Τρίτη, 26 Μαρτίου 2013

Γιάννης Πάριος Vol. 1





















Ο Γιάννης Πάριος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πετροβολούσα τη ζωή Τραγούδι: Γιάννης Πάριος & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Εγώ από μικρό παιδί | πετροβολούσα τη ζωή, | κι όπου αντάμωνα τον πόνο | τον εκέρναγα κρασί. | Μα οι πέτρες όλες που ‘ριξα | απάνω μου όλες πέφτουν, | μετράω τα χτυπήματα | που τελειωμό δεν έχουν. | Για της γυναίκας την καρδιά | έπεφτα μέσα στη φωτιά | και της μοίρας τα χαστούκια | πετροβόλαγα κι αυτά.

02. Ο σαραντάρης Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μην κοιτάς που είμαι σαραντάρης | κι όλο διστάζεις να με φλερτάρεις. | Αν σε φιλήσω μια φορά, | θα καταλάβεις καθαρά | πως άλλα λέει η ταυτότητα | και άλλα η καρδιά μου. | Δεν έχουν σημασία | τα λίγα γκρίζα μου μαλλιά, | η αξία βρίσκεται μες στην καρδιά. | Μην κοιτάς τα χρόνια μου λοιπόν, | ο άνδρας πρέπει να ’χει παρελθόν. | Από μένα που είμαι σαραντάρης | λίγα θα δώσεις, πολλά θα πάρεις. | Εγώ που έζησα πολλά | θα σ’ αγαπήσω πιο καλά. | Οι νέοι έχουν μόνο όνειρα | κι εμείς στοργή και πείρα. | Δεν έχουν σημασία | τα λίγα γκρίζα μου μαλλιά, | η αξία βρίσκεται μες στην καρδιά. | Μην κοιτάς τα χρόνια μου λοιπόν, | ο άνδρας πρέπει να ’χει παρελθόν.

03. Οι δυο αγάπες Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Είναι παράξενο το δράμα που περνάω | με την καρδιά μου δυο γυναίκες αγαπώ | με τη ζωή μου δυο υπάρξεις τυραννάω | αφού δε γίνεται στη μέση να κοπώ. | Να ξύπναγα Θεέ μου μιαν αυγή | να μην υπάρχει δίπλα μου καμία | αυτές να βγουν απ' την καταστροφή | και η καρδιά μου απ' την παρανομία. | Στέκω με δάκρυα μπροστά στο σταυροδρόμι | σε ποια να πάω λίγο να συλλογιστώ | μα είναι δυο κομμάτια η δική μου η γνώμη | πάω στη μια αλλά την άλληνε ζητώ. | Να ξύπναγα...

04. Το καλό παιδί Τραγούδι: Γιάννης Πάριος & Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Ο κόσμος όλος το φωνάζει | Πως είμαι ένα καλό παιδί | Καλύτερα να με μισούσε | Και να μ’ αγάπαγες εσύ | Ας είχα ένα σου | Μονάχα βλέμμα σου | Κι ας ήταν όλοι εχθροί | Εχθροί οι φίλοι μου | Εχθροί οι γειτόνοι μου | Και όλοι οι δικοί μου | Μα τώρα είδα την αλήθεια | Τώρα που μίλησε η καρδιά | Άλλη του κόσμου η αγάπη | Κι άλλη η δική σου η συντροφιά

05. Ένα γέρικο καράβι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα γέρικο καράβι απ' το κύμα κόσκινο | απ' τ' αμπάρι του ξεθάβει ένα συρματόσκοινο | κι αρχινάει να βαράει το θεριό τη θάλασσα | που στα μαύρα της σαγόνια τη ζωή μου χάλασα | Και τα νιούτσικα καράβια βλέπουν και δακρύζουνε | κι έχουμε γερτά τα ξάρτια όταν αρμενίζουνε | Ξέρουν θα 'ρθει κι η σειρά τους στα ρηχά να ρεύουνε | να ' χουν χάσει τα φτερά τους και να τα γυρεύουνε

06. Με συγχωρείς καρδούλα μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Χάρης Λυμπερόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Με συγχωρείς καρδούλα μου με συγχωρείς | Απόψε φεύγω και μη ψάξεις να με βρεις | Με συγχωρείς ψυχούλα μου με συγχωρείς | Τα δάκρυά σου κράτησέ τα αν μπορείς | Ώρα πικραμένη ώρα χωρισμού | Ώρα καταιγίδας κι αναστεναγμού | Γεμάτη πίκρα και καημό | Τα βάσανα δεν έχουν τελειωμό | Με συγχωρείς καρδούλα μου με συγχωρείς | Πολύς ο πόνος που σου δίνω και βαρύς | Με συγχωρείς ψυχούλα μου με συγχωρείς | Έπρεπε να ’ρθεις στη ζωή μου πιο νωρίς

07. Η θάλασσα του Πειραιά Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Η θάλασσα του Πειραιά | από όλες είναι πιο γλυκιά, | απ' του Τζελέπη την ακτή ως του Καραϊσκάκη | τα βράδια βόλτες έκανα σαν ήμουνα ναυτάκι. | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου, | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου. | Παιδί κι εγώ του Πειραιά στη θάλασσα και στη στεριά, | γεννήθηκα μεγάλωσα κοντά στην Τερψιθέα | και σπούδασα μηχανικός εδώ στον Προμηθέα. | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου, | που έχεις για καμάρι σου τον Ολυμπιακό σου | Περαία μου, Περαία μου, με το Σαρωνικό σου.

08. Της μοίρας το παιχνίδι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ανδρέας Χατζηνικολάου
Καθισμένος στο απέναντι παγκάκι, | Σαββατόβραδο μπροστά στην εκκλησιά, | βλέπω εκείνη που αγαπούσα | γελαστή κι ασπροφορούσα | ν' ανεβαίνει μ' έναν άλλον τα σκαλιά | Θέλει η μοίρα το φινάλε της να παίξει | και το παίζει μες στα μάτια μου μπροστά. | Και της εκκλησιάς τον κήπο έχει διαλέξει | για να γίνει το παιχνίδι της σωστά | Το χαμόγελο έχει φύγει απ' το στόμα | Το τσιγάρο έχει πέσει καταγής | Ζωντανό έχω γίνει πτώμα | αχ Θεέ μου λίγο ακόμα | κι ένας άνθρωπος θα μείνει δυστυχής | Θέλει η μοίρα το φινάλε της να παίξει | και το παίζει μες στα μάτια μου μπροστά. | Και της εκκλησιάς τον κήπο έχει διαλέξει | για να γίνει το παιχνίδι της σωστά

09. Είδα κι άλλες σαν κι εσένα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Δημήτρης Ρήτας
Στην αγκαλιά μου κάθισες | Ένα φεγγάρι μόνο | Μα στην καρδιά μου άφησες | Χίλια φεγγάρια πόνο | Είδα κι άλλες σαν κι εσένα | Να πετούν φωλιά, φωλιά | Μα καμιά φωλιά απ’ όλες | Δεν την είδα με πουλιά | Όσο κι αν θέλει το δενδρί | Τα φύλλα να κρατήσει | Θα ’ρθεί φθινόπωρο βαρύ | Γυμνό να καταντήσεις

10. Το ράκος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος & Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τι ζητάς από ένα ράκος ψυχικό | Πες μου μία καλημέρα και προσπέρνα | Εγώ έχω ένα μόνο ιδανικό | Να νυχτώσει και να πάω στην ταβέρνα | Τρέξε εσύ στη χαρά | Η ζωή σου γελά | Κι ασ’ το δάκρυ εγώ να το πίνω | Καυτό όπως κυλά | Στην δική μου καρδιά | Μη ζητάς σιγουριά | Είναι σπίτι που πήρε | Απ’ όλα τα μέρη φωτιά | Κι αν στα χρόνια είμαι νέος τι μ΄ αυτό | Είμαι ένα χτυπημένο κυπαρίσσι | Ένας άνθρωπος ναυάγιο σωστό | Σε τι όνειρα ζητάς να σ’ αρμενίσει

11. Απουσίες στα μητρώα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Χάρης Λυμπερόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Ένας της παρέας | Τέρμα Καλλιθέας | Ούτε μας μιλά | Βέρα δεν φοράει | νυχτοπερπατάει | Κι όλους μας πουλά | Απουσίες στα μητρώα σημειώνουμε | Ένας ένα το διαλάμε κι αραιώνουμε | Άλλος φιλαράκος | Όνομα Κυριάκος | Έβγαλε χαρτιά | Μπήκε σ’ ένα πλοίο | Είπε κι ένα αντίο | Πάει στην ξενιτειά | Τρίτος της παρέας | Τέρμα Καλλιθέας | Ντύθηκε γαμπρός | Τέρμα τα ξενύχτια | Μάζεμα τα δίχτυα | Από δω κι εμπρός

12. Κάπου στα Πετράλωνα Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Κάπου στα Πετράλωνα ένα χελιδόνι | έφερε την άνοιξη, έστησε φωλιά. | Άνθισε η γειτονιά, άνθισαν οι δρόμοι, | η παλιά αγάπη μου γύρισε ξανά. | Κάπου στα Πετράλωνα ο χορός αρχίζει, | το τραγούδι άναψε στις καρδιές φωτιά. | Κι ο γλυκός ο μπαγλαμάς κάτι μουρμουρίζει, | η παλιά αγάπη μου γύρισε ξανά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης