Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2013

Πες μου θάλασσα





















Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πες μου θάλασσα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Ελένη Ζιώγα
Πες μου θάλασσα | πόσα μυστικά σου | απ' τον κόσμο κρύβεις | και μες τη σιωπή στα βαθιά | χρόνια τα κλείνεις | Ποια ναυάγια | λάθη αλλοτινά σου | λάφυρα της μνήμης | με μαργαριτάρια ακριβά | χρόνια τα ντύνεις | Θάλασσά μου σαν και σένα κάποτε | φουρτούνες σήκωνα και γω | Στα νερά μου τ' αγριεμένα αγάπες | αδικούσα δίχως να σκεφτώ | κι έστειλα πολλές φορές καράβια | στης καρδιάς μου το βυθό | ίδια εγώ με σένα. | Θάλασσα μου σαν και σένα τώρα | με ναυάγια ζω και γω παλιά, | για όσες χάθηκαν ζωές στην μπόρα | το μετάνιωσα μα είναι αργά | και 'χω κάνει πια τα λάθη δώρα | δυο κοράλλια αληθινά | στην καρδιά κλεισμένα | ίδια εγώ με σένα. | Πες μου θάλασσα, | πόσα μυστικά σου, | λάφυρα της μνήμης | με μαργαριτάρια ακριβά | χρόνια τα ντύνεις.

02. Κραγιόν Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Paquito Lopez Vidal | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Τι γίνεται ο άνθρωπος μετά | μετά το πέρασμά του | μου λες αστέρι γίνεται η καρδιά | το σώμα του φωτιά | Τι γίνεται όμως ο άνθρωπος μετά | το τέλος του έρωτά του | εκεί κρύβεται μάτια μου η φθορά | κι η οδύνη του θανάτου | Αν ο πόθος αν περάσει αν τελειώσει | εκεί θα πεθάνω | εκεί κρύβεται ο παράδεισος κι η πτώση | στα χείλη σου επάνω | Γι' αυτό σου λέω φίλα με λοιπόν | όσο μπορεί ένα στόμα | κι ας σβήνεται απ τα χείλη το κραγιόν | κι η μέρα τον αιώνα

03. Σκιές στο περιστύλιο Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκιές στο περιστύλιο | σε γνώρισα Απρίλιο | σε κοίταξα στα μάτια | το χωρισμό που γεύτηκα | εγώ τον ονειρεύτηκα σε κάτι | σκαλοπάτια. | Μας έβλεπε η Ακρόπολη | που παίζαμε Μονόπολη | ψηλά στην γκαρσονιέρα. | Μας έβλεπε ο ορίζοντας | στα νιάτα μας χαρίζοντας | την πρώτη καφετιέρα. | Φίλα με, φίλα με σιωπή | ποια σιωπή... φυλάει τα μάτια μας | στην ερημιά σαν αστραπή | η αγάπη αυτή θα χαθεί | πριν έρθει το πρωί. | Αγάπη μου μονόγραμμα | Ακρόπολη ολόγραμμα | ο Μάιος αντέχει | καρδιές αναποφάσιστες | στη μοναξιά ολάνθιστες | Θεός να τις προσέχει. | Σκιές και διαβήματα | οι τοίχοι με τα ποιήματα | στου έρωτα το χρώμα. | Συντρίμμια η περηφάνια μας | γεννά για τα κοτσάνια μας | καλό καινούριο χώμα...

04. Εφτά ζωές Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Είναι κορμιά που μένουνε | για πάντα σταυρωμένα | κι άλλα που απομένουνε | εξόριστα στη γη. | Είναι κορμιά που ανθίζουνε | στον ύπνο τους κρυμμένα | κι εκείνα που ραγίζουνε | στου Άδη το φιλί. | Εφτά ζωές το σώμα σου | το γύρεψα στα ξένα | το πόθησα, το λάτρεψα | το άπιαστο φιλί | Εφτά ζωές το σώμα σου | ταξίδευε σε μένα | στα όνειρα το γιάτρευα | το ‘χανα στη ζωή. | Είναι κορμιά που αλλάζουνε | τις νύχτες διχασμένα | Είναι κορμιά που μοιάζουνε | δωμάτια κλειστά | Είναι κορμιά που ζύγωσαν | το τέλος γιατρεμένα | είναι κορμιά που ρίζωσαν | και κάρπισαν βουβά.

05. Τράβα σκανδάλη Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη | Στίχοι: Μυρτώ Κοντοβά
Πάλι | Τράβα σκανδάλη | Σ' ότι προλάβαμε και ζήσαμε | Σημάδεψε και ρίξε στο κεφάλι. | Πάλι | Τις Κυριακές, που αλητεύαμε | Και τις βιτρίνες, που χαζεύαμε | Σημάδεψε και πάτα τη σκανδάλη | Δεν χωρίζουν, όμως, έτσι οι ζωές | Των ανθρώπων, που αγαπήθηκαν | με τόσο κόπο | ή κι οι δυο μας ή κανείς | ως την άκρη της κλωστής | ισορροπήσαμε εμείς. | Πάλι | Ό,τι προλάβαμε και ζήσαμε | Και όλα αυτά, που ψιθυρίσαμε | Σημάδεψε και ρίξε στο κεφάλι. | Πάλι | Καθώς τα ρούχα μας σωριάζονται | Στα σώματα μας, που αγκαλιάζονται | Σημάδεψε και πάτα τη σκανδάλη | Δεν χωρίζουν όμως έτσι οι ζωές | Των ανθρώπων που αγαπήθηκαν | με τόσο κόπο | ή κι δυο μας ή κανείς | ως την άκρη της κλωστής | ισορροπήσαμε εμείς.

06. Μακριά, μακριά Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: S. Tag | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Μακριά, μακριά | σε πήρε ο κόσμος μακριά | Μακριά, μακριά | και δεν το χωράει η καρδιά. | Τόσα χρόνια που 'χεις λείψει | έγινε χαρά και θλίψη | σε θυμάμαι πώς γελούσες | και με πιάνω να γελώ. | Έτσι είναι φως μου η μνήμη | σαν το βότσαλο στη λίμνη | τα βαριά στον πάτο αφήνει | και το γλέντι στον αφρό. | Μακριά, μακριά | σε πήρε ο κόσμος μακριά | Μακριά, μακριά | και δεν το χωράει η καρδιά. | Πήγα κι έπιασα ένα σπίτι | με βεράντα τον πλανήτη | να σε βλέπω μεσ' στα αστέρια | σαν κομήτη που περνά. | Το κορμί σου έχει αφήσει | μόνο μια τροχιά στη φύση | μα πώς θες αν δε σ' αγγίζω | να σε ρίχνω στην καρδιά. | Μακριά, μακριά | σε πήρε ο κόσμος μακριά | Μακριά, μακριά | και δεν το χωράει η καρδιά. | Τόσα χρόνια που 'χεις λείψει μακριά | ως κι ονόματα αλλάξαν οι δρόμοι | πόσο μάλλον οι αγάπες κορμιά | πόσο μάλλον οι καρδιές αγκαλιά. | Πήγα κι έπιασα ένα βράχο | αναμνήσεις να σου γράφω | μα από σένα μου 'χουν μείνει | λουλουδάκια στο χαρτί. | Μακριά, μακριά | σε πήρε ο κόσμος μακριά | Μακριά, μακριά | και δεν το χωράει η καρδιά.

07. Ya habibi Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη & N. Atlas & M. Reyes
Μουσική: Marc Eagleton | Στίχοι: Kad Achouri
Κάτω απ' το μισό φεγγάρι | δραπετεύω απ' τη ζωή μου | στον αμμόλοφων τις ράχες | προσεύχομαι για την ψυχή. | Κι όταν λείπεις μακριά μου | αχ αγάπη, έρωτά μου | άνεμος η απουσία | κι η καρδιά μου θύελλα...

08. Αντίθετα πια Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη & Ίασις
Μουσική: Κώστας Μπαλταζάνης | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Πήγαινα | με το σώμα αγκαλιά | με το σώμα μου μόνο εξηγούσα. | Πήγαινα | κι εξηγούσα τον άνθρωπο | πως να διαλέγει βουνά... | Πήγαινα | και τα μάτια στην πλάτη | αχ, τα μάτια στην πλάτη γυρνούσα. | Πήγαινα | και στους ώμους τα βλέφαρα | ζωγραφισμένα ανοιχτά. | Αχ, να σε δω | να πηγαίνεις αντίθετα πια. | Αχ, να σε δω | ν' ανεβαίνεις δικά σου βουνά. | Να σε βλέπω | και τα μάτια να ζητάνε να γίνουν πουλιά. | Να σε βλέπω | μα το σώμα να πηγαίνει αντίθετα πια... | Πήγαινα | και τα μάτια στην πλάτη | αχ τα μάτια στην πλάτη γυρνούσα. | Πήγαινα | και στους ώμους τα δάκρυα | τα δάκρυα ποτάμια ανοιχτά.

09. Η καταιγίδα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Astor Piazzola | Στίχοι: Χρήστος Κανελλόπουλος
Φεύγουν τα όνειρα πετάνε | σαν ταξιδιάρικα πουλιά | που κάποιοι τα παραφυλάνε | πυροβολούν και λύνουν τα σκυλιά. | Είσ' ένα αστέρι στο σκοτάδι | πολύ αχνό στον ουρανό, | χαμένο μου όνειρο και χάδι | που εσκόρπισες σαν τον καπνό | Η καταιγίδα θα τσακίσει το κατάρτι, | ένας αγέρας θα φυσήξει δυνατός, | θα σε θυμάμαι καθιστό στο σκαλοπάτι, | να μου γελάς και να λούζεσαι στο φως. | Πώς θα μπορέσω να κρατήσω χαρακτήρα | και να γυρίσω το κεφάλι και να πω | στη μοίρα μου που με μισεί | πως ήσουν όνειρο κι εσύ | που είσαι η ζωή μου η μισή | κι έχεις χαθεί. | Φεύγουν τα όνειρα πετάνε | σαν ταξιδιάρικα πουλιά | κοίτα τα χρόνια πώς περνάνε | μας ξεγελούν, παλιώνουν τα φιλιά. | Είσ' ένα αστέρι στο σκοτάδι | πολύ αχνό στον ουρανό, | χαμένο μου όνειρο και χάδι | που εσκόρπισες σαν τον καπνό

10. Ροζ γραβάτα Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Σταμάτης Κραουνάκης
Άκουγα εσένα άκουγα | κάτι σαν αντίο ή παράκουγα | ύστερα είπες κι άλλα αλλά δεν άκουγα. | Μονάχα θυμάμαι καθαρά μια ροζ γραβάτα | άνοιξα την πόρτα, χάραζε. | Τι να βρω να πω να σε συντάραζε | είχα πάει μ' άλλον μια φορά παλιά | μα ούτε που ρώταγες ποτέ που πήγαινα. | Ροζ γραβάτα φόραγες τότε που με χώραγες | αγκαλιά μου και λαχτάρα ίδια πίναμε τσιγάρα. | Ροζ γραβάτα κι έλιωνα με φιλί θα τέλειωνα | την κουβέντα μας για πάντα | με φιλί θα τα 'γραφα όλα ροζ. | Άλλαζε αιώνας άλλαζε | μέσα μου βραχνό σκυλί που αλάλαζε. | Όσα φέρνει ο χρόνος | τα παράλλαζε πάντα η καρδιά | πατώντας σταθερά μου 'λεγε αγάπα. | Άνοιξα την πόρτα κι έφυγα | ύστερα από χρόνια λέω πως ξέφυγα. | Λόγια που πληγώναν | δεν πόναγε πια | ήταν απάτη η ομορφιά που κάποτε πλήγωνα. | Ροζ γραβάτα φόραγες τότε που με χώραγες | αγκαλιά μου και λαχτάρα ίδια πίναμε τσιγάρα. | Ροζ γραβάτα κι έλιωνα με φιλί θα τέλειωνα | την κουβέντα μας για πάντα | με φιλί θα τα 'γραφα όλα ροζ.

11. Σ' αγαπώ Τραγούδι: Άλκηστις Πρωτοψάλτη & Αντώνης Ρέμος
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Γιώργος Θεοφάνους
Ψάχνω κάτι καινούργιο να πω, | να μη το 'χω ξανακούσει ούτε κι εγώ | κάτι να σε εντυπωσιάσει, | στον αέρα ένα σημάδι σου να πιάσει | Ψάχνω κάτι καινούργιο να πω, | να μη το 'χω ξανακούσει ούτε κι εγώ. | Ψάχνω κάτι καινούργιο να πω, | να μη το 'χω ξανακούσει ούτε κι εγώ | μα κολλάω και πάλι σ' όλα εκείνα, | που έλεγε γελώντας η Μελίνα | Βρήκα κάτι λοιπόν να σου πω, | που είναι πάντα καινούριο κι απλό. | Σ' αγαπώ, | σ' αγαπώ για το τώρα το πριν το μετά και το πάντα, | σ' αγαπώ | η καρδιά μου τρελάθηκε βαράει σαν ξεκούρδιστη μπάντα. | Σ' αγαπώ, | θα με βρεις το πρωί όταν όλα τα φώτα θα σβήσουν, | θα 'μαι εδώ, | κι όλα πάλι ξανά όπως τελειώνουν έτσι θ’ αρχίσουν. | Ψάχνω κάτι καινούργιο να πω, | να μη το 'χω ξανακούσει ούτε κι εγώ | μα νομίζω τίποτα δε μου ανήκει, | τα κρατάει καλά κρυμμένα η Αλίκη | Ψάχνω κάτι καινούργιο να πω, | να μη το 'χω ξανακούσει ούτε κι εγώ. | Ψάχνω κάτι καινούργιο αλλά | τριγυρνώ συνεχώς στα παλιά | με τη βάρκα του Μάνου σ' ένα κύμα, | το γαλάζιο του Οδυσσέα σ' ένα ποίημα | βρήκα κάτι λοιπόν να σου πω | που είναι πάντα καινούργιο κι απλό. | Σ' αγαπώ, | σ' αγαπώ για το τώρα το πριν το μετά και το πάντα, | σ' αγαπώ, | η καρδιά μου τρελάθηκε βαράει σαν ξεκούρδιστη μπάντα. | Σ' αγαπώ, | θα με βρεις το πρωί όταν όλα τα φώτα θα σβήσουν, | θα 'μαι εδώ, | κι όλα πάλι ξανά όπως τελειώνουν έτσι θ' αρχίσουν.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης