Κυριακή, 17 Μαρτίου 2013

Καλώς τους





















Ο Γιώργος Νταλάρας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πάμε γι’ αλλού Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Με γλώσσα πάντα ξύλινη ακούστε τους μιλάνε | και στον τροχό μας δέσανε και μας κατρακυλάνε | και όλα όσα ζήσαμε ανάξια πια θα 'ναι | τα ρίξαν στις χωματερές τα πλάκωσαν και πάνε | Πάμε γι αλλού πάμε γι αλλού | μονάχα η τρέλα του μυαλού μας έμεινε αμανάτι | σ' αυτού του κόσμου το τουρλού | γίναμε εμείς τ' αλάτι | Ανήκετε στο παρελθόν μας λένε και γελάνε | σηκώσαν τις σημαίες τους προσπέρασαν και πάνε | και όσα αγαπήσαμε ούτε τα συζητάνε | σκυμμένοι στις οθόνες τους το μέλλον τους κοιτάνε | Πάμε γι αλλού πάμε γι αλλού | μονάχα η τρέλα του μυαλού μας έμεινε αμανάτι | σ' αυτού του κόσμου το τουρλού | γίναμε εμείς τ' αλάτι

02. Κληρώθηκα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Παίζω κι ας χάσω παίζω να μάθω | γιατί η αγάπη είναι λαχνός | κλήρος ριγμένος στην κληρωτίδα | και ίσως να 'μαι ο τυχερός | Κληρώθηκα, κληρώθηκα | και στην αγάπη δόθηκα | κληρώθηκα, κληρώθηκα | σε σένα παραδόθηκα | Παίζω και χάνω μα τι να κάνω | αφού η ζωή του καθενός | φύλλο κρυμμένο μες στην παρτίδα | π' αλλάζει θέση διαρκώς | Κληρώθηκα, κληρώθηκα | και στην αγάπη δόθηκα | κληρώθηκα, κληρώθηκα | σε σένα παραδόθηκα

03. Στένεψε ο κόσμος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Στένεψε ο κόσμος στένεψε | κι η μοναξιά με πνίγει | η μάχη έγινε σκληρή | και θα σωθούνε λίγοι | Και συ επιμένεις να μου λες για προκοπή | και χίλια δυο παράλογα | για εξελίξεις στη βουλή | και πράσινα άλογα | Στένεψε ο κόσμος στένεψε | κι η μοναξιά με πνίγει | στένεψε ο κόσμος φίλε μου | χαθήκανε κι οι λίγοι | Και συ επιμένεις να μου λες για προκοπή | και χίλια δυο παράλογα | για εξελίξεις στη βουλή | και πράσινα άλογα

04. Μεσόγειος Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Στης Μεσόγειος τα μέρη τόσα χρόνια νταλαβέρι | πάνε κι έρχονται καράβια κάτι κρύβουν μες στ' αμπάρια | βρε κοντραμπατζή και μάγκα πώς τα κονομάς τα φράγκα | βρε κοντραμπατζή κι αλάνι άκου και κακό δεν κάνει | Φύλαγε τα νώτα σου ψάξε άκρη αν υπάρχει | το φορτίο αν το βρουν θα σε σβήσουν απ' το χάρτη | άλλαξε τη ρότα σου ψάξε άκρη αν υπάρχει | το φορτίο αν το βρουν θα το κάνουν όλο στάχτη | Στης Μεσόγειος τα μέρη κάθε ξέρα και λημέρι | χέρια αλλάζουν τα πακέτα εξηγήσεις νέτα σκέτα | εκλεκτοί βατραχανθρώποι που 'ναι στην Ευρώπη πρώτοι | σου την έχουνε στημένη είναι πληροφορημένοι | Φύλαγε τα νώτα σου ψάξε άκρη αν υπάρχει | το φορτίο αν το βρουν θα σε σβήσουν απ' το χάρτη | άλλαξε τη ρότα σου ψάξε άκρη αν υπάρχει | το φορτίο αν το βρουν θα το κάνουν όλο στάχτη

05. Έβγαλα τα μέσα έξω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Έβγαλα τα μέσα έξω | κι αποφάσισα αχ να παίξω | το παιχνίδι του χαμένου | θησαυρού βαθιά κρυμμένου | για να δω άμα θ' αντέξω | Μου 'πανε βαθιά να ψάξω | κι αν τον βρω να μην τρομάξω | λίγο φως μόνο να πάρω | να μη φοβηθώ το χάρο | Έφτασα στης γης την άκρη | δίχως μπούσουλα και χάρτη | μα η αλήθεια και το ψέμα | που πληρώνονται με αίμα | βγάλαν τη ζωή μου σκάρτη | Μα εγώ βαθιά θα σκάψω | το κορμί μου θα το κάψω | και η στάχτη που θα μείνει | θησαυρός και φως θα γίνει

06. Agrigento Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Φεύγει η αγάπη κρύβεται στα χιόνια | φεύγει για να γλιτώσει απ' τις φωτιές | αυτές που την κυνηγάνε χρόνια | δικές μας είναι ξένες ή παλιές | Και μας αφήνουν μόνους | σ' ερειπωμένους δρόμους | στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς | Του κόσμου τόσα χρόνια το γινάτι | κλείνει κι ανοίγει πιο βαθιές πληγές | στο Agrigento μου 'βγαλαν το μάτι | στις Συρακούσες κλέβουνε καρδιές | Και μας αφήνουν μόνους | σ' ερειπωμένους δρόμους | στης πυρκαγιάς το μένος ναυαγούς

07. Ήσουν Θεός Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνως Μάτσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Ήσουν θεός και τρελός από φως | μες στο νου μου χορεύεις μα δε με ξεγελάς | πες μου το πώς σε μεθάει ο καιρός | μια κι αυτό που γυρεύεις δεν ήτανε για μας | Μες στο μεθύσι δεν τελειώνει η γιορτή | για σένα μιλάω της καρδιάς μου πληγή | κι όταν χαράζει των Κυκλάδων το φως | για δες τραγουδάω σαν παιδάκι σοφός | Φεύγεις νωρίς τέλος μιας εποχής | τα φτερά σου τινάζεις τρέμουν οι ουρανοί | φεύγεις νωρίς έρωτα μιας ζωής | όλα τώρα τ' αλλάζεις κι άλλος δε θα ρθει | Μες στο μεθύσι δεν τελειώνει η γιορτή | σε σένα μιλάω της καρδιάς μου πληγή | κι όταν χαράζει των Κυκλάδων το φως | για δες τραγουδάω σαν παιδάκι σοφός

08. Στο αμάν στο γιατί Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνως Μάτσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Ζωγράφιζες με χάδια το κορμί μου | κι εγώ το πίστεψα πως ήσουνα δική μου | μα κάποιο βράδυ που 'πεφτε βροχή | σε άλλα χείλη λες την προσευχή | Κι εγώ πάντα εκεί στο αμάν στο γιατί | τη ζωή μου για σένα σκορπάω | κι εγώ πάντα εκεί συλλογιέμαι γιατί | με σκοτώνει αυτό που αγαπάω | Κι εγώ πάντα εκεί στο αμάν στο γιατί | τη ζωή μου για σένα σκορπάω | κι εγώ πάντα εκεί σε ρωτάω γιατί | να πεθαίνω και να σ' αγαπάω | Φωνάζω μα δεν ξέρω τι σου λέω | παλιό μεράκι μου σαράκι πάντα νέο | πληρώνω με το δάκρυ τα φιλιά | σε αγκαλιάζω μα δεν είσαι πουθενά | Κι εγώ πάντα εκεί στο αμάν στο γιατί | τη ζωή μου για σένα σκορπάω | κι εγώ πάντα εκεί συλλογιέμαι γιατί | με σκοτώνει αυτό που αγαπάω | Κι εγώ πάντα εκεί στο αμάν στο γιατί | τη ζωή μου για σένα σκορπάω | κι εγώ πάντα εκεί σε ρωτάω γιατί | να πεθαίνω και να σ' αγαπάω

09. Η μαντόνα η Σαλονικιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνως Μάτσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πι και φι και μάνι, μάνι με τα σέα του μαζί | μπήκε το ρεμπετομάνι κι άναψε το μαγαζί | τέσσερα μπουζούκια πρώτα τρία σερνικά βιολιά | κι ο Θεός μπροστά στην πόρτα ν' ανεβαίνει τα σκαλιά | Γεια σου μαντόνα μου Σαλονικιά μ' αυτά τα μάτια σου τα θεϊκά | γεια σου μαντόνα μου Σαλονικιά γλυκομελαχρινή και θηλυκιά | Ένα βλέμμα σαν μετάξι πρόσωπο σαν γιασεμί | κι η φωτιά έχει αρπάξει το γλυκό σου το κορμί | κοίταξε μες πώς χορεύω άκου με πώς τραγουδώ | και τα μάτια σου γυρεύω πάλι να τα ξαναδώ | Γεια σου μαντόνα μου Σαλονικιά μ' αυτά τα μάτια σου τα θεϊκά | γεια σου μαντόνα μου Σαλονικιά γλυκομελαχρινή και θηλυκιά

10. Ψέμα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Ψέμα, απόψε είπες το μεγάλο ψέμα | τα χρόνια λες και ήταν όλα ξένα | αυτά που περπατήσαμε μαζί | Ψέμα, απόψε είπες το μεγάλο ψέμα | και ξέρεις πως περίμενα από σένα | ο λόγος σου να έχει υπογραφή | Ένα ψέμα σαν βαρδάρης σήκωσε θυμούς | τρέχα τώρα να φρενάρεις λύπες και καημούς | ένα ψέμα κι απ' τ' αστέρια πιάσαμε βυθό | κι όπως ήρθα μες στη νύχτα έτσι θα χαθώ | Ψέμα, απόψε είπες το μεγάλο ψέμα | να μην υπολογίζεις πια σε μένα | απόφαση είναι αυτό κι όχι απειλή | Ψέμα, απόψε είπες το μεγάλο ψέμα | για σένα είναι μια ντροπή στο βλέμμα | για μένα η χαριστική βολή | Ένα ψέμα σαν βαρδάρης σήκωσε θυμούς | τρέχα τώρα να φρενάρεις λύπες και καημούς | ένα ψέμα κι απ' τ' αστέρια πιάσαμε βυθό | κι όπως ήρθα μες στη νύχτα έτσι θα χαθώ

11. Έτσι κι αλλιώς σε περιμένω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Πάνος Κατσιμίχας | Στίχοι: Πάνος Κατσιμίχας
Ήρθε ο χάρος να με πάρει και του 'πα κάθισε να πιεις ένα πιοτό | έτσι κι αλλιώς σε περιμένω σε περιμένω από καιρό | πες μου, μου είπε μια αιτία δώσ' μου ένα λόγο σοβαρό | κι αν είσαι ψεύτης ετοιμάσου αν πεις αλήθεια φεύγω εγώ | Και του 'πα πως σ' αγάπησα του μίλησα για σένα | του είπα για τα μάτια σου που καίγαν σαν φωτιά | που κάναν πως γελούσανε μα φώναζαν βοήθεια | με κοίταξε και γέλασε και μίλησε σιγά | Η αγάπη ειν' ένα ψέμα μα εσύ είπες την αλήθεια | και έφυγε όπως ήρθε με βήματα βαριά | πήρε τη νύχτα κι έφυγε και ησύχασ' η καρδιά μου | κι έξω ξημέρωνε γλυκά κι έξω ξημέρωνε | Αγάπη μου αγάπη μου αλήθεια μου ψευτιά μου | αγάπη μου αγάπη μου έρωτά μου

12. Ένας έρωτας αητός Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίνως Μάτσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Εγώ απ' τη φυλή των εραστών | απ' τη φυλή των μεθυσμένων ήλιων | σπάω την πόρτα το φριχτό κλοιό | και την τρελή παράνοια των φίλων | Ένας έρωτας αϊτός με ολόχρυσα μαλλιά | με σηκώνει πιο ψηλά για ένα γύρο μες στην πόλη | Ένας έρωτας αϊτός μ' ανεβάζει πιο ψηλά | ας μην έχω εγώ φτερά κι όμως με ζηλεύουν όλοι | Εγώ απ' τη φυλή των εραστών | απ' τη φυλή εκείνων που πονάνε | στον κόσμο των εφήμερων ληστών | ακολουθώ αυτούς που αγαπάνε | Ένας έρωτας αϊτός με ολόχρυσα μαλλιά | με σηκώνει πιο ψηλά για ένα γύρο μες στην πόλη | Ένας έρωτας αϊτός μ' ανεβάζει πιο ψηλά | ας μην έχω εγώ φτερά κι όμως με ζηλεύουν όλοι

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης