Σάββατο, 30 Νοεμβρίου 2013

Ο Γιάννης Σπανός στους μεγάλους Έλληνες συνθέτες





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιάννη Σπανού

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Έξοδος κινδύνου Οργανικό
Μουσική: Γιάννης Σπανός

02. Αν μ' αγαπάς Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Τάκης Καρνάτσος
Αν μ' αγαπάς | θα κλέψω χρώμα της φωτιάς και λευκό πανί | οι δυο μαζί να ζωγραφίσουμε ξανά τη ζωή | Αν μ' αγαπάς | δεν θα 'χει γκρίζο πουθενά να κοιτάς. | Θα με κρατάς και σε λιμάνια γιορτινά θα με πας | Μα αν όλα αυτά | που μοιάζουν όνειρα τρελά γίνουν μια κραυγή | αν όλα αυτά κι ό,τι κι αν έχω φανταστεί δε θα 'ρθει | θα 'ναι χαμός θα σκοτεινιάσει όλο το φως θα σβηστεί | ίσως γιατί για μένα ο κόσμος είσ' εσύ μόνο εσύ | Αν μ' αγαπάς | δε θα 'χει σύνορα για μας ούτε μοναξιά | με το βοριά και με τ' αστέρια της νυχτιάς συντροφιά | Αν μ' αγαπάς | με λόγια μόνο της καρδιάς θα μιλάς | θα με κρατάς και σε λιμάνια γιορτινά θα με πας | Αν μ' αγαπάς | δεν θα 'χει γκρίζο πουθενά να κοιτάς | θα με κρατάς και σε λιμάνια γιορτινά θα με πας | Αν μ' αγαπάς | θα κλέψω χρώμα της φωτιάς μόνο αν μ' αγαπάς | Αν μ' 
αγαπάς | δεν θα 'χει σύνορα για μας μόνο αν μ' αγαπάς

03. Πες πως μ' αντάμωσες Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος

Διώξε με, λοιπόν, μην κάνεις πίσω | Σε παρακαλώ μη λυπηθείς | Ήτανε γραφτό να σ' αγαπήσω | Ήτανε γραφτό να μ' αρνηθείς | Πες πως μ' αντάμωσες μια νύχτα σ' ένα όνειρο | Πες πως με ξέχασες σαν ήρθε το πρωί | Και μη σκεφτείς ότι για με δεν ήσουν όνειρο | Και μη νοιαστείς τι θ' απογίνω στη ζωή | Άσε με λοιπόν να σε σκεπάσω | Κάνει απόψε τόση παγωνιά | Και τα μάτια κλείσε να περάσω | σαν σκιά στη μαύρη λησμονιά

04. Θέλω τα όπα μου Τραγούδι: Δούκισσα
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Θέλω τα όπα μου | θέλω τις τρέλες μου | θέλω τις τσάρκες μου | με γιώτα χι | Θέλω τις μάσες μου | θέλω τις φούμες μου | θέλω τις ξάπλες μου | στην εξοχή | Θέλω τ’ αλλιώτικα | θέλω τ’ απίθανα | και τα παράξενα | που ’χει η ζωή | Θέλω τα γλέντια μου | και τα ξενύχτια μου | θέλω τα όργανα | ως το πρωί | Θέλω τα αστεία μου | τα καλαμπούρια μου | την σαχλαμάρα μου | να τηνε πω | Θέλω τα χάδια μου | και την σφαλιάρα μου | από τον άνθρωπο | που αγαπώ | Θέλω τα πείσματα | θέλω τις ζήλιες μου | και τις κορδέλες μου | τις 
πονηρές | Θέλω τα όμορφα | θέλω τα ήσυχα | θέλω τις τρέλες μου | τις ζωηρές

05. Πόσα χρόνια πριν Τραγούδι: Γιώργος Μαρίνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Πόσα χρόνια πριν είμαστε παιδιά | η φωνή σου πια σπασμένο βιολί | άνεμος σκληρός βαραίνει η καρδιά | σαν περνά ο καιρός στους ώμους περνά. | Πίστεψες κι εσύ στους άντρες πολύ | είναι η καρδιά σου τώρα νεκρή | πίστεψα κι εγώ σε στείρο φιλί | χάσαμε κι οι δυο σφάλλαμε πολύ. | Πόσα χρόνια πριν είμαστε παιδιά | μάτια σαν αυγή φώτιζαν τη γη | βασιλέψαν πια μα αν θέλεις μπορώ | μέσα τους βαθιά τον ήλιο να δω. | Άφησες κι εσύ κι εγώ να χαθούν | ώρες που ξανά μπορούσαν να 'ρθούν | ήταν ο καιρός χαμένο πουλί | άφησε πικρό στα χείλη φιλί. | Πόσα χρόνια πριν είμαστε παιδιά | η καρδιά μικρή χτυπούσε δειλά | τώρα σε κρατώ βουβή η καρδιά | μάθε στη ζωή να δίνεις σωστά. | Τώρα δε μιλάς δε χαμογελάς | τι να σ' αγαπώ και να μ' αγαπάς | φύγε μακριά μα πριν να χαθείς | έλα να σε δω σαν πρώτη φορά. | Πόσα χρόνια πριν είμαστε παιδιά...

06. Ο Νώντας Τραγούδι: Μαρινέλλα
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Πάει ο Νώντας ο καημένος | στη μνήμη του κι αυτή η ζαριά. | Χρήστο, γιατί είσαι μουτρωμένος, | ησύχασε ο Νώντας πια. | Αυτός που ζει είν' ο χαμένος, | σειρά σου, ρίξε τη ζαριά. | Σαράντα χρόνια παντρεμένος | κι είχε γυναίκα καρδιακή. | Χρήστο, γιατί είσ' αφηρημένος, | το τάβλι θέλει προσοχή. | Αυτός που ζει είν' ο χαμένος, | δύσκολο ζάρι η ζωή. | Χρήστο, γιατί είσαι λυπημένος, | ο Νώντας είναι μια χαρά. | Κάτω απ' τη γη ταμπουρωμένος | όλα τα ρίχνει έναν παρά. | Αυτός που ζει είν' ο χαμένος, | πάρ' το χαμπάρι φουκαρά.

07. Πάρε με Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Πάρε με, πάρε με | Να φύγουμε μακριά | Μίλα μου, μίλα μου | Όπως μιλούν στα παιδιά | Πάρε με γέμισα | Πίκρες και μυστικά | Πάρε με, πάρε με | Όσο μπορείς πιο μακριά | Πάρε με για να φύγουμε | Δεν μπορώ άλλο τώρα | Πάρε με γιατί πνίγομαι | Μες στης ζωής την ψευτιά | Πάρε με, πάρε με | Ν' αλλάξω πια ζωή | Νύχτωσε μέσα μου | Κι άλλη μια νύχτα νεκρή | 
Πάρε με, πάρε με | Στο φως και στη χαρά | Οι άνθρωποι μέσα μου | Αγάλματα είναι νεκρά

08. Καληνύχτα Τραγούδι: Διονύσης Θεοδόσης
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Τι θα γίνει με σένα και μένα μη ρωτάς | όταν με φιλάς θα γίνουν όλα ονειροπόλα | κι είναι ανοιχτός λογαριασμός αυτός | για μας, θα γίνουν όλα. | Μια ώρα φτάνει για να πεις | αυτά που λέει η νύχτα | σε χρόνο απλό της αστραπής, | καληνύχτα. | Τι θα γίνει με σένα και μένα | μη μου λες όταν πάλι καις | θα γίνουμε ένα κεριά καμένα | γιατί και οι δυο μας βάλαμε άλλες πυρκαγιές | θα γίνουμε ένα. | Μια ώρα φτάνει για να πεις | αυτά που λέει η νύχτα | σε χρόνο απλό της αστραπής, | καληνύχτα. | Καληνύχτα.

09. Δε θα γίνεις χθες Τραγούδι: Πέτρος Γαϊτάνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Αργύρης Χατζηνάκης
Σύννεφο με γέλασες | ντύθηκες καπνός | μήνυμα σε πέρασα κι είμαι μοναχός | περιστέρι πέταξες | απ' την κιβωτό | και κλαδί σου έστειλα | για να δεις πως ζω... | Δε θα γίνεις χθες | θα ‘σαι πάντα σήμερα | μέσα στο μυαλό | σκέψη δίχως σύνορα | κράτα με να ζήσουμε | τίποτα μη χάσουμε | όλα ήταν χίμαιρα | όσο σε περίμενα | Ναυαγώ στη σκέψη μου | σ' έρημο νησί | βλέμμα όλο θάλασσα | μα δεν είσαι εκεί | σαν τον φάρο καίγομαι | όρκος μιας 
ζωής | μέσα στην ομίχλη σου | μήπως και με δεις

10. Ζήτησα απ' τον άνεμο Τραγούδι: Γιώργος Μαρίνος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Ζήτησα απ' τον άνεμο | στο θλιμμένο δείλι | τα χαμένα μάτια σου | πίσω να μου στείλει. | Σώπασε ο άνεμος | χάθηκε το δείλι | κι έσβησε η ελπίδα μου | στα πικρά μου χείλη. | 
Νύχτωσε αγάπη μου | έφτασε η οδύνη | άπλωσε το δάκρυ μου | σκέπασε τη γη.

11. Σαν χαθώ Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Σαν χαθώ θα με ζητάς | Τη ζωή σου θα σκορπάς | Μες στα βρώμικα σοκάκια | Με αγάπες μιας βραδιάς | Κι όπως θά 'σαι μοναχός | Μες στην ερημιά της γης | Θα κρεμάσεις κάποια νύχτα | Τα κουρέλια της ψυχής | Και θα μου ζητάς να 'ρθώ | Να σε βρω στην ερημιά | Μα εγώ δεν θα υπάρχω | Θά 'μαι πια πολύ μακρυά | Σαν χαθώ θα με ζητάς | Της ζωή σου θα σκορπάς | Στη σιωπή της μοναξιάς σου | Σαν ληστής και σαν φονιάς | Θα ζητάς να μ' αναστήσεις | Μα θα είναι πια αργά | Και δεν θά 'χω να σου δώσω | άλλη αγάπη στην καρδιά | Κι όπως θα ΄σαι μοναχός…

12. Επιφυλακή Τραγούδι: Πένη Ξενάκη
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Ρόνη Σοφού
Επιφυλακή κι απόψε είμ’ εδώ, | μήπως και φανείς για λίγο να σε δω. | Κάνω τη θυσία έξω να μη βγω, | μα δε σ’ έχω μόνο εγώ. | Επιφυλακή χωρίς λογική, | αχ, πώς σ’ έχω κακομάθει, καρδούλα μου. | Χάνεσαι σαν μπόρα περαστική, | σαν εικόνα μαγική. | Σ’ επιφυλακή η αγάπη με κρατά. | Έλα ένα καφέ να πιεις στα πεταχτά. | Κι όμως κατά βάθος ξέρω πως θα ’ρθεις | όποτε με θυμηθείς. | Επιφυλακή, μα πού θα πάει αυτό; | Κάνω μια προσπάθεια να προσγειωθώ. | Ε, δεν είσαι κι ο μόνος άνδρας επί γης | και με χάνεις όσο αργείς.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης