Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2013

Ο μέτοικος





















01. Ο μέτοικος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Ζωρζ Μουστακί | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Σαν σύννεφο απ' τον καιρό | μονάχο μες τον ουρανό | πήρα παιδί τους δρόμους | Περπάτησα όλη τη γη | μ' ένα τραγούδι στην καρδιά | και τη βροχή στους ώμους | Μ' αυτά τα χέρια σαν φτερά | που δεν εγνώρισαν χαρά | πάλεψα με το κύμα | Κι είχα βαθιά μου μια πληγή | αγάπη που δε βρήκε γη | χαμένη μες το κρίμα | Με πρόσωπο τόσο πικρό | από τον ήλιο το σκληρό | χάθηκα μες τη νύχτα | Κι ο έρωτας με πήγε κει | που 'χα στα χείλη το φιλί | μα συντροφιά δεν είχα | Με την καρδιά μου μια πληγή | περπάτησα σ' αυτή τη γη | που είχα να τη ζήσω | Μα μου τα πήρανε μαζί | το όνειρο και την αυγή | και φεύγω πριν αρχίσω | Σαν σύννεφο απ' τον καιρό | μονάχο μες τον ουρανό | θα 'ρθω ξανά κοντά σου | Μέσα σε κείνη τη βροχή | που σ' άφησα κάποιο πρωί | κι έχασα τη ζωή μου | Θα 'ρθω ξανά απ' τα παλιά | σαν το πουλί απ' το νοτιά | την πόρτα να χτυπήσω | Θα 'ναι μια άνοιξη πικρή | που όλα θ' ανοίγουνε στη γη | κι απ' την αρχή θ' αρχίσω

02. Είναι πια καιρός Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Σβήσε το κερί και κάτσε να μιλήσουμε | πάρ' τα μάτια μου και κλάψε πριν χωρίσουμε | Σύννεφο και συννεφάκι κλαίει ο ουρανός | κι η αγάπη ένα βραδάκι έγινε καπνός | Σβήσε τη φωτιά και πάμε είναι πια καιρός | κάθε λέξη σου μαχαίρι κι αναστεναγμός | Σύννεφο και συννεφάκι κλαίει ο ουρανός | κι η αγάπη ένα βραδάκι έγινε καπνός

03. Ο θάνατος του ποιητή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Γιατί τον σκότωσαν γιατί | τον γελαστό τον ποιητή | αυγούλα στη Γρανάδα | αυτός εκένταγε φιλιά | αυτός ζωγράφιζε πουλιά | και κρίνα στην κοιλάδα | Το σούρουπο οι Παναγιές | θρηνούν στον ελαιώνα | και του κορμιού του οι πληγές | κατάρες είναι και ντροπές | στον εικοστό αιώνα | Γιατί τον σκότωσαν γιατί | τον γελαστό τον ποιητή | μες του Βηθνάρ το ρέμα | κι αυτός ακόμα γελαστός | παρακαλάει να ‘ν' αυτός | το τελευταίο αίμα | Το σούρουπο οι Παναγιές | θρηνούν στον ελαιώνα | και του κορμιού του οι πληγές | κατάρες είναι και ντροπές | στον εικοστό αιώνα

04. Βασανάκι-βασανάκι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κόψε κυρά βασιλικό | και στρώσε το τραπέζι | βάλε και στο γραμμόφωνο | κάτι παλιό να παίζει | κάτι παλιό να παίζει | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε | κι η χαρά από μπροστά μας | βιαστική προσπέρασε | Σπάσε κυρά και το κλουβί | αηδόνι να πετάξει | κι είναι βαριά η φυλακή | ας είναι κι από μετάξι | ας είναι κι από μετάξι | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε | κι η χαρά από μπροστά μας | βιαστική προσπέρασε | Βασανάκι, βασανάκι | η ζωή μας γέρασε

05. Ήταν άνθρωπος δικός μας Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Μέτσικας | Στίχοι: Γιάννης Μέτσικας
Ήταν άνθρωπος δικός μας | φίλος κι αδερφός μας χάθηκε μακριά | Αν τον δεις μέσα στη νύχτα | πες του έχε γεια | Παραθύρι μου κλειστό | πώς να το συλλογιστώ | ήταν η καρδιά του κήπος με πουλιά | άνοιγε και μένα τα φτωχά παιδιά | Ποιος θυμάται και δεν κλαίει | τα μεγάλα βράδια με γλυκό κρασί | αν τον δεις τον αδερφό μας | μίλα του κι εσύ | Παραθύρι μου κλειστό | πώς να το συλλογιστώ | ήταν η καρδιά του κήπος με πουλιά | άνοιγε και μένα τα φτωχά παιδιά

06. Μάνα δε φυτέψαμε  Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έσπασε το κομπολόι σκόρπισαν οι χάντρες | πιάσανε το μοιρολόι ένα τσούρμο άντρες | Μάνα δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι | κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή | μάνα δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι | ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί | Έσβησε η ασετιλίνη χίμηξε σκοτάδι | βούλιαξε στη Μυτιλήνη το στερνό καράβι | Μάνα δε φυτέψαμε ούτε ένα λουλούδι | κι ακριβοπληρώσαμε δυο σπυριά ζωή | μάνα δεν τελειώσαμε ούτε ένα τραγούδι | ήλιο ζητιανέψαμε κι έχουμε καεί

07. Αχ χελιδόνι μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξεις | σ' αυτόν το μαύρο τον ουρανό | αίμα σταλάζει το δειλινό | και πώς να κλάψεις και πώς να κλάψεις | αχ χελιδόνι μου | Αχ παλικάρι μου τα τρένα φύγαν | δεν έχει δρόμο για μισεμό | κι όσοι μιλούσαν για λυτρωμό | πες μου πού πήγαν, πες μου που πήγαν | αχ παλικάρι μου | Άχου καρδούλα μου φυλακισμένη | δε βγαίνει ο ήλιος που καρτεράς | μόνο ο ντελάλης της αγοράς | σε ξεκουφαίνει, σε ξεκουφαίνει | άχου καρδούλα μου

08. Πάνε να πεις Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πάνε να πεις στη μάνα μου | τα ρούχα μου να δώσει | τι το φτωχό κορμάκι μου | το χώμα θα το λιώσει | Πάνε να πεις στους φίλους μου | να μη με περιμένουν | γιατί και τα ψηλά βουνά | ραγίζουν και πεθαίνουν | Μόνο σ' αυτή π' αγάπησα | μη φτάσει το χαμπέρι | γιατί είναι είκοσι χρονών | κι από καημό δεν ξέρει

09. Η ροδιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Δημήτρης Ξαπλαντέρης | Στίχοι: Γιώργος Θέμελης
Στον κήπο μεγαλώνει μια ροδιά | παίζουν γελάνε τα παιδιά στη γειτονιά | στο μόλο δένουν τα καράβια | και παν στον καφενέ τα βράδια | οι γέροι και τα παλικάρια | κι ακούς φωνές βρισιές και ζάρια | Πάνε κι έρχονται οι γλάροι | λευκές ελπίδες στ' ακρογιάλι | φύλαγε άγιε τα παιδιά μας | να 'ναι μεγάλη σου η χάρη | Στον κήπο μεγαλώνει η ροδιά | κλαίνε γελάνε τα παιδιά στη γειτονιά | και πέρα η θάλασσα απλώνει | σαν καταγάλανο σεντόνι | την αγναντεύουν οι κυράδες | και τα κορίτσια απ' το μπαλκόνι | Πάνε κι έρχονται οι γλάροι | λευκές ελπίδες στ' ακρογιάλι | φύλαγε άγιε τα παιδιά μας | να 'ναι μεγάλη σου η χάρη

10. Μ' έκοψαν με χώρισαν στα δυο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιώργος Θέμελης
Μ' έκοψαν με χώρισαν στα δυο | τη μια πλευρά μου τη μια φτερούγα μου | κι είμαι μια στάλα αίμα στα χείλη σου | ένας αγέρας στα δάχτυλά σου | Δεν μπορώ να ζήσω ή να πεθάνω | μισό κορμί μισοκομμένο όνειρο | Μ' έκοψαν και μ' άφησαν να ζω | με την πληγή μου με την αγάπη μου | κι είμαι μια πίκρα μέσα στα μάτια σου | ένας αγέρας μες τα μαλλιά σου | Δεν μπορώ να ζήσω ή να πεθάνω | μισό κορμί μισοκομμένο όνειρο

11. Η φαντασία Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Δε φταις εσύ η φαντασία μου τα φταίει | που σ' έπλασε όπως ήθελε αυτή | η φαντασία μου που χρόνια με γελούσε | πως θα μ' ανοίξεις την καρδιά μου την κλειστή | Μα ποιο είναι κείνο το όνειρο | που βγαίνει πάντα αλήθεια | και δεν αφήνει χαρακιές στις περισσότερες καρδιές | και μια πληγή στα στήθια | Δε φταις εσύ η φαντασία μου τα φταίει | γι αυτό μην κλαις που φεύγω βιαστικά | σε μένα τώρα πια ταιριάζει για να κλάψω | για της καρδιάς μου τα χαμένα ιδανικά | Μα ποιο είναι κείνο το όνειρο | που βγαίνει πάντα αλήθεια | και δεν αφήνει χαρακιές στις περισσότερες καρδιές | και μια πληγή στα στήθια

12. Έχω ένα καφενέ Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έχω ένα καφενέ | στου λιμανιού την άκρη | τον έχτισε το δάκρυ | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | που ακούει όλο τα ίδια | για μπάρκα και ταξίδια | αυτών που μένουνε | και περιμένουνε | Έχω ένα καφενέ | ένα παλιό ρημάδι | αχ να ‘τανε καράβι | γι αυτούς που μένουνε | και περιμένουνε

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης