Τρίτη, 17 Δεκεμβρίου 2013

Σταμάτης Κόκοτας Vol. 2





















Ο Σταμάτης Κόκοτας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο τρελός Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Με κυνηγούν, με κυνηγούν κάθε βραδυά | της γειτονιάς, της γειτονιάς σου τα παιδιά | με κοροϊδεύουν τα παιδιά | σαν τρέχω στην ανηφοριά | να σου χαρίσω μια φτωχή καρδιά | κι όταν στην πόρτα σου μιλώ | τα σκαλοπάτια σου φιλώ | εσύ φωνάζεις "διώξτε τον τρελό" | Θα την αντέξω του τρελού τη ρετσινιά | μα πώς ν' αντέξω την δική σου απονιά | πες μου δυο λόγια να σωθώ | προτού στ' αλήθεια τρελαθώ | δωσ' μου το χέρι για να κρατηθώ | Κι όταν στην πόρτα σου μιλώ | τα σκαλοπάτια σου φιλώ | μη μου φωνάζεις "διώξτε τον τρελό"!

02. Ρωμιός αγάπησε Ρωμιά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ξενοφώντας Φιλέρης
Τα δυο αστέρια του βορρά | λουλούδια α, | λουλούδια ανθισμένα | ένας Ρωμιός και μια Ρωμιά | από μπαξέ | από μπαξέ κομμένα | Δύο πλατάνια αψηλά | ρίχνουν τα φύ, | ρίχνουν τα φύλλα στρώμα | κι ο Δίας απ' τον Όλυμπο | φυλάει τον Πλα, | φυλάει τον Πλαταμώνα | Ρωμιός αγάπησε ρωμιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιός αγάπησε ρωμιά | Πάρε Θεέ του έρωτα | το δυνατό | το δυνατό σου άστρο | και ρίχτο ξημερώματα | στο μαγεμέ, | στο μαγεμένο κάστρο | Ρωμιός αγάπησε ρωμιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιά και Θεσσαλονικιά | ρωμιός αγάπησε ρωμιά

03. Τελευταία αγάπη Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Σταμάτης Κόκοτας
Με την πρώτη ματιά σου | τρεμουλιάζαν τα χείλη | μαύρα μάτια κλαμένα | και τριγύρω σιωπή | Μού `χες σφίξει το χέρι | και μιλούσε η καρδιά σου | της αγάπης την γλώσσα | πού `ναι η πιο δυνατή | Τελευταία αγάπη | Τελευταίο αντίο | Μού `πες χτες στα στερνά | μια καρδιά που πονά | κι ήτανε σκοτεινά | Έρωτά μου μεγάλε | Φίλησέ με να φύγω | είναι τόσο σκληρό | εγώ να σ΄ αγαπώ | Δεν μπορώ δεν μπορώ | Να μην κλάψεις που λειώνουν | δυο σταγόνες αγάπης | έτσι το `θελε η μοίρα | φύγε και μη ρωτάς | Εγώ παίρνω τη θλίψη | πάρε εσύ τη χαρά μου | μες στα δυο σου τα χέρια | την καρδιά μου κρατάς

04. Φεύγω Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γεράσιμος Λαβράνος | Στίχοι: Σταμάτης Κόκοτας
Φεύγω να μη πονώ για σένα | Φεύγω με μάτια δακρυσμένα | Κλαίνε δυο μάτια καστανά | δυο χείλη που φιλούσα | εχτές στα σκοτεινά | Άσε την καρδιά σου να με νιώσει | Πριν ξημερώσει θε να χαθώ | Σφίξε μου τα χέρια και τα δύο | Πικρό αντίο θε να σου πω | Φεύγω…

05. Πόσο μικρός είναι ο άνθρωπος Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Πόσο μικρός είναι ο άνθρωπος | κι ο πόνος τι μεγάλος | πόσο είναι ο κόσμος έρημος | σαν δεν σε νοιώθει ο άλλος. | Πόρτα κλειστή με σιδεριά | διπλά μανταλωμένη | Βρύση χωρίς σταλιά νερό | βρύση μαρμαρωμένη | Έλα πάλι, και δώσε μου το χέρι | μια γωνιά, να μπω να ζεσταθώ | Στάλα βροχής ο άνθρωπος | στέρνα γεμάτη ο πόνος | δρόμος ο κόσμος έρημος | κάθε διαβάτης μόνος. | Φύλακες με νεκρή ματιά | παράδεισος χαμένος | κήπος που γίνηκε όνειρο | κήπος παραμυθένιος.

06. Γιατί θαρρείς με κέφι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γιατί θαρρείς με κέφι | τραγουδάμε τη ζωή; | Θαρρείς η ζωή που τραγουδάμε | μας στάθηκε καλή; | Έλα, σίμωσε και βάλε το χέρι στην πληγή. | Βάλε το χέρι στην πληγή, | στην πληγή που ξέχειλη είναι | από πόνο, από πίκρα, από αίμα. | Γιατί θαρρείς τις νύχτες | σου φιλάω την καρδιά; | Γιατί η καρδιά χωρίς αγάπη | λαβώνεται βαριά. | Γιατί θαρρείς με πάθος | κυνηγάμε τη χαρά; | Γιατί η χαρά για λίγους είναι | και δε μας καρτερά.

07. Δεν το μπορείς Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άρχιζε για μένα ο κόσμος μπρος στα σκαλοπάτια σου | μέσα στα μάτια σου | η ζωή μου ξαγρυπνούσε μπρος στο παραθύρι σου το σκοτεινό | Ώσπου άρπαξε μια νύχτα η φωτιά το στόμα σου | και τ' άγιο σώμα σου | κάποιος άλλος το φιλούσε και σεργιάνι το 'βγαζε | στον ουρανό | Δεν το μπορείς όσο κι αν θες να με | ξεχάσεις | Δεν το μπορώ ό,τι κι αν πω να σ' αρνηθώ | Δεν το μπορείς να γίνεις χτες και να περάσεις | Δεν το μπορώ με τον καημό να μετρηθώ | Είχα το μικρό σου χέρι άστρο και φεγγάρι μου | προσκυνητάρι μου | μάζευα τα δάκρυά σου και φιλιά σου τα 'στελνα το δειλινό | Ώσπου ήρθε κάποια νύχτα κι όλα αυτά τελειώσανε | κεριά που λιώσανε | κάποιος άλλος σε φιλούσε και σεργιάνι σ' έβγαζε στον 
ουρανό

08. Καλογεράκι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Για τα σε καλογεράκι θα γενώ | σε μοναστήρι θα κλειστώ, | για τα σε που δε σε μέλει που πονώ | και σαν κεράκι θα σβηστώ. | Μαύρη καρδιά, από το φέρσιμό σου | η μάνα μου δε θα με ξαναδεί | κι όλοι θα πουν πως πήρες στο λαιμό σου | το πιο καλό παιδί. | Για τα σε καλογεράκι θα γενώ | σε μοναστήρι θα κλειστώ. | Μπρός λοιπόν, την προσταγή σου καρτερώ | για να σηκώσω το σταυρό, | μπρος λοιπόν, αφού η καρδιά σου δεν πονά | πες μου να πάρω τα βουνά. | Για τα σε καλογεράκι θα γενώ | σε μοναστήρι θα κλειστώ, | για τα σε που δε σε μέλει που πονώ | και σαν κεράκι θα σβηστώ.

09. Πικρά φιλιά Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας
Πικρά φιλιά | δώσ΄ μου να πιω | Μ΄ ένα σκοπό | ζούμε κι οι δυο | Τώρα μην κλαις | και μη μιλάς | Χίλιες φορές | να μ΄ αγαπάς | Αγάπη μου | Πικρό το φως | στο βλέμμα σου | Κρύα φωτιά | το αίμα σου | Κι αν φύγω πια | τώρα μην κλαις | Να μ΄ αγαπάς | χίλιες φορές | Αγάπη μου

10. Μη καλέ μου, μη Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη μου το μαλώνεις | μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη μου το σκοτώνεις. | Μ' αγαπάει, σου το λέει | σου το λέει και κλαίει | και αν τις νύχτες ξαγρυπνάει | η αγάπη φταίει. | Μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη μου το κλειδώνεις | μη καλέ μου, μη καλέ μου | μη με βαλαντώνεις. | Τ' αγαπάω, σου το λέω | μητριά μοβόρα | και άμα θέλεις θα το κάνω | 
ταίρι μου και τώρα.

11. Οι αγγέλοι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Την Κυριακή καθίσαν δυο αγγέλοι | στου Βαγγέλη για κρασί | και απο κει περνούσες για σεργιάνι | με φουστάνι θαλασσί | Και τ' αγγελόπουλα | γίναν παιδόπουλα όπως κι εγώ | και σε κοιτάζανε κι αναστενάζανε | μα το Θεό | Και τ ' αγγελόπουλα | γίναν παιδόπουλα στο δειλινό | κι αναστενάζανε | κι όλον σου τάζανε | τον ουρανό | Και η καρδιά μου π' άφησες μονάχη | σαν το στάχυ να κοπεί | παρηγοριά και χάρη στο ζητούσε | πως πονούσε | να σου πει | Μα εσύ προσπέρασες | δάκρυ με κέρασες | στο δειλινό | κι οι αγγέλοι φύγανε | να κλάψουν πήγανε | στον ουρανό | Μα εσύ προσπέρασες ...

12. Οι μαχαλάδες Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Μίμης Θειόπουλος
Θα φέρω γύρα τους μαχαλάδες | κι όλα τα στέκια που την αράζαμε | Κοντά σου βρήκα πολλούς μπελάδες | όλο χωρίσαμε κι όλο μονοιάζαμε | Μαζί με σένανε δεν έχει άκρη | Πότε σε βρίσκω πότε σε χάνω | Όλη η αγάπη σου μια χούφτα δάκρυ | Τα χέρια απλώνω μα δε σε φτάνω | Θα φέρω γύρα στα περασμένα | που δεν υπάρχουν γιατί τα κράτησες | Γίνανε στάχτη όλα από σένα | και στα χαλάσματα πάνω περπάτησες

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης