Δευτέρα, 4 Μαρτίου 2013

Αξέχαστες επιτυχίες με τον Στράτο Διονυσίου Vol. 1





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Βρέχει φωτιά στη στράτα μου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βρέχει φωτιά στη στράτα μου | φωτιά που μ' έχει κάψει | για τα φτωχά τα νιάτα μου | κανένας δε θα κλάψει | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου | Κύμα πικρό στην πλώρη μου | και τα πανιά σκισμένα | ούτε αδελφός αγόρι μου | δε νοιάστηκε για σένα | Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει | σβήνει το καντήλι μου | κι η ψυχή, η ψυχή σαν χελιδόνι | φεύγει απ' τα χείλη μου

02. Αφιλότιμη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Ήμουνα μοναχοπαίδι, ήμουνα μοναχογιός, | κι έχω γίνει ψυχοπαίδι, κι έχω γίνει παραγιός. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη. | Ήμουνα ο νοικοκύρης, ήμουνα ο σεβνταλής, | κι έχω γίνει μουσαφίρης, κι έχω γίνει κουρελής. | Στη δική σου την καρδιά, αφιλότιμη, | πόσο λάθος με μετράς, αφιλότιμη.

03. Γιατί καλέ γειτόνισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Βρήκα την πόρτα σου κλειστή | και το κλειδί παρμένο. | κοντεύουνε χαράματα | κι απ' έξω περιμένω. | Γιατί καλέ γειτόνισσα | αφού σου τηλεφώνησα | και είπες πως θ' αφήσεις το κλειδί; | γιατί σκληρή γειτόνισσα | παιδεύεις την καρδούλα μου; | γιατί με βασανίζεις δηλαδή; | Πότε μου λες πως δε με θες | και πότε με γυρεύεις | ας ήξερα πώς σκέπτεσαι | και τι θεό λατρεύεις. | Γιατί καλέ γειτόνισσα | αφού σου τηλεφώνησα | και είπες πως θ' αφήσεις το κλειδί; | γιατί σκληρή γειτόνισσα | παιδεύεις την καρδούλα μου; | γιατί με βασανίζεις δηλαδή;

04. Εγώ καλά σου τα ‘λεγα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Εγώ καλά σου τα 'λεγα | και τ' άκουγες παράλογα | Περπάτησε ανάλογα | Θυμάσαι που σου τα 'λεγα; | Εγώ καλά σου τα 'λεγα | Γιατί δε συμβιβάζεσαι; | Που τρέχεις και τι βιάζεσαι; | Αμάρτησες; Κολάζεσαι! | Αδίκως θυσιάζεσαι | Γιατί δε συμβιβάζεσαι; | Αφού το κρίμα κρίνεται | κι ο αίτιος ευθύνεται | το πίνεις και δεν πίνεται | Εξαίρεση δε γίνεται | αφού το κρίμα κρίνεται

05. Ήταν ψεύτικα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Ήταν ψεύτικα | τα γλυκόλογά της όλα | ήταν ψεύτικα | βρήκα την καταστροφή μου | κι ερωτεύτηκα | όλα ψεύτικα | Ήταν κάλπικα | τα φιλιά που μου πουλούσε | ήταν κάλπικα | κι όταν είδα την αλήθεια | πόσο ντράπηκα | όλα κάλπικα | Ήταν θάνατος | το πιοτό που με κερνούσε | ήταν θάνατος | και δεν είμαι από πέτρα | ούτε αθάνατος | ήταν θάνατος

06. Να είχα το κουράγιο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Αντώνης Μπακιρτζής
Είχα τα μάτια μου κλειστά κι έδωσα βάση | έκανα στάση στη δική σου γειτονιά | με αγωνίες και καημούς έχω χορτάσει | είχα τα μάτια μου κλειστά κι έδωσα βάση | Να είχα το κουράγιο | την αγκαλιά σου να την απαρνιόμουνα | να είχα το κουράγιο | στη γειτονιά σου να μην ξαναρχόμουνα | Είχα λουλούδια στην καρδιά και συ μια πέτρα | κάτσε και μέτρα πόσο μου ‘κανες κακό | τι μου ‘χεις δώσει και τι πήρες κάτσε μέτρα | είχα λουλούδια στη καρδιά και συ μια πέτρα | Να είχα το κουράγιο | την αγκαλιά σου να την απαρνιόμουνα | να είχα το κουράγιο | στη γειτονιά σου να μην ξαναρχόμουνα

07. Χθες το βράδυ στην ταβέρνα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Παναγιώτης Καμηλιέρης
Χτες το βράδυ στην ταβέρνα ήμουν σκεπτικός | καθισμένος στη γωνιά μου μελαγχολικός, | γέμιζα το ποτηράκι και το έπινα | και σκεπτόμουνα πώς ήμουν και πώς έγινα. | Ζούσα μια ξένοιαστη ζωή πριν σε γνωρίσω | προτού μ' ανάψεις τη φωτιά μες στην καρδιά, | μες στην ταβέρνα τώρα βρίσκομαι για σένα | πίνω μα η σκέψη μου σε σένα τριγυρνά. | Μ' έχουν χάσει οι δικοί μου και οι φίλοι μου | και το γέλιο έχει σβήσει απ' τα χείλη μου, | την ταβέρνα τώρα έχω μόνη συντροφιά | και για σένανε δεν θέλω να μου λένε πια.

08. Το μπουζούκι του Νικόλα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας | Στίχοι: Νίκος Καρανικόλας
Δυο φίλοι απ' την Κοκκινιά | κάναν στο μαγαζί ζημιά | το μπουζούκι του Νικόλα του το σπάσανε | και το κέφι του απόψε το χαλάσανε | Όλα τα φταίει μια μικρή | που μπήκε μες στο μαγαζί | τη ματιά της στο Νικόλα την επέταξε | κι απ' τα φυλλοκάρδια μέσα αναστέναξε | Νικόλα μη σκοτίζεσαι | και μην κακοκαρδίζεσαι | το μπουζούκι σου οι φίλοι κι αν στο σπάσανε | της μικρής τα μάτια φταίνε που κοιτάξανε | Όλα τα φταίει μια μικρή | που μπήκε μες στο μαγαζί | τη ματιά της στο Νικόλα την επέταξε | κι απ' τα φυλλοκάρδια μέσα αναστέναξε

09. Αχαριστία Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου & Χαρούλα Λαμπράκη
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Εγώ την είχα σαν παιδί | μέσα στην αγκαλιά μου, | μοιράστηκα τις έννοιες της | τη ζέστανα κοντά μου | και έφυγε μακριά μου. | Ποιος θεός τη θέλει την αχαριστία | ποιος θεός τη θέλει την απανθρωπιά | είν' η απιστία της καρδιάς ληστεία | ποιος θεός τη θέλει την αχαριστία | Μάτια ποτέ δεν κοίταξα | άλλα απ' τα δικά της | και το νερό που έπινα | το 'πινα στ' όνομά της, | δεν είμαι πια κοντά της. | Ποιος θεός τη θέλει την αχαριστία | ποιος θεός τη θέλει την απανθρωπιά | είν' η απιστία της καρδιάς ληστεία | ποιος θεός τη θέλει την αχαριστία

10. Μη μου ξυπνάς το παρελθόν Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Σταύρος Κάξος | Στίχοι: Άννα Βασιλειάδου
Μη μου ξυπνάς το παρελθόν, | μη μου μιλάς θλιμμένα. | Στη λήθη και στη μοναξιά, | ας πάν' τα περασμένα. | Δεν θέλω πια να με κοιτάς, | με μάτια δακρυσμένα. | Ό,τι διαβαίνει χάνεται, | ό,τι περνά ξεχνιέται. | Για ό,τι παίρνει ο άνεμος, | κανείς δεν τυραννιέται. | Ο έρωτας μας έσβησε | και δεν ξαναγεννιέται.

11. Καρδιά μου πάψε να πονάς Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Αιμίλιος Σαββίδης
Καρδιά μου πάψε να πονάς και να παραπονιέσαι, | ρίχ' τον καημό σου στο κρασί και μη τη συλλογιέσαι, | καρδιά μου πάψε να πονάς και να παραπονιέσαι. | Καρδιά, στην άστατη καρδιά ποτέ μη δίνεις βάση | γιατί θε να 'ρθει μια βραδιά που θα σε ξεγελάσει, | καρδιά στην άπιστη καρδιά ποτέ μη δίνεις βάση. | Καρδιά μου πάψε να πονάς για μια γυναίκα σκάρτη, | ρίχ' τον καημό σου στο κρασί και σβήσ' την απ' τον χάρτη, | καρδιά μου πάψε να πονάς για μια γυναίκα σκάρτη.

12. Δε με πόνεσε κανείς Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Ali Naushad | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις | Ησυχία και χαρά μέσα στη ζωή | δεν έχω νιώσει | και μι' αγάπη ακόμα που 'χα πιστέψει | μ' έχει πληγώσει | Δε με πόνεσε κανείς | δε με πόνεσε κανείς | ούτε στιγμή μες στη ζωή μου | μες στους δρόμους ξαφνικά | κάποιο πρωί | θα βγει η ψυχή μου | Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις

13. Ο παλιατζής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Αυτό το σπίτι που το βλέπεις σκοτεινό | τον παλιατζή απόψε νά ’ρθει περιμένει | για να μαζέψει ακόμα ό,τι μένει | από μια αγάπη που χτυπήθηκε σκληρά | από του μαύρου χωρισμού τη συμφορά | Πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | από μια αγάπη που δε ζει | αφού δε ζούμε πια μαζί | πάρε ό,τι θέλεις, παλιατζή | Πάρ’ το τσουβάλι κι έλα μέσα, παλιατζή | έχω ενθύμια πολλά να το γεμίσεις | Μάζεψε όλες τις σκληρές μου αναμνήσεις | δεν έχω δύναμη να βλέπω τα παλιά | που μου θυμίζουν μια χαμένη αγκαλιά | Πάρε ό,τι θέλεις...

14. Του κόσμου το περίγελο Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Του κόσμου το περίγελο | χαράματα περνάει | μπροστά στο παραθύρι της | και σιγοτραγουδάει | Του κόσμου το περίγελο | κατάντησε να γίνει | και όλα αυτά για χάρη της | και όλα αυτά για κείνη | Του κόσμου το περίγελο | περνά κι αναστενάζει | έχει στα στήθια του φωτιά | μα ποιος τη λογαριάζει

15. Και τι δεν κάνω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Και τι δεν κάνω | την πικραμένη σου ζωή για να γλυκάνω | κι εσύ μου δίνεις και μια πίκρα παραπάνω | κάθε στιγμή | Και τι δεν κάνω | την παγωμένη σου καρδιά για να ζεστάνω | κι εσύ μου δίνεις και μια πίκρα παραπάνω | για πληρωμή | Αμαρτία μεγάλη | μια καρδιά που για σένα λαχταράει και πεθαίνει | να τη βλέπεις σαν ξένη | Και τι δεν κάνω | για να βρεθώ στην αγκαλιά σου τι δεν κάνω | και μ' αποφεύγεις σαν αλήτη, σαν ζητιάνο | κάθε στιγμή

16. Αργά είναι πια αργά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Αργά, είναι πια αργά | να τη λησμονήσω να φύγω | να κάνω πίσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχει γίνει αίμα μου στην καρδιά | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Τόσα που τραβάω να την αγαπάω | Ντροπή, ξέρω είναι ντροπή | Βλέπω για πού πάω μα την αγαπώ | Αργά, είναι πια αργά | Να τη λησμονήσω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά δεν μπορώ πια | Για να τη σβήσω | Είν' αργά, είναι πια αργά | Έχω γίνει ένα με τη φωτιά | Ντροπή, ξέρω... | Αργά, είναι πια αργά | Είναι μια φωτιά...

17. Στο σταθμό του Μονάχου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Στο σταθμό του Μονάχου | με πέταξε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Όπου να 'ναι σουρουπώνει | το Ακρόπολις θα φτάσει | να 'ταν και να κατεβάσει | ένα φίλο ή γνωστό | Στο σταθμό του Μονάχου | με πέταξε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Κάθε άνθρωπος και γλώσσα | ποιόνε ξέρω ποιος με ξέρει | αφιλόξενα τα μέρη | παγωμένες οι καρδιές | Στο σταθμό του Μονάχου | με ξέχασε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου | Δίπλα μου λαγοκοιμάται | ένας χίπυ πεινασμένος | ένας νέγρος μεθυσμένος | τα ναυάγια σωρό | Στο σταθμό του Μονάχου | με ξέχασε άχου | η μαύρη μοίρα μου | μάνα κακομοίρα μου

18. Αγάπη μου επικίνδυνη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Με τι καρδιά ξαναγύρισες | συγγνώμη να μου ζητήσεις | κι απάνω που σε λησμόνησα | ό,τι μου ’κανες να μου θυμίσεις | Αγάπη μου επικίνδυνη | φοβάμαι και τη σκιά σου | ερείπιο με κατάντησες | με τον άπιστο τον έρωτά σου | Δεν είμαι πια για πειράματα | να φύγεις και να μ’ αφήσεις | δεν έχω πια άλλο τίποτα | μόνο ερείπια για να γκρεμίσεις | Αγάπη μου επικίνδυνη | φοβάμαι και τη σκιά σου | ερείπιο με κατάντησες | με τον άπιστο τον έρωτά σου

19. Χαρά σ’ αυτόν που σ’ έχει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Αντώνης Μπακιρτζής
Χαρά σ' αυτόν που σ΄έχει | δίπλα του και καμαρώνει | κι αλίμονο σε μένα | που σ' αγάπησα | Αλίμονο σε μένα | κοίταξα δυο μάτια ξένα | και μέσα στο μυαλό μου | μόνο αμάρτησα | Χαρά σ' αυτόν που σ΄έχει | δίπλα του και καμαρώνει | και μένα ας με κλάψει | η μανούλα μου | Χαρά σ' αυτόν που σ΄έχει | στο πλευρό του κι ας μην ξέρει | φουρτούνα πού΄χει φέρει | στην καρδούλα μου | Χαρά σ΄ αυτόν που σ' έχει | για κορώνα του κυρά μου | στολίδι του σπιτιού του | και καμάρι του | Εγώ θα σε κρατήσω | συντροφιά στα όνειρά μου | κι εκείνος συντροφιά | στο μαξιλάρι του.

20. Τι σου φταίει το παιδί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μάγια μου 'κανες κυρά μου | και με πέθανες | δως μου πίσω την χαρά μου | και με ξέκανες. | Θα στο πούνε κι οι γειτόνοι | τι σου φταίει το παιδί | θέλεις ντε καλά και σώνει | να πεθάνει δηλαδή | Λειώνει απ' το παρακάλι | η καρδούλα μου | δάκρυα θα πάω πάλι | στην μανούλα μου

21. Θα ρίξω ροδοζάχαρη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου & Βούλα Γκίκα
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Θα ρίξω ροδοζάχαρη | στης άκαρδης την πόρτα | θα ρίξω ροδοζάχαρη | στο πρώτο το σκαλί | Να κλάψει με τον πόνο μου | ν' ανοίξει όπως πρώτα | να δώσω την καρδούλα μου | να πάρω ένα φιλί | Τα χάδια που μου χάριζε | δεν τα 'χω λησμονήσει | μα εκείνη τα λησμόνησε | και μ' έχει απαρνηθεί | Θα ρίξω ροδοζάχαρη | να βγει και να πατήσει | να νοιώσει το μαράζι μου | και να με λυπηθεί

22. Φέρτε το παιδί του χάρου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Φέρτε το παιδί του χάρου | Που μου πήρε το δικό μου | Κι έφερε στο σπιτικό μου | Δάκρυα και συμφορά | Φέρτε το παιδί του χάρου | Να τα πω κι εγώ κλαμένος | Σαν γονιός χαροκαμένος | Που του πήραν τη χαρά | Φέρ' το παιδί του χάρου | Το μονάκριβο παιδί του | Η ατέλειωτη ζωή του | Να πνιγεί στον στεναγμό | Φέρτε το παιδί του χάρου | να το κρύψω να το χάσει | Κι ίσως τότε λογαριάσει | Τον δικό μου τον καημό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης