Σάββατο, 17 Αυγούστου 2013

Το διάταγμα και άλλα





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Γιώργου Ζαμπέτα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Το διάταγμα Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Διάταγμα πρώτον. | Παράγραφος 100. | Εβγάλανε διάταγμα | να κλείνουμε στις δύο | Ελλάδα μου σε σάξανε | σωστό γεροκομείο. | Διάταγμα δεύτερον. | Παράγραφος 1122. | Το διάταγμα το έβγαλε | ο Μήτσος και ο Τάκης | ο μπρόκολας ο σέσουλας | ο μπάμιας κι ο σπανάκης. | Διάταγμα τρίτον. | Κάθετος 4, παράγραφος 8. | Πολλά τα διατάγματα | μα τίποτα δεν έχει | και όσο να φωνάζουμε | για κείνους πέρα βρέχει. | Διάταγμα τέταρτον. | Εδάφιον 1623. | Μα ο καιρός πλησίασε | και θα μας θυμηθούνε | εδώ δεν έπρεπε ποτέ | έτσι να ξηγηθούνε.

02. Από Αύγουστο σε Μάη Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Πάει λοιπόν κι αυτό το καλοκαίρι | τ' αφήσαμε κι αυτό στην αμμουδιά, | τ' αφήσαμε κι αυτό να πάρει | το δρόμο που τραβάνε τα πουλιά. | Από Αύγουστο σε Μάη | θα γεράσουμε, | σαν το κύμα στ' ακρογιάλι | θα περάσουμε. | Πάνε λοιπόν και φέτος οι αγάπες | που βρήκαν μια ζωή στην αμμουδιά, | τις πήρε στα βαθιά όλες το κύμα | κι αφήσαν το τραγούδι στην καρδιά.

03. Το μαλλί Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ναπολέων Ελευθερίου
Η μια πάνω στην άλλη | μας βρήκαν συμφορές | και συ γυρεύεις άδεια | παιχνίδια και χαρές. | Προβλήματα χιλιάδες | να δεις εγώ μαζί σου | κι εσύ μπρος στον καθρέφτη | χτενίζεις το μαλλί σου. | Ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε. | Για τίποτα η κυρά μου | δεν σεκλετίζεται, | Γελάει, γελάει, γελάει | και το μαλλί χτενίζεται. | Γελάει, γελάει, γελάει | και το μαλλί χτενίζεται, | για τίποτα η κυρά μου | δεν σεκλετίζεται. | Ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε. | Αϊ λαβ γιου, μον αμούρ, | μον αμούρ ίο τιάμο. | Απ' τα πολλά σεκλέτια | με έχει πιάσει μούρλα | κι αυτή γυρεύει τσάρκα | ως τα Καμένα Βούρλα. | Εγώ τη ζώνη σφίγγω | κι αυτή κάνει σπατάλες | ποδόσφαιρο την βρίσκω | να παίζει με τις μπάλες. | Ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε | ελε ντι τα κουε.

04. Αγάπη μου, αγάπη μου Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Ήταν πρωί στα μάτια σου | κι ο ήλιος στα μαλλιά σου | που 'γειρα και κοιμήθηκα | που 'γειρα και κοιμήθηκα | μέσα στην αγκαλιά σου | Αγάπη μου, αγάπη μου | έλα και φίλησέ με, | με τη ζεστή ανάσα σου | γείρε και σκέπασέ με. | Αν μου γεράσεις και χαθούν | τα νιάτα απ' τα φτερά μας, | θα μείνουν σαν τρελά πουλιά, | θα μείνουν σαν τρελά πουλιά, | οι χτύποι στην καρδιά μας. | Αγάπη μου, αγάπη μου | έλα και φίλησέ με, | με τη ζεστή ανάσα σου | γείρε και σκέπασέ με.

05. Του κυρ Σπύρου το γαϊδούρι Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Άιντε του κυρ Σπύρου το γαϊδούρι | ρε του κυρ Σπύρου το γαϊδούρι | του μπάρμπα Σπύρου το γαϊδούρι | φόρεσε καινούργια μούρη, | καμαρώνει σαν μουλάρι | δεν γουστάρει το σαμάρι. | Άιντε του Βαγγέλα το μουλάρι | ρε του Βαγγέλα το σταχτί μουλάρι | ρε του Βαγγέλα το μουλάρι | βγήκε βόλτα στο παζάρι, | θέλει να φορέσει σέλα | και να το φωνάζουν Στέλλα. | Άιντε της κυρ Αγγέλως η χοντρή γελάδα | της κυρ Αγγέλως η χοντρή γελάδα | ρε της Αγγέλως η γελάδα | βάζει σμόκιν και βελάδα | και του Χρηστάρα η φοράδα | βγήκε βόλτα στη λιακάδα.

06. Αποσπάσματα από έρωτες-Part II Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Ζαμπέτας
Αποσπάσματα από Έρωτες Πάρτη Του | Συστημένη επιστολή | Μετά το γάμο, δεν πέρασε πολύς καιρός | αυτός ένα βράδυ, πήρε δρόμο κι εξηφανίσθη | Οι λόγοι, της εξαφανίσεώς του | ήτανε τελείως μυστικοί | Εκείνη, πάλι ξέμεινε μόνη της | άναψε ένα τσιγαράκι, κίνγκ σάιζ | σηκώθηκε, πήγε ετάισε τους κύνας | τάισε και τας γαλάς | και καθήμενη στο ράντζο | απολάμβανε τη φύση | η οποία εκείνη τη βραδιά | ήτανε θλιμμένη, πολύ θλιμμένη | σκοτεινή και μαύρη | και η βρόχα έπιπτε ράι θρου | Πέρασαν χρόνια και χρόνια, κι αυτή τον περίμενε | κι όλο τον περίμενε, ξαπλωμένη στην ντιβανοκασέλα της | σηκώθηκε πήγε στο γκάρντεν, βγήκε απ' το γκάρντεν | ξαναπήγε ξαναξάπλωσε, όταν ξαφνικά άκουσε να χτυπάει το κουδούνι | Βγήκε και ήρθε αντιμέτωπη με τον ταχυδρόμο | Της έφερε ένα γράμμα συστημένο, από τα μακρινά | Το πήρε με λαχτάρα, υπόγραψε στο κιτάπι του | ταχυδρομικού διανομέα, το άνοιξε κι άρχισε να το διαβάζει: | Κεντρική Ευρώπη του μηνός τάδε | ημέρα τάδε και ώρα τάδε και κάτι ψηλά, κάθετος και παύλα | σου έρχομαι μετά από χρόνια, να σου πω το γκουντ μόρνινγκ μου | με το χάου αρ γιου μου, να σου ρίξω κι ένα | αϊ λαβ γιου, αϊ λαβ γιου, αϊ λαβ γιου | για να καταλάβεις ότι μέχρι τώρα δεν σε ξέχασα | αλλά οι ασχολίες μου με τα τέσσερα παιδιά μου | δεν μου επέτρεψαν να επικοινωνήσω τόσα χρόνια μαζί σου | διότι ο ένας μου γιος σπουδάζει στην Ελβετία πολιτικές επιστήμες | ο άλλος μου γιος είναι στο Μπερναμπούκο σπουδάζει δερματολογία | η κόρη μου αντικιτέρρρρρρρρρ στη Γαλλία | και το μεγαλύτερο μου παιδί απ' όλα | πάει από την Ουρακοτάγκα στην Ουγκάντα | κι έχει ο Θεός κάποτε ίσως σε συναντήσω, αμήν | Εκείνη δάκρυσε για το χαμένο έρωτα | έκλεισε το γράμμα, αποκοιμήθηκε απάνω στο γράμμα | με τις παλιές αναμνήσεις | ένα βράδυ που το φεγγάρι δε βγήκε | και η βρόχα έπεφτε ράι θρου

07. Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Ήρθα κι απόψε στα σκαλοπάτια σου | να τραγουδήσω στερνή φορά | αύριο φεύγω όλα τελειώνουνε | σβήνει για μένα κάθε χαρά | Ειν' η καντάδα η τελευταία μου | μέσα στης νύχτας τη σιγαλιά | κλαίνε μαζί μου τα σκαλοπάτια σου | κλαίνε μαζί μου και τα πουλιά | Σαν τον αλήτη στα σκαλοπάτια σου | στέκω μονάχος και τραγουδώ | για μένα ο κόσμος είναι τα μάτια σου | κι ο έρωτας σου με φέρνει εδώ | Ειν' η καντάδα η τελευταία μου | μέσα στης νύχτας τη σιγαλιά | κλαίνε μαζί μου τα σκαλοπάτια σου | κλαίνε μαζί μου και τα πουλιά

08. Ο πρωθυπουργός Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Λα, λα ριλα λιλα λο | Αν ήμουνα πρωθυπουργός, | θε δείτε μεγαλεία | θα μοίραζα εδώ κι εκεί | αβέρτα υπουργεία. | Λα, λα ριλα λιλα λο | Τον Γκρέγκορυ τον σερ Μπιθι | τον λόρδο Μπιθικώτση | θα βάλω αντιπρόεδρο | τον Τάτση Μήτση Κώτση. | Λα, λα ριλα λιλα λο | Τον Πάριο θα έστελνα | μια βόλτα στο Παρίσι | να βρει τραγούδια εμπορικά | να τα μεταγλωττίσει. | Λα, λα ριλα λιλα λο | Και τον Σταμάτη Κόκοτα | σ' Ανατολή και Δύση | θα στείλω αρχιπρόξενο | να μας εκπροσωπήσει. | Λα, λα ριλα λιλα λο | Τον Καζαντζίδη, θα 'στελνα | να βρούνε αν υπάρχει | στο πάλκο να τον φέρουνε | κι ας πάρει όσα λάχει. | Λα, λα ριλα λιλα λο | Σκοπίμως επαρέλειψα | να δώσω υπουργεία | στους ντε κουλτούρ | του τραγουδιού | και στη κουτσή Μαρία. | Λα, λα ριλα λιλα λο

09. Πότε θα 'ρθεις Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Ζαμπέτας
Δεν ρώτησε ποτέ κανείς | καρδιά που αγαπάει | τη νύχτα την ατέλειωτη | στη μοναξιά αν κρατάει. | Πότε θά 'ρθεις, πότε θά 'ρθεις | να μιλήσουμε | τις μικροπαρεξηγήσεις | να τις λύσουμε. | Τις μικροπαρεξηγήσεις | να τις λύσουμε. | κι αν υπάρχουν υποψίες | ας χωρίσουμε. | Αποφασίσαμε κι οι δυο | χωρίς να το σκεφτούμε | και τώρα μαραζώνουμε, | πρέπει να ανταμωθούμε. | Πότε θά 'ρθεις, πότε θά 'ρθεις | να μιλήσουμε | τις μικροπαρεξηγήσεις | να τις λύσουμε.

10. Δικαστής Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Το άρθρο του συντάγματος | κυρ δικαστή | γράφει για την αγάπη | και με τραβάνε άδικα | κυρ δικαστή | χωρίς να βρω την άκρη. | Για πες μου εσύ | κυρ δικαστή, κυρ δικαστή | που βγάζεις αποφάσεις | για έρωτα παράνομο | κυρ δικαστή | πόσο θα με δικάσεις. | Το άρθρο Χου και Σου | και Τσου και Του και Μου | για την παρανομία | γράφει τα δικαιώματα | για γκόμενα, σελίδα δέκα τρία. | Για πες μου εσύ | κυρ δικαστή, κυρ δικαστή | που βγάζεις αποφάσεις | για έρωτα παράνομο με γκόμενα | πόσο θα με δικάσεις. | Αγάπησα κι οι φίλοι μου | κυρ δικαστή | μ' έχουν αποκηρύξει | και για δεσμό παράνομο με γκόμενα | μ' έχουν αποκηρύξει. | Για πες μου εσύ | κυρ δικαστή, κυρ δικαστή | που βγάζεις αποφάσεις | για έρωτα παράνομο με γκόμενα | πόσο θα με δικάσεις.

11. Με μιας πεντάρας νιάτα Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Κράτα το χέρι μου σφιχτά | Εδώ στου κόσμου τ' ανοιχτά | Και στης ζωής τη στράτα | Και στης ζωής τη στράτα | Σπουργίτια μέσα στο βοριά | Πήραμε την ανηφοριά | Με μιας πεντάρα νιάτα | Έχει ο Θεός κι η Παναγιά | Θα δούμε λίγη ξαστεριά | Μες τη ζωή τη στράτα | Βάλτο καλά μες στην καρδιά | Πώς θα 'ρθει και η καλοκαιριά | Με μιας πεντάρας νιάτα

12. Κόλαση Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
"Προχτές είδα στον ύπνο μου , ένα παλιό δερβίση | στον άλλο κόσμο ήθελε για να με σεργιανίσει. | Κι εγώ πήγα. | Μα ήταν ο Παράδεισος όλος εν απαρτία | και μ' έριξαν στην Κόλαση ώσπου να πω το τρία. | Κι εκεί εβρήκα φίλοι μου , σ'αυτό το σκυλολόι | ζωή και κότα να περνάει και το δικό μου σόι | Τον πρώτο και καλύτερο συνάντησα το Στράτο | το Στράτο τον Παγιουμτζή που λέγαμε Τεμπέλη | και φύτευε το χόρτο του σε ξέφραγο αμπέλι | Το Μπάτη, το Μαρκήσιο, το Μάρκο Βαμβακάρη | τους είδα που κουνούσανε, μες στο γυαλί το ζάρι. | Το Χιώτη, που τη φόρμα του διατηρούσε χάρμα | σαν καου μπόυς έτρεχε σε μια μεγάλη φάρμα. | Ο μπάρμπα Γιάννης ο Ψηλός ο Παπαϊωάννου, | πάντα μ'ένα τσιγάρο το παραγάδι έριχνε | να πιάσει κάνα σπάρο. | Ο Τσαουσάκης μόνος του πιο κει τα κοπανούσε | κι ο Τσάντας ο Χαράλαμπος τους στίχους του πουλούσε. | Ο Περιστέρης τις πενιές ρίχνει σαν κομπολόγια | και στο "Μινόρε της αυγής" γράφει καινούργια λόγια. | Κι άλλα πολλά, κι άλλα πολλά θα σας τα πω τροχάδην | τι είδα, τι αντίκρισα στις αίθουσες του Άδη. | Ο Χατζηχρήστος κι ο Νταλγκάς στις σκοτεινές γωνιές τους | σαν μπέηδες ετοίμαζαν κι οι δυο τον αργιλέ τους. | Ο Λαύκας τώρα πούλαγε στην τάβλα κουραμπιέδες | κι ο Κηρομύτης έγραφε καινούργιους αμανέδες. | Ο Πρετεντέρης γύριζε μες στις παλιοπαρέες | για το καινούργιο σήριαλ εμάζευε ιδέες. | Κι ο Πυθαγόρας άνοιγε του Άδη την αυλαία | κι από τη γη τους έλεγε τα τελευταία νέα. | Αφού λοιπόν όλους αυτούς ξανάβλεπα μπροστά μου | κι εγώ εκμεταλλεύτηκα τα καλλιτεχνικά μου. | Έτρεξα από το Σατανά και του πήρα μία άδεια | να κάνουμε στην Κόλαση τα μουσικά μας βράδια. | Κι έτσι η παλιά φρουρά, όλοι μας ενωμένοι, | εν σώματι εβρέθηκε στο πάλκο καθισμένη. | Και παίζανε διπλοπενιές με τέτοια μαεστρία | και ξαναζωντανέψανε παλιά μας μεγαλεία. | Μαζί με μένα δάκρυσε κι ο Σατανάς ακόμη | και μου' πε πια ξεκάθαρα και τη δική του γνώμη. | "Τι κάθεσαι κάτω στη γη , ο Άδης περιμένει"¨. | Κι εγώ του είπα "μάγκα μου , το βύσσινο να μένει". | Κι άλλα πολλά, κι άλλα πολλά είδα σε ένα βράδυ | στο όνειρο που γύρισα στις αίθουσες του Άδη".

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης