Σάββατο, 10 Αυγούστου 2013

Τα χαμένα χρόνια





















01. Η Παναγιά στα τζάμια Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Το γκάζι είναι κομμένο | το φως επίσης | με λαχανίδα σκέτη | άιντε να ζήσεις | Κι η Παναγιά στα τζάμια χαμογελάει | Κι η Παναγιά στα τζάμια μας ευλογάει | Το θάμα το μεγάλο | μας φέρνει γούρι | Μπομπότα και πληγούρι | με το δελτίο | Κι η Παναγιά στα τζάμια δεν μας κοιτάει | φαίνεται δακρυσμένη παραμιλάει

02. Το γράμμα Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Ζέστη, καψερός ο Ιούλης | το κελί μου δροσερό | ευτυχώς το πάτωμά μου | πέντε πόντους στο νερό | Ζω σαν σε ξενοδοχείο | περιποίηση καλή | σκέφτομαι μπας και παχύνω | και δεν τρώω ούτε ψωμί | Κι όλοι γύρω ψιθυρίζουν | θα μας έρθει νέος μάγος | κάνω τις διακοπές μου | ρετσινόλαδο και πάγος | Που και που γράφω λιγάκι | δήλωση κι υπογραφή | αποκήρυξα με τρόμο | να με λεν κομμουνιστή | Τα 'χω όλα, τι άλλο θέλω | μια γυναίκα δυο παιδιά | και λεφτά να τους πηγαίνω | Κυριακή στο σινεμά

03. Εικόνες του '36 Τραγούδι: Βούλα Σαββίδη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Έξω απ' το παράθυρό μου | τ' Αυγουστιάτικο φεγγάρι | ώρα, λέω, να ποτίσω το βασιλικό | Μπρος στην ξώπορτα καπνίζουν | σέρτικο οι φαντάροι | πήρα Singer και θα ράβω | κα 'να νυφικό | Βλέπω, ακούω και σωπαίνω | τα καράβια πάνε πέρα | εσύ φεύγεις κι εγώ μένω | κι άλλοι τραγουδάν: | Γιατί χαίρεται ο κόσμος | και χαμογελάει, πατέρα; | Στο μεταγωγών απ' έξω | περιμένω πέντε ώρες | το Λενάκι με το Γιάννη παίζουνε κρυφτό | Το δελτίο μας προβλέπει | για το μήνα μπόρες | το ψιλόβροχο αρχίζει | τρέχω να κρυφτώ | Βλέπω, ακούω και σωπαίνω | τα καράβια πάνε πέρα | Γιατί χαίρεται ο κόσμος | και χαμογελάει, πατέρα; | Γιατί λάμπει ο ήλιος έτσι | γιατί φέγγει έτσι πέρα;

04. Στο αμπάρι του "Αγγέλικα" Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Στ' αυτιά μου ακόμα αυτοί οι ήχοι | εκτόπιση, μεταγωγή | ο δικαστής που ξεροβήχει | και δε χωράω σ' αυτή τη γη | Και συ στ' αμπάρι του "Αγγέλικα" | της αλυσίδας μετράς τους κρίκους | στην πολυθρόνα μου γέρνω τεμπέλικα | και κλείνομαι στους δυο μου τοίχους | Στο σώμα μου όλο νιώθω ρίγη | τώρα σε παν σε άλλο νησί | οι γείτονές μου έχουν φύγει | κι ο γιος μου έβγαλε χρυσή | Και η δική μου η καταδίκη | να μένω πάντα σιωπηλός | φοβάμαι μη με πάνε δίκη | πάντα μου ήμουνα δειλός

05. Λαός αγνώμων Τραγούδι: Γιώργος Μαρίνος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Είμαστε λαός αγνώμων | διαδίδομεν ψευδώς | ότι ζούμε διαρκώς | σ΄ένα κράτος αστυνόμων | Έλληνες ντροπή και κρίμα | όλα να πηγαίνουν πρίμα | και να λέμε σε καλό μας | ό,τι βάζει το μυαλό μας | Όθεν από δω και πέρα | τα συλλαλητήρια τέρμα | τέρμα η κάθε φασαρία | να εκλείψει η αναρχία | Ο λαός μας είναι πλέον | έξυπνος και δυνατός | γι' αυτό έμεινε πιστός | στον χορό των κεφαλαίων

06. Σ' αγαπώ Τραγούδι: Βούλα Σαββίδη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Αυτή τη νύχτα μη μιλάς | στα χέρια σου να με κρατάς | κι εγώ να λειώνω | Κι εγώ να λειώνω σαν κερί | και με το κάθε σου φιλί | να ξανανοιώνω | Κι είν' η καρδιά μου σπασμένη στα δυο | σαν καράβι σε ξέρα | Τα δακρυά μου ποτάμι στεγνό | μα σ'αγαπώ, σ'αγαπώ | Αυτή τη νύχτα μη μιλάς | ατέλειωτα να με κρατάς | κι αγκάλιασέ με | Κι όταν χαράξει η αυγή | δώσε μου το στερνό φιλί | και ξέχασέ με

07. Η σκοπιά Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Δεν είν' το χιόνι που με πνίγει | είν' ο καημός που είμαι μακριά σου | φυλάω σκοπιά κι όλο νομίζω | πως κάπου βλέπω τη σκιά σου | Λεν πως σαν λιώσουνε τα χιόνια | θα 'χει κι ο πόλεμος τελειώσει | το χέρι μου όλο στη σκανδάλη | τόσο που λέω θα ριζώσει | Πίσω από τα βουνά που βλέπω | κάπου εκεί πέφτει η γειτονιά σου | θα 'θελα να 'τανε βραδάκι | και να 'κλαιγα στην αγκαλιά σου

08. Το δελτίο Τραγούδι: Βούλα Σαββίδη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Κύριε μαυραγορίτα | μη μαδάς τη μαργαρίτα | μ' αγαπάς, δε μ' αγαπάς | δε με δίνει ο παράς | Προτιμάει με το δελτίο | είχαμε κι αρτοποιείο | μα το έβαλε γινάτι | κάλλιο λέει να τρώμε στάχτη | Κύριε μαυραγορίτη | μας τελειώσανε τα σπίρτα | μου 'πανε ένα κουτί | μου το δίνεις με φιλί | Προτιμώ με το δελτίο | είχαμε κι αρτοποιείο | τώρα το 'χω βάλει άχτι | κάλλιο λέει να τρώμε στάχτη | Βρε παλιομαυραγορίτη | σ' είδα μ' ένα Γκεσταπίτη | κάτι του 'λεγες κρυφά | και σου έδινε λεφτά | Προτιμάμε με δελτίο | είχαμε κι αρτοποιείο | μα το βάλαμε γινάτι | κάλλιο λέει να γίνουμε στάχτη

09. Ησυχία, τάξις και ασφάλεια Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Ο κόσμος στους δρόμους | φωτιές και μυδράλια | η πόλη ένα πηγάδι | ησυχία, τάξη και ασφάλεια | ησυχία και ασφάλεια | Η πόλη στο σκοτάδι | ψάχνω για τη Θάλεια | κι ούτ' ένας μεθυσμένος | ησυχία, τάξη και ασφάλεια | ησυχία και ασφάλεια | Δυο αλλαξιές μου φτάνουν | με παν στην Ψυτάλλεια | η αγορά γεμάτη | ησυχία, τάξη και ασφάλεια | ησυχία και ασφάλεια

10. Εικόνες του '43 Τραγούδι: Βούλα Σαββίδη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Από δω η πεθερά μου | και στο κέντρο ο μπατζανάκης | αχ, Χριστέ και Παναγιά μου | να με πάρει ο Γιαννάκης | Και οι μέρες ντυμένες στο ψέμα | κι οι νύχτες συσκότιση, υπόγειο, σειρήνες | τριγύρω Γκεστάπο, τσολιάδες και Χίτες | κι αντάρτες αδέρφια πνιγμένα στο αίμα | Τσακμακόπετρες, τσατσάρες | κι αναπτήρες Ιταλίας | γκαζοζέν και σαλταδόροι | γιατί άργησε ο Ηλίας;

11. Νανούρισμα Τραγούδι: Βούλα Σαββίδη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Θε μου, φεγγάρι να μη βγει | ήλιος να μην ανάψει | ο άγγελός μου να μη δει | τον κόσμο και τρομάξει | Νάνι σου, γιε μου, νάνι σου | του κύρη σου να μοιάσεις | να πολεμήσεις τους κακούς | και να τον ξεπεράσεις | Γιε μου, ετούτο τον ντουνιά | όταν θα μεγαλώσεις | σαν τον πατέρα σου κι εσύ | να πας να τον ισιώσεις | Ξέρω τι συμφορές θα δεις | ξέρω και μαραζώνω | νάνι του, του αντάρτη μου | που θα τον καμαρώνω

12. Θυμάμαι ακόμα Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Θυμάμαι ακόμα το γαλάζιο σου φουστάνι | και την κορδέλα που φορούσες στα μαλλιά | Ήταν τότε που 'πες: "Να, το τρένο φτάνει, | νέα απ' τη μάχη να μου στέλνεις και φιλιά" | Θυμάμαι ακόμα τις βραδιές που σου μιλούσα | μην κλαις, σε λίγο θα ξανάρθει η λευτεριά | και με παράπονο τα μάτια σου φιλούσα | σαν τι να θέλω και θυμάμαι τα παλιά | Θυμάμαι ακόμα τις φωνές και τα τραγούδια | και τις σημαίες που κρατούσαν τα παιδιά | μα συ κοιμάσαι μες τα κόκκινα λουλούδια | και γω είμαι εδώ με ματωμένη την καρδιά

13. Η Παναγιά στα τζάμια Τραγούδι: Δημήτρης Ψαριανός & Βούλα Σαββίδη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιάννης Κακουλίδης
Το γκάζι είναι κομμένο | το φως επίσης | με λαχανίδα σκέτη | άιντε να ζήσεις | Κι η Παναγιά στα τζάμια χαμογελάει | Κι η Παναγιά στα τζάμια μας ευλογάει | Το θάμα το μεγάλο | μας φέρνει γούρι | Μπομπότα και πληγούρι | με το δελτίο | Κι η Παναγιά στα τζάμια δεν μας κοιτάει | φαίνεται δακρυσμένη παραμιλάει

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης