Παρασκευή, 2 Αυγούστου 2013

Όλα θυμίζουν τον Μάνο Λοΐζο





















Ο πρώτος δίσκος

01. Έχω ένα καφενέ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έχω ένα καφενέ | στου λιμανιού την άκρη | τον έχτισε το δάκρυ | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | που ακούει όλο τα ίδια | για μπάρκα και ταξίδια | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | ένα παλιό ρημάδι | αχ να ‘τανε καράβι | γι αυτούς που μένουνε | και περιμένουνε

02. Μάνα δε φυτέψαμε Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έσπασε το κομπολόι σκόρπισαν οι χάντρες | πιάσανε το μοιρολόι ένα τσούρμο άντρες | Μάνα δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι | κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή | μάνα δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι | ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί | Έσβησε η ασετιλίνη χίμηξε σκοτάδι | βούλιαξε στη Μυτιλήνη το στερνό καράβι | Μάνα δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι | κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή | μάνα δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι | ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί

03. Σεβάχ ο θαλασσινός Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στο φιλντισένιο μου μαρκούτσι | γαλέρες έρχονται και πάνε | ρεσάλτα κάνουνε οι μούτσοι | κι οι πειρατές μεθοκοπάνε | στο καπηλειό το λιμανίσιο | Θάλασσα πικροθάλασσα | γιατί να σ' αγαπήσω | Σαρακηνοί και Βενετσάνοι | πιάνουν και δένουν στο κατάρτι | ελόγου μου τον καπετάν Γιάννη | το παλικάρι τον αντάρτη | τον άντρακλα τον πελαγίσιο | Θάλασσα πικροθάλασσα | γιατί να σ' αγαπήσω | Κι εκεί στου μακελειού την άψη | δαγκώνω τα σχοινιά τα λύνω | και μα τον άγιο Κωνσταντίνο | όλους τους ρίχνω μες στη χάψη | δεμένους με τα χέρια πίσω | Θάλασσα πικροθάλασσα | πώς να μην σ' αγαπήσω;

04. Το μήνυμα Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το μήνυμα μες στο μπουκάλι | που ‘ριξες στον ωκεανό | το μήνυμά σου το στερνό | το βρήκα χθες στο περιγιάλι | Περίμενέ με παλληκάρι | περίμενέ με στο βυθό | μπροστά σου να φανερωθώ | σαν Αυγουστιάτικο φεγγάρι | Τώρα θα παίζεις με τα φύκια | και με ναυάγια παλιά | και θα μιλάς με τα καΐκια | στα πόδια του Καβομαλιά

05. Ένα γέρικο καράβι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα γέρικο καράβι απ' το κύμα κόσκινο | απ' τ' αμπάρι του ξεθάβει ένα συρματόσκοινο | κι αρχινάει να βαράει το θεριό τη θάλασσα | που στα μαύρα της σαγόνια τη ζωή μου χάλασα | Και τα νιούτσικα καράβια βλέπουν και δακρύζουνε | κι έχουμε γερτά τα ξάρτια όταν αρμενίζουνε | Ξέρουν θα 'ρθει κι η σειρά τους στα ρηχά να ρεύουνε | να ' χουν χάσει τα φτερά τους και να τα γυρεύουνε

06. Ήλιε μου σε παρακαλώ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα πουλιά τα βρίσκει ο χάρος στο φτερό | τα ελάφια όταν σκύβουν για νερό | μα εμένα που ‘μαι δέντρο μες τη γη | με ξεριζώνει κάθε χαραυγή | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους | Σαν φονιάς τη μαύρη νύχτα ξαγρυπνώ | πίνω δάκρυ πίνω πρόστυχο καπνό | με μαχαίρια στην καρδιά μου δεν μπορώ | να τραγουδήσω και να καρτερώ | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους

07. Ο Λιόντας Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στο Πήλιο στην Αργαλαστή | πιάσαν το Λιόντα το ληστή | Στο Πήλιο στην Αργαλαστή | πιάσαν το Λιόντα το ληστή | που 'χε τα χέρια τέσσερα | τα πόδια δεκατέσσερα | κι έβλεπε κι απ' την πλάτη | μ' ένα μεγάλο μάτι | Τι φταίει που 'γινες ληστής | τον ρώτησεν ο δικαστής | φταίει που 'χα χέρια τέσσερα | και πόδια δεκατέσσερα | μα πιο πολύ το μάτι | που έβλεπα απ' την πλάτη | Δεν είχε κάνει φονικά | ούτε χρωστούσε δανεικά | μόνο που αυτό το μάτι του | το πίσω από την πλάτη του | τήραε τον αγά τον ψεύτη | το γενίτσαρο τον κλέφτη | Στο Πήλιο στην Αργαλαστή | πιάσαν το Λιόντα το ληστή

08. Παποράκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Παποράκι του Μπουρνόβα | και καρότσα της στεριάς, | πόσα τάλιρα γυρεύεις | στον Περαία να με πας; | Πόσα τάλιρα γυρεύεις | στον Περαία να με πας, | παποράκι του Μπουρνόβα | και καρότσα της στεριάς; | Κάθε νύχτα στ’ όνειρό μου σεργιανάω | Άγιο Νείλο, Κερατσίνι, Κοκκινιά. | Καπετάνιο, χρόνια ξέρεις πως πονάω | μα δεν άνοιξες πανιά. | Καπετάνιο Αρβανίτη | καροτσέρη φουκαρά, | στον Περαία έχω σπίτι | και στο Πέραμα κυρά. | Στον Περαία έχω σπίτι | και στο Πέραμα κυρά, | καπετάνιο Αρβανίτη | καροτσέρη φουκαρά.

09. Ο Κουταλιανός Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σίδερα μασάει ο Κουταλιανός | τρένα σταματάει ο Κουταλιανός | πέτρες ροκανίζει ο Κουταλιανός | και βουνά γκρεμίζει ο Κουταλιανός. | Κι αν μασάει σίδερα και κάνει το λιοντάρι, | στο τσαρδί του ο Κουταλιανός | τρέμει σαν το ψάρι στην κυρά του μπρος | αχ πώς τη φοβάται ο φτωχός Κουταλιανός, | τρέμει σαν το ψάρι στην κυρά του μπρος | αλλά μην το πείτε κανενός. | Δένεται σε κόμπους ο Κουταλιανός | καταπίνει γλόμπους ο Κουταλιανός | είναι παλικάρι ο Κουταλιανός | τίγρη και λιοντάρι ο Κουταλιανός.

10. Το παλιό ρολόι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το παλιό ρολόι του μικρού σταθμού | στάθηκε στην ώρα του αποχωρισμού. | Είχε βασιλέψει και με φίλαγες | κοίταζες τα τρένα και δεν μίλαγες. | Χάθηκες μέσα στ' απόβραδο | μέσα στη μπόρα, τον καπνό | και τη νυχτιά. | Κι έγινε το Σαββατόβραδο | ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά. | Στο παλιό μας σπίτι κάθε δειλινό | βγαίνω στο κατώφλι και σε καρτερώ | Και περνούν τα τρένα και σφυρίζουνε | μα τα χελιδόνια δεν γυρίζουνε. | Χάθηκες μέσα στ' απόβραδο | μέσα στη μπόρα, τον καπνό | και τη νυχτιά. | Κι έγινε το Σαββατόβραδο | ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά.

11. Όποιος δει το παλικάρι Τραγούδι: Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Κύλησε το δάκρυ μου | πάνω στο σεντόνι. | Άργησες, αγάπη μου, | κι έχω μείνει μόνη. | Κάπου θα ξεχάστηκες | μέσα στο σκοτάδι. | Πάγωσε το δάκρυ μου, | μάτωσε το βράδυ. | Όποιος δει το παλικάρι | να του πει να μην αργεί. | Μέσ’ απ’ τα χαράματα | κάποιος με φωνάζει, | μα η φωνή του χάνεται, | σβήνει μες στ’ αγιάζι. | Και το παραθύρι μου | τώρα πια θα κλείσει. | Τ’ όνειρο μαράθηκε | πριν να μου μιλήσει. | Όποιος δει το παλικάρι | να του πει να μην αργεί.

12. Δελφίνι δελφινάκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Καβάλα στο δελφίνι | τον κόσμο γύρισα | είπα να σε ξεχάσω | μα σ' αποθύμησα | Δελφίνι δελφινάκι | πάμε πιο γρήγορα | Να δω τα γυριστά της | τα ματοτσίνορα | Όπου και να γυρνούσα | ερχόσουν πίσω μου | λαβωματιά στο στήθος | το πελαγίσιο μου | Δελφίνι δελφινάκι | πάμε πιο γρήγορα | Να δω τα γυριστά της | τα ματοτσίνορα

13. Πίσω απ' την πόρτα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πίσω απ' την πόρτα τη κλειστή | ένα παλιό σακάκι | Είναι αυτό που φόραγε | εκείνος που δεν χώραγε | σε τούτο το σοκάκι | Πέφτει το φως του καντηλιού | στην μαύρη ταμπακιέρα | την κράταγε στα χέρια του | στις σχόλες στα νυχτέρια του | αυτός που πήγε πέρα | Μες στην καρδιά μου την πικρή | ήρθε το πρώτο χιόνι | μες στην καρδιά που ράγισες | την νύχτα που με άφησες | χαμένο χελιδόνι

Ο δεύτερος δίσκος

01. Το ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας Οργανικό
Μουσική: Μάνος Λοΐζος

02. Μάνα δε φυτέψαμε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έσπασε το κομπολόι σκόρπισαν οι χάντρες | πιάσανε το μοιρολόι ένα τσούρμο άντρες | Μάνα δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι | κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή | μάνα δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι | ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί | Έσβησε η ασετιλίνη χίμηξε σκοτάδι | βούλιαξε στη Μυτιλήνη το στερνό καράβι | Μάνα δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι | κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή | μάνα δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι | ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί

03. Αχ χελιδόνι μου Τραγούδι: Ρίτα Σακελλαρίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξεις | σ' αυτόν το μαύρο τον ουρανό | αίμα σταλάζει το δειλινό | και πώς να κλάψεις και πώς να κλάψεις | αχ χελιδόνι μου | Αχ παλικάρι μου τα τρένα φύγαν | δεν έχει δρόμο για μισεμό | κι όσοι μιλούσαν για λυτρωμό | πες μου πού πήγαν, πες μου που πήγαν | αχ παλικάρι μου | Άχου καρδούλα μου φυλακισμένη | δε βγαίνει ο ήλιος που καρτεράς | μόνο ο ντελάλης της αγοράς | σε ξεκουφαίνει, σε ξεκουφαίνει | άχου καρδούλα μου

04. Νανούρισμα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα κεντήσω πάνω στου αλόγου σου τη σέλλα | με διαμαντόπετρες σωρό | του φεγγαριού το πήγαιν' έλα | στο πελαγίσιο το νερό | Αγόρι μου, αγόρι μου | αγόρι μου να σε χαρώ | Θα κεντήσω στ' ασημοπίστολα σου πλάι | της χελιδόνας το φτερό | κι έναν σταυρό να σε φιλάει | τις νύχτες που σε καρτερώ | Θα κεντήσω πάνω στο δίκοπό σου λάζο | το βλέμμα σου το καθαρό | αυτό το βλέμμα το γαλάζιο | που δε χορταίνω να θωρώ

05. Τζαμάικα Τραγούδι: Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κάθε πρωί που κίναγα vα πάω στη δουλειά | φεύγανε σαν πουλιά τα ψαροκάικα | κάθε πρωί σκαρώναμε μαζί με το Μηνά | ταξίδια μακρινά ως τη Τζαμάικα | Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά | Χρόνια στο μεροκάματο κοπίδι και σφυρί | έφτιαξα ένα σκαρί για το χατίρι σου | σκάλισα στην πρυμάτσα του γοργόνα θαλασσιά | κι έγινα μια βραδιά καραβοκύρης σου | Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά

06. Του βαρκάρη ο γιος Τραγούδι: Δημήτρης Παπαμιχαήλ
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Εγώ είμαι του βαρκάρη γιός | και σε καλωσορίζω, | μια βάρκα όλο μου το βιος | μα από φιλί γνωρίζω. | Όπου καυγάς θα τσακωθώ | κι όπου γιορτή θα τρέξω | κι άμα στα μάτια σου χαθώ, | σ' αγάπη θα σε μπλέξω. | Κάνε τη βόλτα σου κυρά | με αλλουνού τη βάρκα, | είναι τα μάτια σου γλαρά | κι είμαι μεγάλη μάρκα.

07. Κουτσή κιθάρα Τραγούδι: Νίκος Δαδινόπουλος & Δώρα Σιτζάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τέσσερα πόδια δυνατά | και μια κουτσή κιθάρα | να ‘χαμε τώρα δυο τσιγάρα | και δύο για μετά | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός | Να ‘χαμε λέει ένα σουγιά | κι ένα διπλό καρβέλι | να ‘χαμε και δυο στάλες μέλι | να γλύκαινε η καρδιά | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός | Ένας γαλάζιος ουρανός | παράθυρο και σκέπη | να ‘χαμε τρεις δραχμές στη τσέπη | και τρεις ο διπλανός | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός

08. Είν' η αγάπη μας μεγάλη Τραγούδι: Αλέκα Αλιμπέρτη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Είν' η αγάπη μας μεγάλη | σαν απλωμένη αμμουδιά | Σαν ακρωτήρι κι ακρογιάλι | Πως να χωρέσει στην καρδιά | Είν' η αγάπη μας ακέρια | σαν τις παιδιάστικες γιορτές | Σαν κάτι δίκοπα μαχαίρια | που δεν ξαστόχησαν ποτές

09. Αυτό τ' αγόρι Τραγούδι: Αλέκα Μαβίλη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αυτό τ' αγόρι με τα μάτια τα μελιά | όλη τη νύχτα το 'χα αγκαλιά | Όλη τη νύχτα ήταν δικό μου | Στόμα δροσιά μου, σώμα γλυκό μου | Αυτό τ' αγόρι με τα μάτια τα μελιά | κάνει τον κόσμο μια δρασκελιά | κι ανάβει τ' άστρο που έχω βαθιά μου | Χέρια ζεστά μου μπράτσα σπαθιά μου | Αυτό τ' αγόρι που με βλέπει και γελά | βοήθα το θεέ μου να 'ναι καλά | για να γεμίζει την αγκαλιά μου | Μάτια βαθιά μου, μάτια μελιά μου

10. Το λεβεντόπαιδο Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χόρεψε λεβεντόπαιδο | να βγεις απ' τον σεβντά σου | να βγεις απ' τα παράπονα | κι από τα βάσανα σου | Λεβεντόπαιδο Αρίστο | μπες στο μαγαζί και κλείσ' το | Χόρεψε λεβεντόπαιδο | είν' η ζωή μια στάλα | ένα βαρύ ζεϊμπέκικο | και ύστερα φευγάλα | Λεβεντόπαιδο Αρίστο...

11. Η δουλειά κάνει τους άντρες Τραγούδι: Ελένη Ροδά
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το πλαστό το πασαπόρτι | σαν και την καρδιά σου μόρτη | σαν την κάλπικη καρδιά σου | τη σκληρή | Μη βροντοχτυπάς τις χάντρες | η δουλειά κάνει τους άντρες | το γιαπί το πιλοφόρι το μυστρί | Ρημαδιό ζωή και σπίτι | απ' τα χούγια σου αλήτη | που μετράς το αντριλίκι | με βρισιές | Μη βροντοχτυπάς τα ζάρια | όσοι είναι παλικάρια | τη ζωή τους την περνούν στις σκαλωσιές

12. Λαϊκός χορός σε 9 όγδοα Οργανικό
Μουσική: Μάνος Λοΐζος

Ο τρίτος δίσκος

01. Δε θα ξαναγαπήσω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το μερτικό μου απ' τη χαρά | μου το 'χουν πάρει άλλοι | γιατί είχα χέρια καθαρά | και μια καρδιά μεγάλη | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαναγαπήσω | Σαν θαλασσόδαρτο σκαρί | σαν βράχος ρημαγμένος | ήρθα σαν ξένος στη ζωή | και ξαναφεύγω ξένος | Θεέ μου τη δεύτερη φορά | που θα 'ρθω για να ζήσω | όσο η καρδιά κι αν λαχταρά | δε θα ξαναγαπήσω

02. Όταν βλέπετε να κλαίω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν βλέπετε να κλαίω | κάπου μέσα μου πονεί | πληγωμένο αηδονάκι | που του πήραν τη φωνή | Όταν βλέπετε να πίνω | στης ταβέρνας τη γωνιά | θέλω λίγο να ζεστάνω | της καρδιάς την παγωνιά | Κι όταν δείτε να γελάω | σαν το ξένοιαστο παιδί | σαν παλιά πως μ' αγαπούσες | στ' όνειρό μου θα 'χω δει

03. Παραμυθάκι μου Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σου ‘παν πως είμαι μπελαλής | άντρας βαρύς και ντερτιλής | δε λογαριάζω κι ούτε ρίχνω τεμενά | δεν κάνω κράτει πουθενά | Παραμυθάκι μου μη με μαλώνεις | παραθυράκι μου μη μου σφαλάς | παραμυθάκι μου μη βαλαντώνεις | και την καρδούλα σου μην τη χαλάς | Σου ‘παν πως έδιωξα πολλές | κι όταν αρχίνισες να κλαις | σου ‘παν να φύγεις από μένα μακριά | λες κι έχει η αγάπη γιατρειά | Παραμυθάκι μου μη με μαλώνεις | παραθυράκι μου μη μου σφαλάς | παραμυθάκι μου μη βαλαντώνεις | και την καρδούλα σου μην τη χαλάς

04. Τα πλεούμενα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

05. Απ' τη ζωή μου παράπονο δε έχω Τραγούδι: Ελένη Ροδά
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

06. Σαββατόβραδο Τραγούδι: Ζωή Φυτούση
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

07. Πώς τον αγαπώ Τραγούδι: Ζωή Φυτούση
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το 'να πόδι του στον ήλιο | τ' άλλο πόδι στο φεγγάρι | το δικό μου παλικάρι | λάμα δίκοπη π' αστράφτει | η ματιά του και μ' ανάφτει | χίλιοι δεν τον κάνουν ζάφτι | πώς τον αγαπώ | Κάντε τόπο να χορέψει | απ΄τη γη ως το φεγγάρι | το δικό μου παλικάρι | κάντε τόπο να χορέψει | απ' το ντέρτι να μερέψει | Ο καημός του να στερέψει | πώς τον αγαπώ | Παναγιά μου κάτι πλάτες | Πω, πω λεβεντιά και χάρη | το δικό μου παλικάρι | με το χέρι του που απλώνει | το βουνό ξεθεμελιώνει | πώς τον αγαπώ

08. Η γοργόνα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στην απάνω γειτονίτσα | Μ' αγαπάνε δυο κορίτσια | Στην απάνω γειτονίτσα | Μα εγώ πονάω γι' άλλη | μα εγώ πονάω γι' άλλη | μια Γοργόνα στ' ακρογιάλι | φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο | που να βρω για να της στείλω | φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο | Φυλαχτό να τη φυλάει | φυλαχτό να τη φυλάει | και ας μη με αγαπάει

09. Μη γαρίφαλο μου Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μέλι μελισσάκι μου | θα πάρω το δισάκι μου | και δρόμο θα κινήσω, | τα δεκάξι χρόνια σου | και την περιφρόνια σου | για ν’ απολησμονήσω. | Μη, γαρίφαλό μου | μη μοσχοβολάς. | Χάνω το μυαλό μου | σαν δεν μου μιλάς. | Μάνα μου, μανάκι μου | πονεί το κεφαλάκι μου | και γιατρικό δεν έχει. | Κλαίω κι αντραλίζομαι, | πέφτω και τσακίζομαι, | κι αυτή δεν με προσέχει.

10. Ένας πλάι στον άλλο Τραγούδι: Δημήτρης Ευσταθίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Κάθε που βραδιάζει | όλοι στη γραμμή | στο παλιό κουτούκι | του Χατζησαρρή. | Ένας πλάι στον άλλον | νά βγει ο σεβντάς | η παλιοπαρέα | και ο μπαγλαμάς. | - Πάρε ένα τσιγάρο | - Δώσε μου φωτιά | - Πώς τα πας, Αλέκο; | - Άστα, ρε Κοσμά | - Δεν βαριέσαι, φίλε | πιες ένα κρασί | σκάρτη πάντα θα 'ναι | η παλιοζωή.

11. Το φεγγάρι έρημο Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Το φεγγάρι έρημο | Στο μεγάλο δρόμο | Κι ο καημός μου μοναχός | Στον μεγάλο πόνο | Έλα απόψε συντροφιά | Παλιά γλυκιά μου αγκαλιά | Να γείρω ν' αποκοιμηθώ | Να γείρω να ξεχάσω | Το φεγγάρι έρημο | Το χτυπάει τ΄ αγιάζι | Την καρδιά μου την χτυπά | Το σκληρό μαράζι

12. Πρωτομαγιά Τραγούδι: Σούλα Μπιρμπίλη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

Ο τέταρτος δίσκος

01. Το δέντρο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Στην Αθήνα μες το κέντρο | φύτρωσε καινούργιο δέντρο | έχει κόκκινα τα φύλλα | και ολόγλυκα τα μήλα | Σε πέντε έξι δεν αρέσει | το χτυπάνε για να πέσει | μα εκείνο δε λυγάει | κι όλο φυλλωσιές πετάει | Γύρω του λαός κι εργάτες | το φυλάνε με τις βάρδιες | σ' ένα χρόνο σ' ένα μήνα | θα σκεπάσει την Αθήνα

02. Αχ πατρίδα μου καημένη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Τα πορτοκάλια απούλητα | τα μήλα πεταμένα | κι οι γέροι στα μπαλκόνια τους | σαν φύλλα μαραμένα | Αχ πατρίδα μου καημένη | ποια κατάρα σε βαραίνει | Κι εμείς στην πόλη μια ζωή | υπάλληλοι κι εργάτες | να κουβαλάμε ολημερίς | τ' αφεντικά στις πλάτες | Αχ πατρίδα μου καημένη | ποια κατάρα σε βαραίνει | Κι απέξω από την πόρτα μας | οι ξένοι σούρτα φέρτα | το αίμα τον ιδρώτα μας | να πίνουνε αβέρτα | Αχ πατρίδα μου καημένη | ποια κατάρα σε βαραίνει

03. Ο τρίτος παγκόσμιος Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς | σε φάμπρικα δούλευαν φτιάχνοντας τανκς | ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς | αχώριστοι γίνανε φτιάχνοντας τανκς | Ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς | δουλεύαν στον Μπράουν στο Φίσερ στον Κράφτ | ο Μπράουν ο Φίσερ κι Κράφτ | αχώριστοι γίνανε φτιάχνοντας τραστ | Ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς | ανέμελοι δούλευαν πάντα στα τανκς | ποτέ τους δε διάβασαν Μαρξ | ιδέα δεν είχαν για τραστ και για κραχ | Ο Μπράουν ο Φίσερ κι Κράφτ | χωρίσαν σε Μπράουν σε Φίσερ σε Κραφτ | ο Μπράουν ο Φίσερ κι ο Κράφτ | εχθροί τάχα γίναν διαλύσαν το τραστ | Και πριν μάθουν τι είπε ο Μαρξ | στρατιώτες τους πήραν στον πόλεμο παν | ο Πέτρος ο Γιόχαν κι ο Φράνς | σαν ήρωες έπεσαν κάτω απ' τα τανκς | ο Μπράουν ο Φίσερ κι Κράφτ | σκεφτήκαν και βρήκαν πως φταίει ο Μαρξ | ο Μπράουν ο Φίσερ κι Κράφτ | ξανάσμιξαν πάλι και φτιάξανε τραστ

04. Ο αρχηγός Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Φτιάχναμε καπέλα από χαρτί | είχαμε και ξύλινα ντουφέκια | κι ήτανε ο πόλεμος γιορτή | στα παλιά μας στέκια | Όλοι σε φωνάζαν αρχηγό | κι ήξερες μονάχα να διατάζεις | κι έτρεχα ξοπίσω σου κι εγώ | για να με κοιτάζεις | Έγειρες στη γη να κοιμηθείς | κι έγινε η καρδιά σου κυπαρίσσι | σου ‘πα θα πεθάνω αν σκοτωθείς | κι όμως έχω ζήσει

05. Συρματοπλέγματα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Συρματοπλέγματα ανάμεσά μας, | φαντάρε που 'σε αντικρύ. | Αύριο θα 'μαστε νεκροί, | αύριο θα 'μαστε νεκροί, | μια τρύπα στα πουκαμισά μας. | Συρματοπλέγματα και στις καρδιές μας, | όπως τα γένια μας σκληρά. | Ηρθ' η δική σου η σειρά, | ηρθ' η δική σου η σειρά, | ρίξε να κάψεις τις σοδειές μας. | Συρματοπλέγματα και οι ψαλίδες, | κόβουν μονάχα το χαρτί. | Φυλάξου θα 'χουμε γιορτή, | φυλάξου θα 'χουμε γιορτή, | ανάψαν οι φωτοβολίδες

06. Θα κλείσω το παράθυρο Τραγούδι: Αλέκα Αλιμπέρτη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα κλείσω το παράθυρο | την πόρτα θα καρφώσω | τη νύχτα αυτή που ο θάνατος | γωνιά, γωνιά σε ψάχνει. | Δε θα σε δώσω του φονιά | πουλί κυνηγημένο | θα βρω μαχαίρι και γωνιά | και θα τον περιμένω. | Χτυπάνε δυο, χτυπάνε τρεις | ραγίζουν τα ρολόγια | χτυπάν την πόρτα δεκατρείς | ακούει η νύχτα, τρέμει. | Δε θα σε δώσω του φονιά | πουλί κυνηγημένο | θα βρω μαχαίρι και γωνιά | και θα τον περιμένω. | Το αίμα σου γαρούφαλλο | το δάκρυ μου ποτάμι...

07. Ο στρατιώτης Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Κωστούλα Μητροπούλου
Του 'παν θα βάλεις το χακί | θα μπεις στην πρώτη τη γραμμή | θα μπεις στην πρώτη τη γραμμή | και ήρωας θα γίνεις | Εκείνος δεν μιλάει πολύ | του 'ναι μεγάλη η στολή | του 'ναι μεγάλη η στολή | και βάσανο οι αρβύλες | Το εμβατήριο που του ‘μαθαν να λέει | είναι μονότονο και του 'ρχεται να κλαίει | είναι μονόνοτο και του 'ρχεται να κλαίει | το εμβατήριο που του ‘μαθαν να λέει | Δεν του ‘γραφε ποτέ κανείς | τις νύχτες ξύπναγε νωρίς | τις νύχτες ξύπναγε νωρίς | και μίλαγε για λάθος | Μια μέρα έγινε στουπί | πέταξε πέρα τη στολή | πέταξε πέρα τη στολή | και έκλαψε μονάχος | Το εμβατήριο που του ‘μαθαν να λέει | είναι μονότονο και ντρέπεται να κλαίει | είναι μονότονο και ντρέπεται να κλαίει | το εμβατήριο που του ‘μαθαν να λέει

08. Πάγωσε η τσιμινιέρα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Πάγωσ' η τσιμινιέρα | κι απ' έξω από την πύλη | εργάτες μαζεμένοι συζητάνε | Προχώρησε η μέρα | με δαγκωμένα χείλη | σηκώνουν τα πανό και ξεκινάνε | Πέντε καμιόνια στείλαν | στου φεγγαριού τη χάση | και γύρισαν γεμάτα απεργοσπάστες | Γεμάτα ξαναφύγαν | κανείς δε θα περάσει | κάλλιο να πάμε όλοι μετανάστες | Πέρασε ένας μήνας | οι μηχανές σκουριάζουν | και τα παιδιά κρυώνουν και πεινάνε | στους δρόμους της Αθήνας | φέιγ βολάν μοιράζουν | εργάτες κι υποστήριξη ζητάνε

09. Ο νέγρος ο ζωγράφος Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Νέγρο Χριστό, ζωγράφισε ο Τζακ | ο Νέγρος ο ζωγράφος με τη χρυσή καρδιά | ο Τζακ που είναι γνωστός σε όλο το Καρτιέ Λατέν. | Τι ξέρουν οι λευκοί απ' το Χριστό | τι ξέρουν απ' τα πάθη του, τι ξέρουν; | Νέγρο Χριστό, ζωγράφισε ο Τζακ | και τον παρακαλούσε απ' όλους του κρυφά | το νέγρο το Χριστό, 'κει πέρα στο Καρτιέ Λατέν. | Τι ξέρουν οι λευκοί απ' το Χριστό | τι ξέρουν απ' τα πάθη του, τι ξέρουν; | Νέγρο Χριστό και δίπλα του τον Τζακ | τον βρήκαν κρεμασμένο, παιδιού χρυσή καρδιά | κι όλοι είπαν ο κουτός σε όλο το Καρτιέ Λατέν.

10. Ο γέρο νέγρο Τζιμ Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Ο γέρο νέγρο Τζιμ | σ' ολόκληρο το Χάρλεμ | ε... γέρο νέγρο Τζιμ | κορνέτα δεύτερη | δεν είχε σαν εσένα. | Μέσα στη νύχτα ούρλιαζε η κορνέτα | λευκοί και νέγροι δίνανε τα χέρια | ε... γέρο νέγρο Τζιμ. | Γιατί να καιν στο Νότο τη σοδειά | όταν πεινάν στον κόσμο τα παιδιά | ποιοι και γιατί σκοτώσανε τον Τζον | τι θέλουν τα παιδιά μας στα Βιετνάμ; | Ο γέρο νέγρο Τζιμ | σε βρώμικο χαντάκι | ε... γέρο νέγρο Τζιμ | τώρα η κορνέτα | πιο δυνατά ουρλιάζει. | Μέσα στη νύχτα ουρλιάζει η κορνέτα | λευκοί και νέγροι δίνουνε τα χέρια | ε... γέρο νέγρο Τζιμ.

11. Στον πόλεμο ο Τζο Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Στον πόλεμο ο Τζο | περνάει καλά | τον έχουν όπα, όπα | τον νέγρο τον λοχία | τον παλικαρά | και πού ‘χει μαύρη πέτσα | καθένας το ξεχνά | κατώτεροι κι ανώτεροι | τον λεν παλικαρά | τον νέγρο τον λοχία | τον Τζο τον φουκαρά. | Στον πόλεμο ο Τζο | περνάει καλά | ώσπου κακιά μια σφαίρα | και το δεξί πιο πέρα | το χέρι του πετά | και πού ‘χει μαύρη μάνα | κανένας δε νογά | κατώτεροι κι ανώτεροι | τον λεν παλικαρά | του δίνουν και βραβείο | του Τζο του φουκαρά. | Μονόχειρας ο Τζο | ζητάει δουλειά | μα τί δουλειά να κάνει | που το δεξί έχει χάσει | πέρα στο Βιετνάμ | και πού ‘χει μαύρη πέτσα | θυμήθηκαν ξανά | τον νέγρο Τζο τον ήρωα | τον λεν αληταρά | τις πόρτες δεν ανοίγουν | στον Τζο τον φουκαρά.

12. Η πόρνη η Τζαίην Τραγούδι: Μαρία Φαραντούρη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Από τραπέζι σε τραπέζι | τ' αηδόνι η Τζέην η νέγρα | ελπίζει κάποτε να γίνει | στο Μπρόντγουέι | η Τζέιν η χρυσή φωνή. | Τους ύμνους της φυλής της λέει | μα πιότερο σ' αυτούς αρέσει | που η μαύρη Τζέιν στο κρεβάτι κλαίει. | Από κρεβάτι σε κρεβάτι | η πόρνη η Τζέιν η νέγρα | ελπίζει τύχη νά 'χει απόψε | όποιος και νά 'ναι | η Τζέιν είναι η πιο φτηνή.

Ο πέμπτος δίσκος

01. Ποιος το ξέρει Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Ποιος το ξέρει, ποιος το ξέρει | Που γυρνάς τη νύχτα αυτή | Ποιος καημός και ποιο νυχτέρι | Σου ματώνουν την ψυχή | Σβήνουν τ' άστρα ένα, ένα | Κι όσα σου 'χα ειπωμένα | Έγιναν δάκρυα παγωμένα, | Γίνανε σιωπή | Κρύβει η νύχτα το φεγγάρι | Κι ούτε φως, ούτε λυχνάρι | Να μας βγάλει απ' το ψέμα | Κι από τη ντροπή | Ποιος βοριάς την πόρτα ανοίγει | Και για σενανε ρωτά | Τούτη η νύχτα πως θα φύγει | Δίχως φως, χωρίς φωτιά | Σβήνουν τ' άστρα ένα, ένα | Κι όσα σου 'χα ειπωμένα | Έγιναν δάκρυα παγωμένα, | Γίνανε σιωπή | Κρύβει η νύχτα το φεγγάρι | Κι ούτε φως, ούτε λυχνάρι | Να μας βγάλει απ' το ψέμα | Κι από τη ντροπή

02. Αχ χελιδόνι μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξεις | σ' αυτόν το μαύρο τον ουρανό | αίμα σταλάζει το δειλινό | και πώς να κλάψεις και πώς να κλάψεις | αχ χελιδόνι μου | Αχ παλικάρι μου τα τρένα φύγαν | δεν έχει δρόμο για μισεμό | κι όσοι μιλούσαν για λυτρωμό | πες μου πού πήγαν, πες μου που πήγαν | αχ παλικάρι μου | Άχου καρδούλα μου φυλακισμένη | δε βγαίνει ο ήλιος που καρτεράς | μόνο ο ντελάλης της αγοράς | σε ξεκουφαίνει, σε ξεκουφαίνει | άχου καρδούλα μου

03. Καλημέρα ήλιε Τραγούδι: Αλέκα Αλιμπέρτη & Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Θα το μεθύσουμε τον ήλιο | θα τον τρελάνουμε το φίλο σίγουρα ναι | με το νταούλι και με το ζουρνά | καλημέρα ήλιε καλημέρα | Γελά ο ήλιος κι αμολιέται στα στενά | χορεύει πάνω στο νταούλι κι αρχινά | το κόκκινο για τη ροδιά | το πράσινο για τα παιδιά | για της Μυρσίνης την ποδιά μια Παναγιά | Θα το μεθύσουμε τον ήλιο | θα τον τρελάνουμε το φίλο σίγουρα ναι | με το νταούλι και με το ζουρνά | καλημέρα ήλιε καλημέρα | Θα το μεθύσουμε τον ήλιο | θα τον κρατήσουμε τον ήλιο σίγουρα ναι | πάνω στις στέγες μέσα στις καρδιές | καλημέρα ήλιε καλημέρα

04. Ας μην είχες τόσα λάθη Τραγούδι: Κώστας Σμοκοβίτης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Σε ποιο πρωί Πρωτομαγιάς, | γέμισ’ ο δρόμος όνειρα, | δεν ήταν ώρα της δουλειάς, | βρήκα τον ήλιο απόμερα. | Ας μην είχες τόσα λάθη, | μες τα μάτια απ’ τα παλιά, | θα 'σουνα τώρα κοντά μου, | στη χρυσή Πρωτομαγιά. | Σε ποια στιγμή της Άνοιξης, | μπήκε πρωί ο Μάης, | ήρθες κι εσύ σαν τη σκιά | το γέλιο να μου πάρεις.

05. Με φάρο το φεγγάρι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Μες στα λιμάνια μπήκανε του ήλιου τα καράβια | και βρήκαν τ' άστρα φύλακες και φάρο το φεγγάρι. | Τα μάτια είχες μάτια μου | από την πίκρα άδεια | γιατί δεν το 'γραψε κανείς το γράμμα που 'χες πάρει. | Τις λέξεις μου τις έχασα χαράματα στο δρόμο | σε μια στροφή τα γράμματα τα πήρε μια βροχή | και τα φιλιά, π’ αστράφτανε στα χείλη απ’ τον πόνo, | γίναν πανιά και άλμπουρα χωρίς επιστροφή. | Μες τα λιμάνια φτάσανε καράβια από τ’ αστέρια | Περάσανε τη θάλασσα, τους δρόμους τ’ ουρανού. | Σε φέρανε κ’ εσένανε και τα βαθειά σου μάτια, | που είχανε στα βλέφαρα την μνήμη του καπνού. | Τις λέξεις μου τις έχασα χαράματα στο δρόμο | σε μια στροφή τα γράμματα τα πήρε μια βροχή | και τα φιλιά, π’ αστράφτανε στα χείλη απ’ τον πόνo, | γίναν πανιά και άλμπουρα χωρίς επιστροφή | και τα φιλιά, π’ αστράφτανε στα χείλη απ’ τον πόνo, | γίναν πανιά και άλμπουρα χωρίς επιστροφή

06. Κανένας δε μου μίλησε Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Κανένας δε μου μίλησε | κι ας ήταν κι άλλοι δύο | τα μάτια κρύα γύρω μου | και χάμω τόση σκόνη | Κανένας δε με πρόσεξε | μες του σταθμού το κρύο | κι έτσι το χάσαμε κι οι τρεις | του Ήλιου το βαγόνι | Κι οι τρεις μαζί το χάσαμε | το τραίνο της καρδιάς | Ήλιε μια βόλτα έκανες | και ξέρω πως δε βρήκες | ούτε τους δυο που χάθηκαν | και μένα που πονάς | ούτε τους δυο που χάθηκαν | και μένα που πονάς | Κανένας δε μου μίλησε | κι ας ήταν κι άλλοι δύο | έμεινα πράγμα αζήτητο | σαν όλα μες σ' αυτή τη Γη | Επήρα τον αγύριστο | το δρόμο μες το κρύο | αφού το τραίνο χάθηκε | κι ο Ήλιος δε θα βγει | Κι οι τρεις μαζί το χάσαμε | το τραίνο της καρδιάς | Ήλιε μια βόλτα έκανες | και ξέρω πως δε βρήκες | ούτε τους δυο που χάθηκαν | και μένα που πονάς | ούτε τους δυο που χάθηκαν | και μένα που πονάς

07. Εγώ είμαι ένα μορτάκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Εγώ είμαι ένα μορτάκι | πώς θέλεις να σ' το πω, | ορθάνοιχτο πορτάκι | για σένα π' αγαπώ. | Μου τρέχουν τα τσουλούφια | στα μάτια τα γλαρά | κι όλο πετάω τη σκούφια | για δυο γουλιές χαρά. | Εγώ είμαι ένα μορτάκι | και συ είσαι ουρανός | αγάπα με λιγάκι | μη μ' εύρει κεραυνός.

08. Τη ζωή μου σου έχω δώσει Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το φεγγάρι είναι μαγκάλι | Και ζεσταίνοντ΄ οι φτωχοί. | Μεθυσμένος είμαι πάλι | Για μια αχάριστη ψυχή. | Το φεγγάρι είναι μια τρύπα | Στο ταβάνι τ΄ ουρανού. | Όταν έχω γίνει σκνίπα | Δε μου φεύγεις απ΄ το νου. | Το φεγγάρι είναι γρόσι | κι οι θεοί παίζουν στριφτό. | τη ζωή μου σου ΄χω δώσει | Κι εσύ ούτε ευχαριστώ.

09. Ηλεκτρική Μαρία Τραγούδι: Νίκος Αντωνιάδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Θεόφιλος Βερύκιος
Σ’ αυτήν την πόλη τη στενή | ομίχλη πάντα πέφτει | και το μπετόν και το γυαλί | όλο με βγάζουν ψεύτη. | Άι, Μαρία, Μαρία ηλεκτρική, | που χοροπηδάς μες στη βροχή, | που χοροπηδάς μες στη βροχή. | Άι, Μαρία, Μαρία ηλεκτρική, | τώρα ποιος σε πιάνει, είσαι μηχανή, | τώρα ποιος σε πιάνει, είσαι μηχανή. | Σ’ αυτήν την πόλη την κουφή | το τύμπανο ουρλιάζει. | Είν’ η ζωή μου ένα κουμπί, | δεν βλέπω ποιος διατάζει. | Άι, Μαρία, Μαρία ηλεκτρική, | στύψε το μυαλό σου, είναι Κυριακή, | στύψε το μυαλό σου, είναι Κυριακή. | Άι, Μαρία, Μαρία ηλεκτρική, | σχήμα του θανάτου κάθε σου φιλί, | σχήμα του θανάτου κάθε σου φιλί.

10. Είπα στον κόκορα μου Τραγούδι: Νίκος Αντωνιάδης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

11. Το μεθυσμένο παπί Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Πα, πα, πα, πα, πα, πα, πα... | Το παπί που πάει παντού, | Κάπο, κάποτες επήγε | σ' ένα καπηλειό εμπήκε | κόπιασε κι ήπιε πιοτί, | το παπί ήπιε σαν στουπί. | Πα, πα, πα δεν παν τα πόδια | γύρω μου γυρίζουν όλα. | Πα, πα, πα χάνω τα λόγια | πώς γυρίζουν γύρω μου όλα; | Πα, πα, πα, πα, πα, πα, πα... | Πα, πα, πα πάπια μαμά μου | πώς βαρύναν τα φτερά μου | κι έγινα σαν το στουπί | που 'μουν μια χαρά παπί. | Πα, πα, πα δεν παν τα πόδια | γύρω μου γυρίζουν όλα | πα, πα, πα χάνω τα λόγια, | πώς γυρίζουν γύρω μου όλα; | Πα, πα, πα, πα, πα, πα, πα... | Το παπί που πάει παντού, | Κάπο, κάποτες επήγε | σ' ένα καπηλειό εμπήκε | κόπιασε κι ήπιε πιοτί, | το παπί ήπιε σαν στουπί.

12. Κάτω από ένα κουνουπίδι Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Κάτω από 'να κουνουπίδι | εκαθόταν σαμιαμίδι | εκαθόταν και σκεφτόταν | να 'χα λέει ένα απίδι. | Πάνω από το κουνουπίδι | μπαφ και πέφτει ένα απίδι | σαν ο κόσμος να χανόταν | διέλυσε το κουνουπίδι. | Μπαφ καπνός το σαμιαμίδι | χώνεται στο ροκανίδι | εκυλιόταν και σκεφτόταν | βρε τι κάνει ένα απίδι!

Ο έκτος δίσκος

01. Σ' ακολουθώ Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Σ' ακολουθώ στην τσέπη σου γλιστράω | σαν διφραγκάκι τόσο δα μικρό | Σ' ακολουθώ και ξέρω πως χωράω | μες στο λακκάκι που 'χεις στο λαιμό | Έλα κράτησέ με και περπάτησέ με | μες στο μαγικό σου το βυθό | πάρε με μαζί σου στο βαθύ φιλί σου | μη μ' αφήνεις μόνο θα χαθώ | Σ' ακολουθώ και πάνω σου κολλάω | σαν φανελάκι καλοκαιρινό | Σ' ακολουθώ σ' αγγίζω και πονάω | κλείνω τα μάτια και σ' ακολουθώ

02. Το τραγούδι του δρόμου Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σε πεύκο ανέβηκα μεγάλο | να δω πού πήγε τ' όνειρό μου | μα εγώ δεν είδα τίποτα άλλο | από τον κουρνιαχτό του δρόμου. | Σαν πας στη στράτα, στράτα | τον πόλεμο παράτα | γιατί ο καιρός ανοίγει | κι αρχίζει το κυνήγι. | Στου κάστρου την παλιά τη βρύση | σκοτώσαν ένα περιστέρι | πες μου ποιο μάτι θα δακρύσει | και ποιο θα το ζεστάνει χέρι. | Σαν πας στη στράτα, στράτα | τον πόλεμο παράτα | γιατί ο καιρός ανοίγει | κι αρχίζει το κυνήγι. | Φύγε απ' το δρόμο περιστέρι | γιατί θα βγω κι εγώ κυνήγι | κι αν αστοχήσει μου το χέρι | θαν' η ζωή σου τόσο λίγη. | Σαν πας στη στράτα, στράτα | τον πόλεμο παράτα | γιατί ο καιρός ανοίγει | κι αρχίζει το κυνήγι.

03. Μη με ρωτάς Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα πολυβόλα σωπάσαν | Οι πόλεις αδειάσαν και κλείσαν | Ένας βοριάς παγωμένος | Σαρώνει την έρημη γη | Στρατιώτες έρχονται | Πάνε, ρωτάνε γιατί πολεμήσαν | Κι εσύ ησυχάζεις | Το δάχτυλο βάζεις | Να βρεις την πληγή | Μη με ρωτάς, δε θυμάμαι | Μη με ρωτάς, μη με ρωτάς, μη με ρωτάς | Μη με κοιτάς, σε φοβάμαι | μη με κοιτάς, μη με ρωτάς, μη με ρωτάς | Στην πολιτεία βραδιάζει | Το χιόνι τις στέγες σκεπάζει | Ένα καμιόνι φορτώνει | Και κόβει στα δυο τη σιγή ... | Περιπολία στους δρόμους | Και κάποια φωνή που διατάζει | Κι εσύ ησυχάζεις | Το δάχτυλο βάζεις | Να βρεις την πληγή ... | Μη με ρωτάς, δε θυμάμαι | Μη με ρωτάς, μη με ρωτάς, μη με ρωτάς | Μη με κοιτάς, σε φοβάμαι | Μη με κοιτάς, μη με ρωτάς, μη με ρωτάς

04. Ακορντεόν Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Στη γειτονιά μου την παλιά είχα ένα φίλο | που ήξερε και έπαιζε τ' ακορντεόν | όταν τραγούδαγε φτυστός ήταν ο ήλιος | φωτιές στα χέρια του άναβε τ' ακορντεόν | Μα ένα βράδυ σκοτεινό σαν όλα τ' άλλα | κράταγε τσίλιες παίζοντας ακορντεόν | φασιστικά καμιόνια στάθηκαν στη μάντρα | και μια ριπή σταμάτησε τ' ακορντεόν | Τ' αρχινισμένο σύνθημα πάντα μου μένει | όποτε ακούω από τότε ακορντεόν | κι έχει σαν στάμπα τη ζωή μου σημαδέψει | δε θα περάσει ο φασισμός

05. Ο δρόμος Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Κωστούλα Μητροπούλου
Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία | κάποιος την έγραψε στον τοίχο με μπογιά | ήταν μια λέξη μοναχά ελευθερία | κι ύστερα είπαν πως την έγραψαν παιδιά | Κι ύστερα πέρασε ο καιρός κι η ιστορία | πέρασε εύκολα απ' τη μνήμη στην καρδιά | ο τοίχος έγραφε μοναδική ευκαιρία | εντός πωλούνται πάσης φύσεως υλικά | Τις Κυριακές από νωρίς στα καφενεία | κι ύστερα γήπεδο στοιχήματα καυγάς | ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία | είπανε όμως πως την έγραψαν παιδιά

06. Ο μέρμηγκας Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Ένας μέρμηγκας κουφός με πήρε απ το χέρι | Είμαι λέει ο πιο σοφός σ΄ ολόκληρο τ' ασκέρι | Και τα μικρά του τα μερμηγκάκια | χειροκροτάνε μ' ενθουσιασμό | Εν, δυο προσκυνάμε, | Εν, δυο πολεμάμε, | Εν, δυο δεν πεινάμε | Τα βολεύεις μια χαρά σπουδαίο μου μυρμήγκι | όμως πρόσεχε καλά τ' ωραίο σου λαρύγγι | Και τα μικρά του τα μερμηγκάκια | χειροκροτάνε μ' ενθουσιασμό | εν, δυο προσκυνάμε, | εν, δυο πολεμάμε, | εν, δυο μα πεινάμε | Πριν προλάβω να του πω το σύστημα ν' αλλάξει | πλάκωσε όλο το χωριό το μέρμηγκα να χάψει | Και τα μικρά του τα μερμηγκάκια | χειροκροτάνε μ' ενθουσιασμό | εν, δυο προσκυνάμε, | εν, δυο μα πεινάμε, | εν, δυο θα σε φάμε!

07. Λίγα γαρούφαλα Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ & Γιάννης Ρίτσος
Λίγα γαρούφαλα απομένουνε στις γλάστρες | Στον κάμπο θα 'χουν κιόλας οργώσει τη γης | Ρίχνουν το σπόρο | Έχουν μαζέψει τις ελιές | Όλα ετοιμάζονται για το χειμώνα | Κι εγώ γεμάτος απ' την απουσία σου | Φορτωμένος με την ανυπομονησία των μεγάλων ταξιδιών | Περιμένω σαν αγκυροβολημένο φορτηγό | μέσα στην Προύσα

08. Για τη ζωή Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος:
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ & Γιάννης Ρίτσος
Η ζωή δεν είναι παίξε, γέλασε | Πρέπει να τηνε πάρεις σοβαρά | Όπως, να πούμε, κάνει ο σκίουρος | Δίχως απ' όξω ή από πέρα να προσμένει τίποτα | Δε θα 'χεις άλλο πάρεξ μοναχά να ζεις. | Η ζωή δεν είναι παίξε, γέλασε | Πρέπει να τηνε πάρεις σοβαρά | Τόσο μα τόσο σοβαρά | Που έτσι, να πούμε, ακουμπισμένος σ' έναν τοίχο | Με τα χέρια σου δεμένα | Ή μέσα στ' αργαστήρι | Με λευκή μπλούζα και μαύρα ματογυάλια | Θε να πεθάνεις, για να ζήσουνε οι άνθρωποι, | Οι άνθρωποι που ποτέ δε θα 'χεις δει το πρόσωπό τους | Και θα πεθάνεις ξέροντας καλά | Πως τίποτα πιο ωραίο, τίποτα πιο αληθινό απ'τη ζωή δεν είναι | Πρέπει να τηνε πάρεις σοβαρά | Τόσο μα τόσο σοβαρά | Που θα φυτεύεις, σα να πούμε, ελιές ακόμα στα εβδομήντα σου | Όχι καθόλου για να μείνουν στα παιδιά σου | Μα έτσι, γιατί το θάνατο δε θα τονε πιστεύεις | Όσο κι αν φοβάσαι | Μα έτσι, γιατί η ζωή θε να βαραίνει πιότερο στη ζυγαριά

09. Μονάκριβή μου Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ & Γιάννης Ρίτσος
Μονάκριβή μου εσύ στον κόσμο | μου λες στο τελευταίο σου γράμμα | πάει να σπάει το κεφάλι μου | σβήνει η καρδιά μου | Αν σε κρεμάσουν αν σε χάσω θα πεθάνω | Θα ζήσεις καλή μου θα ζήσεις | η ανάμνησή μου μαύρος καπνός | θα διαλυθεί στον άνεμο | Θα ζήσεις αδερφή | με τα κόκκινα μαλλιά της καρδιάς μου | οι πεθαμένοι δεν απασχολούν πιότερο από ένα χρόνο | τους ανθρώπους του εικοστού αιώνα | Ο θάνατος ένας νεκρός που τραμπαλίζεται | στην άκρη ενός σχοινιού | σε τούτο εδώ το θάνατο | δεν αντέχει η καρδιά μου | Μα να 'σαι σίγουρη πολυαγαπημένη μου | αν το μαύρο και μαλλιαρό | το χέρι κάποιου φουκαρά ατσίγγανου | περάσει στο λαιμό μου τη θηλιά | Άδικα θα κοιτάνε μες στα γαλάζια μάτια | του Ναζίμ να δουν το φόβο | στο σούρπωμα του στερνού μου πρωινού | θα δω τους φίλους μου κι εσένα | Και δε θα πάρω μαζί μου | κάτω απ' το χώμα | παρά μόνο την πίκρα | ενός ατέλειωτου τραγουδιού | Μέλισσά μου με τη χρυσή καρδιά | με τα μάτια πιο γλυκά απ' το μέλι | τι κάθισα και σου 'γραψα | πως ζήτησαν το θάνατό μου | Η δίκη μόλις άρχισε | δε κόβουν δα και στα καλά καθούμενα | έτσι το κεφάλι ενός ανθρώπου | σαν να 'τανε γογγύλι | Έλα, έλα μη μου σκας | όλα αυτά 'ναι μακρινά ενδεχόμενα | έλα και μη ξεχνάς πως η γυναίκα ενός φυλακισμένου | δεν κάνει να 'χει μαύρες έννοιες

10. Η πιο όμορφη θάλασσα Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ & Γιάννης Ρίτσος
Η πιο όμορφη θάλασσα είναι αυτή | που δεν την αρμενίσαμε ακόμα. | Το πιο όμορφο παιδί δε μεγάλωσε ακόμα. | Τις πιο όμορφες μέρες, | τις πιο όμορφες μέρες μας, δεν τις ζήσαμε ακόμα. | Δεν τις ζήσαμε ακόμα. | Κι ό, τι πιο όμορφο, | Κι ό, τι πιο όμορφο θα ‘θελα να σου πω, | Δε στο 'πα ακόμα, δε στο 'πα ακόμα. | Η πιο όμορφη θάλασσα ... | Τις πιο όμορφες μέρες, ... | Κι ό,τι πιο όμορφο ...

11. Στηθάγχη Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Ναζίμ Χικμέτ & Γιάννης Ρίτσος
Αν η μισή καρδιά μου βρίσκεται γιατρέ εδώ πέρα | Η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται | Με τη στρατιά που κατεβαίνει προς το Κίτρινο ποτάμι | Κι ύστερα, γιατρέ, την πάσα αυγή | Την πάσα αυγή γιατρέ, με τα χαράματα | Πάντα η καδιά μου στην Ελλάδα τουφεκίζεται. | Κι ύστερα, να, σαν οι φυλακισμένοι γέρνουνε στον ύπνο | Και σβήνουν στο νοσοκομείο τα τελευταία βήματα | Τραβάει ολόισια, γιατρέ, η καρδιά μου | Τραβάει, γιατρέ, στην Ισταμπούλ, σ'ένα παλιό ξύλινο σπίτι. | Κι ύστερα, δέκα χρόνια τώρα, να, γιατρέ | Που τίποτα δεν έχω μες στα χέρια μου να δώσω στο φτωχό λαό μου | Τίποτα πάρεξ ένα μήλο | Ένα κόκκινο μήλο, την καρδιά μου. | Κι είναι γιατρέ, απ' αφορμή όλα τούτα | Που μες στα στήθια μου έχω τούτη την αρρώστια | Όμως, γιατρέ, και μ' όλα τα ντουβάρια που μου κάθονται στα στήθια | Κοιτάω τη νύχτα ανάμεσα απ' τα κάγκελα | Κι όλη η καρδιά μου αντιχτυπά και στο πιο μακρινό αστέρι

12. Σε ψάχνω Τραγούδι: Μάνος Λοΐζος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δώρα Σιτζάνη
Σε ψάχνω | στα λαμπρά σφαγεία των δρόμων | στις νευρωτικές διαδρομές | σε σταθμούς και στοές | σε ψάχνω | στα μικρά τα στοπ στ' απαγορεύεται | στα τρύπια μου χέρια | στη θάλασσα που δε θα 'ρθει ξανά | βαρέθηκε ν' αλλάζει χρώματα | για να την αγαπάμε. | Σε ψάχνω | στις παλιές φωτογραφίες τις χλωμές | όπου δεν μπορώ να σε βρω | σε ρυθμούς και κραυγές | σε ψάχνω | στον καθρέφτη π' άφησες το πρόσωπό σου | κι αυτός ράγισε | μες στ' ανθρωπομάρκετ το τρελό | σκουπίδι και Θεός μέσα στον πυρετό σε ψάχνω.

Ο έβδομος δίσκος

01. Ο φαντάρος Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Απόψε πήρε άδεια | και με την τσέπη άδεια | τραβάει για την πόλη. | Ρίχνει ένα γεια σου στο φρουρό, | σαλτάρει σ’ ένα φορτηγό, | κι ο χάρος δεν γλιτώνει. | Έλα στην παρέα μας, φαντάρε | κάτσε κι ένα ποτηράκι πάρε. | Ξέχνα στρατώνες και σκοπιές | κι από το μπρούσκο της καρδιάς μας πιες. | Η πόλη σαν τη γόησσα | σαν την παλιά αρχόντισσα | ανάβει τα κολιέ της. | Μα σαν τον φέρνει στα στενά | τον κουβεντιάζει η μοναξιά, | τον παίρνει αγκαζέ της. | Οι δρόμοι τον κουράσανε, | παράπονα τον πιάσανε, | στο ταβερνάκι μπαίνει. | Κάποιον να βρει για ένα πιοτό, | να ’χουν τον ίδιο τον καημό, | μαζί να δουν πού βγαίνει.

02. Τέλι, τέλι, τέλι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Τέλι, τέλι, τέλι, | κάλπικε ντουνιά | σ’ έμαθα εντέλει | δε με ρίχνεις πια. | Σ’ έμαθα εντέλει | δε με ρίχνεις πια, | χείλια έχεις μέλι | κι άδικη καρδιά. | Φέρτε μου ένα σέρτικο τσιγάρο | να φουμάρω, στο χάρο να δώσω ρουφηξιά. | Φέρτε μου κρασί για να ξεχάσω | πως μου βάλαν κι οι φίλοι μου καρφιά. | Τέλι, τέλι, τέλι, | κάλπικε ντουνιά | μ’ έκανες κουρέλι, | δε σ’ αντέχω πια. | Μ’ έκανες κουρέλι, | δε σ’ αντέχω πια. | Τούτη η γη σου θέλει | σπίρτο και φωτιά!

03. Τίποτα δεν πάει χαμένο Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Σχεδόν πενήντα χρόνια | βάσανα και διωγμοί, | τώρα στη μαύρη αρρώστια | ανάξια πλερωμή. | Το δίκιο του αγώνα | πολλά σου στέρησε, | μα η ζωή λεχώνα | ελπίδες γέννησε. | Τίποτα δεν πάει χαμένο | στη χαμένη σου ζωή, | τ’ όνειρό σου ανασταίνω | και το κάθε σου "γιατί". | Ποτέ δε λες η μοίρα | πως σε αδίκησε, | μα μόνο η Ιστορία | αλλιώς σου μίλησε. | Σκυφτός στα καφενεία, | στους δρόμους σκεφτικός, | μα χθες μες στην πορεία | περνούσες γελαστός.

04. Κι αν είμαι rock Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δώρα Σιτζάνη
Κι αν είμαι rock μη με φοβάσαι | έγινα κιόλας τριάντα χρονώ | νύχτες αγρύπνιας να με θυμάσαι | anafranil και triptizol. | Μη με φοβάσαι μη με φοβάσαι | νύχτες αγρύπνιας να με θυμάσαι | μη με φοβάσαι μη με φοβάσαι | κι αν είμαι rock να με θυμάσαι | Μαύρο πουλί τσακισμένο στους τοίχους | εγώ είμαι εσύ κι αν είμαι rock | τρέμω τους ξένους φοβάμαι τους φίλους | καράβι δεμένο σ' έρημο ντοκ. | Που λέτε φίλοι εγώ το βρίσκω | νά 'ναι πολύ πολιτικό | νά 'μαι πουλί μαύρο σε τοίχους | κι όχι καράβι σε μαύρο ντοκ. | Κι αν με ρημάξανε χίλια νυστέρια | μ' ένα φτερό τρελό μοναδικό | στου Victor Jara πετάω τ' αστέρια | μες στ' αεράκι το ξωτικό.

05. Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει | που μπρος μου θα σε ξαναδώ | το φως του ήλιου θα ραγίσει | και συ θα τρέχεις προς τα δω | θε να σκορπά το μέτωπό σου | χρυσή βροχή στον ουρανό | και θα 'ν' τ' ωραίο πρόσωπό σου | κι απ' το φεγγάρι πιο χλωμό | Κι όταν θα σμίξουν οι καρδιές μας | όλα θα λάμψουνε αλλιώς | και θα χαθεί μες τις σκιές μας | όλος ο κόσμος ο παλιός | Η μέρα κείνη δε θ' αργήσει | κυνηγημένο μου πουλί | σε πήρε κάποτε η δύση | σε ξαναφέρνει η ανατολή

06. Γερνάς και σκοτεινιάζει Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Ήταν ατέλειωτη η μέρα | κι ως νύχτωνε σε μια γωνιά | μ' ένα τσιγάρο του πατέρα | τους άντρες παίζαμε κρυφά. | Τώρα η μέρα σε τρομάζει | γύρω αποτσίγαρα σωρός | και πια δεν είναι γυρισμός | γερνάς και σκοτεινιάζει. | Γέλια παιδιών έξω απ' το σπίτι | πέτρες στην τσέπη της ποδιάς | μα έφτανε ένα νεκρό σπουργίτι | για να σε κάνει να πονάς.

07. Σε ψάχνω Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Δώρα Σιτζάνη
Σε ψάχνω | στα λαμπρά σφαγεία των δρόμων | στις νευρωτικές διαδρομές | σε σταθμούς και στοές | σε ψάχνω | στα μικρά τα στοπ στ' απαγορεύεται | στα τρύπια μου χέρια | στη θάλασσα που δε θα 'ρθει ξανά | βαρέθηκε ν' αλλάζει χρώματα | για να την αγαπάμε. | Σε ψάχνω | στις παλιές φωτογραφίες τις χλωμές | όπου δεν μπορώ να σε βρω | σε ρυθμούς και κραυγές | σε ψάχνω | στον καθρέφτη π' άφησες το πρόσωπό σου | κι αυτός ράγισε | μες στ' ανθρωπομάρκετ το τρελό | σκουπίδι και Θεός μέσα στον πυρετό σε ψάχνω.

08. Κουτσή κιθάρα Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τέσσερα πόδια δυνατά | και μια κουτσή κιθάρα | να ‘χαμε τώρα δυο τσιγάρα | και δύο για μετά | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός | Να ‘χαμε λέει ένα σουγιά | κι ένα διπλό καρβέλι | να ‘χαμε και δυο στάλες μέλι | να γλύκαινε η καρδιά | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός | Ένας γαλάζιος ουρανός | παράθυρο και σκέπη | να ‘χαμε τρεις δραχμές στη τσέπη | και τρεις ο διπλανός | Θα ‘ταν ο κόσμος μαγικός | παράδεισος η πλάση | στου φεγγαριού το τάσι | καφές βαρύ γλυκός

09. Πρώτη Μαΐου Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Πρώτη Μαΐου κι απ' τη Βαστίλη | ξεκινάνε οι καρδιές των φοιτητών | χίλιες σημαίες κόκκινες μαύρες | Ο Φρεδερίκο η Κατρίν και η Σιμόν | Μέσα στους δρόμους μέσα στο πλήθος | τρέχω στους δρόμους ψάχνω στο πλήθος | πού ειν' το κορίτσι το κορίτσι που αγαπώ | Πες μου Μαρία μήπως θυμάσαι | κείνο το βράδυ που σε πήρα αγκαλιά | Πρώτη Μαΐου, όπως και τώρα | κι εγώ φιλούσα τα μακριά σου τα μαλλιά | Μέσα στους δρόμους μέσα στο πλήθος | τρέχω στους δρόμους ψάχνω στο πλήθος | πού ειν' το κορίτσι το κορίτσι που αγαπώ | Πρώτη Μαΐου μαύρα τα ξένα | κλείσε το τζάμι μην κρυώσει το παιδί

10. Χαράματα Ομόνοια Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Στις τρεις χαράματα Ομόνοια | σαν σ' ένα όνειρο θολό | γωνιά και στέκεις | ακούς κυνηγητό | κάτι σαν "τρέχτε" φονικό | Γωνιά και στέκεις κάτι σαν φονικό | η γύρνα πίσω σ' αγαπώ | Στις τρεις χαράματα Ομόνοια | Hellas Hotel στην Αθηνάς | γεια, πόσο πάει | και όχι πως θες να πας | κι' όμως ρωτάς ξαναρωτάς | γεια, πόσο πάει | και όχι πως θες να πας | έτσι με κάποιον να μιλάς | Στις τρεις χαράματα Ομόνοια | την ώρα που όλα είναι κλειστά | σαν φως αστράφτει κι' ας μην υπάρχει πια | εκείνη σου χαμογελά | σαν φως αστράφτει κι' ας μην υπάρχει πια | εκείνη γίνεται αγκαλιά

11. Με φουρτουνιάζει ο έρωτας Τραγούδι: Μανώλης Ρασούλης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Με φουρτουνιάζει ο έρωτας | Φοβάμαι μη βουλιάξω | Στης αγκαλιάς σου το βυθό | Παντοτινά ν' αράξω. | Γίνε βαρκού, βαρκούλα να σωθώ | Νησάκι για ν' ανέβω | Και Ροβινσώνας να γενώ | Την πλάση ν' αγναντεύω... | Με φουρτουνιάζει ο έρωτας | Και το μουράγιο σπάει | Οι γλάροι πέταξαν μακριά | Το ψάρι θα με φάει.

12. Καρτ ποστάλ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Αν η καρδιά σου αγαπούσε την καρδιά μου | Όσο η καρδιά μου αγαπάει την καρδιά σου | Τότε δεν θα ‘τανε η καρδιά σου κι η καρδιά μου | Σ’ αυτό το κόσμο δυο μοναχικές καρδούλες | Αν η ζωή σου ήτανε μεσ’ τη ζωή μου | Ένα τραγούδι ταπεινό και μετρημένο | Έτσι απότομα δε θα ‘σβηνε η φωνή μου | Σαν ένα αηδόνι από μπόρα χτυπημένο | Αν η καρδιά σου ήξερε να μετανιώνει, | Όπως μετάνιωσε και μένα η δικιά μου | Κάθε στιγμή σαν τη φωτιά που όλο φουντώνει | Θα φεγγοβόλαγε η αγάπη στην καρδιά μου

13. Αχ τα μάτια σου Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κι αν τα μάτια σου δεν κλαίνε | έχουν τρόπο και μου λένε | για τον πόνο που πονούν. | Μ' ένα βλέμμα λυπημένο | πρωινό συννεφιασμένο | για την άνοιξη ρωτούν. | Με κοιτάζουν μου μιλούν και απορούνε | αχ τα μάτια σου, | για τα όνειρα που κάναμε ρωτούνε | αχ τα μάτια σου. | Μάτια παραπονεμένα | μάτια που 'σαστε για μένα | θάλασσες υπομονής, | με κλωστούλες ασημένιες | πλέκω τις κρυφές σας έννοιες | σε τραγούδι της ζωής.

Ο όγδοος δίσκος

01. Όλα σε θυμίζουν Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Όλα σε θυμίζουν, | απλά κι αγαπημένα, | πράγματα δικά σου, καθημερινά | σαν να περιμένουν κι αυτά μαζί μ’ εμένα | νά ’ρθεις κι ας χαράξει για στερνή φορά. | Όλη μας η αγάπη την κάμαρα γεμίζει | σαν ένα τραγούδι που λέγαμε κι οι δυο, | πρόσωπα και λόγια και τ’ όνειρο που τρίζει, | σαν θα ξημερώσει τι θα ’ν’ αληθινό. | Όλα σε θυμίζουν, | απλά κι αγαπημένα, | πράγματα δικά σου, καθημερινά. | Όλα σε θυμίζουν, | κι οι πιο καλοί μας φίλοι. | Άλλος στην ταβέρνα, άλλος σινεμά. | Μόνη μου διαβάζω το γράμμα που ’χες στείλει | πριν να φιληθούμε πρώτη μας φορά. | Όλη μας η αγάπη την κάμαρα γεμίζει | σαν ένα τραγούδι που λέγαμε κι οι δυο, | πρόσωπα και λόγια και τ’ όνειρο που τρίζει, | σαν θα ξημερώσει τι θα ’ν’ αληθινό. | Όλα σε θυμίζουν, | απλά κι αγαπημένα, | πράγματα δικά σου, καθημερινά.

02. Τζαμάικα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου & Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κάθε πρωί που κίναγα vα πάω στη δουλειά | φεύγανε σαν πουλιά τα ψαροκάικα | κάθε πρωί σκαρώναμε μαζί με το Μηνά | ταξίδια μακρινά ως τη Τζαμάικα | Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά | Χρόνια στο μεροκάματο κοπίδι και σφυρί | έφτιαξα ένα σκαρί για το χατίρι σου | σκάλισα στην πρυμάτσα του γοργόνα θαλασσιά | κι έγινα μια βραδιά καραβοκύρης σου | Κι αρμεvίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά

03. Σ' ακολουθώ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Σ' ακολουθώ στην τσέπη σου γλιστράω | σαν διφραγκάκι τόσο δα μικρό | Σ' ακολουθώ και ξέρω πως χωράω | μες στο λακκάκι που 'χεις στο λαιμό | Έλα κράτησέ με και περπάτησέ με | μες στο μαγικό σου το βυθό | πάρε με μαζί σου στο βαθύ φιλί σου | μη μ' αφήνεις μόνο θα χαθώ | Σ' ακολουθώ και πάνω σου κολλάω | σαν φανελάκι καλοκαιρινό | Σ' ακολουθώ σ' αγγίζω και πονάω | κλείνω τα μάτια και σ' ακολουθώ

04. Πόσο σ' αγαπώ Τραγούδι: Δήμητρα Γαλάνη
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έλα να σου δείξω τις τριανταφυλλιές | τα πράσινα, τα κόκκινα, τα σπίτια, τις αυλές. | Πόσο σ' αγαπώ, πουλάκι του δρόμου, | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ | Έλα να σου πω αγόρι γλυκό μου | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ. | Έλα να σου μάθω, πως είναι το φιλί, | σαν κόκκινο τριαντάφυλλο και σαν ανατολή | Πόσο σ' αγαπώ, πουλάκι του δρόμου, | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ | Έλα να σου πω αγόρι γλυκό μου | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ. | Έλα να σου δείξω το στάχυ το ξανθό | τ' αστέρια που σωπαίνουνε για ν' αποκοιμηθώ | Πόσο σ' αγαπώ, πουλάκι του δρόμου, | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ | Έλα να σου πω αγόρι γλυκό μου | πόσο σ' αγαπώ, πόσο σ' αγαπώ.

05. Δέκα παλικάρια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Δέκα παλικάρια στήσανε χορό | στου Καραϊσκάκη το κονάκι | πέφταν τα ντουβάρια από το χορό | κι από τις πενιές του Μιχαλάκη | Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά | κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά | Και το βράδυ, βράδυ ήρθαν με τα μας | Μάρκος Βαμβακάρης με Τσιτσάνη | σμίξαν τα μπουζούκια και ο μπαγλαμάς | με τον ταμπουρά του Μακρυγιάννη | Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά | κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά | Έβαλα ένα βόλι στο καρυόφυλλο | κι έριξα τη νύχτα να φωτίσει | κι είπα να φωνάξουν το Θεόφιλο | τον καημό μας για να ζωγραφίσει | Κι όλη νύχτα λέγαμε τραγούδι για τη λευτεριά | κι όλη νύχτα κλαίγαμε γοργόνα Παναγιά

06. Καλημέρα ήλιε Τραγούδι: Χ. Αλεξίου & Δ. Γαλάνη & Γ. Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Θα το μεθύσουμε τον ήλιο | θα τον τρελάνουμε το φίλο σίγουρα ναι | με το νταούλι και με το ζουρνά | καλημέρα ήλιε καλημέρα | Γελά ο ήλιος κι αμολιέται στα στενά | χορεύει πάνω στο νταούλι κι αρχινά | το κόκκινο για τη ροδιά | το πράσινο για τα παιδιά | για της Μυρσίνης την ποδιά μια Παναγιά | Θα το μεθύσουμε τον ήλιο | θα τον τρελάνουμε το φίλο σίγουρα ναι | με το νταούλι και με το ζουρνά | καλημέρα ήλιε καλημέρα | Θα το μεθύσουμε τον ήλιο | θα τον κρατήσουμε τον ήλιο σίγουρα ναι | πάνω στις στέγες μέσα στις καρδιές | καλημέρα ήλιε καλημέρα

07. Λιώνουν τα νιάτα μας Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Όλη μέρα στα λιμάνια και στα ναυπηγεία | στου θανάτου τα καζάνια στα μηχανουργεία | Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη | με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι | Στο πετσί μας η μουντζούρα που δε λέει να φύγει | η ζωή βαριά σκοτούρα κι η χαρά μας λίγη | Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη | με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι | Όσο κι όσο τ' αγοράζουν το φτωχό κορμί μας | και περίσσια κέρδη βγάζουν απ' τη δύναμή μας | Λιώνουν τα νιάτα μας στη βιοπάλη | με τα κομμάτια μας δένει τ' ατσάλι

08. Ο Λιόντας Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στο Πήλιο στην Αργαλαστή | πιάσαν το Λιόντα το ληστή | Στο Πήλιο στην Αργαλαστή | πιάσαν το Λιόντα το ληστή | που 'χε τα χέρια τέσσερα | τα πόδια δεκατέσσερα | κι έβλεπε κι απ' την πλάτη | μ' ένα μεγάλο μάτι | Τι φταίει που 'γινες ληστής | τον ρώτησεν ο δικαστής | φταίει που 'χα χέρια τέσσερα | και πόδια δεκατέσσερα | μα πιο πολύ το μάτι | που έβλεπα απ' την πλάτη | Δεν είχε κάνει φονικά | ούτε χρωστούσε δανεικά | μόνο που αυτό το μάτι του | το πίσω από την πλάτη του | τήραε τον αγά τον ψεύτη | το γενίτσαρο τον κλέφτη | Στο Πήλιο στην Αργαλαστή | πιάσαν το Λιόντα το ληστή

09. Τσε Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάνος Λοΐζος
Μια φωτογραφία σου ήρθε και σε μένα | Μια φωτογραφία σου απ' τα ξένα | Απ' αυτές που κρατάν οι φοιτητές | Απ' αυτές που ξεσκίζει ο χαφιές | Απ' αυτές που κρεμάν οι φοιτητές | Στην καρδιά τους | Τσε Γκεβάρα | Κλείσε το παράθυρο | Σφάλισε τις πόρτες | Τρέμω για τον άνθρωπο | Με τις μπότες | Τι ζητά και στους ίσκιους περπατά | Τι ζητά και για σένανε ρωτά | Τι ζητά και το σπίτι μας κοιτά | Κάθε βράδυ | Τσε Γκεβάρα | Τόσα τριαντάφυλλα | Τα 'καψε το χιόνι | Αχ αυτή η άνοιξη | Με ματώνει

10. Κι αν τα μάτια σου Τραγούδι: Βασίλης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κι αν τα μάτια σου δεν κλαίνε | έχουν τρόπο και μου λένε | για τον πόνο που πονούν | μ’ ένα βλέμμα λυπημένο | πρωινό συννεφιασμένο | για την άνοιξη ρωτούν | Με κοιτάζουν μου μιλούν και απορούν | αχ τα μάτια σου | για τα όνειρα που κάναμε ρωτούν | αχ τα μάτια σου | Μάτια παραπονεμένα | μάτια που είσαστε για μένα | θάλασσες υπομονής | με κλωστούλες ασημένιες | πλέκω τις κρυφές σας έννοιες | σε τραγούδι της ζωής

11. Ήλιε μου σε παρακαλώ Τραγούδι: Δημήτρης Μπάσης
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα πουλιά τα βρίσκει ο χάρος στο φτερό | τα ελάφια όταν σκύβουν για νερό | μα εμένα που ‘μαι δέντρο μες τη γη | με ξεριζώνει κάθε χαραυγή | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους | Σαν φονιάς τη μαύρη νύχτα ξαγρυπνώ | πίνω δάκρυ πίνω πρόστυχο καπνό | με μαχαίρια στην καρδιά μου δεν μπορώ | να τραγουδήσω και να καρτερώ | Ήλιε μου σε παρακαλώ | πες τους χαροκαμένους | να κλαιν στης πίκρας το γιαλό | για μας τους προδομένους

12. Νύχτα μικρή αρχόντισσα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Μάρω Λήμνου
Μικρό αστέρι της αυγής | Καινούρια μέρα φέρνει | Μικρό αστέρι χωρισμού | Τον πόνο μου ανασταίνει | Νύχτα μικρή αρχόντισσα | Νύχτα πικρή κυρά μου | Εσύ μετράς τις ώρες σου | Κι εγώ τα δάκρυά μου | Μικρό αστέρι της αυγής | Αλάργεψε λιγάκι | Θα πάρει η μέρα την χαρά | Θα φέρει το φαρμάκι

13. Καράβια αλήτες Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Καράβια αλήτες μας σφύριξαν κάτι. | Μας είπαν ελάτε, μας κλείσαν το μάτι. | Μπροστά μας περνάνε, μα δε σταματάνε. | Τα άσπρα πανιά τους δεν ήταν για μας. | Καράβια περάσαν, χαθήκαν στα βάθη. | Γιατί μας γελάσαν κανείς δε θα μάθει. | Ανάποδη μέρα, τα τράβηξε πέρα. | Σ' αυτό το λιμάνι δεν φεύγει κανείς. | Στο 'να μου χέρι το τσιγάρο | μοιάζει με χαμένο φάρο. | Κι άμα θα σβήσει, θα 'ρθει μπόρα. | Σχόλασε το γλέντι τώρα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης