Κυριακή, 27 Οκτωβρίου 2013

16 αυτοτελείς ιστορίες με τον Νότη Σφακιανάκη





















Ο Νότης Σφακιανάκης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μην με ρωτάτε Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Χριστόφορος Γερμενής | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος
Απόψε νύχτα μην ξημερώσεις | κι εσύ τσιγάρο να χαρείς μη μου τελειώσεις, | μη με προδώσεις... μη με προδώσεις... | Απόψε άστρα μη με κοιτάτε, | που να γυρνάει τώρα πια και που κοιμάται | μη με ρωτάτε... μη με ρωτάτε... | Μη με ρωτάτε να σας πω γιατί πονάω | έτσι μ’ αρέσει και κανέναν δεν ρωτάω | δικός μου είναι ο καημός κι όσο αντέξω | στο κάτω-κάτω ας πεθάνω για μια αγάπη μία κι έξω | Σαν τραίνα άδεια παροπλισμένα, | τα όνειρα μου που σκουριάζουν αραγμένα | χωρίς εσένα... χωρίς εσένα... | Απόψε φίλοι μη μου μιλάτε | κι αν η κακούργα η καρδιά της με θυμάται | μη με ρωτάτε... μη με ρωτάτε... | Μη με ρωτάτε να σας πω γιατί πονάω...

02. Κερασμένα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Σόφη Παππά | Στίχοι: Σόφη Παππά
Εγώ ερωτεύτηκα έναν «θάνατο», | μες της καρδιάς μου μπήκες το άβατο | κι έγινες μέσα μου θρησκεία μου | μία «Δευτέρα Παρουσία» μου. | Ό, τι θες από μένα | όλα μου κερασμένα, | ότι θες θα στο δώσω | έστω κι αν με σκοτώσω. | Με νιώθει όποιος ερωτεύτηκε | από τις νύκτες όποιος κλέφτηκε, | έλα λοιπόν απόψε νιώσε με | απ’ το μαρτύριο μου σώσε με.

03. Αυτό θα πει αγάπη Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βασίλης Δήμας | Στίχοι: Βασίλης Δήμας
Αν το ζητούσα θ’ άλλαζα | Τον ουρανό την θάλασσα | Κι ολόκληρη την γη | Για να `χεις το φεγγάρι σου | Θα έφτιαχνα για χάρη σου | Τον κόσμο απ’ την αρχή | Και θα `φέρνα στα χέρια σου | Τον ήλιο και στ’ αστέρια σου | Μέσα σε μια στιγμή. | Αυτό θα πει αγάπη τελικά | Τ’ αδύνατα να κάνεις δυνατά | Να δίνεις και ποτέ να μη ζητάς | Αυτό θα πει καρδιά μου ν’ αγαπάς | Μπορώ να γίνω και Θεός | Να κάνω το σκοτάδι φως | Ποτέ να μην μου κλαις | Κάνω την τρέλα λογική | Γίνομαι στίχος μουσική | Τραγούδι να το λες | Τα `χω χαμένα τι να πω | Τόσο πολύ που σ’ αγαπώ | Ζήτα μου ό,τι θες.

04. Θα `χε κι ο Θεός γυναίκα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Κώστας Ξηρογιάννης | Στίχοι: Γιάννης Κώνστας
Τελευταία μου μπερδεύει | την αγάπη με τα πρέπει | και το βλέπω έχει αλλάξει | προσπαθεί να μ’ απαλλάξει... | Μια του ύψους, μια του βάθους | μια του ψεύτικου του πάθους | ούτε ζέστη, ούτε κρύο | τέρμα ο καιρός για δύο... | Θα ΄χε κι ο Θεός γυναίκα | και οι άγγελοι από μια | αν εννέα φορές στις δέκα | δεν σου έβαζε φωτιά... | Τελευταία κλείνει δρόμους | της καρδιάς τους διαδρόμους | και στα όριά μου φτάνω | χάνω το μυαλό μου χάνω... | Θέλω απόψε να ξεφύγω | μίλια μαρκιά να φύγω | να μη νιώθω, να μην ξέρω, | άλλο να μην υποφέρω...

05. Χρεωμένη σε έχω Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Ανδρέας Μέξας | Στίχοι: Γιώργος Παπαγιαννόπουλος
Την μαχαιριά που μου `δωσες | Πως να την πάρεις πίσω | Πως να κολλήσεις τα κομμάτια της καρδιάς | Χίλιες συγνώμες και να πεις | Δε φτάνουν για να σε σβήσω | Όλο το πόνο που σε μένανε χρωστάς | Χρεωμένη σ’ έχω με τον πόνο μου | Έφυγες και λείπει τ’ οξυγόνο μου | Χρεωμένη σ’ έχω με το δάκρυ μου | Πως ζητάς και πάλι την αγάπη μου | Την μαχαιριά που μου `δωσες | Πως να την πάρεις πίσω | Και τόση πίκρα πως μπορεί να ξεχαστεί | Το τελευταίο δάκρυ μου άσε με να σκουπίσω | Και την απόφαση να πάρω σωστή

06. Δηλώνω μόνος Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βασίλης Δήμας | Στίχοι: Βασίλης Δήμας
Έφτασα στα όρια μου | κι ίσως τα ξεπέρασα | με τα τόσα ψέματά σου | Με κουράσανε τα λόγια | και οι όρκοι της στιγμής | έπαψα να σε πιστεύω | κι από δω και στο εξής | Δηλώνω μόνος και δε σε υπολογίζω | απόψε φεύγω και δεν ξαναγυρίζω | απ’ την ζωή μου σε διαγράφω | κι άμα θέλεις στο υπογράφω. | Δηλώνω μόνος και τα δεσμά μου σπάω | τον εαυτό μου και πάλι θα αγαπάω | Θέλω να αγιάσω και να αμαρτήσω | με λίγα λόγια, θέλω να ζήσω. | Τελείωσε η υπομονή | και πολύ το πάλεψα | Πήρα την απόφασή μου | κι άλλο δρόμο διάλεξα | Από φίλος σου θα γίνω | ο χειρότερος εχθρός | πάντα με είχες δεδομένο | όμως από δω και μπρος...

07. Αν θα σε χάσω Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιώργος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Αν γίνει κάτι και χαθούμε μια βραδιά | και σκοτεινιάσουν της αγάπης τα φεγγάρια | κι αν τα πετάξω, της καρδιάς μου τα κλειδιά | και με το τίποτα θ’ αρχίσουμε παζάρια. | Αν γίνει κάτι και ξυπνήσω ένα πρωί | και δεν κοιμάσαι άλλο μες την αγκαλιά μου | τι να την κάνω πες μου την αναπνοή | τι να το κάνω αν δε σε έχω στα όνειρά μου. | Αν θα σε χάσω, να το ξέρεις θα χαθώ | δεν έχει άλλη το βιβλίο μου σελίδα. | Αν θα σε χάσω, ένα είναι πιθανό | κάθε ψιχάλα να τη βλέπω καταιγίδα. | Αν γίνει κάτι και μια νύχτα σκορπιστούν | τόσες αλήθειες με ένα φύσημα του ανέμου | και αν οι όρκοι θα εξαφανιστούν | δεν θα πιστέψω σε κανέναν και ποτέ μου. | Αν γίνει κάτι και κοπούνε τα σχοινιά | που μας κρατάνε από άγνωστη λεπίδα | σαν τον τρελό θα τριγυρνώ στην παγωνιά | σαν μετανάστης που του λείπει η πατρίδα.

08. Δεν υπολόγισες καλά Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Χρήστος Δάντης | Στίχοι: Βαγγέλης Κωνσταντινίδης
Έρημο το σώμα του μυαλού η ζάλη, | φτιάχνει πάλι εικόνες μες τη νύχτα από καπνό. | Όσο κι αν φοβάμαι δύναμη μεγάλη | κρύβω στην ψυχή μου και μπορώ, | πάνω στο βοριά σου να σταθώ. | Δεν υπολόγισες καλά, πολύ σ’ αγάπησα αλλά | δε θα ξοδέψω τη ζωη μου σε αναμνήσεις. | Δεν υπολόγισες καλά, τη θιγμένη μου καρδιά | ποτέ στον δρόμο μου να μην ξαναπατήσεις. | Είχες πάντα ένα λόγο να αιμορραγώ, | τώρα λάθη στο σκοτάδι εξομολογώ. | Είχες πάντα για σημαία τον εγωισμό, | νόμιζες πως δεν υπάρχω, όμως κοίτα ζω. | Άλλο δεν ελπίζω ούτε επιμένω, | να με τραυματίζουν της ψυχής σου τα πυρά, | δέχθηκα του χρόνου τη φθορά.

09. Δεν μου αρκεί Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Νίκος Σαπουντζάκης | Στίχοι: Νίκος Σαπουντζάκης
Ποτέ μη φύγεις από μένα | κι αν όλα μοιάζουν τελειωμένα | κι αν η σελήνη κάνει βόλτες θα ’ναι ψέμα. | Δώσε μου δύναμη να νιώσω | τον έρωτα μας να ενώσω | κι αν το συναίσθημα αλλάξει θα το σώσω. | Γιατί η ζωή είναι μικρή | απ’ το κελί της για να βγει | πρέπει να κλέψω το κλειδί απ’ την ψυχή σου. | Γιατί τα βάσανα πολλά | έχουμε δρόμο τελικά | δεν μου αρκεί να το νοικιάζω το κορμί σου. | Τα χέρια μου είναι δεμένα | τα όνειρά μου προδομένα | όλο τον κόσμο θα γυρίσω να ’ρθω σε σένα. | Μέσα στα μάτια κοίταξε με | κι αν το αντέχεις άφησε με | φύγε μακριά, πέτα ψηλά και ξέχασέ με.

10. Εσύ, η θάλασσα Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Δήμος Αναστασιάδης | Στίχοι: Βίκυ Γεροθόδωρου
Μου λες δεν υπάρχει ούτε αύριο ούτε χθες... | Μόνο τώρα είναι όλα και στιγμές... | Κι όταν φύγεις θα περάσει, | ο καιρός θα μας αλλάξει. | Η αγάπη μας θα γίνει πια καπνός... | Μα εγώ σου λέω μείνε, η απόφαση μου γίνε | γίνε σώμα μου, μην γίνεις χωρισμός. | Εσύ, η Θάλασσα κι ό,τι ονειρεύτηκα | Όσο σε πάλεψα, τόσο ερωτεύτηκα | μια τον βυθό και μια το κάθε σου νησί. | Εσύ, η Θάλασσα και ό,τι αγάπησα | Μέσα στο κύμα σου το σώμα μου άφησα | να πάει εκεί που πια δε θα 'χει επιστροφή. | Μου λες δεν αξίζουν παρά μόνο οι διαδρομές... | Οι σταθμοί είναι για λίγο αν το θες. | Παρακάτω πας και φεύγεις, την αλήθεια αποφεύγεις. | Κάθε δέσιμο κοστίζει λες πολλά... | Μα εγώ φωνάζω όχι, το δικό μου αστέρι το 'χει | Μιας που άναψε κρατάει την φωτιά. | Εσύ, η Θάλασσα κι ό,τι ονειρεύτηκα | Όσο σε πάλεψα, τόσο ερωτεύτηκα | μια τον βυθό και μια το κάθε σου νησί. | Εσύ, η Θάλασσα και ό,τι αγάπησα | Μέσα στο κύμα σου το σώμα μου άφησα | να πάει εκεί που πια δε θα 'χει επιστροφή.

11. Εγώ και η μοναξιά Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βασίλης Δήμας | Στίχοι: Βασίλης Δήμας
Εγώ και η μοναξιά συνοδοιπόροι | στο δρόμο αυτόν που λέγεται ζωή, | κι αυτός ο δρόμος θα ’ναι ανηφόρι | γιατί δε θα ’σαι πλάι μου εσύ. | Αγάπη μου μοναδική και έρωτα μεγάλε, | για μένα εσύ είσαι η αρχή, εσύ και το φινάλε!.. | Απ’ τη στιγμή που σ’ έχασα ερήμωσε η καρδιά μου, | στον κόσμο δύο μείναμε, εγώ κι η μοναξιά μου... | Εγώ και η μοναξιά γίναμε ένα, | τριγύρω μου μονάχα ερημιά, | γιατί δεν βρήκα άλλη σαν εσένα... | Μαζί σου δε συγκρίνεται καμιά... | Αγάπη μου μοναδική και έρωτα μεγάλε, | για μένα εσύ είσαι η αρχή, εσύ και το φινάλε!.. | Απ’ τη στιγμή που σ’ έχασα ερήμωσε η καρδιά μου, | στον κόσμο δύο μείναμε, εγώ κι η μοναξιά μου... | Στον κόσμο δύο μείναμε, εγώ κι η μοναξιά μου...

12. Δώσε ένα τέλος Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Στέλιος Μαργωμένος | Στίχοι: Στέλιος Μαργωμένος
Όταν θα μ’ αποχαιρετάς | στα μάτια να μην με κοιτάς | οι σκέψεις γίνονται βραχνάς | θυμός και με σκοτώνει. | Όμως να μην με φοβηθείς | είναι θυμός της προσμονής | στα μάτια μου να μην το δεις | φύγε να τελειώνει. | Δώσε ένα τέλος να αρμόζει | κάνε μια έξοδο μεγάλη | να σε χειροκροτήσουμε όλοι | τα πλήθη μάγεψε και πάλι. | Όταν θα φεύγεις από ’δω | να μην το κάνεις τραγικό | κάν’ το σαν να ’ναι κάτι απλό | κι ας θέλω να πεθάνω. | Φύγε και τίποτα μην πεις | είναι η ώρα της σιωπής | κρύβω τα λόγια της οργής | κι ας ξέρω πως σε χάνω.

13. Κάνει θόρυβο η αγάπη Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Βαγγέλης Βασιλείου | Στίχοι: Βασίλης Παππάς
Τέλειωσε, μου λες, για μας | το ταξίδι κάπου εδώ | και μ’ αφήνεις να μαντέψω, | δίχως καν να με κοιτάς | μου δηλώνεις χωρισμό, | δεν μπορώ να το πιστέψω. | Η καρδιά μου απορεί | ένα όνειρο ζωής να τελειώνει | πώς συμβαίνει, | μα απόλυτη σιγή | σε ερωτήσεις λογικής | πάντα ο έρωτας σωπαίνει. | Κάνει θόρυβο η αγάπη όταν φεύγει | και τρομάζει σαν παιδάκι η καρδιά | η σιωπή του χωρισμού την ξεκουφαίνει | κάνει τόση φασαρία η μοναξιά. | Κάνει θόρυβο η αγάπη όταν φεύγει | κλείνει πίσω της την πόρτα δυνατά | και τρομάζει η καρδιά που δεν πιστεύει | όσα θέλει να της πει η μοναξιά. | Φεύγεις και σε μια στιγμή | όλοι οι λόγοι για να ζω | έχουν γίνει αναμνήσεις, | αναπάντητα «γιατί» | μου περνούν απ’ το μυαλό | και γυρεύουν απαντήσεις. | Η καρδιά μου απορεί | ένα όνειρο ζωής να τελειώνει | πώς συμβαίνει, | μα απόλυτη σιγή | σε ερωτήσεις λογικής | πάντα ο έρωτας σωπαίνει.

14. Είδα στον ύπνο μου Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Δημήτρης Κορδατζής | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Είδα στον ύπνο μου και μ’ έπιασε ζαλάδα | κάτι κοράκια να κηδεύουν την Ελλάδα | κι ένιωσα μέσα μου, ταπείνωση, ντροπή | αν δεν ξυπνούσα θα’ χα πάθει συγκοπή | Αφού η ανθρωπότητα δεν ντρέπεται | δεν έχει τσίπα μια σταλιά, δεν κοκκινίζει | ένας λαός, τέτοιος λαός πως το ανέχεται | να λοιδορείται και ο καθένας να τον βρίζει | Αφού η ανθρωπότητα δεν ντρέπεται | δεν έχει τσίπα μια σταλιά, δεν κοκκινίζει | ένας λαός, τέτοιος λαός δεν επιτρέπεται | μες την μιζέρια και τον φόβο να σαπίζει. | Eίδα στον ύπνο μου και κόντεψα να μείνω | τον Μέγα Αλέξανδρο στους Βάρβαρους να δίνω | κι ένιωσα μέσα μου ανείπωτη οργή | γι αυτά που γίνονται ξεδιάντροπα στην γη | Αφού η ανθρωπότητα δεν ντρέπεται | δεν έχει τσίπα μια σταλιά, δεν κοκκινίζει | ένας λαός, τέτοιος λαός πως το ανέχεται | να λοιδορείται και ο καθένας να τον βρίζει | Αφού η ανθρωπότητα δεν ντρέπεται | δεν έχει τσίπα μια σταλιά, δεν κοκκινίζει | ένας λαός, τέτοιος λαός δεν επιτρέπεται | μες την μιζέρια και τον φόβο να σαπίζει.

15. Τα ποντίκια Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Δημήτρης Κορδατζής | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Το καράβι όταν μπάζει | τους καπεταναίους ρώτα | πριν αρχίσει να βουλιάζει | τα ποντίκια φεύγουν πρώτα. | Σε μια βάρκα να τρυπώσουν | σε μιά τρύπα να κρυφτούνε | το τομάρι τους να σώσουν | κι ας τους άλλους να πνιγούνε. | Εδώ το σύμπαν καταρρέει | κι εμείς το παίζουμε ωραίοι | του καραβιού οι αρουραίοι. | Με καράβι που βουλιάζει | και με ποντικούς γεμάτο | η Ελλάδα τώρα μοιάζει | κι όλο πάει για τον πάτο | Έτσι μου 'πε τις προάλλες | ένας ποντικός δυο μέτρα | που κατέβαινε τις σκάλες | γαντζωμένος σε μία πέτρα. | Εδώ το σύμπαν καταρρέει | κι εμείς το παίζουμε ωραίοι | του καραβιού οι αρουραίοι.

16. Έχω αντέξει πολλά Τραγούδι: Νότης Σφακιανάκης
Μουσική: Γιάννης Κώνστας | Στίχοι: Θοδωρής Τσιομάκος
H ζωή μου βιτρίνα σπασμένη, | σ’ ένα ψέμα, στην άμμο χτισμένη | Πάντα είχα τον δύσκολο ρόλο | να χτυπάει και ν’ αντέχω στον πόνο εγώ | Tο κορμί η ψυχή το διχάζει | Μη μου λες μ’ αγαπάς, με τρομάζει | Πάντα μ’ είχε το ψέμα εχθρό του | κι η καρδιά σταματά επιτόπου εδώ. | Έχω αντέξει πολλά, | κλινική μ’ άδειους τοίχους το μυαλό μου. | Κοίταξέ με καλά | Δε γουστάρω όσους θέλουν το καλό μου. | Έχω αντέξει πολλά | Κοίταξέ με καλά | Έχω αντέξει πολλά | Έχει η μοίρα αφήσει σημάδια | στο κορμί και ματώνω τα βράδια | Κι απ’ τα λόγια μου αυτό να κρατήσεις | το ποτάμι μη πας να γυρίσεις εσύ. | Στη ζωή μου μη θες να σε δέσω | Στο γκρεμό θέλω μόνος να πέσω | Και μη ψάξεις τις νύχτες που τρέχω | κανείς άλλος, εγώ μόνο αντέχω εκεί

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης