Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Παίξε Γρηγόρη μου





















Ο πρώτος δίσκος

01. Καημός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είναι μεγάλος ο γιαλός | είναι μακρύ το κύμα | είναι μεγάλος ο καημός | κι είναι πικρό το κρίμα | Ποτάμι μέσα μου πικρό | το αίμα της πληγής σου | κι από το αίμα πιο πικρό | στο στόμα το φιλί σου | Δεν ξέρεις τι ‘ναι παγωνιά | βραδιά χωρίς φεγγάρι | να μη γνωρίζεις ποια στιγμή | ο πόνος θα σε πάρει | Ποτάμι μέσα μου πικρό | το αίμα της πληγής σου | κι από το αίμα πιο πικρό | στο στόμα το φιλί σου

02. Είμαι αϊτός χωρίς φτερά  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Σαν τον αετό είχα φτερά ώ, ώ, ώ | και πέταγα | και πέταγα πολύ ψηλά | μα ένα χέρι λατρεμένο | ένα χέρι λατρευτό | μου τα κόβει τα φτερά μου | για να μη ψηλά πετώ | Είμ' αετός χωρίς φτερά | χωρίς αγάπη και χαρά | χωρίς αγάπη και χαρά | είμ' αετός χωρίς φτερά | Το χέρι αυτό το λατρευτό ώ, ώ, ώ | μες στη ζωή | μες στη ζωή θα τ' αγαπώ | ότι και να μου 'χει κάνει | όλα του τα συγχωρώ | με φτερούγες τσακισμένες | πάντα εγώ θα τ' αγαπώ

03. Τα ρολόγια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ιάκωβος Καμπανέλλης
Και τώρα πώς να σταματήσω | τα ρολόγια | και πώς να κάνω | τον ήλιο να μην βγει | Και πώς να μην τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ! | Και τώρα πώς να σταματήσω | το σκοτάδι | και πώς να κάνω | την Πούλια να μην βγει | και πώς να μη τελειώσει | ετούτη η νύχτα | αχ!

04. Είχαμε περηφάνια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στον πόλεμο με γνώρισες | στο χαλασμό του κόσμου | και φυλαχτό μου φόρεσες | για να γυρίσω φως μου | Το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | Κι είχαμε περηφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | είχαμε περηφάνια | Φτερά μου δώσαν οι Θεοί | κι απ' τη φωτιά σε πήρα | χαρά να σ' έχω στη ζωή | παρηγοριά στη μοίρα | Το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | και με το κύμα τ' αλμυρό | χορτάσαμε ψωμάκι | το δάκρυ κάναμε νερό | και το κρασί φαρμάκι | Κι είχαμε περηφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | στην πίκρα στην ορφάνια | είχαμε περηφάνια

05. Καρδιά μου μην παραπονιέσαι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Καρδιά μου μην παραπονιέσαι | εσύ τα φταις που τυραννιέσαι | Το 'ξερες πως θα σε κάψει | η φωτιά που θα σ' ανάψει | την εγνώριζες | Έλιωνες απ' τον καημό σου | μα στιγμή απ' το πλευρό σου | δεν τη χώριζες | Καρδιά μου μην παραπονιέσαι | εσύ τα φταις που τυραννιέσαι | Πως μπορούσε να σου δώσει | μαχαιριά να σε σκοτώσει | δεν το σκέφτηκες | Την επίστεψες στ' αλήθεια | μα σου πλήγωσε τα στήθια | και παιδεύτηκες | Καρδιά μου μην παραπονιέσαι | εσύ τα φταις που τυραννιέσαι

06. Θα κλείσω τα μάτια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Χαρούλα Λαμπράκη
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Τον έρωτα φαρμάκωσε η μιζέρια | Κομμάτιασε η φτώχεια την καρδιά | Δεν ήρθανε για μας τα καλοκαίρια | και έγινε η ζωή τόσο βαριά | Θα κλείσω τα μάτια | θ' απλώσω τα χέρια | μακριά από τη φτώχεια | μακριά απ΄τη μιζέρια | θα πάρω την στράτα | και εγώ τη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια | και όπου με βγάλει | Πού να βρεθεί ντροπή να με κρατήσει | στη λάσπη και στην ξύλινη σκεπή | τη φτώχεια που μας έχει γονατίσει | τη νιώθω μεγαλύτερη ντροπή | Θα κλείσω τα μάτια | θ' απλώσω τα χέρια | μακρυά από τη φτώχεια | μακρυά απ΄τη μιζέρια | θα πάρω την στράτα | και εγώ τη μεγάλη | θα κλείσω τα μάτια | και όπου με βγάλει

07. Σπασμένα τριαντάφυλλα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βούλα Γκίκα
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Σιμόπουλος
Κάποτε ήμουνα παιδί | και σε αγάπησα πολύ | Μα έγινε η αγάπη μου | κλωνάρια μαδημένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Το περιβόλι της καρδιάς | το ‘καψες όπως ο βοριάς | τα όνειρα μου πέσανε | βαριά τραυματισμένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα | Οι αναμνήσεις στο μυαλό | χορό αρχίσανε τρελό | τα περασμένα μου ‘πανε | πως είναι πια για μένα | Σπασμένα τριαντάφυλλα | στο χώμα πεταμένα

08. Τι να σου κάνει μια καρδιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Μακάρι να `χα δυο καρδιές | μες στην ζωή την ψεύτρα. | Η μια να λειώνει στις φωτιές, | μες τις φωτιές | κι άλλη να `ναι πέτρα. | Μες την ζωή μου τη πεζή | και τη βασανισμένη | τι να σου κάνει μια καρδιά, | αχ μια καρδιά | κι αυτή σακατεμένη. | Μακάρι να `χα δυο καρδιές | η μια για να πονάει | κι όταν την πνίγουν οι καημοί, | μες τη ζωή | η άλλη να γλεντάει.

09. Επίσημη αγαπημένη Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Ξύπνησα νύχτα και μες στη σκέψη μου άναψαν φώτα. | Ήρθες κι εσύ έτσι απροσκάλεστη στου νου την πόρτα. | Μες στην καρδιά μου σε καλοδέχτηκα, αγαπημένη, | μεγάλη επίσημη, που τόσα χρόνια ήσουν χαμένη. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό. | Κοντά μου ήρθες, δειλά μου έδωσες τ’ άσπρο σου χέρι | και τα δυο χείλη σου με τα δικά μου γίνανε ταίρι. | Ξύπνησα νύχτα κι από κοντά μου ήσουν φευγάτη | κι ήμουνα μόνος μου στην άδεια κάμαρα, στ’ άδειο κρεβάτι. | Ας ήτανε αληθινό το όνειρο τ’ αποψινό, | το όνειρο τ’ αποψινό ας ήτανε αληθινό.

10. Μια γυναίκα φεύγει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Ελένη Λιάκου
Μαραμένα μες στο βάζο τα λουλούδια | λυπημένα σ' ένα κάδρο αγγελούδια. | Δίπλα η βρύση με ρυθμό στάζει φριχτό | τρίζει η πόρτα κι είν' το σπίτι ανοιχτό. | Μια γυναίκα φεύγει, μια σωστή κυρία | τα βήματά της σβήνουν μια θλιβερή ιστορία. | Κάνει κρύο κι η βροχή πάγωσε στη στέγη | μια γυναίκα φεύγει, μια γυναίκα φεύγει. | Στο τραπέζι ένα γράμμα πεταμένο | το ρολόι στις οχτώ σταματημένο. | Φεύγει ο χρόνος και το χτες είναι νεκρό | κλείνει η μοίρα το ρομάντζο το πικρό.

11. Θα ρίξω πέτρα στη ζωή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Βάρκα στην ξέρα μοναχή | κι η άγκυρα σπασμένη | τι να σου κάνει μια ψυχή | στον κόσμο απελπισμένη | Θα ρίξω πέτρα στη ζωή | θα βρω καινούργιο στόχο | κι αν πάλι τ' όνειρο καεί | παράπονο θα το 'χω | Άστρο θολό στην αμμουδιά | κι η νύχτα πικραμένη | τι να σου κάνει μια καρδιά | στον κόσμο προδομένη

12. Χρυσοπράσινο φύλλο Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Λεωνίδας Μαλένης
Γη της λεμονιάς, της ελιάς | γη της αγκαλιάς, της χαράς | γη του πεύκου, του κυπαρισσιού | των παλικαριών και της αγάπης | Χρυσοπράσινο φύλλο | ριγμένο στο πέλαγο | Γη του ξεραμένου λιβαδιού | γη της πικραμένης Παναγιάς | γη του λίβα, τ' άδικου χαμού | τ' άγριου καιρού, των ηφαιστείων | Χρυσοπράσινο φύλλο | ριγμένο στο πέλαγο | Γη των κοριτσιών που γελούν | γη των αγοριών που μεθούν | γη του μύρου, του χαιρετισμού | Κύπρος της αγάπης και του ονείρου | Χρυσοπράσινο φύλλο | ριγμένο στο πέλαγο

13. Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ | και μυρσίνη συ δοξαστική | μη παρακαλώ σας μη | λησμονάτε τη χώρα μου! | Αετόμορφα έχει τα ψηλά βουνά | στα ηφαίστεια κλήματα σειρά | και τα σπίτια πιο λευκά | στου γλαυκού το γειτόνεμα! | Τα πικρά μου χέρια με τον κεραυνό | τα γυρίζω πίσω απ' τον καιρό | τους παλιούς μου φίλους καλώ | με φοβέρες και μ' αίματα!

14. Της αγάπης αίματα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Της αγάπης αίματα με πορφύρωσαν | και χαρές ανείδωτες με σκιάσανε | οξειδώθηκα μες στη νοτιά των ανθρώπων | μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο | Στ' ανοιχτά του πελάγου με καρτέρεσαν | Με μπομπάρδες τρικάταρτες και μου ρίξανε | αμαρτία μου να 'χα κι εγώ μιαν αγάπη | μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο | Τον Ιούλιο κάποτε μισανοίξανε | τα μεγάλα μάτια της μες στα σπλάχνα μου | την παρθένα ζωή μια στιγμή να φωτίσουν | μακρινή μητέρα ρόδο μου αμάραντο

15. Τι έχει και κλαίει το παιδί Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Στο παραθύρι το κλειστό | κλαίει το παράπονο του | ένα παιδί που αγάπησε | κι έμεινε μοναχό του | Κανείς δε βγήκε για να ιδεί | τι έχει και κλαίει το παιδί | μα το λυπήθηκ' η αυγή | που πόνεσε τόσο πολύ | Διπλά τα 'βαλαν τα κλειδιά | στην πόρτα κάποια χέρια | Σβήσαν τον ήλιο του παιδιού | του θάμπωσαν τ' αστέρια | Κανείς δε βγήκε ....

16. Υπομονή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Γειτονιά, ο δρόμος σου στενός | παγωνιά και γκρίζος ουρανός | μαύρη ζωή, βράδυ πρωί | για συντροφιά μια συννεφιά | υπομονή, υπομονή, υπομονή | Κάντε υπομονή | κι ο ουρανός θα γίνει πιο γαλανός | Κάντε υπομονή | μια λεμονιά ανθίζει στη γειτονιά | Υπομονή, υπομονή, υπομονή | Κάντε υπομονή... | Κάντε υπομονή...

17. Φως της αυγής Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Βράδυ πρωί βράδυ πρωί | θα σε γυρεύω φως της αστραπής | θα σε γυρεύω να σε βρω βράδυ πρωί | Η νύκτα φέρνει τον καημό | γι' αυτό το χωρισμό | διπλά με κάνεις να πονώ | Καρδιά που κλαίει στην ερημιά | χαμένη αγάπη πια | χωρίς ελπίδα και χαρά | Φως της αυγής, της αστραπής | νερό να σβήσει τη φωτιά της γης | νερό καθάριο της πηγής, φωτιά της γης | Βράδυ πρωί ...

18. Τέλος δεν έχει ο ουρανός Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Χρήστος Αργυρόπουλος
Τέλος δεν έχει ο ουρανός | το κύμα δεν μετριέται, | κι εκεί που σβήνει ένας καημός | άλλος καημός γεννιέται. | Ώρα την ώρα καρτερώ | κι οι ώρες γίναν χρόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια. | Χίλια τ' αστέρια τ' ουρανού | και το φεγγάρι ένα, | έχω πολλά μέσα στο νου | μα στην καρδιά μου εσένα. | Ώρα την ώρα καρτερώ | κι οι ώρες γίναν χρόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια, | τα χρόνια στήσανε χορό | και πρόφτασαν τα χιόνια.

19. Ας ήταν τ' όνειρο να βγει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βαγγέλης Πιτσιλαδής | Στίχοι: Γιάννης Κιούρκας
Η θάλασσα ματώθηκε | κι η ξαστεριά δακρύζει | γιατί καρδιά πληγώθηκε | χωρίς να το αξίζει. | Ας ήταν τ’ όνειρο να βγει | στον ουρανό σεργιάνι, | να το ζηλεύει ο καημός, | πόνος να μην το φτάνει. | Κι αν θά ’βρει την αγάπη μου | παρέα να της κάνει. | Ας ήταν τ’ όνειρο να βγει | στον ουρανό σεργιάνι.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Γαρύφαλλο στ' αυτί  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Γαρύφαλλο στ' αυτί και πονηριά στο μάτι | Η τσέπη άδεια πάντοτε, μα η καρδιά γεμάτη | Γαρύφαλλο στ' αυτί και ποιος θα σου τ' αρπάξει | Σφιχτή γροθιά το στήθος σου, που σκίζει το μετάξι | Χτύπα τα πόδια τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα | Τσιγγάνα τουρκογύφτισσα, χτύπα τα πόδια τσίφτισσα | Γαρύφαλλο στ' αυτί και στα μαλλιά μαντήλι | Είναι το στόμα σου δροσιά, είναι φωτιά τα χείλη | Γαρύφαλλο στ' αυτί, στο στόμα το τσιγάρο | Πού είναι το τσαντίρι σου, για να 'ρθω να σε πάρω | Φέρε μια βόλτα τσίφτισσα, τσιγγάνα τουρκογύφτισσα | Τσιγγάνα τουρκογύφτισσα, φέρε μια βόλτα τσίφτισσα

02. Αχ! βρε παλιομισοφόρια  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Ένα βράδυ στη Καστέλα | σε μια όμορφη κοπέλα | που 'παιρνε τ' απεριτίφ της | ρίχτηκ' ένας τσίφτης | απ' την Κοκκινιά | Δεν εγνώριζε όμως ότι | τα 'χε μ' ένα Πειραιώτη | Πειραιώτη ντερμπεντέρη | σίδερο στο χέρι | άσσο στη μπουνιά | Αχ βρε παλιομισοφόρια | τι τραβάν για σας τ' αγόρια | Αλλά και ο Κοκκινιώτης | ήταν παλικάρι πρώτης | και στο τέλος και οι δύο | στο νοσοκομείο | πήγαν σηκωτοί | Και οι δυο σε αφασία | μα εκείνη σημασία | που τους έφαγε η μαρμάγκα | και με άλλο μάγκα έκανε χαρτί

03. Ο τσολιάς Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Νίκος Λούπας
Μια κούκλα μες στη γειτονιά τσολιά τηνε φωνάζουν | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | και στο σεργιάνι σαν θα βγει τα κάλλη της θαυμάζουν, | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Έλα τα τσαρούχια μας! | Μαχαραγιάς κι αν ήμουνα όλα θα τα πουλούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | με σένα κούκλα μου γλυκιά παντοτινά θα ζούσα | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Στη μεταξένια σου ποδιά θα ζήσω ένα χρόνο | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να κάθουμαι να σε κοιτώ και να σε καμαρώνω | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Να σε κοιτώ μικρούλα μου λιγάκι μες στα μάτια | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | να γίνουμε αυτοκράτορας με πλούτη και παλάτια. | γεια σου τσολιά μου, γεια σου τσολιά μου | βρε πάρε την βόλτα σου κι έλα κοντά μου | να σε χορτάσω με τα φιλιά μου | έλα τσολιά μου στην αγκαλιά μου. | Άιντε οι τσολιάδες μας ε πω, πω!

04. Αντιλαλούν οι φυλακές  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Αντιλαλούνε οι φυλακές | τ' Ανάπλι και Γεντί Κουλές | Αντιλαλούνε τα σήμαντρα | Συγγρού και παραπήγματα | Αν είσαι μάνα και πονείς | έλα μια μέρα να με δεις | Έλα πριν με δικάσουνε | κλάψε να μ' απαλλάξουνε

05. Τα ματόκλαδά σου λάμπουν Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Τα ματόκλαδά σου λάμπουν βρε | σαν τα λούλουδα του κάμπου | σαν τα λούλουδα του κάμπου βρε | τα ματόκλαδά σου λάμπουν | Τα ματάκια σου αδερφούλα βρε | μου ραγίζουν την καρδούλα | μου ραγίζουν την καρδούλα βρε | τα ματάκια σου αδερφούλα | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | νου και λογισμό μου παίρνεις | νου και λογισμό μου παίρνεις βρε | Τα ματόκλαδά σου γέρνεις βρε | Τα ματάκια σου να βγούνε βρε | σαν και μένα δε θα βρούνε | σαν και μένα δε θα βρούνε βρε | τα ματάκια σου να βγούνε

06. Μάνα μου και Παναγιά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Τάσος Λειβαδίτης
Ο ήλιος ήσουν κι η αυγή | της νύχτας το φεγγάρι | της μάνας μου ήσουν η ευχή | της Παναγιάς η χάρη | Έφυγες και κλαίει ο άνεμος το κύμα | κλαίνε τ' άστρα κι η νυχτιά | κλαίει κι η μάνα μου στο μνήμα | κλαίει, κλαίει κι η Παναγιά | Στον πυρετό ήσουνα δροσιά | κερί μες στο σκοτάδι | άστρο στην κοσμοχαλασιά | βασιλικός στον Άδη | Έφυγες και κλαίει ο άνεμος το κύμα | κλαίνε τ' άστρα κι η νυχτιά | κλαίει κι η μάνα μου στο μνήμα | κλαίει, κλαίει κι η Παναγιά

07. Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | περιστεράκι στον ουρανό... | τον ουρανό μες στα δυο σου μάτια κοιτάζω, | βλέπω την πούλια και τον Αυγερινό. | Η μάνα σου είναι τρελή | και σε κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να'μπω στην κάμαρή σου | μου ρίχνεις μεταξωτό σκοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα, | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή. | Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | βαρκούλα στο Σαρωνικό... | Σαρωνικέ μου, τα κυματάκια σου δώσ' μου, | δώσ' μου τ' αγέρι, δώσ' μου το πέλαγο. | Η μάνα σου είναι τρελή | και σε κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να'μπω στην κάμαρή σου | μου ρίχνεις μεταξωτό σκοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα, | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή. | Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ, | δεντράκι στο Βοτανικό... | Πάρε το τραμ μόλις δεις πως πέφτει η νύχτα, | πέφτουν οι ώρες, πέφτω, λιποθυμώ. | Η μάνα μου είναι τρελή | και με κλειδώνει μοναχή, | σαν θέλω να' μπεις στην κάμαρή μου | σου ρίχνω μεταξωτό σχοινί, | και κλειδωμένους μας βλέπ' η νύχτα | μας βλέπουν τ'άστρα κ' η χαραυγή.

08. Το φεγγάρι κάνει βόλτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Χρηστάκης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Το φεγγάρι κάνει βόλτα | στης κυράς μου τα μαλλιά | Παίξε Τσιτσάνη μου | το μπουζουκάκι | ρίξε μου μια γλυκιά πενιά | παίξε Τσιτσάνη μου | το μπουζουκάκι | να θυμηθούμε τα παλιά | Το φεγγάρι κάνει κύκλο | στης κυράς μου τη καρδιά | Παίξε Ζαμπέτα μου | το μπουζουκάκι | ρίξε μου μια γλυκιά πενιά | παίξε Ζαμπέτα μου | το μπουζουκάκι | να θυμηθούμε τα παλιά | Το φεγγάρι κάνει βόλτα | μα η κυρά δεν μ' αγαπά | Παίξε Γρηγόρη μου | το μπουζουκάκι | ρίξε μου μια γλυκιά πενιά | παίξε Γρηγόρη μου | το μπουζουκάκι | να ξεχαστούνε τα παλιά

09. Ό,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βούλα Γκίκα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ό,τι κι αν πω δε σε ξεχνώ | και μπρος στην πόρτα σου περνώ | σου λέω λόγια μαγικά | με το μπουζούκι μου γλυκά | Κλαίω με δάκρυα και καημό | και με πικρό αναστεναγμό | πως πάντα λιώνω και πονώ | για σε μικρό μελαχρινό | Έχουν σωπάσει τα πουλιά | και στης νυχτιάς τη σιγαλιά | σου φέρνει ο άνεμος γλυκά | τα λόγια μου τα μαγικά

10. Στα Τρίκαλα στα δυο στενά Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Στα Τρίκαλα στα δυο στενά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | σκοτώσανε το Σακαφλιά | στα Τρίκαλα στα δυό στενά | Τέτοιο ντερβίσικο παιδί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | το κλαίμε όλοι μας μαζί | τέτοιο ντερβίσικο παιδί | Δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | το φίλο μας το Σακαφλιά | δεν τον ξεχνάμε βρε παιδιά

11. Φοβάμαι μη σε χάσω Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Αλέκος Αγγελόπουλος
Πώς θα περάσει η βραδιά | και πώς θα ησυχάσω | που σκέφτομαι εσένανε | μην τύχει και σε χάσω | Πολλές γυναίκες γνώρισα | εσένα σε φοβάμαι | να μη σε ξεμυαλίσουνε | γι' αυτό και δεν κοιμάμαι | Η αγωνία μου αυτή | με τρώει και με δέρνει | να ξημερώσει ήθελα | γιατί ύπνος δε με παίρνει | Για λέγε μου, για λέγε μου | σταυρέ μαλαματένιε μου. | Γυαλένιος είσαι μαστραπάς | και όποιον βρεις τον αγαπάς

12. Ο μπαρμπά Θωμάς  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Αντιλαλούνε διπλοπενιές μέσα σ’ ένα κουτούκι, | κάθεται ο μπάρμπα Θωμάς και παίζει το μπουζούκι. | Μπάρμπα Θωμά, μπάρμπα Θωμά, μαγκίτη παινεμένε, | σε γέρασαν τα βάσανα και δεν μιλάς, καημένε. | Να ’ταν τα νιάτα δυο φορές | και σιδερένιες οι καρδιές. | Απόψε έχω ένα καημό και ήπια παραπάνω. | Ήρθα εδώ, μπάρμπα Θωμά, παρέα να σου κάνω. | Μπάρμπα Θωμά, μπάρμπα Θωμά, να μην ακούς τι λένε. | Οι μάγκες έχουνε καρδιά και για μι’ αγάπη κλαίνε. | Γλεντάτε, μάγκες, το ντουνιά | προτού να ’ρθουν τα γηρατειά. | Να ’ταν τα νιάτα δυο φορές | και σιδερένιες οι καρδιές.

13. Στ' Αποστόλη το κουτούκι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Στ' Αποστόλη το κουτούκι | στ' Αποστόλη το κουτούκι | στ' Αποστόλη το κουτούκι | πήγα κι άκουσα μπουζούκι. | Και στο στενό το μαγαζί | μπήκε κι ο πόνος μου μαζί. | Κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | έκλαψα κι εγώ μαζί. | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου, | σαν πονάς τι κάνεις, πε μου. | Πώς νταγιαντιέται ο χωρισμός | και της γυναίκας ο καημός; | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου | Αποστόλη αδερφέ μου, | πες μου εσύ που 'σαι παθός. | Και στο στενό το μαγαζί | μπήκε κι ο πόνος μου μαζί. | Κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | κι όπως έκλαιγε το τέλι | έκλαψα κι εγώ μαζί.

14. Ρολόι, κομπολόι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άννα Μπακιρτζή
Ένα ρολόι μου 'χες χαρίσει | που το κοιτούσα όταν αργούσες | που το κοιτούσα όταν αργούσες | και το ρωτούσα αν μ' αγαπούσες | Θα το δώσω το ρολόι | και θα πάρω κομπολόι | να μετράω τους καημούς | και τους αναστεναγμούς | Τώρα δεν είσαι στην αγκαλιά μου | και την καρδιά μου η ζήλια τρώει | τι να το κάνω τέτοιο ρολόι | κάθε του χτύπος και μοιρολόι

15. Δε θα 'σαι το φινάλε Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Βούλα Γκίκα
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Άδικα ήρθες να μου πεις | το μονοπάτι της ντροπής | να σταματήσω στο εξής να περπατάω. | Λυπάμαι που θα πληγωθείς | όμως δεν έπρεπε να 'ρθείς. | Τώρα δε μου 'μεινε καρδιά για ν` αγαπάω. | Ήτανε όμορφη η αρχή, | όμως δεν είχες την ψυχή | να με κρατήσεις, έρωτά μου εσύ μεγάλε! | Φύγε από μένα να χαρείς | όσο πιο γρήγορα μπορείς. | Ήσουν η αρχή αλλά δε θα` σαι το φινάλε.

16. Ο έρωτας γεννήθηκε για δύο  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Ο έρωτας γεννήθηκε για δύο | Και τρίτος δεν χωράει μες στους δυο | Γι' αυτό απ' τη ζωή σου εγώ θα φύγω | Ο τρίτος φέρνει πάντα χωρισμό | Αγάπη μου γι' αυτό | Θα κλάψουμε κι οι δυο | Αφού ήτανε της μοίρας μας γραφτό | Ο έρωτας γεννήθηκε για δύο | Ο τρίτος φέρνει πάντα χωρισμό | Στο δρόμο της ζωής μου ήρθες βράδυ | για σένα και για μένα είναι αργά | και φύγε όπως ήρθες στο σκοτάδι | πριν έρθει στις καρδιές μας συμφορά

17. Ο μπατίρης ο Λουκάς  Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Γρηγόρης Μπιθικώτσης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Όταν πεθάνω σ' ένα γλέντι μια βραδιά | να μην κλάψετε μα τραγούδια να μου πείτε | και στο σταυρό μου να μου γράψετε παιδιά, | ένας μπατίρης ευτυχής ενθάδε κείται. | Ενθάδε κείται ο μπατίρης ο Λουκάς | που είπε τούτη την κουβέντα την μεγάλη | πως τα λεφτά σου όσο ζεις αν δεν τα φας | όταν πεθάνεις θα στα φάνε κάποιοι άλλοι. | Γι' αυτό γλεντήστε μες στον ψεύτικο ντουνιά | μη σας σκλαβώνει η κακία και το χρήμα | και να θυμάστε την κουβέντα του Λουκά | πως ούτε φράγκο δεν θα πάρετε στο μνήμα.

18. Μέσα στο παλιό μου σπίτι Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μέσ' απ' το παλιό μου σπίτι | βγαίνει ένας καπνός, | είναι σαν φωνή που βγαίνει | κι αναστεναγμός, | είναι σύννεφο και μπόρα | και βαρύς καημός. | Μέσα στο παλιό μου σπίτι | ήλιος δεν θα μπει, | σβήσανε τα όνειρά μου | σαν της νύχτας το κερί | και στο παραθύρι η γλάστρα | έχει μαραθεί.

19. Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κλάψτε ουρανοί κι αστέρια | κι ορφανά πουλιά της ερημιάς | χίλια χέρια με μαχαίρια | την καρδιά ξεσκίζουν της καρδιάς | Πόνε γίνε μαξιλάρι να κοιμηθώ | να 'ρθει η νύχτα να με πάρει | και να μην ξημερωθώ | Φωτιά θ' ανάψω να σε κάψω ουρανέ | στάχτη να γίνεις μες στα στήθια μου καημέ | φλόγα και φωτιά σωρό να κάψω τα φιλιά | να φουντώσει τ' όνομά σου και να καεί | κάθε αχνάρι απ' τη σκιά σου και να μην ξαναβρεθεί

20. Άσπρη μέρα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Θα ποτίσω μ' ένα δάκρυ μου αλμυρό | τον καιρό, πικρά καλοκαίρια, | έμαθα κοντά σου να περνώ, | Νεκρά περιστέρια | γέμισε η αυγή τον ουρανό. | Θα γυρίσω λυπημένη Παναγιά. | Έχε γεια, μην κλαις το μαράζι, | μάθε φυλακτό να μην κρεμάς. | Να λες "Δεν πειράζει, | Θα 'ρθει η άσπρη μέρα και για μας".

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης