Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Ένα γράμμα με τον Γιάννη Πάριο





















Ο Γιάννης Πάριος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Δε θα χωρίσουμε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Αντώνης Βαρδής
Πάνω στον καθρέφτη έγραψα με κόκκινο: | "πόσο μου ’χεις λείψει, σ’ αγαπώ". | Κι όταν το ’δες το πρωί, ήρθες και έκλαιγες, | με κρατούσες αγκαλιά και έλεγες: | Δε θα χωρίσουμε ποτέ | κι εγώ σου έλεγα μην κλαις, | δε θα χωρίσουμε ποτέ. | Κάποιο μεσημέρι είπαμε "χωρίζουμε", | το θυμάμαι και τσακίζομαι. | Κι ένα βράδυ ξαφνικά συναντηθήκαμε, | κοιταχτήκαμε στα μάτια κι είπαμε: | Δε θα χωρίσουμε ποτέ | κι εγώ σου έλεγα μην κλαις, | δε θα χωρίσουμε ποτέ.

02. Άσε με στη μοναξιά μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Χάρης Καλέας | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Και πώς να με κρατήσεις; | Τα λάθη σου πολλά, | τώρα είν' αργά για να γυρίσεις | μοναχός, μοναχός πιο καλά. | Άσε με στη μοναξιά μου | δεν χωράς πια στην καρδιά μου | κλείνει η πόρτα μου για σένα | και μην τη χτυπάς. | άσε με στη μοναξιά μου | έχω μια ζωή μπροστά μου | δεν πιστεύω πια σε σένα | και δε με κρατάς. | Και πώς να με κρατήσεις; | Συγνώμη μη ζητάς, | έκανες το λάθος να γκρεμίσεις | μια ζωή, μια ζωή, μην το ξεχνάς.

03. Σαν της θάλασσας τ' αγέρι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Χάρις Αλεξίου
Σαν της θάλασσας τ’ αγέρι τρέχεις, τρέχεις | και ανοίγω τα φτερά μου σαν πουλί. | Κάνω έτσι να σε πιάσω, μα μου φεύγεις | και ξωπίσω σου όλο τρέχω σαν παιδί. | Έχω γίνει μια σταλιά, έχω μικρύνει, | φεγγαράκι που το πλάνεψε η αυγή. | Θέλω νά ’ρθω, μα ο φόβος δε μ’ αφήνει | και κουρνιάζω μες στη μαύρη προσμονή. | Στα ψηλά, ψηλά ανεβαίνω, | δε σε φτάνω και πεθαίνω, | αχ αγάπη μου, αγάπη μου μικρή. | Από τα ψηλά θα πέσω, | πόσο ακόμα να πονέσω; | Δε με θέλει πια, δε με χωράει κι η γη. | Μη γελάς με της σιωπής μου πια το δάκρυ, | μη με παίζεις πιο πολύ κι απ’ τα παιδιά. | Αχ μικρή μου αγάπη, δεν υπάρχει άκρη | να κρυφτείς μέσα στη μαύρη λησμονιά. | Σαν της θάλασσας τ’ αγέρι τρέχεις, τρέχεις | και με τι φτερά να τρέξω να σε βρω; | Τέτοια αγάπη δεν μπορείς, δεν την αντέχεις | κι ας με βλέπεις να ’μαι δίπλα στον γκρεμό. | Στα ψηλά, ψηλά ανεβαίνω, | δε σε φτάνω και πεθαίνω, | αχ αγάπη μου, αγάπη μου μικρή. | Από τα ψηλά θα πέσω, | πόσο ακόμα να πονέσω; | Δε με θέλει πια, δε με χωράει κι η γη.

04. Για πάντα μαζί Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Νίκος Λαβράνος | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Να μ' αγαπάς να μη νιώθω μονάχος, | να μ' αγαπάς τρυφερά σαν παιδί. | Να 'μαι το κύμα και να 'σαι ο βράχος, | να 'μαι η φλόγα και να 'σαι κερί. | Για πάντα μαζί, για πάντα μαζί | σ' αυτό τ' ανηφόρι που λέμε ζωή, | για πάντα μαζί κι αν έρθουν καημοί | μαζί θα μας βρούνε, για πάντα μαζί. | Να μ' αγαπάς αν πιστεύεις σε μένα, | να μ' αγαπάς δίχως πώς και γιατί. | Φεύγουν για πάντα της μοίρας τα τρένα | διάλεξε ένα και πάμε μαζί.

05. Ήθελα κάτι να σου πω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Ήθελα κάτι να σου πω | πέρα κι από το σ΄αγαπώ | και πέρα απ΄το σε θέλω | Ήθελα κάπου να σε δω | σε μια γωνιά σ΄ένα στενό | να δώσουμε ένα τέλος | Δεν είναι που δε σ΄αγαπώ | και θέλω να σε διώξω | είναι που πέφτω σε γκρεμό | για σένα κάθε τόσο | Είναι που πέφτω σε γκρεμό | κι εσύ γελάς μαζί μου | είναι που πια δε μ΄αγαπάς | και παίζεις στη ζωή μου | Ήθελα κάτι να μου πεις | όχι πως θέλω να με δεις | ξέρω πως δεν σε νοιάζει | Ήθελα έτσι να σκεφτείς | και μεσ΄ τα μάτια μου να δεις | τί κάνει το μαράζι | Δεν είναι που δε σ΄αγαπώ | και θέλω να σε διώξω | είναι που πέφτω σε γκρεμό | για σένα κάθε τόσο | Είναι που πέφτω σε γκρεμό | κι εσύ γελάς μαζί μου | είναι που πια δε μ΄αγαπάς | και παίζεις στη ζωή μου

06. Μόνος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Μόνος, μόνος απόμεινα πάλι | κι η ερημιά μου μεγάλη | μόνος, μόνος, μόνος | Μόνος στάχυ στο κάμπο μονάχο | γλάρος σ΄ έρημο βράχο | μόνος, μόνος, μόνος | Κι έχω τόσα πολλά να σου δώσω | που δε φτάνει ετούτη η ζωή | όμως νιώθω αδύνατος τόσο | μόνος, μόνος, μόνος | Μόνος, μόνος και πού να κοιτάξω | με τί φτερά να πετάξω | μόνος, μόνος, μόνος | Μόνος χέρι βοήθειας κανένα | ούτε ακόμη από σένα | μόνος, μόνος, μόνος | Κι έχω τόσα πολλά να σου δώσω | που δε φτάνει ετούτη η ζωή | όμως νιώθω αδύνατος τόσο | μόνος, μόνος, μόνος

07. Ένα γράμμα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Σου γράφω ένα γράμμα, | όχι πως θέλω να σ' το δώσω. | Να έτσι, για να μιλήσω λίγο | μαζί σου. | Η ώρα είναι δώδεκα, | σ' αγαπώ όπως στις έντεκα, | στις δέκα, στις οκτώ. | Δε θέλω άλλο τίποτα, | είναι πια κάθε μου κύτταρο | γεμάτο σ' αγαπώ. | Είμαι γύρω σου, | είμαι πλάι σου, | φώναξέ με, είμαι για σένα. | Μέσ' στα μάτια μου, | μέσ' στα χέρια μου, | μόνο η δικιά σου η μορφή

08. Σ' αγαπώ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Φύσαγε τ΄αγέρι κι έπεφτε η βραδιά | μ΄ άγγιξες στο χέρι κι έτρεμε η καρδιά | Κι είχες μεσ΄ τα μάτια κόσμους μακρινούς | όλα τα παλάτια και τους ουρανούς | Σ΄αγαπώ | σ΄αγαπώ | σ΄αγαπώ | σ΄αγαπώ | Φύσηξε τ΄αγέρι κι έπεφτε η βραδιά | μ΄ άγγιξες στο χέρι κι έτρεμε η καρδιά | κι ήταν καλοκαίρι κι ήταν Κυριακή | κι ήρθε σαν μαχαίρι η ανατολή | Σ΄αγαπώ | σ΄αγαπώ | σ΄αγαπώ | σ΄αγαπώ

09. Έφυγες Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Χάρης Καλέας | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Πώς θα' ναι η ζωή μου | τώρα πες μου πού' χεις φύγει; | Πού να πάω εγώ; | άδειασε η νύχτα, πού να γείρω, | πού να ζεσταθώ; | Ποια γωνιά αυτή την ώρα | τώρα να σε κρύβει | για να μη σε βρω; | Φύλλο η καρδιά μου τρέμει, | γύρνα μη χαθώ. | Έφυγες και ζω με τη σκιά σου. | Έφυγες κι η γη δε με χωρά. | άσε με να ξαναρθώ κοντά σου | και πάρε με απ' αυτή την ερημιά. | Πώς θά' ναι η ζωή μου | τώρα πες μου πού' χεις φύγει; | Πού να πάω εγώ; | άδειασε η νύχτα, | πού να γείρω, πού να ζεσταθώ; | Όση και να είναι | να το ξέρεις θά' ναι λίγη, | αν δεν είσ' εδώ. | Βόηθα μια καρδιά, καρδιά μου, | γύρνα μη χαθώ. | Έφυγες...

10. Έλεγα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Μάνος Κουφιανάκης
Έλεγα να σου στείλω ένα γράμμα | μ' όλα τα παράπονά μου. | Έλεγα μα δε μ' άφηνε το κλάμα | κι έκλαιγα, έκλαιγα, έκλαιγα | μέσ' στη μοναξιά μου. | Μα τι γράμμα να σου στείλω, | με τι λόγια να στο πω, | μ' όση δύναμη μου μένει | σου φωνάζω σ' αγαπώ. | Έλεγα να σου στείλω ένα γράμμα | νά 'χει μέσα την καρδιά μου. | Έλεγα να γινόταν ένα θάμα, | έλεγα, έλεγα, έλεγα, | να γυρίσεις πια κοντά μου. | Μα τι γράμμα...

11. Η αγάπη είναι μια Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Πάριος | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Η αγάπη είναι μια και ποτέ δε τελειώνει | και το ξέρουν καλά όσοι μένουνε μόνοι | Η αγάπη είναι μια κι είσαι εσύ η αγάπη | είσαι κείνο το κάτι που μιλά στην καρδιά | Αγάπη μου αγάπη μου καημέ μου και γιορτή | ο κόσμος είναι ψεύτικος κι εσύ αληθινή | αγάπη μου αγάπη μου να ζούσαμε ξανά | ακόμα μια φορά ακόμα μια φορά | αγάπη μου αγάπη μου... | Η αγάπη είναι μια και ποτέ δεν τελειώνει | είσαι εσύ η φωλιά κι είμαι εγώ χελιδόνι | Η αγάπη είναι μια μην ακούς τί σου λένε | όσοι ξέρουν να κλαίνε αγαπούν μια φορά | Αγάπη μου αγάπη μου καημέ μου και γιορτή | ο κόσμος είναι ψεύτικος κι εσύ αληθινή | αγάπη μου αγάπη μου να ζούσαμε ξανά | ακόμα μια φορά ακόμα μια φορά | αγάπη μου αγάπη μου...

12. Να 'χα μια αγάπη Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Σαν τα σκόρπια φύλλα του Σεπτέμβρη | έγιναν τα όνειρά μου πια | πέθανε νωρίς το καλοκαίρι | κι ήρθε χειμώνας στην καρδιά | Να ’χα μιαν αγάπη Θεέ μου να ’χα φτερά | να ’χα μια καρδιά να ξέρει να συγχωρά | όμως είναι μια σταγόνα ανεμώνα του χειμώνα | που παγώνει από το βοριά | ήλιος που ποτέ δε βγήκε | και παράθυρο δε βρήκε | να ζεστάνει μια μικρή καρδιά | να ’χα μιαν αγάπη Θεέ μου να ’χα φτερά | Πού να βρω γωνιά να ησυχάσω | χέρι στοργικό να με κρατά | πού να βρω καρδιά για να μοιράσω | τούτη τη ζωή που με πονά | Να ’χα μιαν αγάπη Θεέ μου να ’χα φτερά | να ’χα μια καρδιά να ξέρει να συγχωρά | όμως είναι μια σταγόνα ανεμώνα του χειμώνα | που παγώνει από το βοριά | ήλιος που ποτέ δε βγήκε | και παράθυρο δε βρήκε | να ζεστάνει μια μικρή καρδιά | να ’χα μιαν αγάπη Θεέ μου να ’χα φτερά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης