Παρασκευή, 16 Αυγούστου 2013

Τραγούδια από τις 45 στροφές No. 2





















01. Τα τέλια ανάψανε Οργανικό
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας

02. Ο Γιαννάκης Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Γιαννάκη ομορφόπαιδο | Γιαννάκη λεβεντόπαιδο | Παμπόνηρε και παραμυθατζή | Με το παραμύθι σου | την έκανες τη τύχη σου | και το ψηστήρι σου φιγουρατζή | το μυαλό σου μάζεψε | και την πορεία άλλαξε | με την φωτιά να παίζεις δεν μπορείς | σαν πολλά μας τά’ κανες | Γιαννάκη το παράκανες | Τον μάστορά σου κάποτε θα βρεις | Γιάννη παραμυθατζή | Γιάννη μου φιγουρατζή | Γιαννάκη ομορφόπαιδο | Γιαννάκη λεβεντόπαιδο | Περπάτα ίσια και προσεχτικά | Μέτρησε τα βήματα | Μην έχουμε τραβήγματα | Και την πατήσεις απ’ τα θηλυκά

03. Φάνη μου, Θεοφάνη μου Τραγούδι: Έλια Φιλίππου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Φάνη μου, Θεοφάνη μου, | παλιό και το φουστάνι μου | και να μου πάρεις άλλο, | Φάνη μου, Θεοφάνη μου, | σκέψου και με αγάπη μου | χειμώνα πως θα βγάλω | Μα αν θέλεις κι απ' τα έξοδα | άντρα μου να σε γλίτωνα, | το παίρνω το φουστάνι μου | σα δώρο κι απ' το γείτονα, | σα δώρο κι απ' το γείτονα, | άντρα μου να σε γλίτωνα | Φάνη μου, Θεοφάνη μου | έσπασε το φλιτζάνι | καφέ πως θα σου ψήσω, | Φάνη μου, Θεοφάνη μου | θα κόψω το κεφάλι μου | για να σ' ευχαριστήσω

04. Τα δειλινά Τραγούδι: Γιώτα Γιάννα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έφυγες και πήγες μακριά, | σύννεφα σκεπάσαν την καρδιά, | σβήσαν απ' τα χείλη τα τραγούδια, | γύρω μαραθήκαν τα λουλούδια. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια. | Στους μεγάλους δρόμους περπατώ, | με το βλέμμα μου σ' αναζητώ, | λες κι αντιλαλούν τα βήματά σου | και ο πόνος με τραβάει κοντά σου. | Και τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δεν θα γυρίσεις πια. | Στα κλαδιά σωπαίνουν τα πουλιά, | έρημη η παλιά μας η φωλιά, | φύτρωσε στην πόρτα μας χορτάρι, | απ' τα χέρια μου σ' έχουνε πάρει. | Μα τα δειλινά | μια φωνή μου ψιθυρίζει | μυστικά | δε θα γυρίσεις πια.

05. Σταλιά, σταλιά Τραγούδι: Γωγώ Θεοδώρου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Αγόρι μου, στολίδι μου, | σαν γέρνεις και μ' αγγίζεις | πιο πέρα κι απ' τα πέρατα | του κόσμου μ' αρμενίζεις. | Σταλιά, σταλιά κι αχόρταγα | τα πίνω τα φιλιά σου, | κουρνιάζω σαν αδύνατο | πουλί στην αγκαλιά σου. | Ματιά, ματιά, τα μάτια σου | αγάπη με χορταίνουν, | τη μέρα με πεθαίνουνε, | τη νύχτα μ' ανασταίνουν. | Άσε να μπω στα χείλη σου | τη δίψα μου να σβήσω | και την καρδιά σου, αγόρι μου, | δροσιά να την ποτίσω.

06. Συρτάκι θα χορέψω Τραγούδι: Μαίρη Λίντα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Ζαμπέτας
Πώς χώρισαν οι δρόμοι μας | και έχω μείνει μόνη, | συρτάκι θα χορέψω με μια διπλοπενιά | θα σπάσω χίλια πιάτα θα κάνω σαματά. | Γεια σου Μανταλενίτσα. | Άλα! | Πώς χώρισαν οι δρόμοι μας | ακόμα δεν πιστεύω | συρτάκι θα χορέψω με μια διπλοπενιά | θα σπάσω χίλια πιάτα να βρω τη λησμονιά.

07. Ο τελευταίος μάγκας Τραγούδι: Έλια Φιλίππου
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Νίκος Μπακογιάννης
Χάθηκε προχτές το βράδυ | και ο τελευταίος μάγκας | στη πλατεία του Ψυρρή, | πίνοντας το καφεδάκι | ήρθ' ο Χάρος να τον βρει | Κι εκείνη ακόμα τη στιγμή | στάθηκε παλληκάρι | κι άφησε για ενθύμιο στο καφετζή | το μαύρο του, το μαύρο του ζωνάρι | Έτσι απόμειν' άδεια | τώρα πια και η γωνιά του | που την άραζε ως τα χτες | και ορφάνεψαν για πάντα | καφετζής και καφενές

08. Τι ήθελα, τι ήθελα Τραγούδι: Ναυσικά
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Στη γνωστή μας γωνιά μ' έφερε η καρδιά | μα δεν βρήκα λουλούδια στα κλώνια, | πέρασε η παγωνιά, έφτασε η λησμονιά | οι αγάπες δεν ζούνε αιώνια | Τι ήθελα, τι ήθελα | κοντά σου να γυρίσω | που δεν υπάρχει ούτε κλαρί | φωλιά να ξαναχτίσω  | Μες στο δείλι αυτό με λυγμό περπατώ | στο παλιό μας γνωστό μονοπάτι, | μ' έχει φέρει ο νους σε καιρούς μακρινούς | κι η ψυχή είναι θλίψη γεμάτη | Τι ήθελα, τι ήθελα | κοντά σου να γυρίσω | που δεν υπάρχει ούτε κλαρί | φωλιά να ξαναχτίσω  | Στη γνωστή μας γωνιά η αγάπη ξυπνά | και μαζί της πολλές αναμνήσεις, | είναι τόσο γλυκές, είναι νοσταλγικές | αν το θες δεν μπορείς να τις σβήσεις | Τι ήθελα, τι ήθελα | κοντά σου να γυρίσω | που δεν υπάρχει ούτε κλαρί | φωλιά να ξαναχτίσω

09. Ξενιτειά Τραγούδι: Χρήστος Εμμανουήλ
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Όποιος δεν ξέρει τα βουνά | δεν ξέρει και τα χιόνια | κι όποιον δεν πήρε η ξενιτειά | δεν έχασε τα χρόνια | Κάθε μέρα πάει για δυο | κάθε νύχτα πάει για τρεις | και τα χρόνια που κυλάνε | δε γυρίζουν να τα βρεις | Όποιος δεν επερπάτησε | δεν ξέρει τι 'ναι δρόμος, | δεν ξέρει τι 'ναι να τον βρει | της ξενιτειάς ο πόνος

10. Γεια σου φίλε Τραγούδι: Μανταλένα
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Ηλίας Καραμανέας
Γεια σου φίλε κι όποιος είσαι δώσε βάση | στ' αν η υπάρχει η υγεία κι η χαρά | λέγε πάντα ότι βρέξει ας κατεβάσει | και μη παίρνεις τη ζωή στα σοβαρά | Κι αφού μια μέρα θα πεθάνουμε αφού, | σ' ότι σου λάχει ρίχτα όλα στη φουφού | Αδερφέ μου πριν σε πάρει το ποτάμι | αν η τύχη δεν σε θέλει, η στραβή | φιλοσόφησε και μη νοιάζει δράμι | μη σκοτίζεσαι για ότι κι αν συμβεί | Κι αφού μια μέρα θα πεθάνουμε αφού, | σ' ότι σου λάχει ρίχτα όλα στη φουφού | Στο ντουνιά αυτόν που είμαστε χαρμάνι | τη καρδούλα σου να μη στενοχωρείς, | όλοι βράζουμε στο ίδιο το καζάνι | και ψύλλους στ' άχυρα μη ψάχνεις για να βρεις | Άκουσε φίλε και τη γνώμη του σοφού, | σ' ότι σου λάχει ρίχτα όλα στη φουφού

11. Με μιας πεντάρας νιάτα Τραγούδι: Μαρία Δουράκη
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Κράτα το χέρι μου σφιχτά | Εδώ στου κόσμου τ' ανοιχτά | Και στης ζωής τη στράτα | Και στης ζωής τη στράτα | Σπουργίτια μέσα στο βοριά | Πήραμε την ανηφοριά | Με μιας πεντάρα νιάτα | Έχει ο Θεός κι η Παναγιά | Θα δούμε λίγη ξαστεριά | Μες τη ζωή τη στράτα | Βάλτο καλά μες στην καρδιά | Πώς θα 'ρθει και η καλοκαιριά | Με μιας πεντάρας νιάτα

12. Το γαϊδουράκι Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Σάκης Καπίρης
Με το γαϊδουράκι μου στις γειτονιές γυρίζω | και με φωνές το είδος μου παντού διαφημίζω | Εδώ μπανάνα, εδώ μπανάνα | που χάνει το παιδί τη μάνα, | εδώ βερίκοκα, εδώ κοντούλες | για κυράδες και για δούλες | Ε, ε, επ … Π, πρ, ρ, ρ, ρ, ρ | Εγώ το γαϊδουράκι μου με φίλο δεν αλλάζω, | καμαρωτός το περπατώ και το ψωμί μου βγάζω | Εδώ πεπόνι, εδώ πεπόνι | το τρώει ο γέρος και ξανανιώνει, | εδώ τα σύκα, εδώ τα σύκα | απ' τις συκιές που στάζουνε γλύκα | Ε, ε, επ … Π, πρ, ρ, ρ, ρ, ρ | Στο μαναβάκο τρέχουνε κορίτσια και κυράδες | και κάνω εγώ χρυσές δουλειές μέσα στους μαχαλάδες | Εδώ σταφύλι από τ' αμπέλι | όποιος θα φάει και άλλα θέλει, | εδώ γιαρμάδες, εδώ αχλάδια | τα τρως, δε θέλεις φιλιά και χάδια

13. Το μονοπάτι Τραγούδι: Ναυσικά
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Πήρες το δάκρυ για στρατί, το κλάμα μονοπάτι | για να σου πουν αν βρίσκεται μέσα στον κόσμο αγάπη | Με το δάκρυ δεν θα μάθεις | όσο κι αν κυλάει πικρό, | το ποτάμι είναι μεγάλο | και το δάκρυ σου μικρό, | το ποτάμι είναι μεγάλο | και το δάκρυ σου μικρό | Πήρες το δρόμο και τραβάς να δεις που τελειώνει | όμως ο πόνος στην καρδιά τον πόνο ανταμώνει

14. Τι να φταίει Τραγούδι: Γωγώ Θεοδώρου & Χρήστος Εμμανουήλ
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είμαστε σαν δυο καράβια | που ξεκίνησαν | και στο πρώτο τους ταξίδι | τα νερά τα τύλιξαν. | Τι να φταίει, τι να φταίει | που δεν πήγαμε μπροστά, | δεν μετρήσαμε το κύμα | και τον άνεμο σωστά. | Στα ρηχά, μικρή μου αγάπη | ναυαγήσαμε, | μακριά ήταν να πάμε | μα δεν ξεκινήσαμε.

15. Λεβέντη μου Τραγούδι: Ελένη Ροδά
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Καγιάντας
Το λιοκαμένο σου κορμί | το βλέμμα σου τ' αντρίκιο, | όταν μιλάς για δίκιο | το τρέμουν τα βουνά | Πόσοι αβάστακτοι καημοί | τα στήθια σου βαραίνουν, | ποιες πίκρες σε μαραίνουν | και τι σε τυραννά | Λεβέντη μου, λεβέντη μου | πάρε με στο πλευρό σου, | πάρε με στο πλευρό σου | για να σε κάνω αφέντη μου | να γιάνω τον καημό σου, | να γιάνω τον καημό σου | Αγάπη αν σε λάβωσε | κι αν σε προδώσαν φίλοι, | έλα απ' τα δυο μου χείλη | να πιεις παρηγοριά | Κι αν τη καρδιά σου σκλάβωσε | κάποιο όνειρο χαμένο, | μαζί σου θα προσμένω | μέχρι τη λησμονιά

16. Η νυχτερίδα Τραγούδι: Μανταλένα & Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Έφυγες και πήγες μακριά μου | πως θα τη γιατρέψω τη καρδιά μου | πήρ' ο άνεμος τα όνειρά μου, | μάτια μου γλυκά | Η νυχτερίδα, το πουλί | τις νύχτες δεν κοιμάται | ο νους μου πως να κοιμηθεί | που πάντα σε θυμάται | Έφυγες και πήγες μακριά μου | πως θα τη γιατρέψω τη καρδιά μου | πήρ' ο άνεμος τα όνειρά μου, | μάτια μου γλυκά | Αργά στους δρόμους τριγυρνώ | με τα φτερά σπασμένα, | τα δάκρυα μες στη ζωή τα πήρα | μαζεμένα | Έφυγες και πήγες μακριά μου | πως θα τη γιατρέψω τη καρδιά μου | πήρ' ο άνεμος τα όνειρά μου, | μάτια μου γλυκά

17. Παλιά μου γειτονιά Τραγούδι: Γιώργος Ζαμπέτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιώργος Ζαμπέτας
Πέρασα χτες απ' την παλιά μου γειτονιά | εκεί που έζησε και πέθανε μια αγάπη | και στράτα, στράτα στα γνωστά μου τα στενά | μπρος στου σπιτιού μου σταματώ το σκαλοπάτι. | Παλιά μου γειτονιά, σπιτάκια φτωχικά | δρομάκια μαγικά κι ονειρεμένα | παλιά μου γειτονιά ποτέ μου δεν ξεχνώ | τα στέκια τα παλιά τ' αγαπημένα. | Βλέπω τον δάσκαλο που είχα στο σκολειό | και ενθυμήθην τις χαρές του παρελθόντος | και μια γριούλα με ολόλευκα μαλλιά | στην γειτονιά μου που την σκέπασε ο χρόνος. | Παλιά μου γειτονιά, σπιτάκια φτωχικά | δρομάκια μαγικά κι ονειρεμένα | παλιά μου γειτονιά ποτέ μου δεν ξεχνώ | τα στέκια τα παλιά τ' αγαπημένα.

18. Τα τέλια ανάψανε Νο 2 Οργανικό
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας

19. Αγωνία Τραγούδι: Φρύνη
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Η καρδιά μου πληγωμένη | σαν καμπάνα ραγισμένη | μυστικά με βασανίζει με μανία | η ζωή πριν μας χωρίσει | προσπαθώ να βρω μια λύση | αγωνία, αγωνία | Αγωνία με λαχτάρα να σε νοιάζομαι | αγωνία δυστυχώς να σε μοιράζομαι | Με καρδιά χίλια κομμάτια | σε κοιτάζω μες στα μάτια | αν εμένα αγαπάς να το διαβάσω | μια φωτιά με τριγυρίζει | η ζωή μου δεν θ' αξίζει | αν σε χάσω, αν σε χάσω | Αγωνία με λαχτάρα να σε νοιάζομαι | αγωνία δυστυχώς να σε μοιράζομαι

20. Ποιος ήπιε δάκρυ για νερό Τραγούδι: Σταμάτης Κόκοτας
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Γιάννης Παπανικολόπουλος
Ποιος ήπιε δάκρυ και νερό | ποιος φίλησε τον πόνο | ποιος έφαγε ψωμί πικρό | ποιος ξενυχτά στο δρόμο. | Δεν έχω σπίτι για να μπω | κρεβάτι να πλαγιάσω | αγάπη να ξεκουραστώ | σκαμνί να ξαποστάσω. | Ποιος είδε μαύρο κεραυνό | να σκίζει την ψυχή του | και ν' αγκαλιάζει συμφορά | την δόλια την ψυχή του.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης