Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Όλα τα Σμυρναίικα





















01. Η Μπολσεβίκα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Έλα βρε μπολσεβίκα μου κέρνα μας κέρνα μας | φωνάζουν τα μαγκάκια έλα να κερνάς να καλοπερνάς | με τ' άσπρα σου χεράκια έλα να κερνάς να καλοπερνάς | Α εγώ είμαι η μπολσεβίκα με τ' αλάνια θα γλεντώ | ρετσίνα θα ρουφάω γλυκά θα τραγουδάω | μεγαλεία δεν ψηφάω και τους μάγκες θ' αγαπώ | Έλα βρε μπολσεβίκα μου κέρνα μας κέρνα μας | τραγούδα και λιγάκι και σαν τραγουδάς θα καλοπερνάς | ν' ανάψει το μεράκι και σαν τραγουδάς θα καλοπερνάς

02. Ο Μποχόρης Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Άιντε του καημένου του Μποχώρη | του τη σκάσαν στο βαπόρι | άιντε του τη σκάσαν στο βαπόρι | και του πήραν πεντακόσια | όλο λίρες κι όλο γρόσια | Άιντε τον καημένο το Μποχώρη | τον τυλίξανε στην πλώρη | άιντε τον τυλίξανε στην πλώρη | και του πήραν στο ζάρι | άιντε το καινούργιο του ζουνάρι | Άιντε τον Μποχώρη τον εμπλέξαν | στα στενά και του τις βρέξαν | άιντε στα στενά και του τις βρέξαν | και του κάναν τον γκιουλέκα | άιντε και του πήραν κι άλλα δέκα | Άιντε το 'να μήλο τ' άλλο ρόιδο | άιντε του τη σκάσαν σαν κορόιδο | άιντε του τη σκάσαν σαν κορόιδο | και του πήραν τα ψιλά του | άιντε και τον στείλαν στη δουλειά του

03. Σκερτσοπεταχτό Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μάγκικό μου νόστιμό μου σκερτσοπεταχτό | με τα ναζάκια σου μ' έχεις τρελό | σαν σε βλέπω από κοντά μου να περνάς μικρό | μου ξετρελαίνεις φως μου το μυαλό | Έλα δώσ' μου τα φιλιά σου μείνε πια με, με | μη θέλεις φως μου να χαθώ για σε | έλα μάγκικο σκερτσόζο δώσ' μου μια ματιά | να μου γιατρέψεις φως μου την καρδιά | Μάγκικό μου νόστιμό μου σκερτσοπεταχτό | με τα ναζάκια σου μ' έχεις τρελό | πάψε πια να με παιδεύεις άλλο δε βαστώ | μη θέλεις φως μου για σένα να χαθώ

04. Μπουρνοβαλιά Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μια μυστικιά ελπίδα έχω μέσα στην καρδιά | ταίρι μου θα σε πάρω και θα ζήσουμε τα δυό | γλυκειά Μπουρνοβαλιά | Πρέπει να χτίσουμε φωλιά στου έρωτα την αγκαλιά | πρέπει να χτίσουμε φωλιά, μαζί αγάπη μου γλυκειά | έλα και πες μου το και συ με την γλυκειά σου την λαλιά | αχ, πως μ'αγαπάς το ναι να πεις ξανθή Μπουρνοβαλιά | με τα γλυκά σου λόγια και μια γλυκειά ματιά | και μ'ένα φίλημά σου μ' έκανες να τρελαθώ Μπουρνοβαλιά | Κι αν ήταν όνειρο γλυκό, τώρα φωτιά μεγάλη | με σένανε που εμπλέχτηκα μες τα δικά σου κάλλη | έλα να σμίξουμε τα δυό, να κοιμηθούμε σαν τα μικρά πουλιά και να μου λες όπως στεκόμουν κάτω | σ' αγαπώ γλυκειά Μπουρνοβαλιά

05. Ο φερετζές Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη
Φερετζέ φορώ, γιαβρί μου να τον βγάλω λαχταρώ, | θέλω τη θερμή σου αγκάλη, αμάν, αχ, μερακλή, | για να γείρω το κεφάλι, αχ σεβνταλή. | Τώρα θα γελώ, γιαβρί μου, που 'βγαλα το φερετζέ, | θα γλεντήσω στις ταβέρνες αχ, μάγια μου 'κανες, | θα γλεντήσω με λατέρνες, αμάν, συ με τρέλανες. | Χρόνια λαχταρώ, γιαβρί μου, το χαρέμι για να βγω, | που με κλείσαν οι αγάδες αμάν, αχ, μερακλή, | οι αγάδες κι οι πασάδες, αχ, σεβνταλή.

06. Σμυρνιά Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μ' έχουν τρελό τα χάδια σου | έμορφη χαϊδεμένη | αχ Σμυρνιοπούλα μου γλυκιά | και μικροπαντρεμένη | Χρυσή φωλιά μικρούλα μου | με ρόδα και με πόνο | έκτισα την καρδούλα μου | Σμυρνιά για σε και μόνο | Στα δυο γλυκά ματάκια σου | ορκίζομαι επάνω | αν δεν σε κάνω ταίρι μου | Σμυρνιά μου θ' αποθάνω | Μην αρνηθείς μιαν αγκαλιά | κι έρημο μη μ' αφήνεις | γιατί θα ν' έρθει ένας καιρός | και θα μετανοήσεις | θα κλαις Σμυρνιά μου έμορφη | και θα πονείς για μένα | όταν θα συλλογίζεσαι | πως χάθηκα για σένα

07. Αρμενίτσα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Ταβερνιάρη φέρε κι έχω γούστο για να πιω κρασί | μια οκά απ' τον καινούργιο μούστο που ρουφάς και συ | φέρε ρετσίνα φέρε κλαρίνα, φέρε σαντούρια και βιολιά | έχω μπελάδες έχω νταλκάδες πάλι θα πιάσω τα παλιά | Αγαπώ μιαν Αρμενίτσα που τη λένε Βαρτανούζ | και πονώ για τη Μαρίτσα κι έτσι έχω δυο καημούς  | Δυο καρασεβντάδες πάλι έχω και τρελάθηκα | αγαπώ δυο κούκλες δεν αντέχω, μάνα μ' χάθηκα | φέρε ρετσίνα φέρε κλαρίνα, φέρε σαντούρια και βιολιά | έχω μπελάδες έχω νταλκάδες πάλι θα πιάσω τα παλιά | Αγαπώ μιαν Αρμενίτσα που τη λένε Βαρτανούζ | και πονώ για τη Μαρίτσα κι έτσι έχω δυο καημούς  | Ταβερνιάρη έλα κάνε κρίση να μου πεις και συ | πες μου δυο φωτιές μπορεί να σβήσει το καλό κρασί | φέρε ρετσίνα, φέρε κλαρίνα φέρε σαντούρια και βιολιά | έχω μπελάδες έχω νταλκάδες πάλι θα πιάσω τα παλιά

08. Τι σε μέλει εσένα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Τι σε μέλλει εσένανε | από πού είμαι εγώ | απ' το Καραντάσι φως μου | ή απ' το Κορδελιό | Τι σε μέλλει εσένανε | κι όλο με ρωτάς | από ποιο χωριό είμαι εγώ | αφού δε μ' αγαπάς | Απ' τον τόπο που είμαι εγώ | ξεύρουν ν' αγαπούν | ξεύρουν τον καημό να κρύβουν | ξεύρουν να γλεντούν | Τι σε μέλλει εσένανε | κι όλο με ρωτάς | από ποιο χωριό είμαι εγώ | αφού δε μ' αγαπάς | Τι σε μέλλει εσένανε | κι όλο με ρωτάς | αφού δε με λυπάσαι φως μου | και με τυραγνάς | Τι σε μέλλει εσένανε | κι όλο με ρωτάς | από ποιο χωριό είμαι εγώ | αφού δε μ' αγαπάς | Απ' τη Σμύρνη έρχομαι | να βρω παρηγοριά | να βρω μες στην Αθήνα μας | αγάπη κι αγκαλιά | Τι σε μέλλει εσένανε | κι όλο με ρωτάς | από ποιο χωριό είμαι εγώ | αφού δε μ' αγαπάς

09. Η Έλλη Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Η Έλλη θέλει σκότωμα | θέλει καραμανιόλα | γιατί άφησε τον άντρα της | και τα παιδιά της όλα | Αμάν, αμάν Έλλη | κανένας δε σε θέλει | γιατί είσαι φιλημένη | στα χείλη δαγκαμένη | Η Έλλη θέλει σκότωμα | με δίκοπο μαχαίρι | γιατί άφησε τον άντρα της | και πήρε κομισέρη | Αμάν, αμάν Έλλη | κανένας δε σε θέλει | γιατί είσαι φιλημένη | στα χείλη δαγκαμένη | Η Έλλη θέλει σκότωμα | θέλει καραμανιόλα | γιατί ποτέ δεν άκουσε | της μάνας της τα λόγια | Αμάν, αμάν Έλλη | κανένας δε σε θέλει | γιατί είσαι φιλημένη | στα χείλη δαγκαμένη

10. Τ’ αποφάσισα, μικρή μου Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Δημήτρης Σέμσης | Στίχοι: Δημήτρης Σέμσης
Απεφάσισα πουλί μου | απεφάσισε κι εσύ | ωχ αμάν κούκλα μου κούκλα μου | πήρες την καρδούλα μου | κούκλα μου πήρες την καρδούλα μου | Δυο καρδιές να γίνουν ένα | ένα σώμα μια ψυχή | ωχ αμάν χάθηκα | χάθηκα για σένα ετρελάθηκα | χάθηκα για σένα ελωλάθηκα | Λόγια μην ακούς του κόσμου | έλα εδώ σε μένανε | ωχ αμάν αρρώστησα | αρρώστησα διπλό σεβντά απόχτησα | αρρώστησα διπλό καημό απόχτησα | Ότι κι αν σου λεν για μένα | μην ακούς κανένανε | ωχ αμάν δε βαστώ | δε βαστώ κι αν δε σε πάρω θα χαθώ | δε βαστώ κι αν δε σε πάρω θα χαθώ

11. Κουκλάκι μου Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Φίλα με στο στόμα δε βαστώ | δώσ' μου ένα φιλάκι πεταχτό | σε αγάπησα μικράκι μου πολύ κουκλάκι μου | δόθηκα στο λάγνο σου φιλί | Τι κακό τι απονιά | που 'χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ' έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου 'βαλες παντοτινό | Άκαρδη η θολή σου η ματιά | μ' άναψε μικράκι μου φωτιλα | μου φαρμάκωσε τη δόλια μου ζωή κουκλάκι μου | φως μου δε μου άφησε πνοή | Τι κακό τι απονιά | που 'χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ' έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου 'βαλες παντοτινό

12. Ντερβίσαινα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Βαγγέλης Παπάζογλου | Στίχοι: Βαγγέλης Παπάζογλου
Είμαι ναζάρια μερακλού | κι όμως σ' αυτή τη ζήση | Γι’ αυτό μου βγάλαν τ’ όνομα πως αγαπώ δερβίση | Εγώ δερβίση θ’ αγαπώ | Ώστε που να πεθάνω | Κι αν τον εχάσω κι άλλονε δερβίση θε να πάρω  | Οπού σταθώ κι οπού βρεθώ | Δερβίσηνα με λένε | Μα και για τον ψευτόκοσμο τα μάτια μου δεν κλαίνε  | Μ’ αρέσουν οι ντερβίσηδες | Γιατί ‘ναι μερακλήδες | Είναι πολύ γιαβάσηδες και λίγο μπελαλήδες

13. Από λίγο-λίγο Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Εμένα δεν µε μέλλει | πως αγαπάς αλλού. | Φοβούμαι µη σου πάρουν | τη γνώμη και το νου. | Και από λίγο, λίγο, λίγο | και από λίγο, λίγο | και από λίγο, λίγο | λίγο γίνεται πολύ. | Τα µάτια σου τα µαύρα | σαν µε κοιτάζουνε, | χαμήλωσε τα, φως µου, | γιατί µε σφάζουνε | Και από λίγο, λίγο, λίγο | και από λίγο, λίγο | και από λίγο, λίγο | λίγο γίνεται πολύ. | Εσύ μ' αυτή τη γνώμη, βρε, | κι εγώ μ' αυτό το νου. | Να δούμε ποιος θα πέσει | στα χέρια τ' αλλουνού. | Και από λίγο, λίγο, λίγο | και από λίγο, λίγο | και από λίγο, λίγο | λίγο γίνεται πολύ.

14. Μες στης Αθήνας τις ομορφιές Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Νικόλας Δ. | Στίχοι: Νικόλας Δ.
Μες στης Αθήνας τις ομορφιές ξεχωρίζει μια που καίει καρδιές | Έχει μαύρα μάτια μαύρα μαλλιά και στο μάγουλο της μαύρη ελιά | Άμαν, άμαν, άμαν πάω να τρελαθώ, από τότε που την είδα μου 'βαλε καημό | Και χωρίς αυτήν μέρα νύχτα θρηνώ | Κι όλο λιώνω από την αγάπη που έχω στην καρδιά | Και χωρίς αυτήν ποτέ δεν θα 'βρω γιατρειά | Μία μέρα που την ξαναείδα της είπα Κυρά μου | έλα με 'μένα να γίνεις ταίρι για να γιάνει η καρδιά μου | Και μου λέει τότε αυτή Δεν θέλω να μ' αγαπάς | για άλλονε πονώ εγώ, πάψε να με λαχταράς | Και από τότε ο καημένος γυρνάω πονεμένος | Και ώσπου να βγει η ψυχή μου θε να ζω μαραζιασμένος

15. Ο Μεμέτης Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μεμέτη μου μεμέτη μου αμάν, αμάν | νταλγκά μου και σεκλέτι μου | που πας μεμέτη μου που πας αμάν, αμάν | και μένα που με παρατάς | Που πας μεμέτη και Μαριώ αμάν, αμάν | βιολιά βαρούν και πάω να ιδώ | είμαι μεμέτης σεβνταλής αμάν, αμάν | πάντα στην τρίχα μερακλής | Φουμάρω τσίκα κι αργιλέ αμάν, αμάν | λέγω με ντέρτι το μανέ | και σα φουμάρω στον οντά αμάν, αμάν | στρώνω και παίζω μπαγλαμά

16. Γκελ-γκελ αμάν Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ήθελα να 'ρθώ το βράδυ | μ' έπιασε ψιλή βροχή | το Θεό παρακαλούσα | άχ, για να σε βρω μοναχή | Ούτε μοναχή σε βρίσκω | ούτε με τη μάνα σου | μόν' σε βρίσκω στολισμένη | με τη φιλενάδα σου | Κάνω να σε λησμονήσω | μα η καρδιά μου σε πονεί | είσαι η πρώτη μου η αγάπη | άχ, είσαι κι η παντοτινή.

17. Πασαλιμανιώτισσα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Βρε Πασαλιμανιώτισσα, | τσαχπίνα ζωντοχήρα | πως μ' έριξε στα χέρια σου | η άτιμή μου μοίρα | Μου 'χεις ανάψει μια φωτιά | και ντέρτι στο κεφάλι | και μια πληγή που δεν μπορεί, | να γίνει πιο μεγάλη | Μέσα στα χασικλίδικα | φουμάρω ολοένα | γιατί έχω ζωντοχήρα μου | καρασεβντά με σένα | Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!... | Τον μπαγλαμά μου παίζοντας | τον πόνο μου σου λέγω | Βρε Πασαλιμανιώτισσα | σου τραγουδώ και λέγω | Άκου με τι παράπονο | το ντέρτι μου φωνάζω | αφού για σένα τραγουδώ | και βαριαναστενάζω | Μέσα στα χασικλίδικα | φουμάρω ολοένα | γιατί έχω ζωντοχήρα μου | καρασεβντά με σένα | Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!...

18. Από ξένο τόπο Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Από ξένο τόπο κι απ' αλαργινό | ήρθ' ένα κορίτσι, φως μου, δώδεκα χρονώ | Ούτε στην πόρτα βγαίνει ούτε στο στενό | ούτε στο παραθύρι φως μου, δυο λόγια να της πω | Έχει μαύρα μάτια και σγουρά μαλλιά | και στο μάγουλό του, φως μου, έχει μιαν ελιά | Δε μου τη δανείζεις δεν μου την πουλάς | την ελίτσα που 'χεις, φως μου, και με τυραννάς | Δε σου τη δανείζω, δεν σου την πουλώ | μόν' να τη χαρίσω θέλω σε κείνον π' αγαπώ

19. Η Μαρίτσα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Ξέρω τί καημός μεγάλος είναι βρε Μαρίτσα μου | ν' αγαπάς να μη σε θέλ' ο άλλος αχ κουκλίτσα μου | ν' αγαπάς να μη σε θέλ' ο άλλος αχ μανίτσα μου. | Στο 'πα και στο ξαναλέγω μην πικραίνεσαι | τέτοια έμορφη κοπέλα φως μου μη μαραίνεσαι | Έλα βρε Μαρίτσα δως μ' εμένα τα χαδάκια σου | να σε κάνω να ξεχάσεις όλα τα μεράκια σου | Έλα κλίνε πια μ' εμένα να σωθείς Μαρίτσα μου | να σε κάνω γω βασίλισσά μου αχ κουκλίτσα μου | να σε κάνω γω βασίλισσά μου αχ μανίτσα μου. | Στο 'πα και στο ξαναλέγω μην πικραίνεσαι | τέτοια έμορφη κοπέλα φως μου μη μαραίνεσαι | Έλα βρε Μαρίτσα δως μ' εμένα τα χαδάκια σου | να σε κάνω να ξεχάσεις όλα τα μεράκια σου

20. Καροτσέρη, τράβα Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | πόσα τάλιρα γυρεύεις | να με πας και μη με φέρεις | τράβα | Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | δε με βάζει αυτός ο τόπος | πάρε με να φύγω πρώτος | τράβα | Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | τράβηξε όποιο δρόμο ξέρεις | μόνο πίσω μη με φέρεις | τράβα | Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε | τράβα, τράβα, γρήγορα να πάμε | Τράβα | Καροτσέρη τράβα ίσια, να μας πας για τα Πατήσια | πόσα τάλιρα γυρεύεις | να μας πας και να μας φέρεις | Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | πόσα τάλιρα γυρεύεις | να μας πας και να μας φέρεις | Δέκα τάλιρα γυρεύω, να σας πάω και να σας φέρω | Τράβα | Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε | τράβα, τράβα, γρήγορα να πάμε

21. Βάλε με στην αγκαλιά σου Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Βαγγέλης Παπάζογλου | Στίχοι: Βαγγέλης Παπάζογλου
Βάλε με στην αγκαλιά σου | για να κοιμηθώ κοντά σου, | βάλε με, φως μου, βάλε με | και πριν να φέξει βγάλε με. | Μη φοβάσαι τη μαμά σου  | βάλε με στην κάμαρά σου | βάλε με, φως μου, βάλε με | και πριν να φέξει βγάλε με. | Βάλε μ' από το πορτί σου  | για να κοιμηθώ μαζί σου, | βάλε με, φως μου, βάλε με | και πριν να φέξει βγάλε με | Βάλε μ' από το ντουβάρι | μη μας πάρουνε χαμπάρι, | βάλε με, φως μου, βάλε με | κι από τη μάντρα βγάλε με.

22. Φτώχια μαζί με την τιμή Τραγούδι: Γλυκερία
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Βρε εγώ είμαι η μόρτισσα η Κική | που ήμουν δυο μήνες φυλακή, | γιατί είν' τα γούστα μου τρελά | και δεν φοβούμαι τον μπελά. | Ξέρω και ρίχνω πιστολιές | σ' όποιον μου κάνει μπαμπεσιές. | Δεν θέλω πλούτη και καλά, | μ' αρέσει η φτώχεια κι η εργατιά. | Κι αν παντρευτώ με τον καιρό, | άντρα εργάτη θε να βρω. | Φτώχεια μαζί με την τιμή | θέλω να ζήσω μια στιγμή. | Βρε, εγώ είμαι η μόρτισσα η Κική | που ήμουν δυο μήνες φυλακή, | γιατί είν' τα γούστα μου τρελά | και δεν φοβούμαι το μπελά. | Ξέρω και ρίχνω πιστολιές | σ' όποιον μου κάνει μπαμπεσιές. | Τα πλούτη τα περιφρονώ, | στη φτώχεια πιο καλά περνώ. | Μέσα στην τίμια εργατιά | βρίσκεις τα πιο καλά παιδιά. | Φτώχεια μαζί με την τιμή | θέλω να ζήσω μια στιγμή.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης