Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Το ταξίδι





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Στον Πειραιά Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

02. Στα χέρια σου μεγάλωσαν Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Φτωχολογιά, για σένα κάθε μου τραγούδι | για τους καημούς σου, που σεργιανούν στη γειτονιά | Φτωχολογιά, που απ' τον πηλό πλάθεις λουλούδι | και τους καημούς σου τους πλέκεις ψιλοβελονιά | Στα χέρια σου μεγάλωσαν και πόνεσαν και μάλωσαν | άνδρες μ' ολοκάθαρη ματιά | Ψηλά κυπαρισσόπουλα, χαρά στα κοριτσόπουλα | που 'χουν κι αγκαλιάζουν τη φωτιά

03. Το παράπονο Τραγούδι: Τζένη Καρέζη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σου 'φερα νερό στις χούφτες | για να πιεις ,να ξεδιψάσεις | που ν' τ' αχείλι σου πικρό | Κι ως ξεδίψασε η καρδιά σου | βιάστηκες να προσπεράσεις | Τόση πίκρα, τόση δίψα, τόσος πόνος | κι ούτε ένα ευχαριστώ | Σου 'φερα ψωμί και μέλι | κι ένα καθαρό σεντόνι | και τον χτύπο απ' την καρδιά | Και δε μου 'δωσες το χέρι | κι έχεις φύγει, χελιδόνι | Τόση πίκρα, τόση δίψα, τόση αγάπη | και μια θάλασσα ερημιά

04. Άπονη ζωή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άπονη ζωή | μας πέταξες στου δρόμου την άκρη | μας αδίκησες | ούτε μια στιγμή | δεν ήρθες να μας διώξεις το δάκρυ | μας κυνήγησες | το κρίμα μας βαρύ | μας γέννησες φτωχούς | με την καρδιά πικρή | γεμάτη στεναγμούς | Άπονη ζωή | δεν θέλαμε παλάτια κι αστέρια | να μας χάριζες | μια μπουκιά ψωμί | για μας τα ορφανά περιστέρια | ας χαλάλιζες | μας έδειρε ο βοριάς | μας ήπιε η βροχή | το αίμα της καρδιάς | γιατί είμαστε φτωχοί

05. Κόκκινα φανάρια Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Γαλανός
Του λιμανιού το καλντερίμι όσοι δε ζήσαν | να που δεν ξέρουν τι 'ναι πόνος και καημός, | πώς κλαίει ο άνθρωπος που τα όνειρά του τώρα σβήσαν, | πόσο πικρός του κόσμου ο κατατρεγμός. | Πνιχτές ανάσες και βρισιές, | βαμμένα χείλια παγωμένα στις γωνιές. | Κι είναι θάνατος αργός | του πεζοδρόμιου ο νόμος ο σκληρός. | Πληρωμένες αγκαλιές | ιστορίες τραγικές | γράφονται μέσ' στις κρύες φτωχογειτονιές. | Το τραγούδι σπαραγμός | η ζωή κατατρεγμός, | το καλντερίμι ένας ατέλειωτος καημός. | Του λιμανιού το καλντερίμι όσοι δε ζήσαν, | να που δεν ξέρουν τι 'ναι πόνος και καημός. | Πώς κλαίει ο άνθρωπος που τα όνειρά του τώρα σβήσαν, | πόσο πικρός του κόσμου ο κατατρεγμός. | Σβήσαν τα φώτα στα στενά | του λιμανιού τα καλντερίμια σκοτεινά | και σταμάτησε η ζωή | το ψέμα το φτιασιδωμένο της να ζει. | Πίκρα, δάκρυ, στεναγμός | ξεχαστήκαν κι ο καημός | έγινε όνειρο γαλάζιος ουρανός | και τα πρόσωπα χλωμά, | κουρασμένα τα κορμιά | μέσα στον ύπνο ψάχνουν να 'βρουν λησμονιά.

06. Τι να την κάνεις τη ζωή Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Γαλανός
Καρδιά που μ’ αλησμόνησες | και μ’ έλειωσεν ο πόνος, | θα σβήσει το κορμάκι μου | προτού να κλείσει χρόνος. | Μάνα που με μεγάλωσες, | μην κλαις και μη χτυπιέσαι. | Τι να την κάνεις τη ζωή | άμα δεν αγαπιέσαι; | Σαν το κεράκι της Λαμπρής | θα λειώσει το κορμί μου. | Μ’ αρνήθηκες και πλήθυναν | οι αναστεναγμοί μου.

07. Τι έχει και κλαίει το παιδί Τραγούδι: Μελίνα Μερκούρη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Ήταν χλωμό | ήταν γλυκό | παράπονο | Ήταν τ' αγόρι π' αγαπώ | παράπονο | Πίσω απ' τα μάτια | η βροχή | τ' αγόρι μου | Το αγόρι μου έχει σταυρωθεί | Τι έχει και κλαίει το παιδί | κανείς δεν βγήκε για να δει | μα το λυπήθηκε η αυγή | που πόνεσε τόσο πολύ

08. Να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς Τραγούδι: Μελίνα Μερκούρη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Στα μάτια παίζει τ' άστρο της αυγής | ο ήλιος πλένει τ' όνειρο της γης | πλατύ ποτάμι η αγάπη και βαθύ | κουράστηκε και πάει να κοιμηθεί | Για ποιο ταξίδι κίνησες να πας | να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς | σου κλέβει η ανατολή μικρό φιλί | Στα χείλη καίει πικρό μικρό φιλί | ποιο μακρινό ταξίδι σε καλεί | θα φύγεις ξένε, άσπρα τα πανιά | παραμονεύει η λησμονιά | Για ποιο ταξίδι κίνησες να πας | να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς | σου κλέβει η ανατολή μικρό φιλί

09. Σαββατόβραδο στην Καισαριανή Τραγούδι: Μελίνα Μερκούρη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει | σαν αμάξι γέρικο στην ανηφοριά | κάθε απομεσήμερο στο παλιό μας στέκι | πίσω απ' το μαγέρικο του Ντελη-βοριά | Κι όλα μοιάζαν ουρανός και ψωμί σπιτίσιο | κι όλα μοιάζαν ουρανός και γλυκό, γλυκό ψωμί | Γνώριζες τα βήματα ξέκρινα τους ήχους | και φωτιές ανάβαμε με σβηστή φωνή | τις βραδιές συνθήματα γράφαμε στους τοίχους | πέφταμε φωνάζοντας κάτω οι Γερμανοί | Κι όλα μοιάζαν ουρανός και ψωμί σπιτίσιο | κι όλα μοιάζαν ουρανός και πικρό, πικρό ψωμί | Τάχα τι να ζήλεψαν στα χλωμά σου μάτια | που γιομαν τ' απόβραδο γλύκα πρωινή | ήρθαν και βασίλεψαν τα βαθιά σου μάτια | κάποιο Σαββατόβραδο στην Καισαριανή | Κι όλα γίναν κεραυνός πελαγίσια αρμύρα | κι όλα γίναν κεραυνός και πικρό, πικρό ψωμί

10. Το τραγούδι της Αθήνας Τραγούδι: Άννα Χρυσάφη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Η μέρα χαράζει στην πέτρα τον ίσκιο της | τον ζήλεψε ο ήλιος και κλέβει τον ύπνο της | φως κι αγάπη στην καρδιά | άνθισ' η ανατολή | καίει τα σύννεφα φωτιά | καίει τα χείλια ένα φιλί | Τη ζήλεψε ο ήλιος | γι' αγάπη της μίλησε | γυμνό τραγούδι | τα κύματα φίλησε | Φως κι αγάπη στην καρδιά | ένας κόσμος μαγικός | της νοτιάς είναι η ροδιά

11. Το τραγούδι της Ύδρας Τραγούδι: Αλέκα Μαβίλη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Άσπρα μου πουλιά, άστρα και φιλιά, | πήραν οι νεράιδες την αγάπη μου αγκαλιά, | φάτσα στο γιαλό παίζω και γελώ, | μέσα από το κύμα να φανείς σε καρτερώ. | Με την αγάπη μου, κρυφτό, | Θεέ μου, και πώς να φυλαχτώ, | παίζουν πουλιά κι αστέρια | μέσα απ’ τα δυο σου χέρια | με την αγάπη μου κρυφτό, | παίζουν πουλιά κι αστέρια | μέσα απ’ τα δυο σου χέρια | με την αγάπη μου κρυφτό. | Γαλανό πανί, πού `ναι να φανείς, | μένεις στο λιμάνι τώρα, βάρκα μου, ορφανή, | θα ΄ρθω να σε βρω, κόντρα στον καιρό, | θα ΄ρθω να σε βρω, να με χαρείς, να σε χαρώ. | Με την αγάπη μου, κρυφτό, | Θεέ μου, και πώς να φυλαχτώ, | παίζουν πουλιά κι αστέρια | μέσα απ’ τα δυο σου χέρια | με την αγάπη μου κρυφτό, | παίζουν πουλιά κι αστέρια | μέσα απ’ τα δυο σου χέρια | με την αγάπη μου κρυφτό.

12. Δεσποινίς Αριστέα Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

Ο δεύτερος δίσκος

01. Βάλε κι άλλο πιάτο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι | βγάλε από την πόρτα το κλειδί | το παιδί ξανάρχισε να παίζει | το κανάρι πάλι κελαηδεί | βάλε κι άλλη αγάπη στο τραπέζι | Κάποιος πονεμένος θα βρεθεί | το παιδί ξανάρχισε να παίζει | το κανάρι πάλι κελαηδεί | Άνοιξε στο φως το παραθύρι | δέσε μια κορδέλα στα μαλλιά | βάλε το λουλούδι στο ποτήρι | να γεμίσει η κάμαρη ευωδιά | Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι | βγάλε από την πόρτα το κλειδί | το παιδί ξανάρχισε να παίζει | το κανάρι πάλι κελαηδεί

02. Ο καιρός αλλάζει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Την αγάπη φόρεσα | στην καρδιά στολίδι | να σου βρω δεν μπόρεσα | άλλο δαχτυλίδι. | Τι κι αν είμαστε φτωχοί | ο καιρός αλλάζει | θα βαδίζουμε μαζί | και να μην σε νοιάζει. | Μ' όνειρα μεγάλωσα | μ' όνειρα πετάω | κι αν ποτέ σε μάλωσα | πάντα σ΄αγαπάω.

03. Υπομονή Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Γειτονιά, ο δρόμος σου στενός | παγωνιά και γκρίζος ουρανός | μαύρη ζωή, βράδυ πρωί | για συντροφιά μια συννεφιά | υπομονή, υπομονή, υπομονή | Κάντε υπομονή | κι ο ουρανός θα γίνει πιο γαλανός | Κάντε υπομονή | μια λεμονιά ανθίζει στη γειτονιά | Υπομονή, υπομονή, υπομονή | Κάντε υπομονή... | Κάντε υπομονή...

04. Δεν έχει αρχή Τραγούδι: Τζένη Καρέζη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Δεν έχει αρχή, δάκρυα βροχή | Τέλος δεν έχει ο ουρανός | Ποιός θα βρεθεί, βαριά η ψυχή | Να μου το πει, πού θα σταθώ | Να σου το πω, γιατί να φύγεις. | Για ένα φιλί, δεν έχει αρχή | Τέλος δεν έχει μου ο καημός | Πόνος πικρός, κόσμος μικρός | Για ένα φιλί, πικρό φιλί | Δάκρυα βροχή, γιατί να φύγεις.

05. Όνειρο δεμένο Τραγούδι: Πάνος Γαβαλάς & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Όνειρο δεμένο στο μουράγιο | πόρτα μου κλεισμένη στο νοτιά | έκανα τον πόνο μου κουράγιο | στην αγάπη μου έβαλα φωτιά. | Μαύρος βαρύς ο ουρανός | απόψε που ΄ρθες να με βρεις | είναι μεγάλος ο καημός | να το αντέ, να τον αντέξεις δεν μπορείς. | Στην αγάπη μου έστησαν καρτέρι | κι από τ' άστρα κλέψανε το φώς | άστραψε στην νύχτα το μαχαίρι | κι ο καημός μου γίνηκε αδελφός. | Μαύρος βαρύς ο ουρανός | απόψε που ΄ρθες να με βρεις | είναι μεγάλος ο καημός | να το αντέ, να τον αντέξεις δεν μπορείς.

06. Χάθηκε το φεγγάρι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Του ήλιου σβήστηκε το φως | εχάθη το φεγγάρι | και πάει το παλικάρι | καημός και πόθος μου κρυφός | Πέτρα την πέτρα περπατώ | το αίμα του ανασαίνω | και πια δεν περιμένω | που σκότωσαν 'τον π' αγαπώ | Καημός και πόθος μου κρυφός | η νύκτα τον τυλίγει | και την φωνή μου πνίγει | ο πόνος μου 'γινε αδελφός | Πέτρα την πέτρα περπατώ | το αίμα του ανασαίνω | και πια δεν περιμένω | που σκότωσαν 'τον π' αγαπώ | Ήρθε να μ' εύρει την αυγή | ήρθε να με φιλήσει | ήρθε για να γεμίσει | γαρύφαλλα κι αστέρια η γη | Πέτρα την πέτρα περπατώ, | φέγγει και ξημερώνει | Γλυκό πουλί τ’ αηδόνι | τραγούδα μου τον π’ αγαπώ.

07. Τα δάκρυά μου είναι καυτά Τραγούδι: Ζωή Φυτούση
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Τα δάκρυα μου είναι καυτά | μου κάψαν το μαντήλι | Και τα φιλιά είναι πικρά | μου πίκραναν τα χείλη | Πέφτει η βροχή σταλαματιά | θολώνει τη ματιά μου | Εγιν'  η γη κι η θάλασσα τόσο πλατιά | δεν την χωράς καρδιά μου

08. Για χατίρι σου Τραγούδι: Ζωή Φυτούση
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Τα πικρά φιλιά σου | γλυκό τραγούδι τα 'χω κάνει φυλαχτό | Την πλατιά αγκαλιά σου | λευκό λουλούδι άνοιξε για να κρυφτώ | Τα πουλιά ταξίδεψαν στο καλό | κι έμεινα να σ' αγαπώ | καθώς ο γλάρος δε μακραίνει απ' το γιαλό | Για χατίρι σου ξημερώνει | βγαίνει η πούλια | βγαίνει ο αυγερινός | γοργοφτέρουγο χελιδόνι | ντύνεται γαλάζια ο ουρανός | Τα πουλιά ταξίδεψαν στο καλό | κι έμεινα να σ' αγαπώ | καθώς ο γλάρος δε μακραίνει απ' το γιαλό

09. Μάτια βουρκωμένα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάτω στον Πειραιά | στα Καμίνια | φτώχεια καλή καρδιά | μα και γκρίνια | μάζεψα μια βραδιά | τα σαΐνια | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω | Μάτια βουρκωμένα | παραπονεμένα | δίχως αγάπη και πόνο | κανένας δεν ζει | μάτια βουρκωμένα | πάρτε με κι εμένα | πάρτε με τώρα να πάμε | στο κόσμο μαζί  | Κάτω στον Πειραιά | στο μουράγιο | είπα να σκοτωθώ | μα τον άγιο | μα έκανα υπομονή | και κουράγιο | κι ήρθα κρυφά | τον παλιό μου καημό | να σου πω

10. Λευτέρη Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού & Χορωδία
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Λευτέρη, Λευτέρη, Λευτέρη | σ' έχω σταμπάρει στο παλιό μου το τεφτέρι | Λευτέρη, Λευτέρη, Λευτέρη | μην κοροϊδεύεις κι έχω γίνει πια ξεφτέρι | Βάλε μυαλό για κάνε μου τη χάρη | βάλε μυαλό χρυσό μου παλικάρι | σταμάτα πια μην κάνεις το λιοντάρι | σταμάτα πια σε πήραμε χαμπάρι | Στην αμμουδιά μου κλέψανε τη βάρκα | και δε θα βγω να πάμε απόψε τσάρκα | στον ουρανό με γέλασε τ' αστέρι | και δεν θα βρω το σπίτι σου Λευτέρη | Μα την αυγή η μέρα σαν χαράξει | θα μπω στου μπάρμπα Θόδωρου τ' αμάξι | και μια και δυο Λευτέρη Λευτεράκη | θα 'ρθώ να σου τα ψάλω ένα χεράκι

11. Στου Όθωνα τα χρόνια Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ένα μεσημέρι | στης Ακρόπολης τα μέρη | άπονοι ληστές | κάναν τις πέτρες τις ζεστές | λημέρι | Στο Μοναστηράκι | Βαυαροί χωροφυλάκοι | μες στην αντηλιά, χορεύουν μπρος στον βασιλιά | συρτάκι | Στην Κρήτη και στη Μάνη | θα στείλουμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | θα στείλουμε φιρμάνι | να 'ρθούν οι πολιτσμάνοι | να κυνηγήσουν τα θεριά. | Κάτω στο λιμάνι | τραγουδούν οι πολιτσμάνοι | ήρθαν τα παιδιά | μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Μάνη | Ήρθανε την Τρίτη | τα παιδιά του Ψηλορείτη | πίνουν τσικουδιά, μα έχουν ακόμα την καρδιά | στην Κρήτη | Στην Κρήτη και στη Μάνη | εστείλαμε φιρμάνι | σε πολιτείες και χωριά | εστείλαμε φιρμάνι | κι ήρθαν οι πολιτσμάνοι | και διώξαν όλα τα θεριά.

12. Με τι καρδιά να σ' αποχαιρετήσω Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Με τι καρδιά να σ' αποχαιρετήσω | Με τι καρδιά τραγούδι να σου πω | στον ουρανό με τ' όνειρο θα ζήσω | στον ουρανό σαν άστρο θα χαθώ | Βάλε φωνή κοντά σου να γυρίσω | βάλε φωνή τη γη να θυμηθώ | Με τι καρδιά τα μάτια σου ν' αφήσω | Με τι καρδιά τον κόσμο ν' αρνηθώ | σε σκοτεινό γεφύρι θα καθίσω | σε σκοτεινό ποτάμι θα σταθώ | Δως μου φωτιά τη νύχτα μου να σβήσω | Δως μου φωτιά στον ήλιο να βρεθώ

13. Η νύχτα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έσβησε τ' άστρο | και το φεγγάρι | κι έγινε η νύχτα | πικρή λαβωματιά | Πού να 'ναι τώρα | το παλικάρι | σε ποιο λιμάνι | ποια θάλασσα πλατιά | Στον κεραυνό και στη βροχή | κάνω κρυφά μια προσευχή | να 'χεις τον ήλιο συντροφιά | στη συννεφιά | Έκλεισαν όλες | του κόσμου οι στράτες | χάθηκε η μέρα | βασίλεψε το φως | Ρωτώ τη νύχτα | και τους διαβάτες | πού να 'ναι ο φίλος | πού να 'ναι ο αδερφός | Στον κεραυνό και στη βροχή | κάνω κρυφά μια προσευχή | να 'χεις τον ήλιο συντροφιά | στη συννεφιά

14. Άσπρη μέρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Θα ποτίσω μ' ένα δάκρυ μου αλμυρό | τον καιρό, πικρά καλοκαίρια, | έμαθα κοντά σου να περνώ, | Νεκρά περιστέρια | γέμισε η αυγή τον ουρανό. | Θα γυρίσω λυπημένη Παναγιά. | Έχε γεια, μην κλαις το μαράζι, | μάθε φυλακτό να μην κρεμάς. | Να λες "Δεν πειράζει, | Θα 'ρθει η άσπρη μέρα και για μας".

Ο τρίτος δίσκος

01. Μια βόλτα για το φίλο μου Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος

02. Παλικάρι διψασμένο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ντίνος Δημόπουλος
Δίψασε το παλικάρι | ματωμένο μου φεγγάρι | κι έσκυψε να πιει νερό | Δίψασα κι εγώ για σένα | κι έσκυψα τα ματωμένα | το δυο χείλη σου να βρω | Φύγαν τα πουλιά στην Δύση | το φεγγάρι έχει ραγίσει | κι όμως θα σε καρτερώ | Παλικάρι διψασμένο | παλικάρι ματωμένο | σα διψάσεις για νερό | Στην καρδιά μου έχω μαχαίρι | ματωμένη περιστέρι | πού να πάω, πού να σταθώ | Στέγνωσαν τα δυο μου χείλη | κι η βροχή νερό αν δεν στείλει | θα πεθάνω θα χαθώ

03. Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια | κι ορφανά πουλιά της ερημιάς | χίλια χέρια με μαχαίρια | την καρδιά ξεσκίζουν της καρδιάς | Πόνε γίνε μαξιλάρι να κοιμηθώ | να 'ρθει η νύχτα να με πάρει | και να μην ξημερωθώ | Φωτιά θ' ανάψω να σε κάψω ουρανέ | στάχτη να γίνεις μες στα στήθια μου καημέ | φλόγα και φωτιά σωρό να κάψω τα φιλιά | να φουντώσει τ' όνομά σου και να καεί | κάθε αχνάρι απ' τη σκιά σου και να μην ξαναβρεθεί

04. Έσβησε το τραγούδι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ντίνος Δημόπουλος
Πού πήγε το μικρό πουλί | της ερημιάς τ΄ αηδόνι | κι έσβησε το τραγούδι του | κι η νύχτα δεν τελειώνει | Ήλιε μου, αν το ‘βρει η παγωνιά | ζέστανε τα φτερά του | Νύχτα μ', εχάθη στον νοτιά | φώτειστ' το μ΄ένα αστέρι | Το πήρε τ΄άστρο της αυγής | το γέλασε ένα αστέρι | πες στο φεγγάρι αν θα το βρεις | κοντά μου να το φέρει | Κι εσύ καρδιάς μου αν το πονάς | βάλ' το να τραγουδήσει | Να γίνει φως η αγάπη σου | κι η νύχτα μεσημέρι

05. Έξω φυσάει και βρέχει Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αφού μιλάς για χωρισμό | ας χωριστούμε απόψε | άπλωσε το χεράκι σου | και τη ζωή μου κόψε | Φύγε λοιπόν και μη κοιτάς | το δάκρυ μου που τρέχει | μα πάρε την ανάσα μου | Έξω φυσάει και βρέχει

06. Τα τρένα που φύγαν Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας & Βασίλης Ανδρεόπουλος
Τα τρένα που φύγαν | αγάπες μού πήρανε. | Αγάπες και κλαίνε, | ποια μοίρα τις μοίρανε; | Δώς μου χέρι να πιαστώ | να πιαστώ, να κρατηθώ, | ένα γέλιο, μια ματιά | κι ανασταίνετ' η καρδιά. | Το τρένο σε πήρε | πουλί, χελιδόνι μου. | Σε τύλιξ' η νύχτα | κι ορφάνεψα μόνη μου.

07. Από βυθό σ' άλλο βυθό Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Σβήνουν κι ανάβουν οι φωτιές | πέφτει θολό το βράδυ | ορφανεμένες οι καρδιές | καντήλια δίχως λάδι | Από βυθό σ' άλλο βυθό | νυχτώνει ξημερώνει | κι αν την ζωή μου απαρνηθώ | δεν μ' απαρνιούνται οι πόνοι | Ποτέ θα λείψουν οι καημοί | ο νους να ξαστερώσει | τα βάσανα και οι στεναγμοί | πότε θα ξημερώσει

08. Φως της αυγής Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Βράδυ πρωί βράδυ πρωί | θα σε γυρεύω φως της αστραπής | θα σε γυρεύω να σε βρω βράδυ πρωί | Η νύκτα φέρνει τον καημό | γι' αυτό το χωρισμό | διπλά με κάνεις να πονώ | Καρδιά που κλαίει στην ερημιά | χαμένη αγάπη πια | χωρίς ελπίδα και χαρά | Φως της αυγής, της αστραπής | νερό να σβήσει τη φωτιά της γης | νερό καθάριο της πηγής, φωτιά της γης | Βράδυ πρωί ...

09. Μην πιεις νερό Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Οι μάνες μπήκανε στις πόρτες | και τα κορίτσια στο στενό | Έλα γλυκέ μου από το δρόμο | που ‘ρχεσαι κάθε δειλινό | Μην πιεις νερό και με ξεχάσεις | μην πιεις νερό της λησμονιάς | Σύννεφο γίνε και σεριάνα | στον ουρανό της γειτονιάς | Πλυμένο το πουκάμισό σου | στολίζει ακόμα την αυλή | Ήταν γλυκό το καλοκαίρι | το ηλιοκαμένο σου κορμί | Μην πιεις νερό ....

10. Δυο αδέρφια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Δυο αδέρφια αγαπημένα | δυο καλά, καλά παιδιά | παιδιά από σπίτι | με καλή δουλειά | χτυπιούνται δέρνονται | σαν τα σκυλιά | Ανάθεμα την ώρα | την ώρα την κακιά | που εφάνη εκείνη η πλούσια | η πλούσια η ξωτικιά | Θλιμμένη αγάπη και πικρή | Πικρή, πικρή ματιά | Με τα μάγια ξελογιάζει | το μικρό, μικρό μου αδερφό | τι να, που κόβει το ψωμί στα δυο | το αίμα ανάβει, γίνεται θολό

11. Τα ρολόγια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Και τώρα πώς να σταματήσω | τα ρολόγια | και πώς να κάνω | τον ήλιο να μην βγει | Και πώς να μην τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ! | Και τώρα πώς να σταματήσω | το σκοτάδι | και πώς να κάνω | την Πούλια να μην βγει | και πώς να μη τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ!

12. Αστέρι στο παράθυρο Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Ούτε ματιά κι' ούτε μιλιά κι' ούτε φιλί, | ήταν και πάει σαν διαβατάρικο πουλί. | Αστέρι στο παράθυρο να βγεις | και μάζεψε το δάκρυ της αυγής. | Ούτε ματιά κι' ούτε μιλιά, ώρα καλή, | άλλη καρδιά κι' άλλα φιλιά μες την αυλή. | Αγάπη μου καινούργια αν μ' αγαπάς, | μακριά, μακριά, μακριά τώρα με πας.

13. Νανούρισμα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Κοιμήσου τώρα, κλείστ' τα μάτια | ανάσα μου μοσχοβολιά. | Κήπος βαθύς, γλυκό ποτάμι | στο προσκεφάλι τα μαλλιά. | Ο ύπνος ήρθε και σου φέρνει | κοπάδι κίτρινα πουλιά | μάτια μου | φως των ομματιών μου | μάτια μου | μάτια από μέλι και φιλιά. | Στην πόρτα στέκει τ΄όνειρό σου | κορίτσι μου μην πας μακρυά | εδώ κοντά, γύρω στο σπίτι | έξω στον δρόμο, είν' ερημιά | Ακόμη πόσο θε να σ΄έχω | δεμένη με χρυσή κλωστή | μάτια μου | φως των ομματιών μου | μάτια μου | κόσμε, αγάπη μου χρυσή.

14. Αφιέρωμα στο Μάνο Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Το κυπαρίσσι το ψηλό | το χάρτινο φεγγάρι | κι ο Κυρ Αντώνης μοναχός | δική σου η ζωγραφιά | Τραγούδια πήρε η γειτονιά | κι οι δρόμοι τα όνειρά του | κοπέλες μ΄ άσπρα σεργιανούν | κι αγόρια με φτερά | Το φίδι στην κρυφή σπηλιά | κι η Τρώισσα στο μπαλκόνι | λευκή αχιβάδα στο γιαλό | σημάδια μυστικά | Ποια παραμύθια περπατάς | ποια μάνα σε ταΐζει | αλάτι, μέλι και ψωμί | κι αθάνατο νερό

Ο τέταρτος δίσκος

01. Ένα πρωινό Τραγούδι: Μαρία Δημητριάδη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου
Ένα πρωινό η Παναγιά μου | θά 'ρθει να με βρει στην ακρογιαλιά. | Πέλαγο κρυφό τα όνειρά μου | κι έστειλες εσύ βάρκα με πανί. | Πόσο σ' αγαπώ κανείς δεν ξέρει | κι αν θα μ' αγαπάς, μικρό μου ταίρι | καλοκαιρινό, σ' αγαπώ. | Θα σταθείς ψηλά στο παραθύρι | πάνω στα μαλλιά άστρα του νοτιά. | Έχει η Παναγιά καραβοκύρη | να μας πάει μακριά, πέρα απ' τη στεριά.

02. Σε ζητώ Τραγούδι: Φέφε Αλιμπέρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου
Σε ζητώ | Στο φως της αυγής | Παράπονα νύχτα σου λέει | Μα εσύ δεν τ' ακούς | Παράπονο βαθύ | Που δεν το βάζει του κόσμου | Του κόσμου ο νους | Πού να'ρθώ | Και πού να σταθώ | Σε ποια ανηφοριά να προσμένω | Ξανά να φανείς | Καημός, καημός πικρός | Και δεν το ξέρει στον κόσμο | Στον κόσμο κανείς

03. Τι να θυμηθώ Τραγούδι: Φέφε Αλιμπέρτη & Μαρία Δημητριάδη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Γιώργος Παπαστεφάνου
Άρχισε βροχή | Η νύχτα που θα 'ρθεί | Θα φέρει στα ματόφυλλα ποτάμι | Αύριο εδώ | Πώς να περπατώ | Το φεγγάρι έρημο πουλί | Τι να θυμηθώ | Ποιο βράδυ, ποιο πρωί | Με άδεια χέρια τι να περιμένω | Τώρα σε κρατώ | Μένει ορφανό | Άδειο το μπαλκόνι χελιδόνι | Τι να θυμηθώ… | Χάθηκαν ξανά | Οι μέρες οι ζεστές | Ο δρόμος μας ζητά το καλοκαίρι | Ήλιος πώς να βγει | Πάνω στο βουνό | Άσπρο πρωινό να σε φιλήσει | Χάθηκαν ξανά | Οι μέρες οι ζεστές | Ο δρόμος μας ζητά το καλοκαίρι | Ήλιος πώς να βγει | Πάνω στο βουνό | Άσπρο πρωινό να σε φιλήσει | Τι να θυμηθώ…

04. Γιατί θαρρείς με κέφι Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γιατί θαρρείς με κέφι | τραγουδάμε τη ζωή; | Θαρρείς η ζωή που τραγουδάμε | μας στάθηκε καλή; | Έλα, σίμωσε και βάλε το χέρι στην πληγή. | Βάλε το χέρι στην πληγή, | στην πληγή που ξέχειλη είναι | από πόνο, από πίκρα, από αίμα. | Γιατί θαρρείς τις νύχτες | σου φιλάω την καρδιά; | Γιατί η καρδιά χωρίς αγάπη | λαβώνεται βαριά. | Γιατί θαρρείς με πάθος | κυνηγάμε τη χαρά; | Γιατί η χαρά για λίγους είναι | και δεν μας καρτερά.

05. Φρύνη Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στη Δαμασκό ξεφάντωμα | χαρά στην Παλαιστίνη | στης Πάρου τις ακρογιαλιές | ξαναγεννιέται η Φρύνη | Του Πειραιά καράβια | τον δρόμο ξέρετε | στα πέλαγα αρμενίστε | να μας την φέρετε | Πορτοκαλιά στη Μύκονο | μυρτιά στη Σαντορίνη | Στης Πάρου τ' άσπρα κύματα | ξαναγεννιέται η Φρύνη | Στη Σαλαμίνα βότσαλο | στην Αίγινα δελφίνι | στα βράχια του Σαρωνικού | ξαναγεννιέται η Φρύνη

06. Πόσο μικρός είναι ο άνθρωπος Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Πόσο μικρός είναι ο άνθρωπος | κι ο πόνος τι μεγάλος | πόσο είναι ο κόσμος έρημος | σαν δεν σε νοιώθει ο άλλος. | Πόρτα κλειστή με σιδεριά | διπλά μανταλωμένη | Βρύση χωρίς σταλιά νερό | βρύση μαρμαρωμένη | Έλα πάλι, και δώσε μου το χέρι | μια γωνιά, να μπω να ζεσταθώ | Στάλα βροχής ο άνθρωπος | στέρνα γεμάτη ο πόνος | δρόμος ο κόσμος έρημος | κάθε διαβάτης μόνος. | Φύλακες με νεκρή ματιά | παράδεισος χαμένος | κήπος που γίνηκε όνειρο | κήπος παραμυθένιος.

07. Ο Πάρις και το μήλο Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Η Αθηνά και η Ήρα | κορίτσια δίχως πείρα | βάζει κι η Αφροδίτη | σαν άβγαλτο σπουργίτι | Κατέβηκαν μια μέρα στο παζάρι | κι είδαν εκεί το ξένο παλικάρι | Η πρώτη τον ρωτάει: | Ο τουρισμός πώς πάει; | η δεύτερη κι η Τρίτη | - Πώς πέρασε στην Κρήτη | Και κάθε μια καλόπιανε τον Πάρη | της ομορφιάς το μήλο για να πάρει | Ο Πάρις τις κοιτάζει | συμπέρασμα δεν βγάζει | κάνει μια βόλτα πάλι | στο πράσινο ακρογιάλι | Και σε καμιά το μήλο δεν πετάει | προτίμησε ο ίδιος να το φάει

08. Αυτόν τον κόσμο τον καλό Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βασίλης Ανδρεόπουλος
Αυτόν τον κόσμο τον καλό | τον χιλιομπαλωμένο | βρε ράβε ξήλωνε ράβε ξήλωνε | δουλειά, δουλειά, δουλειά να μη σου λείπει | Αυτόν τον κόσμο τον καλό | άλλοι τον είχαν πρώτα | βρε γέλα φίλε μου γέλα φίλε μου | δεν είναι δεν είναι δεν είναι και για λύπη | Αυτόν τον κόσμο τον καλό | σ' εμάς τον παραδώσανε | βρε τρέχα φίλε μου τρέχα φίλε μου | και μη και μη και μη βαριά το παίρνεις | Αυτόν τον κόσμο τον καλό | άλλοι τον καρτεράνε | βρε σκέψου φίλε μου σκέψου φίλε μου | την ώρα την ώρα την ώρα που θα φεύγεις

09. Πώς να σωπάσω Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Πώς να σωπάσω μέσα μου | την ομορφιά του κόσμου; | Ο ουρανός δικός μου | η θάλασσα στα μέτρα μου | Πώς να με κάνουν να τον δω | τον ήλιο μ' άλλα μάτια; | Στα ηλιοσκαλοπάτια | Μ' έμαθε η μάνα μου να ζω... | Στου βούρκου μέσα τα νερά | ποια γλώσσα μου μιλάνε | αυτοί που μου ζητάνε | να χαμηλώσω τα φτερά;

10. Ήταν τα λόγια σου φωτιά Τραγούδι: Αφροδίτη Μάνου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Ήταν τα λόγια σου φωτιά | και τα παιδιά χλωρά κλαδιά | στο ματωμένο φράχτη. | Κι ήταν τα λόγια σου φωτιά | που όνειρα πάθη τα παιδιά | κι ο φόβος τους μια στάχτη. | Ήταν τα λόγια σου φωτιά | ήσουν ψηλός ήσουν κοντά | στη λευτεριά που θα 'ρθει. | Μια μάντρα τσούρμο τα παιδιά | και μυστικό μες στην καρδιά | έναν κρυμμένο χάρτη. | Ήταν τα λόγια σου φωτιά | ατσάλι η κάθε σου ματιά | μες στην πληγή λεπίδι. | Χάσαν τ' αγόρια τη μιλιά | σαν πήραν τ' αύριο αγκαλιά | σε μυστικό ταξίδι.

11. Ωραίος πού είσαι αυγερινέ Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Ωραίος πού είσαι αυγερινέ | Μ’ αγγέλους κατεβαίνεις | Χτυπάς τις πόρτες την αυγή | Κι όλους τους πόνους παίρνεις | Βρίσκεις πονεμένα σπίτια | Βρίσκεις άδειες αγκαλιές | Και τραγούδια που κρυφτήκαν | Σαν πουλιά μες στις καρδιές | Ωραίος που είσαι αυγερινέ | Πρόσωπο σαν το κρίνο | Παίρνεις το κλάμα απ’ τα παιδιά | Κι απ’ τα πουλιά τον θρήνο | Βρίσκεις πονεμένους δρόμους | Και καρδιές χωρίς χαρά | Έναν ήλιο ξεχασμένο | Παν’ απ’ τα βαθειά νερά

12. Το χτύπημα κι ο θάνατος Απαγγελία: Μάνος Κατράκης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Federico Garcia Lorca & Νίκος Γκάτσος
Πέντε η ώρα που βραδιάζει | πέντε ακριβώς, την ώρα που βραδιάζει | φέρνει έν' αγόρι το νεκροσέντονο | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Έτοιμος κι ο κουβάς με τον ασβέστη | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Θάνατος τ' άλλα, θάνατος μονάχα | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Ψηλά παίρνει ο αγέρας τα βαμπάκια | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Το οξείδιο σπέρνει κρύσταλλο και νίκελ | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Παλεύει η περιστέρα με το αγρίμι | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Κι η σάρκα μ' ένα κέρατο θλιμμένο | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Χορδή τυμπάνου αρχίζει να χτυπά | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Αρσενικού καμπάνες κι ο καπνός | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Βουβοί συντρόφοι στ' άχαρα σοκάκια | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Του ταύρου η καρδιά μονάχα ολόρθη | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Όταν ο ιδρώτας χιόνι αργά γινόταν | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Όταν η αρένα γέμισε με ιώδιο | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Τ' αυγά του στην πληγή άφησε ο θάνατος | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Πέντε η ώρα που βραδιάζει, | πέντε ακριβώς, την ώρα που βραδιάζει. | Μια κάσα από καρούλια το κρεβάτι | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Σουραύλια ηχούν και κόκαλα στ' αυτί του | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Στο μέτωπό του ο ταύρος μουγκανίζει | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Η κάμαρα ιριδίζει από αγωνία | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Από μακριά σιμώνει κι όλα η σήψη | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Σάλπιγγα κρίνου στον χλοερό βουβώνα | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Οι πληγές του εκαίγανε σαν ήλιοι | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Και το πλήθος να σπάει τα παραθύρια | πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Πέντε η ώρα που βραδιάζει. | Αχ! Τι φριχτά στις πέντε που βραδιάζει. | Ήτανε πέντε σ' όλα τα ρολόγια, | ήτανε πέντε κι έπεφτε το βράδυ. | Δεν θέλω να το βλέπω! | Πες στο φεγγάρι να φανεί | γιατί δε θέλω πια να βλέπω | το αίμα του Ιγνάθιο μες στην αρένα. | Δεν θέλω να το βλέπω! | Αχνό φεγγάρι απ' άκρη σ' άκρη, | άτι από σύννεφα γαλήνια | και η σταχτιά του ονείρου αρένα | με τις ιτιές γύρω, γύρω. | Δεν θέλω να το βλέπω! | Η θύμησή μου καίγεται! | Μηνύστε το στα γιασεμιά | με την αέρινη ασπράδα. | Δεν θέλω να το βλέπω!

Ο πέμπτος δίσκος

01. Φίλοι κι αδέλφια Τραγούδι: Θίασος & Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Φίλοι κι αδέλφια, μανάδες, γέροι και παιδιά | στα παραθύρια βγείτε και θωρείτε | ποιοι περπατούν στα σκοτεινά και σεργιανούνε στα στενά | φίλοι κι αδέλφια, μανάδες, γέροι και παιδιά. | Γράφουν σημάδια, μηνύματα στο βασιλιά | σα δε φωνάξεις έβγα να το γράψεις | να μην σ' ακούσουν τα σκυλιά βγάλε φωνή χωρίς μιλιά | σημάδια και μηνύματα στο βασιλιά. | Ήταν στρατιώτες, καπεταναίοι και λαϊκοί, | όρκο σταυρώσαν πάνω στο σπαθί τους | η λευτεριά να μην χαθεί, όρκο σταυρώσαν στο σπαθί | καπεταναίοι, στρατιώτες, λαϊκοί. | Κι όπου φοβάται φωνή ν' ακούει απ' το λαό | σ' έρημο τόπο ζει και βασιλεύει, | κάστρο φυλάει ερημικό, έχει το φόβο φυλαχτό | όπου φωνή φοβάται ν' ακούει απ' το λαό. | Γη παιδεμένη με σίδερο και με φωτιά, | για κοίτα ποιον σου φέρανε καημένη | να σ' αφεντεύει από ψηλά, τα κρίματά σου είναι πολλά, | γη που το σίδερο παιδέψαν κι η φωτιά. | Καίει το φυτίλι, ξεθηκαρώνουν τα σπαθιά, | κάνουν βουλή συντακτική και γράφουν | το θέλημά τους στα χαρτιά κι η κοσμοθάλασσα πλατιά, | κάνουν βουλή, ξεθηκαρώνουν τα σπαθιά. | Τρεις του Σεπτέμβρη μανάδες, γέροι και παιδιά | στα παραθύρια βγείτε και θωρείτε | τι φέρνουνε στον βασιλιά, βαθιά γραμμένο στα χαρτιά | τρεις του Σεπτέμβρη μανάδες, γέροι και παιδιά | Τρεις του Σεπτέμβρη μανάδες, γέροι και παιδιά | στα παραθύρια βγείτε και θωρείτε | ποιοι περπατούν στα σκοτεινά και σεργιανούνε στα στενά, | τρεις του Σεπτέμβρη μάνες, γέροι και παιδιά.

02. Το μεγάλο μας τσίρκο Τραγούδι: Θίασος & Τζένη Καρέζη & Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Μεγάλα νέα φέρνω από κει πάνω | περίμενε μια στάλα ν' ανασάνω | και να σκεφτώ αν πρέπει να γελάσω, | να κλάψω, να φωνάξω, ή να σωπάσω. | Οι βασιλιάδες φύγανε και πάνε | και στο λιμάνι τώρα, κάτω στο γιαλό, | οι σύμμαχοι τους στέλνουν στο καλό. | Καθώς τα μαγειρέψαν και τα φτιάξαν | από ξαρχής το λάκκο τους εσκάψαν | κι από κοντά οι μεγάλοι μας προστάτες, | Αγάλι, αγάλι εγίναν νεκροθάφτες | και ποιος πληρώνει πάλι τα σπασμένα | και πώς να ξαναρχίσω πάλι απ' την αρχή | κι ας ήξερα τουλάχιστον γιατί. | Το ριζικό μου ακόμα τι μου γράφει | το μελετάνε τρεις μηχανορράφοι. | Θα μας το πουν γραφιάδες και παπάδες | με τούμπανα, παράτες και γιορτάδες. | Το σύνταγμα βαστούν χωροφυλάκοι | και στο παλάτι μέσα οι παλατιανοί | προσμένουν κάτι νέο να φανεί. | Στολίστηκαν οι ξένοι τραπεζίτες, | ξυρίστηκαν οι Έλληνες μεσίτες. | Εφτά ο τόκος πέντε το φτιασίδι, | σαράντα με το λάδι και το ξύδι | κι αυτός που πίστευε και καρτερούσε, | βουβός φαρμακωμένος στέκει και θωρεί | τη λευτεριά που βγαίνει στο σφυρί. | Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι, | μην έχεις πια την πείνα για καμάρι. | Οι αγώνες πού ‘χεις κάνει δεν φελάνε | το αίμα το χυμένο αν δεν ξοφλάνε. | Λαέ μη σφίξεις άλλο το ζωνάρι, | η πείνα το καμάρι είναι του κιοτή, | του σκλάβου που του μέλλει να θαφτεί.

03. Προσκύνημα Τραγούδι: Νίκος Δημητράτος & Τζένη Καρέζη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Πάμε κι εμείς στην αυλή του φθινοπώρου | πίσω απ' τα πετρωμένα στάχυα του καλοκαιριού | πάμε κι εμείς στα παιδιά που κοιμήθηκαν | κάτω απ' τα ματωμένα νύχια του περιστεριού | πάμε να δεις στην αυλή που μεγάλωσαν | Δυο παιδιά ερωτευμένα | δυο παιδιά του χαμού | Ορέστη απ' το Βόλο | Μαρία απ' τη Σπάρτη | γυρεύω το γιο μου | Μαρία απ' τη Σπάρτη | Ορέστη απ' το Βόλο | την κόρη μου θέλω | Δυο παιδιά ερωτευμένα | δυο παιδιά του Χαμού | Ορέστη απ' το Βόλο | Μαρία απ' τη Σπάρτη | γυρεύω το γιο μου | Μαρία απ' τη Σπάρτη | Ορέστη απ' το Βόλο | την κόρη μου θέλω

04. Μπροστά πηγαίνει ο λαός Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Γιώργος Σκούρτης
Μπροστά πηγαίνει ο λαός | Και πίσω ο χάρος πάει | Ένας φρουρός κι άλλος φρουρός | Στου χωρικού το πλάι | Στο δάσος των παλιών νεκρών | Τώρα χωριάτης φτάνει | Το βασιλιά αψήφησε | Την κεφαλή του χάνει | Μα οι νεκροί σαλεύουνε | Οι μνήμες ζωντανεύουν | Οι ρίζες των παλιών νεκρών | Εκδίκηση γυρεύουν | Στο δάσος των παλιών νεκρών | Τον φέρνουν το Μπερτόλδο | Τον άτρομο το χωρικό | Σαν αδερφό ολόιδιο | Τον φέρνουνε για θάνατο | Τον φέρνουν για μαχαίρι | Γιατί δεν φίλησε ποτέ | Του βασιλιά το χέρι | Μα εμείς οι ρίζες οι παλιές | Και των νεκρών οι κλώνοι | Τον δήμιο θ’ αρπάξουμε | Αυτόν που θανατώνει

05. Έβαλε ο Θεός σημάδι Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Έβαλε ο Θεός σημάδι | παλικάρι στα Σφακιά | κι ο πατέρας του στον Άδη | άκουσε μια τουφεκιά. | Της γενιάς μου βασιλιά, | μην κατέβεις τα σκαλιά. | Πιες αθάνατο νερό | να νικήσεις τον καιρό. | Έβαλε ο Θεός σημάδι | παλικάρι στα Σφακιά | κι η μανούλα του στον Άδη | τράβηξε μια χαρακιά. | Της καρδιάς μου βασιλιά | με τον ήλιο στα μαλλιά, | μην περνάς τη χαρακιά | η ζωή είναι πιο γλυκιά.

06. Γεια σου χαρά σου Βενετιά Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Γεια σου χαρά σου Βενετιά | πήρα τους δρόμους του νοτιά | και τραγουδώ στην κουπαστή | σ' όλο τον κόσμο ν' ακουστεί | Φύσα αεράκι φύσα με | μη χαμηλώνεις ίσαμε | να δω γαλάζια εκκλησιά | Τσιρίγο και Μονεμβασιά | Γεια σου χαρά σου Βενετιά | βγήκα σε θάλασσα πλατιά | κι απ' το κατάρτι το ψηλό | τον άνεμο παρακαλώ | Φύσα αεράκι φύσα με | μη χαμηλώνεις ίσαμε | να δω στην Κρήτη μια κορφή | που έχω μανούλα κι αδελφή

07. Μπαρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μπαρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη | δεν μας τά' γραψες καλά. | Δες ο Έλληνας τι κάνει | για ν' ανέβει πιο ψηλά. | Μπαρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη | πάρε μαύρο γιαταγάνι | κι έλα στη ζωή μας πίσω | το στραβό να κάμεις ίσο. | Μπαρμπα Γιάννη Μακρυγιάννη | δεν μας τά' γραψες σωστά. | Το φιλότιμο δε φτάνει | για να πάει κανείς μπροστά. | Μπαρμπα Γιάννη...

08. Ήτανε μια φορά  Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Φέρρης
Ήτανε μια φορά μάτια μου κι έναν καιρό | μια όμορφη κυρά αρχόντισσα να σε χαρώ | Μια μικροπαντρεμένη κόρη ξανθή | τον κύρη της προσμένει βράδυ πρωί | Ένα Σαββάτο βράδυ καλέ μια Κυριακή | τον ήλιο το φεγγάρι, καλέ, παρακαλεί | Ήλιε μου φώτισέ τον φεγγάρι μου | πάνε και μίλησέ του για χάρη μου | Γυρίζει κι αρμενίζει καλέ στα πέλαγα | τους πειρατές θερίζει καλέ και τους χαλά | Στον ήλιο στο φεγγάρι και στη βροχή | και μένανε μ' αφήνει έρμη και μοναχή | Γαλέρα ανοίχτηκε μάτια μου με το βοριά | στη μάχη ρίχτηκε μάτια μου και στον καυγά | Μέσα σ' ένα σινάφι πειρατικό | είδα φωτιά ν' ανάβει και φονικό

09. Νυν και αεί Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πρωτομαγιά | με το σουγιά | χαράξαν το φεγγίτη | και μια βραδιά | σαν τα θεριά | σε πήραν απ' το σπίτι. | Κι ένα πρωί σε μια γωνιά στην Κοκκινιά | είδα το μπόγια να περνά και το φονιά | γύρευα χρόνια μες στον κόσμο να τον βρω | μα περπατούσε με το χάρο στο πλευρό. | Νυν και αεί | μες στη ζωή | σε είχα αραξοβόλι | μα μιαν αυγή | στη μαύρη γη | σε σώριασε το βόλι. | Κι ένα πρωί σε μια γωνιά στην Κοκκινιά | είδα το μπόγια το ληστή και το φονιά | του 'χανε δέσει στο λαιμό του μια τριχιά | και του πατάγαν το κεφάλι σαν οχιά.

10. Ο μαύρος ήλιος Τραγούδι: Νίκος Δημητράτος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μαύρος ο ήλιος σήμερα κι η ξαστεριά μια χίμαιρα | μα βρήκα βράχο και γιαλό στον κόσμο τον αμαρτωλό | Κι έριξα τα κρίματα σε σαράντα κύματα | έριξα τα κρίματα σε σαράντα κύματα | έριξα τα κρίματα | Άμοιρο αδέρφι σου 'φερα της λευτεριάς τα νούφαρα | και με την πίκρα στην ματιά μάζεψα τ' άγια σου σκουτιά | Κι έπλυνα τα αίματα σε σαράντα ρέματα | έπλυνα τα αίματα σε σαράντα ρέματα | έπλυνα τα αίματα | Μαύρος ο ήλιος σήμερα κι είναι βουβά τα σήμαντρα | μα εγώ στου πόνου την πλαγιά προσκύνησα την Παναγιά | Κι έκλαψα τα θύματα σε σαράντα μνήματα | έκλαψα τα θύματα σε σαράντα μνήματα | έκλαψα τα θύματα

11. Τα δόκανα Τραγούδι: Νίκος Δημητράτος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μάνα τις πρώτες μου φασκιές | τις έπλεξες μ' αλιφασκιές | και ταπεινά τις κέντησες | Μα χώμα, χώμα και σπυρί | φέξαν καλύτεροι καιροί | και σαν αφέντη μ΄ έντυσες | Ώσπου μια δίσεκτη βραδυά | κάτι παράξενα παιδιά | φωνάξανε βοήθεια | Και τοίχο, τοίχο και γωνιά | βγήκα στην άλλη γειτονιά | να μάθω την αλήθεια | Μάνα στα χρόνια τα παλιά | ήμουν αγρίμι σε φωλιά | κι ό,τι κι αν μού 'πες το 'κανα | Χωρίς ποτέ να φανταστώ | πως κάποια μέρα θα πιαστώ | Στου φονικού τα δόκανα | Τώρα στην άλλη γειτονιά | γίναν τα στόματα χωνιά | κι ουρλιάζουνε βοήθεια | Μα εγώ σηκώνοντας σταυρό | ήρθα κοντά σου για να βρω | του κόσμου την αλήθεια

12. Η λιόστρα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Η πέτρα πίνει το νερό | και το νερό την πέτρα | μα εσύ στο δύσκολο καιρό | το ριζικό σου μέτρα | Κι αν δεις σε γη και σ' ουρανό | να πνίγεται το δίκιο | πάμε κριτή παντοτινό | το χέρι σου τ' αντρίκιο | Τότε θα βγουν στον Άδη σου | λουλούδια του Παράδεισου | Ο ήλιος πίνει τη φωτιά | και η φωτιά τον ήλιο | μα εσύ με αετίσια τη ματιά | κάμε τη γη βασίλειο | Κι αν δεις στου κόσμου την βουή | να τραγουδάει το αίμα | πάρε για λιόστρα τη ζωή | και σαν θεριό πολέμα | Τότε θα βγουν στον Άδη σου | λουλούδια του Παράδεισου

Ο έκτος δίσκος

01. Κόκκινα τριαντάφυλλα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Παύλος Μάτεσης
Κόρη αμίλητη προβαίνει | Ήλιοθαλασσοδαρμένη | Μαυρομαντηλού | Το κεφάλι αλαφρογέρνει | Δώρο ακριβό μου φέρνει | Λάμια του γιαλού | Απ’ τα χέρια της κομμένα | Κόκκινα τριαντάφυλλα για μένα | Η ματιά της είναι αστρίτης | Θάμπωσε ο αποσπερίτης | Μη μου βασκαθεί | Δεν φοράει τζοβαΐρια | Μα της κάνω τα χατίρια | Μη μου μαραθεί | Και στον κόρφο έχει κρυμμένα | Κόκκινα τριαντάφυλλα για μένα

02. Αγάπη, αγάπη Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος  | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Αγάπη, αγάπη | κουράστηκα να σε περιμένω. | Δώσ' μου το χέρι σου το ματωμένο. | Αγάπη, αγάπη | ποια χαραυγή θα σε ξαναφέρει | μ' ένα αστροκέντητο πικρό μαχαίρι; | Αγάπη, αγάπη | στο περιβόλι που σε προσμένω | στείλε το αηδόνι σου το δακρυσμένο.

03. Ο Σαμ, ο Τζόνυ, κι ο Ιβάν Τραγούδι: Σταύρος Παράβας
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Ο Σαμ, ο Τζόνυ, κι ο Ιβάν | Σε μαύρη θάλασσα τραβάν | Κρυφά να κουβεντιάσουνε | Τον κόσμο να μοιράσουνε | Αναστενάζουν οι λαοί | Μα εκείνοι τώρα σαν Θεοί | Παίζουν τη γη στα χέρια τους | Και δείχνουν τα μαχαίρια τους | Ιβάν σου δίνω, λέει ο Σαμ | Από όσα βλέπεις τα μισά | Μα μη ξεχνάς τον Τζόνυ μου | Που είναι γονιός κι αγγόνι μου | Που είχε παλάτια τρίπατα | Και δεν του μένει τίποτα | Σύντροφε Σαμ, λέει ο Ιβάν | Είναι τα λόγια σου ακριβά | Μα σε καινούρια χαρτωσιά | Μη κάνεις άλλη μπαμπεσιά | Γιατί το βιος μου χάλασα | Να βγω κι εγώ στη θάλασσα | Και του Καυκάσου οι αστραπές | Με τον παλιό τους γύπα | Κλαίγαν για τούτες τις ντροπές | Και γι’ άλλες που δεν είπα | Ο Σαμ, ο Τζόνι, κι ο Ιβάν | Βάζουν τον σκούφο τους στραβά | Κι ως που να φαν κι ως που να πιουν | Και παραμύθια να μας πουν | Τον κόσμο τον μοιράσανε | Και δεν μας λογαριάσανε

04. Χαμένη αγάπη Τραγούδι: Νίκος Ξυλούρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ματθαίος Μουντές
Τα μάτια κλαίνε αστέρευτα | Για μια χαμένη αγάπη | Που πριν ανοίξει τους ανθούς | Και πριν μοσκοβολήσει | Την βρήκε αγέρας και καπνός | Και μαύρη ανεμοζάλη | Τα μάτια κλαίνε αστέρευτα | Για μια χαμένη αγάπη | Κρούσταλλο και ραγίστηκε | Αστέρι ήτον κι εσβήστει | Τη βρήκε αγέρας και καπνός | Και μαύρη ανεμοζάλη | Τα μάτια κλαίνε αστέρευτα | Για μια χαμένη αγάπη | Κείνη τρυγόνα της αυγής | Κείνος αητός τ' αψήλου | Τους βρήκε αγέρας και καπνός | Και μαύρη ανεμοζάλη

05. Μάτια μπλε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μάτια μπλε καλοκαιρινά | σαν δυο στάλες Αιγαίο | Μάτια μπλε που τα δειλινά | τα θυμάμαι και κλαίω | Ποιος ταξιδεύει στα μάτια σου | Και ποιος ξαγρυπνά στο κορμί σου | Μάτια μπλε στα μεγάλα ταξίδια σου | Θα 'μαι εδώ θα 'μαι πάντα μαζί σου | Μάτια μπλε φθινοπωρινά | τυλιγμένα σε πάχνη | Μάτια μπλε που παντοτινά | η καρδιά θα σας ψάχνει

06. Χωρίς αναφορές Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Ακόμα κατοικώ σε σπίτι κλασικό, | μου δείξαν οι φθορές χωρίς αναφορές να ζω. | Καινούργια μυστικά θα βρω φανταστικά, | οι αλήθειες μου πολλές, μα κείνο που δεν λες νικά. | Με γνωρίζεις απ' την όψη τη χλωμή, | δεν ορίζεις της ζωής μου τη ρωγμή. | Απ' τα χρόνια μου βγαλμένος απαιτώ | έστω κι έτσι απελπισμένος να πετώ. | Ακόμα κατοικώ σε σπίτι κλασικό | για να 'χει λογική ετούτη η φυλακή σαν βγω. | Ισόβια θνητός αυτός ο εαυτός | χωρίς αναστολή ματώνει κι ωφελεί το φως.

07. Είν' αρρώστια τα τραγούδια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Είν' αρρώστια τα τραγούδια που αγαπάς να λέω | αναμμένο καρβουνάκι που κρατώ και κλαίω | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά | Αφορμές μου δίνεις πάντα και σκοπούς ν' αρχίζω | μα για ξένες υποθέσεις που μιλούν στραγγίζω | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά | Σαν το σπίρτο που 'χει πέσει στο ξερό χορτάρι | είναι κείνα τα τραγούδια που μας έχουν πάρει | Είν’ αρρώστια τα τραγούδια τι θαρρείς | βρες αγάπες άλλες φως μου να χαρείς | τα τραγούδια που έχουν αίμα και καρδιά | είν’ αρρώστια που δε γίνεται καλά

08. Χαμένος ήχος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Μην επιμένεις άλλο πια Μαρία | εκείνη την παλιά φωτογραφία | απ' όνειρα παλιά ν' αδειάσει ο τοίχος | είναι παλιός, είναι χαμένος ήχος. | Και θέλει νιάτα και καρδιά η ελευθερία | μην επιμένεις άλλο πια Μαρία | μην επιμένεις άλλο πια, άλλο πια, άλλο πια, Μαρία. | Μας βασανίζει του καιρού μας η ανία | κλείσαν τα σύνορα του κόσμου μας Μαρία, | και τα συνθήματα γινήκαν μόνο λέξεις | εδώ που φτάσαμε δεν έχεις να διαλέξεις. | Είμαστ' απ' έξω απ' αυτήν την ιστορία | μη με πικραίνεις άλλο πια Μαρία, | μη με πικραίνεις άλλο πια, άλλο πια, άλλο πια, Μαρία. | Μην επιμένεις άλλο πια Μαρία | να με θυμάσαι στον ΕΛΑΣ επιλοχία | τα χρόνια δεν τα παίρνεις πίσω | ήρθ' ο καιρός, ήρθ' ο καιρός πια να τη σκίσω. | Εκείνη την παλιά φωτογραφία | μη με πικραίνεις άλλο πια Μαρία, | μη με πικραίνεις άλλο πια, άλλο πια, άλλο πια, Μαρία.

09. Το δίχτυ Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Τάκης Μπίνης & Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάθε φορά που ανοίγεις δρόμο στη ζωή | μην περιμένεις να σε βρει το μεσονύχτι | έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί | γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ | έχε τα μάτια σου ανοιχτά βράδυ πρωί | γιατί μπροστά σου πάντα απλώνεται ένα δίχτυ | Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς | κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | Αυτό το δίχτυ έχει ονόματα βαριά | που είναι γραμμένα σ' επτασφράγιστο κιτάπι | άλλοι το λεν του κάτω κόσμου πονηριά | κι άλλοι το λεν της πρώτης άνοιξης αγάπη | Αν κάποτε στα βρόχια του πιαστείς | κανείς δεν θα μπορέσει να σε βγάλει | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι | μονάχος βρες την άκρη της κλωστής | κι αν είσαι τυχερός ξεκινά πάλι

10. Στου Θωμά Τραγούδι: Χ. Αλεξίου & Δ. Μαραγκόπουλος & Τ. Μπίνης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Κώστας Φέρρης
Έλα απόψε στου Θωμά να σου παίξω μπαγλαμά | να κατέβουν οι αγγέλοι να χορέψουν τσιφτετέλι | κι αν μερακλωθείς πολύ και σ' αρέσει το βιολί | με βιολί σαντουροβιόλι θα χορέψουν οι διαβόλοι | Στου Θωμά το μαγαζί θα τη βρούμε όλοι μαζί | μα στο νόημα για να 'μπεις θα σου εξηγήσει ο Μπάμπης | του Γιωργάκη η δοξαριά θα σου κόψει τη μιλιά | κι η Μαρίκα με το ντέφι θα γελάει και θα σου γνέφει

11. Στην Αμφιάλη Τραγούδι: Χ. Αλεξίου & Δ. Μαραγκόπουλος & Τ. Μπίνης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια βραδιά στην Αμφιάλη του τη φέραν του Μιχάλη | του τη φέραν του Μιχάλη μια βραδιά στην Αμφιάλη. | Πως πουλούσε με το δράμι κουλουράκια με σουσάμι | Κουλουράκια με σουσάμι τα πουλούσε με το δράμι. | Ένα κι ένα κάνουν δύο πέστε του Μιχάλη αντίο | Δύο κι ένα κάνουν τρία τον γραπώσαν τα θηρία. | Άλλη μια βραδιά στην Τρούμπα αμολήσανε καλούμπα | Αμολήσανε καλούμπα άλλη μια βραδιά στην Τρούμπα | Πούλαγε ζεστή τουλούμπα κι έτσι έπεσε στη λούμπα | Έτσι έπεσε στη λούμπα γιατί πούλαγε τουλούμπα | Ένα κι ένα... | Ποιος του φταίει του Μιχάλη το ξερό του το κεφάλι | Το ξερό του το κεφάλι να ποιος φταίει του Μιχάλη. | Είχε κρύψει στο συρτάρι φούντες, φούντες το χορτάρι | Φούντες, φούντες το χορτάρι είχε κρύψει στο συρτάρι. | Ένα κι ένα... | Θα του στείλουμε λουκούμια τώρα που 'γινε σαν μούμια | Τώρα που 'γινε σαν μούμια θα του στείλουμε λουκούμια | Να τα τρώει στο κελί του να χτυπάει την κεφαλή του | Να χτυπάει την κεφαλή του στο μακρόστενο κελί του | Ένα κι ένα... | Μια βραδιά στην Αμφιάλη του τη φέραν του Μιχάλη | του τη φέραν του Μιχάλη μια βραδιά στην Αμφιάλη. | Άλλη μια βραδιά στην Τρούμπα αμολήσανε καλούμπα | Αμολήσανε καλούμπα κι έτσι έπεσε στην λούμπα | Ένα κι ένα κάνουν δύο πέστε μας κι εμάς αντίο | Δύο κι ένα κάνουν τρία και τελειώνει η ιστορία

12. Καίγομαι, καίγομαι Τραγούδι: Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Όταν γεννιέται ο άνθρωπος | ένας καημός γεννιέται | όταν φουντώνει ο πόλεμος | το αίμα δε μετριέται | Καίγομαι, καίγομαι | ρίξε κι άλλο λάδι στη φωτιά | πνίγομαι, πνίγομαι | πέτα με σε θάλασσα βαθιά | Ορκίστηκα στα μάτια σου | που τα ‘χα σαν βαγγέλιο | τη μαχαιριά που μου ‘δωκες | να σου την κάμω γέλιο | Καίγομαι, καίγομαι | ρίξε κι άλλο λάδι στη φωτιά | πνίγομαι, πνίγομαι | πέτα με σε θάλασσα βαθιά | Μα συ βαθιά στην κόλαση | την αλυσίδα σπάσε | κι αν με τραβήξεις δίπλα σου | ευλογημένος να ‘σαι | Καίγομαι, καίγομαι | ρίξε κι άλλο λάδι στη φωτιά | πνίγομαι, πνίγομαι | πέτα με σε θάλασσα βαθιά

13. Το πρακτορείο Τραγούδι: Ελένη Δήμου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Το πρακτορείο | θολό και κρύο | κάποιοι μιλάνε για παράξενες βροχές | και το ταξίδι | σαν άγριο φίδι | γεμίζει φόβο τις αδύνατες ψυχές | Απόψε μοιάζουμε κι οι δύο | πιο πίσω 'γω κι εσύ μπροστά | σα βραδινό λεωφορείο | που 'χει τα φώτα του σβηστά | για μας ο κόσμος δεν τελειώνει | για μας ο κόσμος αρχινά | μα της καρδιάς το μαύρο χιόνι | δε θα μας βγάλει πουθενά | Το πρακτορείο | Θολό και κρύο | κάποιοι μιλάνε για παράξενες βροχές | και το ταξίδι | σαν άγριο φίδι | γεμίζει φόβο τις αδύνατες ψυχές | Άντρα και γείτονα και φίλε | στη φτώχεια και στην προσφυγιά | μια παγωμένη σπίθα στείλε | να σου την κάνω πυρκαγιά | Κι αν δεν καείς έλα κατόπι | που δε θα μείνει πια κανείς | για να γίνουμε πάλι ανθρώποι | στο κήπο της Γεθσημανής

14. Ο Καραγκιόζης και ο Τέως Τραγούδι: Ν. Μαραγκόπουλος & Ε. Σπαθάρης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη | Παντού κερδίζω κι ας μη κρατάω κόζι | Κι αν κάνω κουτσουκέλες κάπου, κάπου | Το ’χω στο αίμα μου πάππου προς πάππου | Γεια σου μάνα μου Ελλάς | Είμαι κλεφτοφουκαράς | Μα δεν μοιάζω με τους άλλους | Τους τρανούς και τους μεγάλους | Πού ’χουνε μακρύ το χέρι | Και κρατάνε και μαχαίρι | Ούτε μοιάζω με τον μάγκα | Που όταν ξέμεινε από φράγκα | Σήκωσε όλο το Τατόι | Να πουλάει και να τρώει | Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη | Δεν με τρομάζουνε μασόνοι και μαφιόζοι | Φοβάμαι μόνο κάθε πολιτσμάνο | Μη με γραπώσει στην κουτσουκέλα επάνω | Γεια σου μάνα μου Ελλάς | Είμαι κλεφτοφουκαράς | Μα δεν έχω νταραβέρια | Με της τράκας τα ξεφτέρια | Πού ΄χουν υπουργούς μαζί τους | Και το κράτος μαγαζί τους | Μένω πάντα τελευταίος | Μα δεν μοιάζω με τον Τέως | Που του είπαν τα χρυσά μου | Ό,τι θες εσύ πασά μου

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης