Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2013

10 χρόνια με τραγούδια του Σταύρου Κουγιουμτζή




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Σταύρου Κουγιουμτζή

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Κάπου νυχτώνει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Γύρνα τις ώρες που χάθηκαν απόψε | κοίτα που φεύγεις πώς κλαίει το δειλινό. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ | Αγέρας παίρνει απόψε τη ζωή μου | κλείνω τα μάτια που φεύγεις να μη δω. | Κάπου νυχτώνει κι ο ήλιος παγώνει | χάνεται ο δρόμος και πού να σταθώ | κάπου βραδιάζει μην κλαις δεν πειράζει | πες πως τελειώνει ο κόσμος εδώ.

02. Πού 'ναι τα χρόνια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Πήγα στα μέρη που σε είχα πρωτοδεί | μικρό κορίτσι ήσουν κι ήμουνα παιδί | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Στ' αρχοντικό σου το σπιτάκι το φτωχό | ήρθα να κλάψω με παράπονο πικρό | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά. | Κλεισμένη η πόρτα και χαμένα τα κλειδιά | βρέχει στους δρόμους και στην άδεια μου καρδιά | Πού 'ναι τα χρόνια ωραία χρόνια | που 'χες λουλούδια μες στην καρδιά | πού 'ναι η αγάπη γλυκιά μου αγάπη | να μας ζεστάνει στην παγωνιά.

03. Το σακάκι μου κι αν στάζει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Μ' έπιασε βροχή στο δρόμο μα εγώ δε στάθηκα | σαν πουλί στην αγκαλιά σου ήρθα και ζεστάθηκα | Κι αν με χτύπησε τ' αγιάζι το σακάκι μου κι αν στάζει | σου το λέω δε με νοιάζει μια και είμαστε μαζί | Απ' το τζάμι δες που βρέχει στην αυλίτσα τη μικρή | το γεράνι κάτι έχει πάρ' το μέσα μη βραχεί | Κι αν με χτύπησε τ' αγιάζι το σακάκι μου κι αν στάζει | σου το λέω δε με νοιάζει μια και είμαστε μαζί

04. Βασανάκι-βασανάκι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κόψε κυρά βασιλικό | και στρώσε το τραπέζι | βάλε και στο γραμμόφωνο | κάτι παλιό να παίζει | κάτι παλιό να παίζει | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε | κι η χαρά από μπροστά μας | βιαστική προσπέρασε | Σπάσε κυρά και το κλουβί | αηδόνι να πετάξει | κι είναι βαριά η φυλακή | ας είναι κι από μετάξι | ας είναι κι από μετάξι | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε | κι η χαρά από μπροστά μας | βιαστική προσπέρασε | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε

05. Δίχως την καρδούλα σου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Κοίταξε τον ήλιο ρόδο ανοιχτό | μέσα στην καρδιά σου άσε να ριχτώ | Δίχως την καρδούλα σου, καρδούλα μου, | μες στα κύματα, μες στη θάλασσα | πόσα χρόνια χάλασα | Δίχως την αγάπη σου, αγάπη μου, | πώς πικράθηκα, πώς κουράστηκα | να γυρίσω βιάστηκα | Έσταξα τον ήλιο στο ποτήρι σου | κι όλο τραγουδάω για χατίρι σου | Δίχως την καρδούλα σου, καρδούλα μου, | μες στα κύματα, μες στη θάλασσα | πόσα χρόνια χάλασα | Δίχως την αγάπη σου, αγάπη μου, | πώς πικράθηκα, πώς κουράστηκα | να γυρίσω βιάστηκα | Βγάλε το γλαστράκι στο μπαλκόνι σου | ήρθα και δε θα 'σαι τώρα μόνη σου | Δίχως την καρδούλα, σου καρδούλα μου, | μες στα κύματα, μες στη θάλασσα | πόσα χρόνια χάλασα | Δίχως την αγάπη σου, αγάπη μου, | πώς πικράθηκα, πώς κουράστηκα | να γυρίσω βιάστηκα

06. Ο ουρανός φεύγει βαρύς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ο ουρανός φεύγει βαρύς | πάνω από τη ζωή μου | μα η θύμησή σου έμεινε | να δένει την ψυχή μου | Δεν έχω μάτια να σε δω | καρδιά να σου μιλήσω | πέσαν τα χέρια μου νεκρά | και πώς να σε κρατήσω | Ο ουρανός φεύγει βαρύς | τα όνειρά μου παίρνει | και μες στην τόση μου φωτιά | άλλη φωτιά μου φέρνει | Δεν έχω μάτια να σε δω | καρδιά να σου μιλήσω | πέσαν τα χέρια μου νεκρά | και πώς να σε κρατήσω

07. Έτσι ειν' οι ανθρώποι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | όσα λάθη κι αν μου βρούνε θα συγχωρεθούνε | μα για σένα τι θα πούνε την απάνθρωπη | Νύχτωσε και ξεπαγιάζω στα σκαλιά πλαγιάζω | μ' είδανε τα νυχτοπούλια και βουρκώσανε | αν πεθάνω τι θα κάνεις να ξαναζεστάνεις | τα χλωμά σβηστά μου χείλια που παγώσανε | Άσε με στο μεθοκόπι έτσι ειν' οι ανθρώποι | τόσο αμαρτωλοί κι ωραίοι τόσο άνθρωποι | δε σου μάθανε ακόμη τι θα πει συγγνώμη | σαν γυαλί κόβει η ματιά σου η απάνθρωπη

08. Στα ψηλά τα παραθύρια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στα ψηλά τα παραθύρια | δυο ματόφρυδα γιοφύρια | μαύρα μάτια και μεγάλα | ζυμωμένα με το γάλα | Τα ματό, τα ματό, τα ματόκλαδα σου κλείνεις | να περά, να περά, να περάσω δε μ' αφήνεις | Στο μπαχτσέ στο περιβόλι | ειν' οι δώδεκα Αποστόλοι | τη Ρηνιώ ποτίζουν μέλι | μα εκείνη δε με θέλει | Τα ματό, τα ματό, τα ματόκλαδα σου κλείνεις | να περά, να περά, να περάσω δε μ' αφήνεις

09. Όταν ανθίζουν πασχαλιές Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Είπες πως θα ‘ρθεις να με βρεις | μα γέρασ’ η καρδιά μου | κι ούτε πουλί φτερούγισε | μέσα στην ερημιά μου | Χελιδονάκι του Μαγιού | πόσο πολύ σου μοιάζω | όταν ανθίζουν πασχαλιές | κι όταν αναστενάζω

10. Όλα καλά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Όλα καλά κι όλα ωραία | χτες ήσουν μ' άλλονε παρέα | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | δεν επιτρέπονται οι αναμνήσεις | Μίλα σιγά και μη φωνάζεις | είμαι κουτός και με τρομάζεις | δε θέλω κόσμο και φασαρία | αύριο μπαίνω στην ανεργία | Έχω ψυχή δεν έχω βράχο | πάλι με άφησες μονάχο | και μια σημαία σ' ένα μπαλκόνι | αλλάζει χρώματα και με σκοτώνει | Όλα καλά κι όλα ωραία | χτες ήσουν μ' άλλονε παρέα | και πού σοκάκι να τραγουδήσεις | δεν επιτρέπονται οι αναμνήσεις

11. Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Αν δεις στον ύπνο σου ερημιά | και δέντρα μαραμένα | θα κλαιν στον κήπο σου πουλιά | και μια καρδιά στα ξένα | Αν δεις στον ύπνο σου εκκλησιά | αν δεις την Παναγία | κάνε τον πόνο μου χαρά | το δάκρυ μου ευτυχία | Αν δεις σε χέρι παιδικό | πουλάκι πληγωμένο | πάρε τις στράτες να με βρεις | εγώ σε περιμένω.

12. Να 'τανε το 21 Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια στιγμή | Να περνάω καβαλάρης στο πλατύ τ' αλώνι | και με τον Κολοκοτρώνη να 'πινα κρασί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια ομορφούλα αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά | Πρώτος το χορό να σέρνω στου Μοριά τις στράτες | και ξοπίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί | Κι όταν λαβωμένος γέρνω κάτω απ' τους μπαξέδες | να με ραίνουν μενεξέδες χέρια κι ουρανοί | Να πολεμάω τις μέρες στα κάστρα | και το σπαθί μου να πιάνει φωτιά | και να κρατάω τις νύχτες με τ' άστρα | μια ομορφούλα αγκαλιά | Μου ξανάρχονται ένα, ένα χρόνια δοξασμένα | να 'τανε το 21 να 'ρθει μια βραδιά

Ο δεύτερος δίσκος

01. Το πουκάμισο το θαλασσί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Χρυσή κλωστή και βελονιά | ποιος θα δικάσει το φονιά | αυτόν που σ' έκανε να κλαις | για αμαρτίες μου παλιές | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Το πουκάμισο το θαλασσί | δεν το ξαναφόρεσες εσύ | Ούτε κι εγώ δεν το φορώ | χωρίς εσένα δεν μπορώ | θα του κεντήσω δυο πουλιά | για να σε βρουν στην ερημιά | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ | Χρυσή κλωστή και βελονιά | ποιος θα δικάσει το φονιά | αυτόν που σ' έκανε να κλαις | για αμαρτίες μου παλιές | Το πουκάμισο το θαλασσί | μια φορούσα εγώ και μια εσύ

02. Ήταν πέντε ήταν έξι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ήταν πέντε ήταν έξι κι έγινε εφτά | το παράπονο με πήρε κι έκλαψα πικρά | έκλαψα για τη ζωή μου και για το γραφτό | το ρολόι μου δείχνει οχτώ | Διάβασα τα γεγονότα και την κοσμική | για ποδόσφαιρο για φόνους και πολιτική | στην Ασία φασαρίες πείνα κι ερημιά | το ρολόι μου δείχνει εννιά | Μια γειτόνισσα απλώνει ρούχα καθαρά | πλένει με μια νέα σκόνη κι είναι αστραφτερά | με τραγούδια για τη φτώχεια και την ξενιτιά | ρετιρέ παίρνω στην Κηφισιά | Τα λουλούδια δε μυρίζουν είναι πλαστικά | ένα φίλο και μια αγάπη είχα μια φορά | τώρα βρέχει κάποιος τρέχει δεν μπορώ να δω | το ρολόι σταμάτησε εδώ

03. Χρόνια σαν βροχή Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Άσε τις παρεξηγήσεις | σ' το 'χω πει τόσες φορές | μη γυρεύεις εξηγήσεις | μη ζητάς αναφορές | Χρόνια σαν βροχή μες στην άδεια μου ζωή | μη μου φαρμακώνεις άλλο την ψυχή | χρόνια ορφανά μες στην ίδια γειτονιά | μη μου φαρμακώνεις άλλο την καρδιά | Ο καημός σου είναι μαχαίρι | κι η αγάπη σου γυαλί | κάποια μέρα κάποια ώρα | θα με κλείσεις φυλακή | Χρόνια σαν βροχή μες στην άδεια μου ζωή | μη μου φαρμακώνεις άλλο την ψυχή | χρόνια ορφανά μες στην ίδια γειτονιά | μη μου φαρμακώνεις άλλο την καρδιά

04. Μ' έκοψαν με χώρισαν στα δυο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιώργος Θέμελης
Μ' έκοψαν με χώρισαν στα δυο | τη μια πλευρά μου τη μια φτερούγα μου | κι είμαι μια στάλα αίμα στα χείλη σου | ένας αγέρας στα δάχτυλά σου | Δεν μπορώ να ζήσω ή να πεθάνω | μισό κορμί μισοκομμένο όνειρο | Μ' έκοψαν και μ' άφησαν να ζω | με την πληγή μου με την αγάπη μου | κι είμαι μια πίκρα μέσα στα μάτια σου | ένας αγέρας μες τα μαλλιά σου | Δεν μπορώ να ζήσω ή να πεθάνω | μισό κορμί μισοκομμένο όνειρο

05. Ήσουν ωραία Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το πρώτο βράδυ που σε πήρα αγκαλιά | θυμάμαι ήτανε γλυκιά πρωτομαγιά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά | Το άλλο βράδυ στη ζεστή την αμμουδιά | μου είπες λόγια που με βρήκαν στη καρδιά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά | Τώρα που πέρασε κι αυτή η Πρωτομαγιά | καινούργια όνειρα σε πήραν μακριά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά

06. Μη μου θυμώνεις μάτια μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Μη μου θυμώνεις μάτια μου | που φεύγω για τα ξένα | πουλί θα γίνω και θα ρθω | πάλι κοντά σε σένα | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου | Μη μου θυμώνεις μάτια μου | τώρα που θα σ' αφήσω | κι έλα για λίγο να σε δω | να σ' αποχαιρετήσω | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου

07. Θα ’ταν 12 του Μάρτη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Θα ’ταν 12 του Μάρτη, | μεσημέρι Κυριακής, | τότε που ’φευγες στρατιώτης | μ’ ένα τρένο της γραμμής. | Τρίτη θέση σε βαγόνι, | μες στο κρύο και στο χιόνι. | Μάρτης στη Θεσσαλονίκη, | καλοκαίρι στο Ντεπό | Τα τραγούδια σου θυμάμαι, | τα τραγούδια που αγαπώ. | Και στην άκρη ξεχασμένη, | μια ζωή σε περιμένει. | Τον Απρίλη αρρωσταίνεις | και το Μάη δε μιλάς. | Μου ’γραψες δυο λέξεις μόνο, | πως ακόμα μ’ αγαπάς. | Μ' αγαπάς και με θυμάσαι, | μες στο χιόνι που κοιμάσαι.

08. Ήθελα να 'μουνα πουλί Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ήθελα να 'μουνα πουλί | να 'μουν χελιδονάκι | να σ' αγαπώ την άνοιξη | και το καλοκαιράκι. | Ήθελα να 'μουν σύννεφο | τον κόσμο να γυρίζω | κι όταν σε καίει ένας καημός | εγώ να σε δροσίζω. | Ήθελα να 'μουν αετός | να μη με πιάνει μπόρα | να σ' αγαπώ μες στη ζωή | κάθε στιγμή και ώρα.

09. Στα χρόνια της υπομονής Τραγούδι: Άννα Βίσση
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Αν είναι κόσμος όμορφος | είναι και κόσμος ψεύτης | που μοιάζει σκοτεινό γυαλί | και σαν παλιός καθρέφτης | Στα χρόνια της υπομονής | δε μας θυμή δε μας θυμήθηκε κανείς | δε μας θυμήθηκε κανείς | στα χρόνια της, στα χρόνια της υπομονής | Τα γράμματα μου γύρισες | χωρίς να τα διαβάσεις | μα πες μου γιατί βιάστηκες | να με καταδικάσεις | Στα χρόνια της υπομονής | δε μας θυμή δε μας θυμήθηκε κανείς | δε μας θυμήθηκε κανείς | στα χρόνια της, στα χρόνια της υπομονής

10. Πώς να σε πάρω Τραγούδι: Αιμιλία Κουγιουμτζή
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιώργος Θέμελης
Πώς να σε πάρω να σε σηκώσω, | όπως μια πέτρα ή ένα νεκρό, | να σε σκοτώσω αγάπη μου, να σ' έχω, | να σ' έχω ακίνητη, να σε θρηνώ. | Πώς να σε πάρω να σ' αναστήσω, | να γίνω ήλιος, να σ' ακολουθώ | και τι τραγούδι να βρω να τραγουδήσω, | να δω στα μάτια σου τον ουρανό.

11. Μάτια μου-μάτια μου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Από το σπίτι μου περνάς, | γιατί καλέ δε μ' αγαπάς; | Ανέβηκα τη σκάλα | μάτια μου, μάτια μου | Για κοίτα με μια στάλα | για να ζαλιστώ | Να ζαλιστώ να πέσω | μάτια μου, μάτια μου, | γιατρό να σε καλέσω | για να γιατρευτώ. | Με βρήκαν μπόρες και βροχές, | γιατί καλέ μου δε με θες; | Ανέβηκα τη σκάλα | μάτια μου, μάτια μου | Για κοίτα με μια στάλα | για να ζαλιστώ | Να ζαλιστώ να πέσω | μάτια μου, μάτια μου, | γιατρό να σε καλέσω | για να γιατρευτώ.

12. Τώρα που θα φύγεις Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Τώρα που θα φύγεις | πάρε μαζί σου για φυλαχτό | μυρτιά και πικροδάφνη | και της Φραγκογιαννούς τα πάθη | Μ' αγρύπνια και μαράζι | για του καιρού τ' αγιάζι | και για την αμοιβή σου | νερό του παραδείσου θα γινώ | Τώρα που θα φύγεις | πάρε μαζί σου και το Χριστό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης