Κυριακή, 28 Ιουλίου 2013

Μικρές πολιτείες





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Σταύρου Κουγιουμτζή

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Να ‘μουν ο Μεγαλέξαντρος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Να ‘μουν ο Μεγαλέξαντρος | και να ‘σουν η γοργόνα μου | στα πόδια σου ν’ ακούμπαγα | μικρό μου την κορώνα μου | Μα είμαι φτωχός και ταπεινός | ένας Αλέξανδρος σημερινός | Αλέκο με φωνάζουνε | και δε με λογαριάζουνε | Κάστρα ψηλά να γκρέμιζα | με το σπαθί στο χέρι μου | χρυσάφια να σε γέμιζα | να θάμπωνες α, αστέρι μου | Μα είμαι φτωχός και ταπεινός | ένας Αλέξανδρος σημερινός | Αλέκο με φωνάζουνε | και δε με λογαριάζουνε

02. Ήταν πέντε ήταν έξι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ήταν πέντε ήταν έξι κι έγινε εφτά | το παράπονο με πήρε κι έκλαψα πικρά | έκλαψα για τη ζωή μου και για το γραφτό | το ρολόι μου δείχνει οχτώ | Διάβασα τα γεγονότα και την κοσμική | για ποδόσφαιρο για φόνους και πολιτική | στην Ασία φασαρίες πείνα κι ερημιά | το ρολόι μου δείχνει εννιά | Μια γειτόνισσα απλώνει ρούχα καθαρά | πλένει με μια νέα σκόνη κι είναι αστραφτερά | με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά | ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά | Τα λουλούδια δε μυρίζουν είναι πλαστικά | ένα φίλο και μια αγάπη είχα μια φορά | τώρα βρέχει κάποιος τρέχει δεν μπορώ να δω | το ρολόι σταμάτησε εδώ

03. Του κάτω κόσμου τα πουλιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Φαρμακωμένος ο καιρός παραμονεύει | μες τα στενά του κάτω κόσμου να σε βρει | και δεκατρείς αιώνες άνεργος γυρεύει | την κιβωτό σου και το αίμα να σου πιει. | Σε καρτερούν μαστιγωτές και συμπληγάδες | μες τα μαλάματα μια νύφη ξαγρυπνά | κι έχει στ' αυτιά της κρεμασμένες τις Κυκλάδες | κι ειν' το κρεβάτι της λημέρι του φονιά. | Κρυφά τα λόγια τα πικρά μες το κοχύλι | κρυφά της θάλασσας τα μάγια στο βοριά | θα σβήσει κάποτε στο σπίτι το καντήλι | και μήτε πόρτα θα 'βρεις μήτε κλειδαριά. | Του κάτω κόσμου τα πουλιά και τα παγώνια | με φως και νύχτα σου κεντούν μια φορεσιά | άνθρωποι τρίζουν κι ακονίζουν τα σαγόνια | πηδούν και τρέχουν και σε φτάνουν στα μισά.

04. Σ' αγαπώ Τραγούδι: Άννα Βίσση
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Αχ περιστέρι μου μη φεύγεις βιαστικό | κι από το χέρι μου έλα να πιεις νερό | Απόψε δεν θα κοιμηθώ | θα μείνω πάλι να σκεφτώ | πώς πονώ, πως πονώ, πως πονώ. | Το γέλιο το ζωγραφιστό | το βήμα το ξεχωριστό | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Μ' ένα μαχαίρι άνοιξέ μου την καρδιά, | κανείς δεν ξέρει τι περνώ κάθε βραδιά | Κάθε βραδιά, κάθε πρωί | μου λιγοστεύει η ζωή, | πώς πονώ, πώς πονώ, πώς πονώ, | το γέλιο σου σαν θυμηθώ, | το βήμα το ξεχωριστό, | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ. | Απόψε δεν θα κοιμηθώ | θα μείνω πάλι να σκεφτώ | πώς πονώ, πως πονώ, πως πονώ. | Το γέλιο το ζωγραφιστό | το βήμα το ξεχωριστό | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, σ' αγαπώ.

05. Αν σε δω σε ξένα χέρια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Σε σοκάκια και μπαλκόνια | σε στενά κι ανηφοριές | κάθομαι και λογαριάζω | πώς αλλάζουν οι καρδιές | Σφάζομαι με δυο μαχαίρια | και με τέσσερα σπαθιά | αν σε δω σε ξένα χέρια | και σε άλλην αγκαλιά | Όμορφο μου άσπρο κρίνο | μη μου κάνεις μαριολιές | μα τον Άγιο Κωνσταντίνο | θα πεθάνω και θα κλαις

06. Τώρα που θα φύγεις Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Τώρα που θα φύγεις | πάρε μαζί σου για φυλαχτό | μυρτιά και πικροδάφνη | και της Φραγκογιαννούς τα πάθη | Μ' αγρύπνια και μαράζι | για του καιρού τ' αγιάζι | και για την αμοιβή σου | νερό του παραδείσου θα γινώ | Τώρα που θα φύγεις | πάρε μαζί σου και το Χριστό

07. Το πουκάμισο το θαλασσί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Χρυσή κλωστή και βελονιά | ποιος θα δικάσει το φονιά | αυτόν που σ' έκανε να κλαις | για αμαρτίες μου παλιές | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Το πουκάμισο το θαλασσί | δεν το ξαναφόρεσες εσύ | Ούτε κι εγώ δεν το φορώ | χωρίς εσένα δεν μπορώ | θα του κεντήσω δυο πουλιά | για να σε βρουν στην ερημιά | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Χρυσή κλωστή και βελονιά | ποιος θα δικάσει το φονιά | αυτόν που σ' έκανε να κλαις | για αμαρτίες μου παλιές | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ

08. Αυγερινό παράπονο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Εσένα όλα τα καλά | σου τα 'δωσε η μοίρα | κι εγώ φαρμάκια απ' τη ζωή | και πίκρες μόνο πήρα | Εσένα όλα τα καλά | σου τα 'δωσε η μοίρα | κι εγώ φαρμάκια απ' τη ζωή | και πίκρες μόνο πήρα | Σαν βγαίνει ο ήλιος το πρωί | εσύ στο μπαλκονάκι | κι εγώ σκυμμένος στη δουλειά | να λιώνω σαν κεράκι | Σαν βγαίνει ο ήλιος το πρωί | εσύ στο μπαλκονάκι | κι εγώ σκυμμένος στη δουλειά | να λιώνω σαν κεράκι | Αυγερινό παράπονο | και δειλινό μου κλάμα | ζωγράφισα τον πόνο μου | στον έστειλα με γράμμα | Αυγερινό παράπονο | και δειλινό μου κλάμα | ζωγράφισα τον πόνο μου | στον έστειλα με γράμμα

09. Τα πρώτα λόγια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Τα πρώτα λόγια του Χριστού | κοντά στον Ιορδάνη | σου φόρεσα στεφάνι | κι αγγέλοι τα κρατούν | Σε πήρα μια σε πήρα δυο | και με δεμένα μάτια | μα εγώ στα σκαλοπάτια | του κόσμου σε ζητώ | Κι ο κόσμος ήταν από κερί | κι οι τέσσερις ανέμοι | εγώ το φως που τρέμει | και συ ροδιά μικρή

10. Τα χρέη της καρδιάς σου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Προτού να πας για το στερνό ταξίδι | προτού να απλώσεις ρίζα στο νερό | θα μάθεις πόσο σάπιο είναι σανίδι | και δυο και τρεις ελπίδες στον καιρό | Και πριν μες τη ζωή σε ταξιδέψει | και πριν σε πάρει η αγάπη μια στιγμή | θα δεις τον κόσμο αυτό να λιγοστέψει | γιατί φυσάει κακό και πληρωμή | Πριν ρίξεις στα βαθιά την άγκυρά σου | και πριν σε βρει καημός για να σκεφτείς | λογάριασε τα χρέη της καρδιάς σου | για να ‘χεις γυρισμό να δικαστείς

11. Δίψασα στην πόρτα σου Τραγούδι: Άννα Βίσση
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Δίψασα στην πόρτα σου γι' αγάπη | κι έγειρα γλυκά να κοιμηθώ | Μαύρο δαχτυλίδι το φεγγάρι | τάμα σε ξωκλήσι μακρινό. | Μαύρο δαχτυλίδι το φεγγάρι | τάμα σε ξωκλήσι μακρινό. | Έδεσα με κόμπο την φωνή σου | δροσερό κλωνάρι της αυλής | δένδρο μυστικό του παραδείσου | μπαλκονάκι της μικρής ζωής | δένδρο μυστικό του παραδείσου | μπαλκονάκι της μικρής ζωής

12. Μικρές πολιτείες Οργανικό
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης