Δευτέρα, 28 Οκτωβρίου 2013

Η εποχή της αγάπης




















01. Μαγική πόλη Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης & Άννα Λινάρδου
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Μια πόλη μαγική | ζούμε μαζί οι δυο αγαπημένοι | μια πόλη σαν κι αυτή | πεθαίνει, ζει | κι αλλάζει μαγεμένη. | Σαν πέσει η σκοτεινιά | η αναπνοή μου | θα σμίξει με τ' αγέρι | τότες η πόλη θα φανεί | μονάχη ερημική | σαν τ' ακριβό μου αστέρι.

02. Άσπρο περιστέρι Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Όποιος πόνεσε μέσα στη ζωή | όποιος έκλαψε σαν μικρό παιδί | τώρα τίποτα πια δε σου ζητά | μόνο στ' όνειρο θα σ' αναζητά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ | Όταν σήκωσα το βαρύ σταυρό | μου παράγγειλες να 'ρθω να σε βρω | κι όταν δάκρυσα σαν την Παναγιά | ήταν άνοιξη και Πρωτομαγιά | Άσπρο περιστέρι μεσ' τη συννεφιά | μου 'δωσες το χέρι να 'χω συντροφιά | άσπρο περιστέρι μαύρο μου φτερό | κάθε καλοκαίρι θα σε καρτερώ

03. Αθανασία Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | δε μου δίνεις σημασία κι η καρδιά μου πώς βαστά | Σ' αγαπήσανε στον κόσμο βασιλιάδες, ποιητές | κι ένα κλωναράκι δυόσμο δεν τούς χάρισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψαμε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς | Τι ζητάς αθανασία στο μπαλκόνι μου μπροστά | ποια παράξενη θυσία η ζωή να σου χρωστά | Ήρθαν διψασμένοι Κροίσοι, ταπεινοί προσκυνητές | κι απ' του κήπου σου τη βρύση δεν τους πότισες ποτές | Είσαι σκληρή σαν του θανάτου τη γροθιά | μα ήρθαν καιροί που σε πιστέψανε βαθιά | Κάθε γενιά δική της θέλει να γενείς | Ομορφονιά, που δεν σε κέρδισε κανείς

04. Τα παιδιά κάτω στον κάμπο Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Τα παιδιά κάτω στον κάμπο | δεν μιλάν με τον καιρό | μόνο πέφτουν στα ποτάμια | για να πιάσουν τον σταυρό. | Τα παιδιά κάτω στον κάμπο | κυνηγούν έναν τρελό | τον επνίγουν με τα χέρια | και τον καίνε στον γιαλό. | Έλα κόρη της σελήνης, | κόρη του αυγερινού. | Να χαρίσεις στα παιδιά μας | λίγα χάδια του ουρανού. | Τα παιδιά κάτω στον κάμπο | κυνηγάνε τους αστούς | πετσοκόβουν τα κεφάλια | από εχθρούς και από πιστούς. | Τα παιδιά κάτω στον κάμπο | κόβουν δεντρολιβανιές | και στολίζουν τα πηγάδια | για να πέσουν μέσα οι νιες. | Τα παιδιά μες τα χωράφια | κοροϊδεύουν τον παπά | του φοράνε όλα τα άμφια | και το παν στην αγορά. | Έλα κόρη της σελήνης, | έλα και άναψε φωτιά. | Κοίτα τόσα παλικάρια | που κοιμούνται στη νυχτιά. | Τα παιδιά δεν έχουν μνήμη | τους προγόνους τους πουλούν | και ότι αρπάξουν δεν θα μείνει | γιατί ευθύς μελαγχολούν.

05. Κεμάλ Τραγούδι: Μάνος Χατζιδάκις & Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ακούστε την ιστορία του Κεμάλ | ενός νεαρού πρίγκηπα,της ανατολής | απόγονου του Σεβάχ του θαλασσινού, | που νόμισε ότι μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. | αλλά πικρές οι βουλές του Αλλάχ | και σκοτεινές οι ψυχές των ανθρώπων. | Στης Ανατολής τα μέρη μια φορά και ένα καιρό | ήταν άδειο το κεμέρι, μουχλιασμένο το νερό | στη Μοσσούλη, τη Βασσόρα, στην παλιά τη χουρμαδιά | πικραμένα κλαίνε τώρα της ερήμου τα παιδιά. | Κι ένας νέος από σόι και γενιά βασιλική | αγροικάει το μοιρολόι και τραβάει κατά εκεί. | τον κοιτάν οι Βεδουίνοι με ματιά λυπητερή | κι όρκο στον Αλλάχ τους δίνει, πως θ' αλλάξουν οι καιροί. | Σαν ακούσαν οι αρχόντοι του παιδιού την αφοβιά | ξεκινάν με λύκου δόντι και με λιονταριού προβιά | απ' τον Τίγρη στον Ευφράτη, απ' τη γη στον ουρανό | κυνηγάν τον αποστάτη να τον πιάσουν ζωντανό. | Πέφτουν πάνω του τα στίφη, σαν ακράτητα σκυλιά | και τον πάνε στο χαλίφη να του βάλει την θηλιά | μαύρο μέλι μαύρο γάλα ήπιε εκείνο το πρωί | πριν αφήσει στην κρεμάλα τη στερνή του την πνοή. | Με δύο γέρικες καμήλες μ' ένα κόκκινο φαρί | στου παράδεισου τις πύλες ο προφήτης καρτερεί. | πάνε τώρα χέρι, χέρι κι είναι γύρω συννεφιά | μα της Δαμασκού τ' αστέρι τους κρατούσε συντροφιά. | Σ' ένα μήνα σ' ένα χρόνο βλέπουν μπρός τους τον Αλλάχ | που από τον ψηλό του θρόνο λέει στον άμυαλο Σεβάχ: | «νικημένο μου ξεφτέρι δεν αλλάζουν οι καιροί, | με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί» | Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος δε θα αλλάξει ποτέ | Καληνύχτα...

06. Τσάμικος Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στα κακοτράχαλα τα βουνά | με το σουράβλι και το ζουρνά | πάνω στην πέτρα την αγιασμένη | χορεύουν τώρα τρεις αντρειωμένοι. | Ο Νικηφόρος κι ο Διγενής | κι ο γιος της Άννας της Κομνηνής. | Δική τους είναι μια φλούδα γης | μα εσύ Χριστέ μου τους ευλογείς | για να γλυτώσουν αυτή τη φλούδα | απ' το τσακάλι και την αρκούδα. | Δες πώς χορεύει ο Νικηταράς | κι αηδόνι γίνεται ο ταμπουράς. | Από την Ήπειρο στο Μοριά | κι απ' το σκοτάδι στη λευτεριά | το πανηγύρι κρατάει χρόνια | στα μαρμαρένια του χάρου αλώνια. | Κριτής κι αφέντης είν' ο Θεός | και δραγουμάνος του ο λαός.

07. Τώρα που πας στην ξενιτιά Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τώρα που πας στη ξενιτειά | πουλί θα γίνω του νοτιά | γρήγορα να σ' ανταμώσω. | Για να σου φέρω τον σταυρό | που μου παράγγειλες να βρω | δαχτυλίδι να σου δώσω. | Ήσουν κυπαρίσσι στην αυλή μου αγαπημένο | ποιος θα μου χαρίσει το φιλί που περιμένω. | Στ' όμορφο ακρογιάλι καρτερώ να μου 'ρθεις πάλι | σαν μικρό χαρούμενο πουλί.  | Χρυσή μου αγάπη έχε γεια | να 'ναι μαζί σου η Παναγιά | κι όταν 'ρθει το περιστέρι. | Θα χω κρεμάσει φυλαχτό | στο παραθύρι τ' ανοιχτό | την καρδιά μου σαν αστέρι. | Ήσουν κυπαρίσσι στην αυλή μου αγαπημένο | ποιος θα μου χαρίσει το φιλί που περιμένω. | Στ' όμορφο ακρογιάλι καρτερώ να μου ρθεις πάλι | σαν μικρό χαρούμενο πουλί.

08. Το φεγγάρι είναι κόκκινο Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Το φεγγάρι είναι κόκκινο | το ποτάμι είναι βαθύ | κι η αγάπη μου στα χέρια σου | είναι κάτασπρο πουλί. | Το φεγγάρι είναι πράσινο | το ποτάμι είναι γαλάζιο | έλα αγάπη μου και χόρεψε | ίσα μ' αύριο το πρωί. | Το φεγγάρι πήγε κι έπεσε | στο ποτάμι το βαθύ | κι η αγάπη μου κιτρίνισε | σαν τη φλόγα στο κερί. | Έλα αγάπη μου και χόρεψε | ίσα μ' αύριο το πρωί.  | Το φεγγάρι πήγε κι έπεσε | στο ποτάμι το βαθύ | κι η αγάπη μου κιτρίνισε | σαν τη φλόγα στο κερί. | Έλα αγάπη μου και χόρεψε | ίσα μ' αύριο το πρωί.

09. Πες μου μια λέξη Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης & Στέλλα Γαδέδη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Πες μου μια λέξη, αυτή τη μόνη λέξη, | σε λίγο πια θα φέξει, | θα 'ρθει η χλωμή αυγή. | Κοντεύει έξι, | ας πούμε αυτή τη λέξη | που 'χει στα χείλη μπλέξει | και δεν τολμά να βγει. | Ο ουρανός, ο μεγάλος ουρανός | είν' ακόμα σκοτεινός | και η νύχτα κυλά. | Μα εκεί ψηλά | κοίτα έν' άστρο που δειλά | μοναχό φεγγοβολά και μας χαμογελά. | Νύχτα ασημένια | κι η κάθε μου η έννοια | σ' απόχη μεταξένια | από ξανθά μαλλιά. | Γλυκοχαράζει αλλά δε σε πειράζει | που γέμισε μαράζι η άδεια μου αγκαλιά.

10. Το τριαντάφυλλο στο στήθος Τραγούδι: Άννα Λινάρδου
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Είχε σημάνει ο εσπερινός θυμάμαι | που γέμισε ο ουρανός πουλιά. | Καθώς στεκόσουν πλάι μου θυμάμαι | σε πήρα και σε σήκωσα ψηλά. | Κυλάν τα σύννεφα και τρέχει η φωνή μου | να την ακούσεις και να 'ρθεις. | Και μες στο κήπο αφήνω το κορμί μου | κρυμμένο στα λουλούδια να το βρεις. | Σ' αναζητώ κάθε πρωί στο περιβόλι. | Με τη δροσιά, με το νοτιά καίγομαι όλη. | Δυο τριαντάφυλλα μαζεύω στη ποδιά μου | που σαν έρθεις να μυρίζουν τα μαλλιά μου. | Για δες τη νύχτα πως ο κήπος μας δακρύζει | καθώς ο αγέρας το τραγούδι σου σφυρίζει.

11. Θάλασσα πλατιά Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιώργος Ρούσσος
Θάλασσα πλατιά | σ' αγαπώ γιατί μου μοιάζεις | θάλασσα βαθιά | μια στιγμή δεν ησυχάζεις | λες κι έχεις καρδιά | τη δικιά μου την μικρούλα την καρδιά | Όνειρα τρελά | που πετούν στο κύμα πάνω | φτάνουν στην καρδιά | και τα νιάτα μας ξυπνάνε | όνειρα τρελά | και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά | Έχω έναν καημό | που με τρώει γλυκά και με λιώνει | έχω ένα καημό θα 'ρθω να στον πω | αδερφή μου εσύ θάλασσα που σ' αγαπώ | Κύματα πουλιά | στα ταξίδια σας που πάτε | τα αλαργινά | την κρυφή μου λύπη πάρτε | κι από ‘κει μακριά | να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά

12. Το πέλαγο είναι βαθύ Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Το πέλαγο είναι βαθύ, | κι η αγάπη είναι μεγάλη | έχω έναν πόνο στην ψυχή | και ποιος θα μου τον βγάλει | Το πέλαγο είναι γλυκό, | χάδι μαζί και δάκρυ | και με κυλάει αφρίζοντας | στου ορίζοντα την άκρη. | Το πέλαγο είναι παιδί, | τρέχει και δεν το φτάνω | παιδί και στην αγάπη του, | που σαν παιδί το χάνω.

13. Dedication Τραγούδι: Μάριος Φραγκούλης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Clifton Nivison
Feels like I’m getting older | I’m not afraid | All though I’m worlds apart from yesterday | And yet I can’t believe I’m old enough today | To be in love, and feel in love | And see if love is the way | I don’t need fancy places | To spend the time, | I’m happy just to be here | With you tonight | And yet I’m not so sure | The time is really right | To be in love, and feel in love | And see if love is alright. | And you will sing | As long as there’s a song | The feeling’s never gone | It was the first time to be in love | Maybe tomorrow I’ll never sing again | But I’ll remember when | It was the first time to be in love | The picture’s slowly fading | And now it’s gone, | The letters we remembered are old and torn | And although the time has passed | The memory lingers on | To be in love, and feel in love | And know when love is gone

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης