Τρίτη, 30 Ιουλίου 2013

Η Νάνα Μούσχουρη τραγουδά Χατζιδάκι





















01. Τα παιδιά του Πειραιά Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Aπ' το παράθυρό μου στέλνω | ένα δύο και τρία και τέσσερα φιλιά | που φτάνουν στο λιμάνι | ένα και δύο και τρία και τέσσερα πουλιά | Πώς ήθελα να είχα ένα και δύο | και τρία και τέσσερα παιδιά | που σαν θα μεγαλώσουν όλα | θα γίνουν λεβέντες για χάρη του Πειραιά | Όσο κι αν ψάξω, δεν βρίσκω άλλο λιμάνι | τρελή να με 'χει κάνει, όσο τον Πειραιά | Που όταν βραδιάζει, τραγούδια μ' αραδιάζει | και τις πενιές του αλλάζει, γεμίζει από παιδιά | Από την πόρτα μου σαν βγω | δεν υπάρχει κανείς που να μην τον αγαπώ | και σαν το βράδυ κοιμηθώ, ξέρω πως | ξέρω πως, πως θα τον ονειρευτώ | Πετράδια βάζω στο λαιμό, και μια χά, | και μια χά, και μια χάντρα φυλακτό | γιατί τα βράδια καρτερώ, στο λιμάνι σαν βγω | κάποιον άγνωστο να βρω | Όσο κι αν ψάξω...

02. Ιλισός Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιώργος Εμιρζάς
Πώς τον λεν, πώς τον λεν | τον ποταμό; | Ιλισό, Ιλισό. | Να σου πω το μικρό μου μυστικό. | Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Τα μωρά φωνάζουν τη μαμά τους, | μα εγώ είμαι έρμο κι ορφανό. | Τα πουλιά πετούν με τα φτερά τους, | μα εγώ πετώ μες στο χορό. | Πώς τον λεν, πώς τον λεν | τον ποταμό; | Ιλισό, Ιλισό. | Να σου πω το μικρό μου μυστικό. | Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Κάθε κοπέλα θέλει | να 'χει φίλο τον όμορφο Τέλη | και να βγαίνει μαζί του τα βράδια, | να 'χει χάδια, να 'χει χάδια. | Όμως καθ' ένας γνωρίζει | πως ο Τέλης πολύ συνηθίζει | κάθε βράδυ κορίτσι ν' αλλάζει, | δε με νοιάζει, δε με νοιάζει. | Πώς τον λεν, πώς τον λεν | τον ποταμό; | Ιλισό, Ιλισό. | Να σου πω το μικρό μου μυστικό. | Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Τα μωρά φωνάζουν τη μαμά τους, | μα εγώ είμαι έρμο κι ορφανό. | Τα πουλιά πετούν με τα φτερά τους, | μα εγώ πετώ μες στο χορό. | Πώς τον λεν, πώς τον λεν | τον ποταμό; | Ιλισό, Ιλισό. | Να σου πω το μικρό μου μυστικό. | Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ.

03. Κυπαρισσάκι Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Κυπαρισσάκι είν' αψηλό | το παλικάρι π' αγαπώ | κι είν' αψηλό τόσο αψηλό | που 'χει αγκαλιά τον ουρανό | το παλικάρι π' αγαπώ. | Κυπαρισσάκι λυγερό | ξάφνου πηδάει μες στο χορό | και δεν μπορώ αχ δεν μπορώ | τόσο ψηλά να το θωρώ | το παλικάρι π' αγαπώ | αγόρι μου πως σ' αγαπώ. | Κυπαρισσάκι μην αργείς | Σαν θέλεις σκύψε να με δεις | Είμαι μικρή κι είσαι ψηλό | Το βράδυ θα σ΄ ονειρευτώ | Αγάπη μου πως σ΄αγαπώ.

04. Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νότης Περγιάλης & Γιώργος Εμιρζάς
Τρεις μέρες χώ, τρεις μέρες χώρισα από σένα | τρεις νύχτες μέ, τρεις νύχτες μένω μοναχή, | σαν τα βουνά που στέκουν τώρα δακρυσμένα | όταν τα βρέ, όταν τα βρέχουν οι ουρανοί. | Διώξε τη λύπη, παλικάρι | πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι. | Πώς να βγω και, πώς να βγω και να περπατήσω | τα λόγια του, τα λόγια του να θυμηθώ; | με το φεγγάρι πώς, αχ πώς να τραγουδήσω | με το φεγγάρι πώς να παρηγορηθώ;

05. Κάπου υπάρχει η αγάπη μου Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Τώρα που είναι άνοιξη | και τα λουλούδια ανθίζουν | οι νύχτες με ζαλίζουνε | τ' αγόρια όταν σφυρίζουν. | Κι όσους τα βράδια συναντώ | μου λένε καλησπέρα | μα εγώ δεν έχω τι να πω | σφυρίζω στον αγέρα. | Κάπου υπάρχει η αγάπη μου | μα δεν ξέρω ποια 'ναι | κάπου υπάρχει η αγάπη μου | μα δεν ξέρω πού. | Θα την γυρέψω στα χαρτιά, | θα την γυρέψω στ' άστρα | μα σαν την βρω τ' ορκίζομαι | πως θα ντυθώ μεσ' τ' άσπρα.

06. Ο Υμηττός Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Εκεί ψηλά στον Υμηττό υπάρχει κάποιο μυστικό | Και είναι, πώς να σάς το πω, πολύ μπλεγμένο ομολογώ | Αν και γω από παιδάκι είχα πάντα ένα μεράκι | Να ’χω συντροφιά ένα αστέρι κι ένα σκύλο στην αυλή | Όμως, εκεί στον Υμηττό, δεν μου το βγάζετ’ απ’ το μυαλό | Υπάρχει κάποιο μυστικό, εκεί ψηλά στον Υμηττό | Πέτρα που κύλησε, μη την εκρατήσεις | το ριζικό της είν’ κακό και θα μετανοήσεις | Τη συμβουλή μου αυτή μη την εξεχάσεις | γιατί ’ναι το λιγότερο τους φίλους σου να χάσεις | Όμως, εκεί στον Υμηττό, υπάρχει κάποιο μυστικό | Να το ξεχάσω δεν μπορώ, ούτε τη λύση του να βρω | Αν και γω από μικρή δεν μ’ αρέσανε τα χάδια | Ήμουνα προσεκτική, ιδιαίτερα τα βράδια | Όμως, εκεί στον Υμηττό, δεν μου το βγάζετ’ απ’ το μυαλό | Υπάρχει κάποιο μυστικό, εκεί ψηλά στον Υμηττό | Εκεί ψηλά, εκεί ψηλά, εκεί ψηλά στον Υμηττό | Υπάρχει κά, υπάρχει κά-, υπάρχει κάποιο μυστικό

07. Πίσω απ' τις τριανταφυλλιές Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Πίσω απ' τις τριανταφυλλιές | μου ήρθαν κάτι ακεφιές | και σε θυμήθηκα αγόρι μου θλιμμένο | ξενιτεμένο, μακριά σου μένω. | Πίσω απ' τις τριανταφυλλιές | μου ήρθαν κάτι ακεφιές | και σε θυμήθηκα στο χώμα ξαπλωμένο | πουλί χαμένο και πληγωμένο.

08. Έλα πάρε μου τη λύπη Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Είσ' ένα περιστέρι | που πετάς στον ουρανό | πάμε να βρούμε ένα αστέρι | σ' ένα κόσμο μακρινό | Έλα ένα βρούμε έν' αστέρι | που πετά ψηλά, ψηλά στον ουρανό | Είσαι ένα καρδιοχτύπι | μου 'χεις κόψει τα φτερά | έλα πάρε μου τη λύπη | έλα δωσ' μου τη χαρά | Είσαι ένα καρδιοχτύπι | μου 'χεις κόψει τα φτερά | Τα γαρίφαλα σου μέτρα | σ' αγαπώ όσο κανείς | κάνω την καρδιά μου πέτρα | και προσμένω να φανείς | Έλα και σε περιμένω | στη γωνιά του δρόμου να φανείς

09. Το τραγούδι της Ευρυδίκης Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Έτσι καθώς στεκόμουν | στο σταθμό μονάχη | είχες γυρίσει παίζοντας τη ράχη | Με είδες σε είδα | θέλησα ένα χάδι | μα ο σκοπός κίνησε στο δρόμο | Τον πήραν τρένα | τον πήραν σύννεφα καπνού | τον πήρανε τα μάτια σου | και χάθηκα στον Άδη | Είσαι καλός είσαι κακός δεν ξέρω | πως σε λεν Ορφέα και μένα Ευρυδίκη

10. Χάρτινο το φεγγαράκι Τραγούδι: Νάνα Μούσχουρη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Θα φέρει η θάλασσα πουλιά | κι άστρα χρυσά τ' αγέρι | να σου χαϊδεύουν τα μαλλιά | να σου φιλούν το χέρι. | Χάρτινο το φεγγαράκι | ψεύτικη ακρογιαλιά | αν με πίστευες λιγάκι | θα 'σαν όλα αληθινά. | Δίχως τη δική σου αγάπη | δύσκολα περνά ο καιρός. | Δίχως τη δική σου αγάπη | είναι ο κόσμος πιο μικρός. | Χάρτινο το φεγγαράκι | ψεύτικη ακρογιαλιά | αν με πίστευες λιγάκι | θα 'σαν όλα αληθινά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης