Κυριακή, 28 Ιουλίου 2013

Μυστικά τραγούδια





















01. Δύσκολα χρόνια Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Δύσκολα χρόνια και βαριά | που πέρασαν και πάνε | πέρασαν από πάνω μου | κι ακόμα με πονάνε. | Σημάδια με γεμίσανε | και ζωντανό με χτίσανε | στα ούζα, στα ρεμπέτικα | και σε τσιγάρα σέρτικα. | Την πίκρα που` χω στην καρδιά | κανένας δεν την ξέρει | όλοι την βλέπουν την πληγή | κανένας το μαχαίρι. | Ζωή μου που σε χτίσανε | κι απ` έξω σου αφήσανε | το αχ, το βαχ και τ` άδικο | κι ένα σκοπό κατάδικο.

02. Σ' είχα κι έφεγγα Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Σ` είχα κι έφεγγα | σ` είχα κάποτε δικό μου | φως μου, φως μου, φως μου | σ` είχα κι έφεγγα. | Σ` είχα κι έβλεπα | στα δικά σου μάτια, φως μου | τις χαρές του κόσμου | σ` είχα κι έβλεπα. | Σ` είχα κι έλεγα | κι έλεγα τραγούδια, φως μου | κι ήσουν ο σκοπός μου | σ` είχα κι έλεγα. | Τώρα σ` έχασα | και τη μουσική του κόσμου | και τα λόγια, φως μου | τώρα έχασα.

03. Πρωί Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Πρωί που πας για τη δουλειά | οι δρόμοι γίνονται σκυλιά | σε παίρνουν από πίσω | κι από του ύπνου το βυθό | ένα παράπονο ρηχό | πηγαίνει τοίχο, τοίχο. | Εκείνη με τα πράσινα | τα μάτια τα διάσημα | απ` την αφίσα σε κοιτά | και τσιγαράκι σου πετά. | Πρωί που πας για τη δουλειά | οι δρόμοι γίνονται πουλιά | στου στήθους σου τη μπόρα | στο τρόλεϊ σ` ακολουθούν | δεν έχουνε πού να στηθούν | κι εσύ κοιτάς την ώρα. | Εκείνη με τα κόκκινα | και με τα ψηλοτάκουνα | έχει εφαρμόσει μια λαβή | στου νου σου τη χειρολαβή.

04. Δε θέλω Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Αν ήσουνα γνωστός | θα` ξερα πώς να σου φερθώ | να μην παρασυρθώ | ούτε και να σ` ερωτευτώ. | Αν ήσουν άγνωστος | θα` ταν και λίγο φυσικό | να αιφνιδιαστώ | και δίχως φόβο ν` αφεθώ. | Είσαι της φίλης μου | κι έγινε τόσο ξαφνική | γλυκιά και φονική | μια σύγκρουση μετωπική. | Δεν θέλω να σωθώ | θέλω να σβήσω, να χαθώ | αχ πνίξε με βαθιά | στα λόγια σου και στα φιλιά.

05. Σε χάνω Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Σε χάνω κάθε μέρα που περνάει | και τίποτα δικό σου δεν ορίζω | το δίκιο στην αγάπη δε μετράει | κι αν ήτανε δικό μου, στο χαρίζω. | Η αγάπη σε λυγίζει | σε νικάει, σε γονατίζει | μόνο σου σε βρίσκει, μόνο σου σ` αφήνει | όλα σου τα παίρνει, όλα σου τα δίνει | δίχως να ρωτά. | Οι νύχτες είναι νύχια που πονάνε | κι οι μέρες μεροκάματα χαμένα | μονάχα να κερδίζεις σε θυμάμαι | με λόγια και χαρτιά σημαδεμένα. | Έφυγα κι ακόμη πάω | κι όλο πίσω μου κοιτάω | κάπου θα σκοντάψω και θα με σηκώσεις | πουθενά δεν είσαι κι όμως θα με σώσεις | γιατί σ` αγαπώ.

06. Tattoo Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Στο ένα χέρι τατουάζ | και στ' άλλο δαχτυλίδι, | στα κατσαρά σου τα μαλλιά | στομώνει το ψαλίδι. | Εσύ δεν είσαι άνθρωπος, | είσαι χαλκομανία | και να κολλήσεις δεν μπορείς | σ' αυτή την κοινωνία. | Τσιγάρο άφιλτρο βαρύ | και ούζο Μυτιλήνης, | όλοι το ξέρουν και το λεν | σε πίνει δεν το πίνεις. | Ο κόσμος είναι μαγαζί, | που βερεσέ δεν δίνει, | τα θέλει όλα μετρητοίς | και ρέστο σε αφήνει. | Στο ένα χέρι τατουάζ | και στη φωνή σου πάθος, | δεν ξέρω αν είναι ψεύτικο | ή το διαβάζω λάθος. | Στο ένα χέρι τατουάζ | και στο λαιμό καδένα, | μάνα σε γέννησε κι εσέ, | όπως και τον καθένα.

07. Γυάλινη γυναίκα Τραγούδι: Δημήτρης Ζερβουδάκης
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Είσαι γυναίκα γυάλινη | και θα κοπώ μ` εσένα | πορφύρα της αγάπης μας | το ίδιο μου το αίμα. | Είσαι γυναίκα γυάλινη | και τρέμω μη ραγίσεις | εσύ δεν ξέρεις τίποτα | και δε θα μ` αγαπήσεις. | Είσαι γυναίκα γυάλινη | και θρύψαλα με κάνεις | εσύ δεν ξέρεις τίποτα | γι` αυτό θα με ξεκάνεις. | Είσαι γυναίκα γυάλινη | το βράδυ ραγισμένη | κι όλη τη νύχτα έναστρη | και φωταγωγημένη.

08. Δε μετάνιωσα Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Δεν μετάνιωσα ποτέ μου που σ` αγάπησα | φτάνει μόνο που στο πλάι σου περπάτησα. | Μέσα μου βαθύ ποτάμι αργοκύλαγες | και στις φλέβες του κορμιού μου με ταξίδευες. | Δεν μετάνιωσα ποτέ μου που χωρίσαμε | όσα είχαμε να ζήσουμε, τα ζήσαμε. | Η αγάπη έχει δρόμους που δεν ξέρουμε | κι όταν φτάσουμε στη δύση, ανατέλλουμε. | Κι αν μετάνιωσα για λίγο κι αν φοβήθηκα | από κείνη την αγάπη μας κρατήθηκα. | Να` σουν δίπλα μου για λίγο τι δε θα` δινα | τα μερόνυχτα που μου` λειψες να τα ‘σβηνα.

09. Έχω να σε δω Τραγούδι: Δημήτρης Ζερβουδάκης
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Έχω να σε δω τέσσερα χρονάκια | και δεκάξι μέρες | πέρασα βροχές, Κυριακές και σχόλες | άσε τις Δευτέρες. | Βάζω για να πιω κι όλα τα ποτήρια | είναι ραγισμένα | πίνω και μεθώ και χορεύω πάνω | σε γυαλιά σπασμένα. | Έχω να σε δω τέσσερα χρονάκια | και δεκάξι βράδια | δίψασα πολύ τα γλυκά σου λόγια | τα δικά σου χάδια. | Δε θέλω τηλεφώνημα | ούτε περιμένω να μου γράψεις | μονάχα να` ρθεις ξαφνικά | κι όπως κοιταζόμαστε να κλάψεις.

10. Όνειρο Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Επάνω στ' όνειρο ξυπνώ | στη μέση στον ωκεανό. | Θέ μου και να προφτάσω | στον Πειραιά να πιάσω. | Να 'ναι σαν τέτοια εποχή | κι εσύ να στέκεις στη βροχή, | με τα μαλλιά βρεγμένα | τα μάτια βουρκωμένα. | Άνθισαν τα κύματα | από τα φιλήματα, | λέξη δεν μου έλεγες | έκλαιγες και γέλαγες. | Είμαι πουλάκι στεριανό | και τρέμω τον ωκεανό. | Έλα, να με κοιμίσεις, | να με παρηγορήσεις. | Πες μου για πράσινες πλαγιές, | που κατεβαίνουν Παναγιές | και άγρια μελίσσια, | στα μακρινά ξωκλήσια. | Άνθισαν τα κύματα | από τα φιλήματα, | σ' είδα μεσοπέλαγα | έκλαιγα και γέλαγα.

11. Σώμα Τραγούδι: Δημήτρης Ζερβουδάκης
Μουσική: Νίκος Μαμαγκάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Την ώρα που’ σβησε το φως | κι άναψαν τα σκοτάδια | έπεφτε το κορμάκι σου | και το` χτιζα με χάδια. | Αν θα ραγίσω, θα κοπείς | κι αν σπάσω πάλι θα χυθείς | και θα σε πιει το χώμα. | Σ` έχω χτισμένη ζωντανή | μέσα στην ίδια μου φωνή | και στο δικό μου σώμα. | Σ` ανέβαζα σκαλί, σκαλί | με την ψυχή στο στόμα | από το χάδι στο φιλί | και πιο ψηλά ακόμα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης