Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013

Καράβι απόψε το φιλί





















Ο Μανώλης Λιδάκης σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Στον Μπάρμπα Γιάννη Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Τάκης Μπίνης | Στίχοι: Κώστας Ερνάνης
Η βλάμισσα η νιότη μας σε είδε | κουρσάρο μιαν αυγή με το σπαθί | καράβι απόψε το φιλί | για ένα μπάρκο δηλαδή | σεργιάνι εκεί | στου Κάστρου την αλήθεια | λαμπάδες τα μαχαίρια σου | αγγέλοι τα μπεγλέρια σου | κι ο Ζέπος | στου Σεβάχ τα παραμύθια! | Η βλάμισσα η νιότη μας δεμένη | στο ψέμα, σα πουλί, στη φυλακή | καράβι απόψε το φιλί | για ένα μπάρκο δηλαδή | σεργιάνι εκεί | στου Κάστρου την αλήθεια | λαμπάδες τα μαχαίρια σου | αγγέλοι τα μπεγλέρια σου | κι ο Ζέπος | στου Σεβάχ τα παραμύθια!

02. Μάτια Παλάτια Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Απόψε έχω μες στην καρδιά μου | μια λαχτάρα πικραμένη. | Απόψε στέλνω απ' την ψυχή μου | αγγελούδια στον καημό. | Γιατί να κλαίνε | τα μαύρα σου μάτια | Μάτια, παλάτια | του πόθου κομμάτια | χωρίς τελειωμό | και μαστιγώνουν τον πόνο, | το χρόνο, το φθόνο, | το άπειρο... | Και ζωγραφίζουν | ζωή της ζωής μου | τραγούδι γλυκό! | Απόψε θέλω να ζωντανέψω | μια ελπίδα τσακισμένη. | Απόψε θα' ρθω να σε αγγίξω | για να βρω το λυτρωμό!

03. Και καρτερώ Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Μια νύχτα αλλάξαμε ματιές | και δώσαμε τα χέρια | σ' αγκάλιασα, μ' αγκάλιασες | σ' ανέβασα στ' αστέρια | τ' αστέρια όμως σβηστήκανε | κι οι δυο μας χωριστήκαμε! | Με αδειανή την αγκαλιά | και μ' απλωμένα χέρια | το γυρισμό σου καρτερώ | να' ρθεις από τ' αστέρια | και καρτερώ | και καρτερώ | το γυρισμό σου καρτερώ! | Με μια ελπίδα τώρα πια | προσμένω να γυρίσεις | το όνειρο της αγάπης μας | εσύ να τ' αναστήσεις | και καρτερώ | και καρτερώ | το γυρισμό σου καρτερώ!

04. Χαλκίδα Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Τάσος Γκρους | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Χάνομαι χωρίς ελπίδα | μέρα νύχτα στη Χαλκίδα | στο δικό σου το περίπου | και στα ρεύματα του Ευρίπου. | Η ψυχή μου θα σαλπάρει | στα νερά τα σκοτεινά | η παλίρροια θα με πάρει | και δεν θα με δεις ξανά! | Περπατώ στην παραλία | γίνομαι του κόσμου λεία | ναυαγός χωρίς σανίδα | που κι απόψε δε σε είδα! | Ξέρω πως δεν έχω ελπίδα | εδώ πέρα στη Χαλκίδα | οι τρελοί μείναμε λίγοι | κι ο Σκαρίμπας έχει φύγει.

05. Χωρίς τίτλο Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Θολό το βλέμμα μου, | θαμπό απ' το μεθύσι | και το κορμί μου | ασήκωτο, βαρύ | ποια μοίρα, άραγε | έτσι μ' έχει χτυπήσει | και ποια κατάρα | στη ζωή μου μ' έχει βρει! | Ποτέ μου δεν περίμενα | η συννεφιά να φτάσει | να μου γκρεμίσει τη χαρά | τον ήλιο να σκεπάσει! | Πικρά είν' τα χείλη μου | πικρή 'ναι κι η ζωή μου | σκληρά τα μονοπάτια της ζωής | ποιος θα πονέσει, αχ | για την καταστροφή μου | σ' αυτή τη σφαίρα | δε μ' αγάπησε κανείς!

06. Δυο φεγγάρια Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Τάσος Γκρους | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Έχω φέρει απ' τα ξένα | δυο φεγγάρια ξεχασμένα | Το 'να ήτανε για σένα | τ' άλλο για τα περασμένα | Το φεγγάρι, το φεγγάρι | που φωτίζει τα μαλλιά σου | είναι τ' άλλο παραμύθι | που το λέει η καρδιά σου | Έχω φέρει απ' τα ξένα | δυο φεγγάρια αγκαλιασμένα | το 'να ήτανε για σένα | τ' άλλο για φιλιά χαμένα | Το φεγγάρι, το φεγγάρι | που φωτίζει τα μαλλιά σου | είναι τ' άλλο παραμύθι | που φωτίζει την καρδιά σου

07. Αγαπάτε αλλήλους Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Σε κάποιο δρόμο έρημο | έρημο ρημαγμένο | με βρίσκουν τα χαράματα | από τους φίλους μακριά | κι απ' όλους ξεχασμένο! | Και κλαίω σαν παιδί μικρό | που έχει μείνει μοναχό! | Σ' αυτό το δρόμο το στενό | στενό σκοτεινιασμένο | τραγούδια λέω μαγικά | και λογαριάζω μοναχά | της μοίρας το γραμμένο! | Σε κάποιο δρόμο έρημο | έρημο ρημαγμένο | τώρα για μόνη συντροφιά | έχω τη μαύρη μοναξιά | κι εσένα να προσμένω!

08. Τι καλά που θα 'μουνα Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Τι καλά που θα 'μουνα | τι όμορφα θα ζούσα | αν στο δρόμο μου μπροστά | δε σε συναντούσα | δε θα 'βλεπα τα μάτια σου | και δε θα σ' αγαπούσα. | Τι καλά που θα 'μουνα | αν δε σε συναντούσα. | Ζωή που θα την πέρναγα | αν ζούσα μακριά σου | και αν δεν σκλαβωνόμουνα | στη τόση ομορφιά σου | μ' άλλον εσύ θα έμπλεκες | και μ' άλλη εγώ θα ζούσα | τι καλά που θα 'μουνα | αν δε σε συναντούσα. | Ποιος με καταράστηκε | τον έρωτα να νιώσω | κι έτσι απερίσκεφτα | όλα να σου τα δώσω. | Και δε θα με τυράνναγες | τόσο δε θα πονούσα | τι καλά που θα 'μουνα | αν δεν σε συναντούσα.

09. Μωρό μου Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στα δυο σου χέρια | γερά κράτησέ με | αυτές τις ώρες κοντά σου μεθώ | κι όταν μου λες πως μ' αγαπάς | στον ουρανό ψηλά με πας | στον ουρανό ψηλά με πας! | Την αστείρευτή σου γλύκα | στην αγάπη σου τη βρήκα | κι αν ποτέ σε χάσω, μωρό μου, | μαζί σου κι εγώ θα χαθώ! | Φωτιές ανάβουν | τα μαύρα σου μάτια | και νοσταλγίες | κρυφές μου ξυπνούν | αυτά μου δίνουν τη πνοή | και μ' ομορφαίνουν τη ζωή | και μ' ομορφαίνουν τη ζωή! | Την αστείρευτή σου γλύκα | στην αγάπη σου τη βρήκα | κι αν ποτέ σε χάσω, μωρό μου, | μαζί σου κι εγώ θα χαθώ!

10. Αφιερωμένο στον Αττίκ Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Δημήτρης Γκόγκος | Στίχοι: Δημήτρης Γκόγκος
Μέσα στης νύχτας τη σιγαλιά | που όλη η φύσις ησυχάζει | ήρθα στη νύχτα να σου πω | μια λέξη μόνο, σ' αγαπώ | για να ευφράνω την καρδιά | τη πονεμένη μου καρδιά! | Μες τα βλέφαρά σου τα κλειστά | αν έρθει ο ύπνος απαλά | στα όνειρά σου εγώ θα 'ρθώ | μια λέξη μόνο να σου πω | μια λέξη μόνο να σου πω | μια λέξη μόνο, σ' αγαπώ | για να ευφράνω την καρδιά | τη πονεμένη μου καρδιά! | Καληνύχτα | Καληνύχτα | Καληνύχτα | αγάπη μου γλυκιά!

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης