Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013

Μικροαστικά





















01. Κολλήγα γιός Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Κολλήγα γιος του πάππου μου ο παππούς | κολλήγα γιος του πάππου μου ο πατέρας | κι ο παππούς μου κολλήγας κι αυτός | Και μονάχα εγώ του πατέρα μου γιος | έναν κλήρο είχα λίγα στρέμματα βιος | Η δουλειά στα χωράφια σκληρή | ντελικάτος εγώ μα ξύπνιος | τα χωράφια χτυπάω στο σφυρί | και στην πόλη ότι βγει είμαι αστός | Τα λεφτά απ' τα χωράφια μι αρχή | ένας γάμος ως προίκα καλός | μια χαρά πήγε το μαγαζί | είμαι πια ένας αστός σεβαστός | Κολλήγα γιος του πάππου μου ο παππούς | κολλήγα γιος του πάππου μου ο πατέρας | κι ο παππούς μου κολλήγας κι αυτός | Και μονάχα εγώ του πατέρα μου γιος | είμαι πια ένας αστός | είμαι πια καθεστώς

02. Μακριά απ' την πόλη Τραγούδι: Λ. Κηλαηδόνης & Μ. Χρυσομάλλης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Μακριά απ’ την πόλη | σε μια συνοικία | έχω δικά μου τρία δωμάτια | χολ και κουζίνα | καλά όλα κι άγια | ησυχία τάξη κι ασφάλεια. | Δική μου δουλίτσα | με μια βιοτεχνία | μήνα το μήνα δίχως κεσάτια | τα φέρνω στα ίσια | καλά όλα κι άγια | ησυχία τάξη κι ασφάλεια. | Καλά τα ΄χω μ’ όλους | εμπόρους κι εφόρους | δεν θα πεινάσει η οικογένεια | που λέει ο λόγος | καλά όλα κι άγια | ησυχία τάξη κι ασφάλεια.

03. Κάποιος παλιός συνάδελφος Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Κάποιος παλιός συνάδελφος | τον βρήκε κάπου κάποτε | καθίσαν κάτι ήπιανε | και για πολύ μιλήσανε | Άνεργος όπως ήτανε | εύκολα αυτός εδέχτηκε | δεν το πολυκουβέντιασε | καθώς παιχνίδι έμοιαζε. | Πολλά δεν του ζητάγανε | ενώ πολλά του δίνανε | καλά δεν το κατάλαβε | πώς όλα τ’ άλλα γίνανε. | Σιγά, σιγά πώς γύρισε | παλιούς φίλους πώς μίσησε | πώς έγινε κι απάτησε | όσους πολύ αγάπησε

04. Εργένης Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Το θέατρο πανάκριβο, το σινεμά επίσης | κι η μοναξιά αφόρητη στο σπίτι να καθίσεις. | Διάλεξις εδίδετο περί του Μαλακάση | κι είπε κι αυτός ο έρημος να πάει να ξεσκάσει. | Βεβαίως κάπως έπληξε, πολλές χρονολογίες | μα ευτυχώς υπήρξανε και οι απαγγελίες. | Η ώρα του επέρασε χωρίς καμία δεκάρα | άσε που είχε όφελος κι εφτά, οκτώ τσιγάρα.

05. Πρωινή γυμναστική Εκφώνηση: Νίκος Σκυλοδήμος

06. Ο Γιώργος Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Δεκατεσσάρων έφυγε | απ' το χωριό του ο Γιώργος | δυο γραμματάκια έμαθε | στη πολιτεία ο Γιώργος | Κλητήρας διορίστηκε | σε υπουργείο ο Γιώργος | γυαλιστερά κουμπιά φορεί | γυαλοκοπάει ο Γιώργος | Είναι σκληρός σαν κέρβερος | στο υπουργείο ο Γιώργος | γραφειοκράτης τέλειος | και του κοσμάκη ο τρόμος

07. Ο γάμος Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Σε δυο πανέρια οι μπουμπουνιέρες | κι οι ανθοδέσμες στη σειρά | η νύφη μόνο δεκαεννιά | και του γαμπρού οι μέρες μετρημένες. | Ο γάμος έμοιαζε κηδεία | όταν σταθήκαν στη σειρά | κουμπάρος, σόι και λοιπά | στη σκάλα για να βγουν φωτογραφία. | Κρίμα το κοριτσάκι, κρίμα | τι κάνει το άτιμο το χρήμα.

08. Οικονομία κάνε Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Οικονομία κάνε και σφίξε τα λουριά | τώρα που είσαι νέος να 'χεις στα γηρατειά. | Οικονομία κάνε, τι θες τα περιττά, | τώρα που είσαι νέος σώρευε τον παρά. | Φασούλι το φασούλι | γεμίζει το σακούλι, | φασούλι το φασούλι | γεμίζει το σακούλι σου. | Ομολογίες πάρε, παράς φέρνει παρά | να 'χεις σαν θα γεράσεις όλα σου τα καλά. | Τι θες τώρα να ζήσεις, ζωή 'ναι και περνά | όμως σαν θα γεράσεις θα 'χεις παρά με ουρά. | Φασούλι το φασούλι | γεμίζει το σακούλι, | φασούλι το φασούλι | γεμίζει το σακούλι σου.

09. Ξερίζωμα Τραγούδι: Λάκης Χαλκιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Τα σκονισμένα στέφανα | βγάζει απ' το εικονοστάσι | τρία χρυσά γαρίφαλα | σ' ένα ασημένιο τάσι. | Της φαίνεται σαν όνειρο | μετά από τόσα χρόνια | ο γάμος της που έγινε | εκεί στα πέρα αλώνια. | Τώρα σε μία κάμαρα | σε πολυκατοικία | πλήξη και καυσαέρια | σ' αυτή την ηλικία. | Τρία χρυσά γαρίφαλα | σ' ένα ασημένιο τάσι | σα να 'ταν χτες ο γάμος της | κι αυτή έχει γεράσει.

10. Ντροπή τέτοιο παιδί Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Μπλεξίματα δεν θέλαμε | στην οικογένειά μας | και πέρα δεν κοιτάζαμε | απ' τα συμφέροντά μας. | Κι αν άκουγε τα λόγια μας | τα λόγια τα δικά μας | μυαλό θα είχε ο γιόκας μας | για τα συμφέροντά μας. | Ντροπή, ντροπή, | ντροπή τέτοιο παιδί. | Γιατί είμαστε νομοταγείς | κοιτάμε τη δουλειά μας | μπλεξίματα δεν θέλαμε | στην οικογένειά μας, | τα πράγματα όπως να 'ρχονταν | για τα συμφέροντά μας | εμείς ποτέ δεν χάναμε | στην οικογένειά μας. | Ντροπή, ντροπή, | ντροπή τέτοιο παιδί. | Έτσι που 'ρθαν τα πράγματα | κακά κι ανάποδά μας | έναν αντάρτη βγάλαμε | στην οικογένειά μας. | Ντροπή, ντροπή, | ντροπή τέτοιο παιδί.

11. Σε πάρτυ του ’50 Οργανικό
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης

12. Στη μικρή αίθουσα εκθέσεων Παρνασσού Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Τι χρώμα και τι σχέδιον | ήταν σαν να μιλούσαν | μια ανθοδέσμη προπαντός | λες και μοσχοβολούσαν. | Παιδί μου φαίνεται η σπουδή | το τάλαντον, το πάθος | και πριν μου πεις ό,τι μου πεις | ζωγράφισε ένα άνθος. | Νομίζω διάνα έκανα | ο πίνακας που βρήκα | πάει πολύ με τον μπουφέ | που είναι και αντίκα.

13. Ρέκβιεμ Τραγούδι: Νίκος Ρουσέας
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Τι τράβηξε ν' ανέβει | μονάχα αυτός το ξέρει | αυτός κι ένας Θεός. | Η σύζυγος στο πλάι | για πράγματα μιλάει | κοινά και βαρετά. | Κι οι γιοι του δύο ξένοι | μα πότε γίναν έτσι, | του φέρονται εχθρικά. | Τι τράβηξε ν' ανέβει | και τώρα είναι ένας ξένος | στο σπίτι του νεκρός.

14. Η Μάρω Τραγούδι: Λουκιανός Κηλαηδόνης
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης
Ποια λες μου τηλεφώνησε | για τα γενέθλιά μου; | Η Μάρω απ' το δημοτικό | η συμμαθήτριά μου. | Μια ώρα στο τηλέφωνο | μου 'λεγε άρες, μάρες | μ' αρρώστησε, μα το Θεό, | με τόσες κουταμάρες. | Μα τώρα στα σαράντα μας | μπορείς πια να γυρίσεις, | καμωματάκια παιδικά | να 'ρθεις να μου θυμίσεις; | Δουλειά δεν είχε ο διάολος | δουλειά βρήκε να κάνει | τη Μάρω να τηλεφωνεί | ο διάολος την βάνει.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης