Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Κάτω από ένα κουνουπίδι





















01. Χρυσό πουλί μου Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Τα σύννεφα θεόρατοι πανσέδες, | γεμίσανε τον ουρανό, | κι ο ήλιος πίσω απ' το βουνό, | πάει να κρυφτεί, πουλί χρυσό. | Ήλιε μου, καλοήλιε μου, στο καλό χρυσό πουλί μου, | κι αύριο με την αυγή, στο μπαλκόνι, στην αυλή μου, | έλα μου, χρυσό πουλί μου. | Ο κόσμος σα να γέμισε καμπάνες, | που κρέμονται απ' τον ουρανό, | κι αχολογάει το δειλινό, | γλυκό κελάηδισμα, χρυσό. | Ήλιε μου, καλοήλιε μου, στο καλό χρυσό πουλί μου, | κι αύριο με την αυγή, στο μπαλκόνι, στην αυλή μου, | έλα μου, χρυσό πουλί μου.

02. Η γη μας Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Είν' η γη μας ένα άστρο | μες στα τόσα χίλια μύρια | κι όπως λέει κι ο μπαμπάς μου, | είναι τ' άστρα εκατομμύρια. | Μοιάζει με τα παραμύθια | η κυρά αστρονομία | μα το πιο σπουδαίο απ' όλα | είναι που είναι η αλήθεια. | Ο μπαμπάς μου λέει κι άλλα, | θα μας μάθει η δασκάλα | πως η γη είναι σαν μήλο | και γυρνάει γύρω απ' τον ήλιο. | Μοιάζει με τα παραμύθια | η κυρά αστρονομία | μα το πιο σπουδαίο απ' όλα | είναι που είναι η αλήθεια.

03. Ανεκδοτάκι Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Τα τρία μερμηγκάκια | μπαμπάς, μαμά, παιδί | περνάνε ποταμάκι | χαρούμενοι κι οι τρεις. | Τι ωραία, τι καλά | περάσαμε κι οι εφτά | λέει το μερμηγκάκι | τρελό από χαρά. | Γιατί λέτε παιδάκια | το μερμηγκάκι λέει | εφτά αντί για τρεις; | Γιατί το μερμηγκάκι | δεν ξέρει να μετράει | όπως μετράμε εμείς.

04. Ο Στάθης Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Έχω μια κούκλα στο κουτί | μια κούκλα στο καλάθι, | μα από τις κούκλες πιο πολύ | εγώ αγαπώ τον Στάθη. | Με τον Στάθη όλη μέρα | θαύμα κάνουμε παρέα, | του φωνάζω: "Εϊ Ταρζάν μου" | και μου λέει "μικρή μου Τσίτα". | Έχω μια κούκλα στο κουτί | μια κούκλα στο καλάθι, | μα από τις κούκλες πιο πολύ | εγώ αγαπώ τον Στάθη. | Τούτη τη χρονιά την άλλη | μπήκαμε πρώτη μεγάλη, | θα του λέω "ει φωστήρα" | θα μου λέει "σοφό μου σπίρτο".

05. Το μεθυσμένο παπί Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Πα, πα, πα, πα, πα, πα, πα... | Το παπί που πάει παντού, | Κάπο, κάποτες επήγε | σ' ένα καπηλειό εμπήκε | κόπιασε κι ήπιε πιοτί, | το παπί ήπιε σαν στουπί. | Πα, πα, πα δεν παν τα πόδια | γύρω μου γυρίζουν όλα. | Πα, πα, πα χάνω τα λόγια | πώς γυρίζουν γύρω μου όλα; | Πα, πα, πα, πα, πα, πα, πα... | Πα, πα, πα πάπια μαμά μου | πώς βαρύναν τα φτερά μου | κι έγινα σαν το στουπί | που 'μουν μια χαρά παπί. | Πα, πα, πα δεν παν τα πόδια | γύρω μου γυρίζουν όλα | πα, πα, πα χάνω τα λόγια, | πώς γυρίζουν γύρω μου όλα; | Πα, πα, πα, πα, πα, πα, πα... | Το παπί που πάει παντού, | Κάπο, κάποτες επήγε | σ' ένα καπηλειό εμπήκε | κόπιασε κι ήπιε πιοτί, | το παπί ήπιε σαν στουπί.

06. Μια απλή αλήθεια Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Τίπι, τίπι το σπουργίτι | πώς τσιμπά τ' αραποσίτι, τίπι τα | ει κάποιος φωνή του βάζει | το καημένο πως τρομάζει, τίπι τα. | Τίκι τακ πως χτυπάει | η καρδούλα του γοργά | πω, πω, πω τι φωνάρα | πω, πω, πω τι τρομάρα, τίπι τα. | Πέτα, πέτα το σπουργίτι | βρέθηκε μέσα στ' αμπέλι, τίπι τα | φρστ κάποια πετριά περνάει | κι η καρδιά του σταματάει, τίπι τα. | Τίκι τακ πώς χτυπάει | η καρδούλα του γοργά | όρκο παίρνει να μη φάει | κι ας περνά όπως περνάει, τίπι τα. | Κουρασμένο το σπουργίτι | πάει σε μια σιταποθήκη, τίπι τα | ει κάποια φωνή του λέει | φάε τρώε όσο θέλεις, τίπι τα. | Τίπι τα τι καλά | το σπουργίτι πως τσιμπά | τρώει ίσα να χορταίνει | και το δρόμο ξαναπαίρνει, τίπι τα.

07. Δειλινό Τραγούδι: Κώστας Θωμαΐδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Σύννεφο τριανταφυλλί πέφτει μες στη λίμνη | και γλυκό ένα φιλί φιλικό της δίνει. | Σύννεφα τριανταφυλλιά σαν τα τριαντάφυλλα | γέμισε η λίμνη. Μοιάζει με τριανταφυλλιά | με τα τριαντάφυλλα η μικρή μας λίμνη. | Γύρω, γύρω ένα χορό γύρω από τη λίμνη, | χαρωπό ένα χορό παιδομάνι στήνει. | Σύννεφα τριανταφυλλιά σαν τα τριαντάφυλλα | γέμισε η λίμνη. Μοιάζει με τριανταφυλλιά | με τα τριαντάφυλλα η μικρή μας λίμνη.

08. Οι δικοί μου Τραγούδι: Τάνια Τσανακλίδου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Η μαμά μου η καλύτερη | του κόσμου μου χαμογελά | κι είναι τότε σαν ο κόσμος | να ‘ναι ολόκληρος δικός μου. | Ο μπαμπάς μου ο καλύτερος | του κόσμου μου χαμογελά | κι είναι τότε σαν ο κόσμος | να ‘ναι ολόκληρος δικός μου. | Το μικρό μας το καλύτερο | του κόσμου κλαίει και γελά, | ο μικρούλης αδελφός μου | ειν' ολόκληρος ο κόσμος.

09. Κάτω από ένα κουνουπίδι Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Κάτω από 'να κουνουπίδι | εκαθόταν σαμιαμίδι | εκαθόταν και σκεφτόταν | να 'χα λέει ένα απίδι. | Πάνω από το κουνουπίδι | μπαφ και πέφτει ένα απίδι | σαν ο κόσμος να χανόταν | διέλυσε το κουνουπίδι. | Μπαφ καπνός το σαμιαμίδι | χώνεται στο ροκανίδι | εκυλιόταν και σκεφτόταν | βρε τι κάνει ένα απίδι!

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης