Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου 2013

Κόκκινο





















Ο Γιώργος Παπαδόπουλος σε τραγούδια του Γιώργου Παπαδόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μετά Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Νίκος Γκρίτσης
Σ’ αφήνω να φύγεις, δε σε κρατάω | Εκείνο που νιώθω κάτω πατάω | εκείνο που θέλω δε σου το λέω | Απ’ έξω γελάω και μέσα μου κλαίω | Μετά θα σταματήσω, την ανάσα μου | στον τοίχο θα καρφώσω την ψυχή μου | Ποτάμια θα κυλήσουν, απ’ τα μάτια μου | στο πάτωμα θα πέσει το κορμί μου | Μετά θα σταματήσω την ανάσα μου | μετά θα ψάχνω λόγο, για να ζήσω | Κανέναν παραπάνω δεν αγάπησα | Να φύγεις πριν να σου το ομολογήσω | Σ’ αφήνω να φύγεις, δε σε κρατάω | Το πάλεψα όμως τα παρατάω | Κουβέντα μαζί μου μην ξανανοίγεις | Για λίγο ακόμα σ’ αφήνω να φύγεις

02. Με το φθινόπωρο να ‘ρθεις Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Με το φθινόπωρο να’ ρθείς, | μαζί με το Σεπτέμβρη, | ακόμα τώρα, είναι νωρίς, | πονάει το καλοκαίρι. | Να μπεις στις πρώτες τις βροχές, | να πέσεις με τα φύλλα, | να κλείσουν λίγο οι πληγές, | να φύγει η ανατριχίλα. | Δε θα μπορέσω. | Δε θα τρέξω να προλάβω. | Αν δεν αντέξεις, μάτια μου. | Θα καταλάβω. | Με το φθινόπωρο να’ ρθείς, | που ανοίγουν τα σχολεία, | που ψάχνεις κάπου να κρυφτείς, | απ’ τη μελαγχολία. | Να κρυώσει λίγο η θάλασσα, | να ξεπλυθεί τ’ αλάτι. | Κι ο Αύγουστος που χάλασα, | να σβήσει από το χάρτη.

03. Γυρίζω το χρόνο Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Γυρίζω το χρόνο. | Μακριά σου ματώνω. | Ανάσα κλεμμένη. | Ζωή δανεική. | Ανοίγω μπουκάλια. | Αλλάζω κανάλια. | Αλλάζω τα πάντα. | Μα εσύ πάντα εκεί. | Γυρίζω το χρόνο. | Αγάπες κλειδώνω. | Χαμένο ταξίδι. | Τυφλή διαδρομή. | Αλλάζω σεντόνια. | Πηγαίνω για ψώνια. | Αλλάζω τα πάντα. | Μα εσύ πάντα εκεί. | Εκεί που ανήκω. | Εκεί που σου λείπω. | Εκεί που μου λείπεις κι εσύ. | Εκεί που κολλάω. | Εκεί που αγαπάω. | Εκεί που υπάρχει ζωή. | Γυρίζω το χρόνο. | Μακριά σου θολώνω. | Τα λάθη χρεώνω. | Σε λάθος στιγμή. | Αλλάζω ξενύχτια. | Μισώ την αλήθεια. | Αλλάζω τα πάντα. | Μα εσύ πάντα εκεί.

04. Εσύ δεν ξέρεις Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιούλα Γεωργίου
Εγώ για σένα ξέρω πως δίνω τη ζωή μου, | εγώ για σένα ξέρω πως όλα τα τολμώ. | Εγώ για σένα μένω στη μέση της ερήμου, | εγώ μονάχα ξέρω για αγάπη να σου πω. | Κι εσύ δεν ξέρεις αν μπορείς, αυτό το βράδυ να με δεις | που σου φωνάζω πως πεθαίνω μακριά σου. | Κι εσύ δεν ξέρεις αν μπορείς, μπροστά μου να `ρθεις και να πεις | αν έχω θέση στα κλεμμένα όνειρά σου. | Εγώ για σένα ξέρω στα άκρα ότι φτάνω, | εγώ για σένα ξέρω πως πέφτω στο κενό. | Εγώ για σένα βρίσκω τη δύναμη να χάνω | εγώ μονάχα ξέρω για αγάπη να σου πω. | Κι εσύ δεν ξέρεις αν μπορείς, αυτό το βράδυ να με δεις | που σου φωνάζω πως πεθαίνω μακριά σου. | Κι εσύ δεν ξέρεις αν μπορείς, μπροστά μου να `ρθεις και να πεις | αν έχω θέση στα κλεμμένα όνειρά σου.

05. Δεν έχω μάθει στο μισό Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Τα θέλω όλα | Εδώ και τώρα. | Τα θέλω όλα κάθε μέρα πιο πολύ. | Σε θέλω τώρα | Θανατηφόρα. | Και θα σε θέλω, άγγελε μου, μια ζωή. | Τα θέλω όλα | Εδώ και τώρα. | Τον έρωτά σου, τ’ άρωμά σου, το φιλί. | Τα δυο σου μάτια, | Τα ονειροπόλα, | Που μου τρυπάνε κάθε μέρα το κορμί. | Δεν έχω μάθει στο μισό | Να αγαπώ και να μισώ. | Να θέλω λίγο και σε λίγο να μη θέλω. | Δε μου κολλάει η λογική | Να ζει κανείς ή να μη ζει. | Θέλω να ζω και απ’ την αγάπη να πεθαίνω. | Τα θέλω όλα | Εδώ και τώρα. | Τα θέλω όλα κάθε μέρα πιο πολύ. | Σε θέλω τώρα | Θανατηφόρα. | Και θα σε θέλω, άγγελε μου, μια ζωή. | Τα θέλω όλα | Εδώ και τώρα. | Μέσα στου νου μου τον τρελό τον πυρετό. | Μόνο το κάτι. | Δεν είναι αγάπη. | Είναι μια απάτη, ένα όνειρο μισό.

06. Ό, τι θέλω είσαι εσύ Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Μαργαρίτα Δρούτσα
Ναι, έρχεται άλλο ένα πρωί. | Με `σένανε μαζί, | και γιορτή μοιάζει κάθε στιγμή μου. | Ναι, οι ώρες γίνονται λεπτά, | στη δική σου αγκαλιά, | η διάθεση μου αλλάζει, | και παίρνει φωτιά. | Θέλω να είσαι για πάντα αυτό που θέλω. | Η μέρα ν’ αρχίζει μ’ ένα σου γέλιο. | Ο κόσμος να λάμπει μ’ ένα σου βλέμμα. | Ό,τι θέλω είσαι εσύ. | Έλα να γίνουμε ένα. | Ναι, έχεις κάτι μαγικό, | κάτι διαφορετικό, | που με φέρνει συνέχεια κοντά σου. | Ναι, τα δικά σου τα φιλιά, | έχουν κάνει δυνατά, | την καρδιά μου να χτυπάει ξανά και ξανά. | Θέλω να είσαι για πάντα αυτό που θέλω. | Η μέρα ν’ αρχίζει μ’ ένα σου γέλιο. | Ο κόσμος να λάμπει μ’ ένα σου βλέμμα. | Ό,τι θέλω είσαι εσύ. | Έλα να γίνουμε ένα. | Θέλω να είσαι για πάντα αυτό που θέλω. | Η μέρα ν’ αρχίζει μ’ ένα σου γέλιο. | Ο κόσμος να λάμπει μ’ ένα σου βλέμμα. | Ό,τι θέλω είσαι εσύ. | Έλα να γίνουμε ένα. | Θέλω να είσαι για πάντα αυτό που θέλω...

07. Δυο χρόνια και δυο βράδια Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Η μνήμη χαρακώνει το φακό | που τράβηξε το χώρο και το χρόνο. | Στο σώμα ξανατρέχει το νερό | που κύλησε στη λήθη και στον πόνο. | Και βγαίνεις απ’ τη θάλασσα γυμνή | ν’ αγγίξεις ό,τι έχεις ξαναγγίξει, | να σμίξουνε ξανά οι ουρανοί | εκεί που χαμογέλαγε η θλίψη. | Άσε να δω στο σώμα σου | τα μυστικά σημάδια, | που καίγανε το σώμα μου | δυο χρόνια και δυο βράδια. | Η μνήμη χαρακώνει τον καιρό | που μοίραζε ποτήρια και τασάκια. | Ο πόθος ξεκλειδώνει το θυμό | που έσκιζε κλειστά τα ραβασάκια. | Και βγαίνεις απ’ τη θάλασσα γυμνή | να βάλεις το στεγνό το φόρεμά σου, | το κόκκινο που μ’ άρεσε πολύ | ολόιδιο σαν τον άγριο έρωτά σου.

08. Σε θέλω εδώ και τώρα Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Νικόλας Νικολάου
Με ξύπνησε η βροχή, | κι η σκέψη μου σε σένα. | Μες στη βαθιά σιωπή, | δεν ζω χωρίς εσένα. | Τα λόγια μου μισά, | μισή και η καρδιά μου. | Με πνίγει η μοναξιά, | δεν σβήνει η φωτιά μου. | Την ώρα που ξυπνώ, | σε θέλω εδώ κοντά μου. | Εσένα να φιλώ, | να βλέπω στα όνειρά μου. | Απόψε θα σε δω, | θα φτάσει αυτή η ώρα. | Υπέρτατο αγαθό, | σε θέλω εδώ και τώρα. | Θέλω να σου το πω, | να σε κοιτώ στα μάτια. | Τι νιώθεις απορώ, | και γίνομαι κομμάτια. | Στη τρέλα μου εσύ. | Εσύ είσαι η ζωή μου. | Η αγάπη μας μπορεί. | Σε θέλω εδώ μαζί μου.

09. Απόψε δε θα κοιμηθώ Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ζήνωνας Ζηντίλης
Κοίταξε εσύ να βρεις τα όνειρά σου | και σφάλισε την πόρτα όταν βγω | στο λούνα παρκ που παίζει η καρδιά σου | στον γύρο του θανάτου δε θα μπω. | Δε με σκοτώνεις όσα κι αν ακούσω, | τα θρύψαλλα μου συναρμολογώ | αφού το θες να φύγω θα υπακούσω | κι απ’ την αγάπη τώρα απεργώ | Απόψε δε θα κοιμηθώ | θα βγω με το φεγγάρι να μεθύσω | θλιμμένη θάλασσα θα πιω | την πλάνη της ζωής μου να την σβήσω. | Απόψε δε θα κοιμηθώ | μην περιμένεις σπίτι να γυρίσω | ως την αυγή θα αιμορραγώ | μα αύριο θα σε έχω αφήσει πίσω. | Η στάχτη απ’ το τσιγάρο παγωμένη | τραβάω μια τελευταία ρουφηξιά, | με την αναπνοή μου πια κομμένη | θα σε ρωτήσω μια στερνή φορά. | Που πήγε ο έρωτας μας ο μεγάλος, | πως άνοιξε στην σχέση μας ρωγμή, | με διώχνεις γιατί υπάρχει κάποιος άλλος | ή μήπως δε μ’ αγάπησες στιγμή; | Απόψε δε θα κοιμηθώ...

10. Έχεις ακόμα λίγο χρόνο Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Κυριάκος Ντούμος
Πυροτεχνήματα, τσιγάρο κι αναλύσεις. | Παλιές εικόνες σε καινούρια σκηνικά. | Το κινητό σου βάζεις πάλι να ξυπνήσεις. | Μες στις ειδήσεις και στ’ απορρυπαντικά. | Και ένας έρωτας που πνίγηκε στις λέξεις. | Στις σαπουνόπερες και στις χωματερές. | Σου δίνει πάλι μια ευκαιρία να διαλέξεις. | Σε τι κανάλι θα ξυπνάς τις Κυριακές. | Έχεις ακόμα λίγο χρόνο, | να δεις μπροστά σου καθαρά. | Έχω ακόμα λίγο πόνο, | να χάσω άλλη μια φορά. | Πυροτεχνήματα, αισθήματα μιας χρήσης. | Ληγμένα όνειρα και ηρεμιστικά. | Τις νύχτες ψάχνεις ένα σώμα ν’ ακουμπήσεις. | Μες στα ριάλιτι και στ’ αστυνομικά.

11. Ακόμα σ’ αγαπώ Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Πέρασε τόσος καιρός που είσαι μακριά. | Έλεγα πως θ’ αντέξω εμάς χωριστά. | Το μυαλό δε με αφήνει να σκεφτώ καθαρά. | Είναι αλλού η λογική και αλλού η καρδιά. | Όπου και να πάω, όπου κι αν βρεθώ, | όλοι οι δρόμοι οδηγούν πίσω σε σένα. | Δεν μπορώ τον εαυτό μου, μ’ άλλη να σκεφτώ. | Έρχομαι απόψε πίσω, αγάπη μου, σε σένα. | Ακόμα σ’ αγαπώ!.. | Σου είχα αφήσει τα χαρτιά μου όλα ανοιχτά. | Μα εσύ μ’ είχες πάντα με φώτα σβηστά. | Τίποτα δεν έχω ζήσει άλλο πιο δυνατό. | Με σένα όλα αρχίζουν και τελειώνουν εδώ.

12. Ξέχνα τα όλα Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ποσειδώνας Γιαννόπουλος
Λες, ότι δεν νοιάζεται κανείς, | για όσα θα ‘θελες να δεις | κι όσα ζητάς να ονειρευτείς. | Λες, ότι κουράστηκες νωρίς, | από τα ψέματα που ζεις | κι όσα δεν ήθελες να πεις. | Ξέχνα τα όλα, | στην καρδιά σου βάζω φτερά, | να ταξιδέψεις στ’ ανοιχτά. | Ξέχνα τα όλα, | και το δάκρυ κάνω χαρά, | να μη θυμάσαι τα παλιά. | Ξέχνα τα όλα σήμερα. | Λες, δε θέλεις πια να προδοθείς, | αν σ’ ένα πάθος αφεθείς, | φοβάσαι μήπως πληγωθείς. | Λες, ότι προσπάθησες πολύ, | για να κερδίσεις στη ζωή | κι έχεις απογοητευτεί.

13. Τι άλλαξε; Τραγούδι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Παπαδόπουλος
Τι άλλαξε, πες | Και αντί αγκαλιές, μου δίνεις δάκρυ; | Τι άλλαξε, τι; | Δε μου μένει αντοχή, όλα έγιναν στάχτη. | Μα, αν μ’ αγαπάς, | Μείνε εδώ. | Και τρόπο θα βρω. | Να σου πω. | Πώς σ’ αγαπώ σου το φωνάζω. | Και δε θα πάψω. | Ό,τι έγινε πάει, σημασία έχει πώς σ’ αγαπώ. | Και πάλι θα κλάψω. | Για να ξεγράψω. | Μα δε σβήνονται έτσι, όσα νιώθω. | Γιατί σ’ αγαπώ. | Τι άλλαξε, πες | Και αντί αγκαλιές, μου δίνεις πόνο; | Τι άλλαξε, τι; | Δε μου μένει αντοχή, τρέμω, ματώνω. | Μα, αν μ’ αγαπάς, | Μείνε εδώ. | Και τρόπο θα βρω. | Να σου πω.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης