Τρίτη, 6 Αυγούστου 2013

Ζει;





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Μίμη Πλέσσα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ο Καραγκιόζης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Καραγκιόζη ξεχασμένε συντροφιά μου παιδική | γελωτοποιέ θλιμμένε είσαι ίδια η ζωή | δε ζητάω Παναγιά μου να με κάνεις πλούσιο | να ‘χω μόνο την υγειά μου και τον επιούσιο | Καραγκιόζη ταπεινέ φίλε μας φτωχέ κι αγνέ | τι αλήθειες που μας λες όταν κάθεσαι και κλαις | από μίσος κι αδικία φύλα το καλύβι μου | να πλαγιάζω με ευτυχία στο φτωχό στρωσίδι μου | Καραγκιόζη ταπεινέ φίλε μας φτωχέ κι αγνέ | τι αλήθειες που μας λες όταν κάθεσαι και κλαις | καραγκιόζη ξεχασμένε συντροφιά μου παιδική | γελωτοποιέ θλιμμένε είσαι ίδια η ζωή

02. Το σεράι και η καλύβα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Δες πράματα παράξενα δες γείτονες αταίριαστοι | τα πλούτη να ‘χουν βάσανα κι η φτώχεια να ‘ναι ξένοιαστη | Στο σεράι δυστυχία στην καλύβα ευτυχία | τι παιχνίδια που μας κάνεις βρε ζωή | στο σεράι δάκρυ τρέχει στην καλύβα πέρα βρέχει | ευτυχία και παράς δεν παν μαζί | Δες πράματα παράξενα δες γείτονες αταίριαστοι | τα πλούτη να ‘χουν βάσανα κι η φτώχεια να ‘ναι ξένοιαστη | Το πουγκί σου μην το δένεις τη ζωή δεν τη προφταίνεις | φεύγει γρήγορα προτού να τη χαρείς | κι όπως φεύγουμε θλιμμένοι η κακία μόνο μένει | και γι αυτό κάνε καλό όσο μπορείς | Δες πράματα παράξενα δες γείτονες αταίριαστοι | τα πλούτη να ‘χουν βάσανα κι η φτώχεια να ‘ναι ξένοιαστη

03. Ο Χατζηαβάτης Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Κόλακα και καταφερτζή | τους αρχοντάδες προσκυνάς | δικαιολογία σου φτηνή | πεινάς, ταλαίπωρε, πεινάς. | Χατζατζάρη, Χατζατζάρη | όλο σκύβεις το κεφάλι | κι όσο σκύβεις το κεφάλι | τόσο σε χτυπούν οι άλλοι. | Λόγια σου έλεγε πικρά | κι ο σύντροφός σου με θυμό | γιατί εκείνος πουθενά | δεν έκανε συμβιβασμό.

04. Το καταραμένο φίδι Τραγούδι: Κάποιος απ' τη Χορωδία & Η Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Έξελθε όφις κατηραμένε | έξελθε όφις πλάσμα πονηρό | εξελθόμεν φαρμακωμένε | κι αν δεν έξελθε | θα σε εξέλθω εγώ | Εσύ την Εύα είχες γελάσει | και σ' έχω φούρκα όφις πονηρό | γιατί δεν θα 'μουνα σ΄αυτή την πλάση | να βασανίζομαι, να κλαίω, να πονώ | Έξελθε όφις | έξελθε όφις από την τρύπα | άδικο πλάσμα | άπονο σκληρό | εξελθόμεν στο ξαναείπα | δεν με κάνεις απ' ό,τι είμαι πιο φτωχό

05. Ο σιορ Διονύσιος Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τσι το 'πα τσι κοντέσσα μου | τσι το 'πα με κιθάραι | ότι πονάω μέσα μου | κι ας πάψει τσι λαχτάραι | Μη με καις σαν τσι λαμπάδες | τζόγια μου | και οι όμορφες καντάδες | γίνουν μοιρολόγια μου | ώσκε ω, ώσκε τζόγια μου | Στην κάτω ρούγα αν δεν 'ρθείς | που πάει για το μουράγιο | θα 'χεις το βάρος μιας ψυχής | φιόρο μου μα τον Άγιο

06. Η κυρά Φροσύνη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στα Γιάννενα στη μαύρη λίμνη τα νούφαρα μοσχοβολούν | τις νύχτες την κυρά Φροσύνη άγγελοι παν και τη φιλούν | Στα Γιάννενα στη μαύρη λίμνη πουλάκια κλαιν αμίλητα | πουλάκια κλαιν κυρά Φροσύνη τα χείλη σου τ' αφίλητα | Ο χάρος είπες ας με πάρει κάλλιο να με χαρεί η γης | και σπάραξε ένα παλικάρι μα εσύ δεν ήσουν να το δεις | Στα Γιάννενα στη μαύρη λίμνη πουλάκια κλαιν αμίλητα | πουλάκια κλαιν κυρά Φροσύνη τα χείλη σου τ' αφίλητα

07. Μικροί ήρωες Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μικρά λουστράκια, κουλουράδες | ξυπόλυτα μεσ' τους χιονιάδες | τα κολλητήρια στη ζωή | Σκληρά παλεύουν όλη μέρα | μα πάντοτε τα βγάζουν πέρα | σωστοί λεβέντες στη ψυχή | Όσα κι αν πιουν πικρά ποτήρια | δε σκιάζονται τα κολλητήρια | Τη μέρα στο βοριά, στο κρύο | μα σαν βραδιάσει στο σχολείο | πηγαίνουν το νυκτερινό | Μέσα στη φτώχια ζυμωμένοι | γίνονται άντρες μεστωμένοι | με νου καθάριο φωτεινό | Όσα κι αν πιουν πικρά ποτήρια | δε σκιάζονται τα κολλητήρια

08. Ο Μεγαλέξαντρος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ζει ο Μεγαλέξαντρος ναύτη μου για πες | ζει και βασιλεύει της θάλασσας κυρά | ζει ο Μεγαλέξαντρος Δία μου και Θεέ μου | φέρε τη γαλήνη στ' άγρια νερά | Καπεταναίοι μακρινοί ναυτόπουλα λοστρόμοι | στο διάβα σας στη ρότα σας γοργόνα σαν φανεί | πέστε ο Μεγαλέξαντρος πως βασιλεύει ακόμη | δικές να 'ναι οι θάλασσες δικοί σας οι ουρανοί | Ζει ο Μεγαλέξαντρος ναύτη μου για πες | πέθανε και εχάθη της θάλασσας κυρά | χάθηκε ο Αλέξαντρος Δία μου και Θεέ μου | χάνεται κι ο ναύτης στ' άγρια νερά | Καπεταναίοι μακρινοί ναυτόπουλα λοστρόμοι | στο διάβα σας στη ρότα σας γοργόνα σαν φανεί | πέστε ο Μεγαλέξαντρος πως βασιλεύει ακόμη | δικές να 'ναι οι θάλασσες δικοί σας οι ουρανοί | Ζει ο Μεγαλέξαντρος

09. Η βεζυροπούλα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Το γιατρό και το σπετσέρη | στο σεράι φέρτε μου | το κορίτσι μου υποφέρει | τι το καίει πέστε μου | Η μικρή βεζυροπούλα | έχει πόνο στην καρδούλα | Τον Τσαούση αγαπάει | Αχ! Βεζύρη μου πονάει | Κάνε Γκέκα μου γιουρούσι | άιντε παλικάρι μου | να μου φέρεις τον Τσαούση | χάνω το καμάρι μου

10. Ο Μορφονιός Τραγούδι: Ανέστης Βλάχος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Με μια νοικιασμένη κούρσα | όλο φιγούρα κι όλο λούσα | ο μορφονιός σου έχει πάρει τα μυαλά | Σου τό'παν όλοι μ΄ένα στόμα | καλή καρδιά κι αντρίκιο σώμα | απ' τα κοστούμια του, αξίζει πιο πολλά | Πριν πονέσεις, πριν δακρύσεις | τον ομορφονιό ν΄αφήσεις | να γυρίσεις πάλι πίσω στα παλιά | Να πηγαίνουμε σαν πρώτα | Κυριακές και σχόλες βόλτα | και Δευτέρα το πρωί για την δουλειά | Τα ροζιασμένα μου τα χέρια | στείλαν τον άνθρωπο στ' αστέρια | και κάθε ρόζος κι ένας πόνος μου για σε | Μα τα κοστούμια τα φτωχά μου | το ξέρεις πως είναι δικά μου | δεν τά'χω πάρει απ' τον ράφτη βερεσέ

11. Ο Σταύρακας Τραγούδι: Πρόδρομος Τσαουσάκης
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στην Πλάκα στους Αέρηδες | δυο ψευτοντερμπεντέρηδες | δαρτέρι μού 'χουν στήσει | Με πρόγραμμα και με σκοπό | από τα σένα π'αγαπώ | να κόψω αλισβερίσι | Ρε σεις εγώ έχω καρδιά | κι μ' όποιαν κάνω κολεγιά | δεν μου την παίρνει άλλος κανείς | γιατί είμαι ο Σταύρος ο νταής | Και λόγο τους και λόγο μου | μου κλείσανε τον δρόμο μου | και μου αντισταθήκαν | Μα όμως δε ρωτήξανε | Τον Σταύρακα πως θίξανε | Και στραπατσαριστήκαν

12. Ο Μπαρμπαγιώργος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Χορωδία
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τον γέννησε η κλεφτουριά | μεγάλωσε μέσα στ΄ αρματολίκι | πάλευε για τη λευτεριά | τη ρωμιοσύνη και τη νίκη | Τον Βεληγκέκα σαν χτυπούσε | χτυπούσε όλη την Τουρκιά | πάντα τον Χάρο αψηφούσε | Γραικοί τσεκούρι και φωτιά | να πάρουμε τη λευτεριά | Προσκυνημένοι και οχτροί | αντρειωμένος δεν είναι μόνο ένας | είν' όλη η σκλαβωμένη γη | και δε θα μείνει οχτρός κανένας

13. Ο Καραγκιόζης Τραγούδι: Χορωδία & Ορχήστρα
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Καραγκιόζη ξεχασμένε συντροφιά μου παιδική | γελωτοποιέ θλιμμένε είσαι ίδια η ζωή | δε ζητάω Παναγιά μου να με κάνεις πλούσιο | να ‘χω μόνο την υγειά μου και τον επιούσιο | Καραγκιόζη ταπεινέ φίλε μας φτωχέ κι αγνέ | τι αλήθειες που μας λες όταν κάθεσαι και κλαις | από μίσος κι αδικία φύλα το καλύβι μου | να πλαγιάζω με ευτυχία στο φτωχό στρωσίδι μου | Καραγκιόζη ταπεινέ φίλε μας φτωχέ κι αγνέ | τι αλήθειες που μας λες όταν κάθεσαι και κλαις | καραγκιόζη ξεχασμένε συντροφιά μου παιδική | γελωτοποιέ θλιμμένε είσαι ίδια η ζωή

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης