ | μ' ένα σου βλέμμα πάλι να ξελογιαστώ | να πεις μια λέξη και να σου παραδοθώ. | Εδώ, ως τα χαράματα καρδιά μου να 'σαι εδώ | για όσα ρίξαμε στης λύπης το βυθό | να μετανιώσουμε επιτέλους και οι δυό. | Ως τα χαράματα γίνονται θαύματα... | Κλείνω τα μάτια μου σφιχτά | εκεί στα σκοτεινά | ν' ακούσω το κλειδί σου να γυρνά. | Δένω στο χέρι μια κλωστή | να πιάσει η ευχή | και ό,τι μας χωρίζει να χαθεί. | Πώς παγιδέψαμε, ό,τι πιστέψαμε | ποιον εφιάλτη μεγαλώναμε κρυφά. | Πώς παγιδέψαμε, ότι λατρέψαμε | σ' ένα αστείο που κανένας δε γελά. | Εδώ, ως τα χαράματα καρδιά μου να 'σαι εδώ | μ' ένα σου βλέμμα πάλι να ξελογιαστώ | να πεις μια λέξη και να σου παραδοθώ. | Εδώ, ως τα χαράματα καρδιά μου να 'σαι εδώ | για όσα ρίξαμε στης λύπης το βυθό | να μετανιώσουμε επιτέλους και οι δυό. | Ως τα χαράματα γίνονται θαύματα...

04. Επισκέπτες Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Θοδωρής Παπαδόπουλος | Στίχοι: Νίκος Ζούδιαρης
Σαν τελειώνουν τα φιλιά | σαν με πνίγει η ερημιά | άθελα μου μπαίνουν κάτι σκέψεις. | Όπως ήρθες ξαφνικά | κάποτε απ' το πουθενά | έτσι ξαφνικά θα επιστρέψεις. | Εγώ δε θέλω τα φιλιά | να 'ναι σαν επισκέπτες | που 'ρχονται από μοναξιά | κι έναν πόθο μοναχά | σβήνουνε και φεύγουνε σαν κλέφτες. | Που 'ρχονται από μοναξιά | κι έναν πόθο μοναχά | σβήνουνε και φεύγουνε σαν κλέφτες. | Όταν ψάχνεις για να βρεις | σχέδια για αύριο της στιγμής | που μου λες χωρίς να στο ζητάω. | Εγώ κλείνω την καρδιά | σου χαμογελάω γλυκά | μέσα μου όμως σ' αποχαιρετάω.

05. Κρύβομαι στο αντίο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Eva Amaral & Juan Aguirre | Στίχοι: Λήδα Ρουμάνη
Θέλω τόσα να σου γράψω | πώς ν' αρχίσω και τι να ξεγράψω; | πόσα δε σου έχω πει. | Γράφω λέξεις, σβήνω σκέψεις | ίσως και να μην τ' αντέξεις | κι ας το έχεις φανταστεί. | Τώρα που σου είπα πως θα φύγω | το φοβάσαι να 'σαι μόνος | σ' άδειους τοίχους να μιλάς. | Θα μου πεις «θα φτιάξουν όλα, μείνε» | κι όχι πως με αγαπάς. | Δώσ' μου φωνή | να σου το πω | δώσ' μου ψυχή | να μην γυρίσω να σε δω | μαζί σου αφήνω ό,τι αγαπώ | και κρύβομαι στο αντίο. | Δώσ' μου φωνή | δώσ' μου ψυχή | να μην γυρίσω να σε δω | μαζί σου αφήνω ό,τι αγαπώ | και κρύβομαι στο αντίο | Στον καθρέφτη όταν κοιτάζω | με μισό πορτρέτο μοιάζω, τώρα | λείπει τ' άλλο μου μισό. | Πώς να φύγω απ' τη συνήθεια | όταν δε μπορώ να δω στ' αλήθεια | τον εαυτό μου μοναχό | δεν είσαι εδώ... | Δώσ' μου φωνή | να σου το πω | δώσ' μου ψυχή | να μη γυρίσω να σε δω | μαζί σου αφήνω ό,τι αγαπώ | και κρύβομαι στ' αντίο. | Βάζω το κλειδί στην πόρτα | κι ας ανάβω όλα τα φώτα | είν' το σπίτι σκοτεινό. | Σκόρπιες λέξεις τώρα δεν μετράνε | σ' άδεια χρόνια απαντάνε | που γεμίσαμε κι οι δυο. | Φεύγω κι ας μου λες «θα φτιάξουν όλα» | φεύγω απ' όσα αγαπώ.

06. Έφυγες νωρίς Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Αντώνης Ανδρικάκης
Έφυγες νωρίς, ούτε που πρόλαβα ν' αρχίσω | Έφυγες νωρίς, μα είχα κι άλλα να σου πω | Λόγια μυστικά, την άλλη όψη σου ν' αγγίξω | Λόγια μαγικά από έναν κόσμο μου κρυφό | Έφυγες νωρίς, κομματιασμένες υποσχέσεις | Έφυγες νωρίς, χειρονομίες βιαστικές | Έκλεισες σιγά την πόρτα μήπως με πονέσεις | Βρήκες τελικά δυο, τρεις κουβέντες τυπικές | Ποιος φωνάζει, ποιος πληγώνει τη σιωπή; | Τι να θέλει να μου πει; | Έφυγες νωρίς και όλα μείνανε στη μέση | Ό,τι και να πω, ακροβασία στο κενό | Τόση μοναξιά σε ποιο αστείο να χωρέσει | Τίποτα δε ζω που να μη φαίνεται φτηνό

07. Η ακτή Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Πώς βαριέμαι σε τούτη την ακτή | που ο ήλιος με ξεραίνει | δεν είμ' έρημος, δεν είμαι νησί | μα ούτε κι η Ελένη | και το 'ξερες. | Πώς θα μοιάζω μετά από καιρό | πως μ' έχεις σημαδέψει | με κρατάς και να φύγω δε μπορώ | κανείς μας δε θ' αντέξει | και το 'ξερες. | Πέφτω στη θάλασσα και πάλι βρέχομαι | και πάλι έρχομαι κοντά. | Μέσα απ' τα κύματα πιάνω τα σήματα | που με φωνάζουν στ' ανοιχτά. | Πώς βαριέμαι σε τούτη την ακτή | που μ' έχεις φυλακίσει | δεν είμ' άνεμος, δεν είμαι πανί | δε λέει να φυσήξει | και το 'ξερες. | Πώς θα μοιάζουν μετά από καιρό | οράματα που ζούμε | στην ακτή με τ' αθάνατο νερό | κι οι δυο μας θα χαθούμε | και το 'ξερες.

08. Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δανάη
Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | κακό μεγάλο να 'βρω, | να μη με θέλει ο ουρανός, | ήλιο να βλέπω μαύρο. | Αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να μ' αρνηθούν οι φίλοι, | χάδι ποτέ μου να μη δώ, | να μη φιλήσω χείλη. | Αν σ' αρνηθώ φιλώ σταυρό | κι όρκο βαρύ σου κάνω, | αν σ' αρνηθώ αγάπη μου, | να πέσω να πεθάνω.

09. Για των ματιών σου το χρώμα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Teofilo Chantre | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Από σένανε θυμάμαι τ' όνομά σου το μικρό | και των ματιών σου το χρώμα φέγγει ακόμα | και των ματιών σου το χρώμα πόσο ακόμα; | Από σένα μου έχει μείνει τ' όνομά σου το μισό | αλλά ξεχνώ τη φωνή σου, να η ποινή σου | δε συγκρατώ τη μορφή σου, να η ποινή σου | Τ' όνομά σου το μικρό ξανά δε θα πω | μήπως και ξεχάσω να σ' αγαπώ | πόσο ακόμα να σ' αγαπώ δίχως σώμα | πόσο ακόμα για των ματιών σου το χρώμα | Παλιά συρτάρια θα αδειάσω ρούχα μου παλιά | και θα φορέσω κατακόκκινα φιλιά | πολύς ο χρόνος και ο πόνος μου χωρίς μορφή | αυτό τον πόνο θα κρεμάσω στο καρφί | Πόσο ακόμα να σ' αγαπώ δίχως σώμα | πόσο ακόμα για των ματιών σου το χρώμα | Από σένα μου έχει μείνει τ' όνομά σου το μισό | αλλά ξεχνώ τη φωνή σου, να η ποινή σου | δε συγκρατώ τη μορφή σου, να η ποινή σου | Τ' όνομά σου το μικρό...

10. Ιστορία παλιά Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Ismael Lo | Στίχοι: Απόστολος Δοξιάδης
Ιστορίες παλιές | θα ΄ρθεις να πεις να διαλέξω | τις ξέρω καλά | τις ξέρω τις έμαθα απ' έξω | Ιστορία παλιά | που σου λέει ξανά σ' αγαπώ | τώρα πάω, πάω μακριά | Και ό,τι κι αν πεις | είναι αργά δε μετράει | σαν σπάσει η αγάπη | ξανά δεν κολλάει | Τώρα πάω, πάω μακριά | σ' αγαπάω, μα ειν' αργά | Ιστορία παλιά | θα σου πω άλλη μια φορά | τα λόγια της ακριβός θησαυρός | οι λέξεις της είναι χρυσός | Μην την πεις | μην την πεις μ' ακούς | η σιωπή σου ειν' ο μόνος χρυσός | δε σ' ακούω, δεν έχεις φωνή | τα ξεπούλησες όλα, δε μένει δραχμή | και στη μάχη που θέλεις να πας | έχεις χάσει από πριν | φύγε, μην πολεμάς | Τι μου ΄πες τι σου πα | είναι αργά δε μετράει | σαν σπάσει η αγάπη | ξανά δε κολλάει | Μα πού πας; | Πάω μακριά | Μ' αγαπάς; | Στο λέω ειν' αργά! | Ιστορία παλιά | τελευταία φορά θα σου πω | μην ψάχνεις τέλος κι αρχή | η φωτιά σου έχει σβήσει | είμαι σ' άλλη εποχή | Πονά η φωνή σου, μη λες | αν φύγεις εσύ | δεν υπάρχω κι εγώ | δεν έχει η ιστορία | αρχή ούτε τέλος | κάθε της λέξη θανάσιμο βέλος | Και ό,τι κι αν πούμε | είναι αργά, δε μετράει | σαν σπάσει η αγάπη | ξανά δε κολλάει | Τώρα πάω, πάω μακριά | σ' αγαπάω, μα είναι αργά | τώρα πάω, σ' αγαπάω...

11. Πάω να πιάσω ουρανό Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Άλλο δράμα δε θα ζήσω, φτάνει αυτό το τωρινό | Μόνη μου θα διασχίσω πάλι τον ωκεανό | Κι άμα τύχει και λυγίσω, Θεέ μου ‘σχώρα με | κι άμα πιω κι άμα μεθύσω παρηγόρα με | Άλλο δε θα φάω τραύμα, άλλη τέτοια ανταμοιβή | Μόνη μου θα δω το θαύμα, μόνη μου και τον ραβή | Κι αν στον έρωτα κυλίσω, Θε μου ‘σχώρα με | κι άμα πιω κι άμα μεθύσω παρηγόρα με | Άλλο κλάμα δε θα ρίξω, φτάνει αυτό το αποψινό | το κενό θα διαρρήξω, πάω να πιάσω ουρανό | κι αν με δεις να φτάνω πάνω, Θε μου ‘σχώρα με | Κι άμα πέσω να πεθάνω, παρηγόρα με

12. Χίλιες βραδιές Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Ηλίας Λυμπερόπουλος
Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις | κι όπου κι αν πας κι όπου σταθείς | όσο κι αν θες να μ' αρνηθείς θα θυμηθείς | τον έρωτα που ζήσαμε και θα με νοσταλγήσεις | Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις | Χίλιες βραδιές θα προσπαθείς | το παρελθόν να σβήσεις | μα όταν θα 'ρθει μια βραδιά | να σε τυλίξει η μοναξιά θα θυμηθείς | και τη δική μου συντροφιά πάλι θ' αναζητήσεις | Χίλιες βραδιές θα μ' αρνηθείς | χίλιες θα με ζητήσεις

13. Θέλω κοντά σου να μείνω Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Μουζάκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Δε ζω χωρίς εσένα ούτε λεπτό | Αγάπη μου της μοίρας ήταν γραφτό. | Θέλω κοντά σου να μείνω | Θέλω σκιά σου να γίνω | Κάθε πληγή ν' απαλύνω | Που σε πονά... | Τα βλέφαρά μου να κλείνω | Να με φιλάς και να σβήνω | Θέλω κοντά σου να μείνω | Παντοτινά...! | Σε νιώθω, σε λατρεύω και σε ποθώ | Κι αν κάποτε σε χάσω θα τρελαθώ. | Θέλω κοντά σου να μείνω | Θέλω σκιά σου να γίνω | Κάθε πληγή ν' απαλύνω | Που σε πονά... | Τα βλέφαρά μου να κλείνω | Να με φιλάς και να σβήνω | Θέλω κοντά σου να μείνω | Παντοτινά...!

14. Κύμα το κύμα Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Ελαφρώνει το σώμα | ο ύπνος ο αμέριμνος | Και κοχύλια γεμίζει | τώρα η έρημος | Απροσδόκητα μπήκες | στη σχισμή των ονείρων μου | Και του αγγέλου το σώμα | κουλουριάζεται γύρω μου | Κύμα το κύμα | η πέτρα λιώνει | του ονείρου η αύρα | μας ενώνει | Τρεμοπαίζει η σιωπή | πριν χαθεί η σελήνη | Και του αγγέλου τα δάκρυα | ανεμώνες και κρίνοι | Το παράδοξο θαύμα | την ψυχή δυναμώνει | ένα όνειρο απλά | πως μπορεί και μας σώνει

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης