Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013

Που θα πάει που





















Ο Γιάννης Πάριος σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Που θα πάει που Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Τάσος Οικονόμου
Ξέρεις τι 'ναι να μην έχεις ένα φίλο | Ξέρεις τι ΄ναι να κοιμάσαι νηστικός | Ξέρεις τι ΄ναι να μαραίνεσαι σαν φύλλο | Και να είσαι πάντα εσύ ο βολικός | Πού θα πάει πού θα πάει πού θα βγει | Θα γυρίσεις και για μας παλιοζωή | Ξέρεις τι ΄ναι να ΄χεις τρύπιο παντελόνι | Ξέρεις τι ΄ναι να σε δέρνει ο χιονιάς | Ξέρεις τι ΄ναι να κοιμάσαι σε βαγόνι | Κι΄από πάνω να σε δέρνει κι ο ντουνιάς | Πού θα πάει πού θα πάει πού θα βγει | Θα γυρίσεις και για μας παλιοζωή

02. Θα σε θυμάμαι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Δεν είσαι αγάπη δεν είσαι φίλη | δεν είσαι δάκρυ περαστικό | μες στο σκοτάδι ήσουν καντήλι | στην μπόρα χέρι στοργικό | Θα σε θυμάμαι | ίσκιος σου θα 'μια | αγαπημένος και αδελφός | θα σε θυμάμαι | κι όταν κοιμάμαι | στα όνειρά μου θα 'σαι το φως | θα σε θυμάμαι | Δεν έχει νύχτα να μη δακρύσω | δεν έχει μέρα που να χαρώ | όποιο τραγούδι κι αν ψιθυρίσω | μες στον καημό του θα σε βρω | Θα σε θυμάμαι | ίσκιος σου θα 'μια | αγαπημένος και αδελφός | θα σε θυμάμαι | κι όταν κοιμάμαι | στα όνειρά μου θα 'σαι το φως | θα σε θυμάμαι

03. Το καναρίνι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Αχ καναρίνι μου, καναρινάκι μου | αχ καναρίνι μου γλυκό, | πάρ’ το φαρμάκι μου, πάρ’ το σαράκι μου | και κάν’ τα όμορφο σκοπό. | Στη φυλακή σου βάλε με | μα διώξε μου τον πόνο, | εσύ που ξέρεις να ξεχνάς | με το τραγούδι μόνο. | Αχ καναρίνι μου, καναρινάκι μου | πες μου τι κάνεις σαν πονάς, | πού βρίσκεις τη φωνή | πού βρίσκεις δύναμη | και κάθε μέρα τραγουδάς; | Στη φυλακή σου βάλε με | μα διώξε μου τον πόνο, | εσύ που ξέρεις να ξεχνάς | με το τραγούδι μόνο.

04. Όταν με φιλάς πεθαίνω Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Ανδρέας Χατζηαποστόλου | Στίχοι: Τάκης Σωτήρχος
Κορίτσι μου, τα χείλη σου | ποια μέλισσα τα φίλησε | και πάνω στο βελούδο τους | το μέλι εξεχείλισε; | Όταν με φιλάς πεθαίνω, | σβήνω και μαραίνομαι | κι απ’ τα χείλη τα δικά σου | πάλι ανασταίνομαι. | Κορίτσι μου, τα μάτια σου | σαν δυο αστέρια λάμπουνε | και σκίζουνε τα στήθια μου | μες στην καρδιά για νά ’μπούνε. | Όταν με φιλάς πεθαίνω, | σβήνω και μαραίνομαι | κι απ’ τα χείλη τα δικά σου | πάλι ανασταίνομαι.

05. Σαν τα πουλιά σκορπίσαμε Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Σαν τα πουλιά σκορπίσαμε | στα τέσσερα σημεία. | Τόσες ελπίδες είχαμε, | δεν έμεινε καμία. | Άλλος εδώ κι άλλος εκεί, | καθένας κι ένα δρόμο. | Ευρώπη και Αμερική, | μ’ ένα σταυρό στον ώμο. | Κοιτάζω στον ορίζοντα | τα πλοία και τα τρένα | και δεν υπάρχει τίποτα | για σένα και για μένα.

06. Αυτός-αυτός Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Αυτός που απόψε σφιχτά σε κρατά αυτός | αυτός θα σ΄ αφήσει μετά | αυτός που σε πήρε απ΄τα χέρια μου εχτές | αυτός, αυτός θα σε κάνει να κλαις | Ζήσε λοιπόν με έναν περαστικό | στον εαυτό σου θα κάνεις κακό | μα θα ΄ναι αργά πια μετά απ΄ αυτό | να σε δεχτώ | Αυτός που απόψε σφιχτά σε κρατά αυτός | αυτός θα σ΄ αφήσει μετά | Αυτός που σου υπόσχεται ωραία ζωή αυτός | αυτός θα χαθεί το πρωί | αυτός που με μάτια θολά σου μιλά αυτός | αυτός αύριο θα γελά | Ζήσε λοιπόν με έναν περαστικό | στον εαυτό σου θα κάνεις κακό | μα θα ΄ναι αργά πια μετά απ΄ αυτό | να σε δεχτώ | Αυτός που απόψε σφιχτά σε κρατά αυτός | αυτός θα σ΄ αφήσει μετά

07. Το Δεσποινάκι Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | μπαίνω στο δεύτερο στενό | κι' από την πόρτα την παλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά. | Στη γλάστρα δυο λουλούδια κεντημένα, | με πράσινη και άσπρη βελονιά, | εγώ που κλείνω τα εικοσιένα | κι' εσύ που μπαίνεις στα δεκαεννιά. | Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | μπαίνω στο δεύτερο στενό | κι' από την πόρτα την παλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά. | Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | είναι τα χείλη σου τα δυο, | γαρουφαλάκια της αυλής, | κρύο νεράκι της πηγής. | Στη γλάστρα δυο λουλούδια κεντημένα, | με πράσινη και άσπρη βελονιά, | εγώ που κλείνω τα εικοσιένα | κι' εσύ που μπαίνεις στα δεκαεννιά. | Αχ Δεσποινάκι, Δεσποινιώ, | μπαίνω στο δεύτερο στενό | κι' από την πόρτα την παλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά, | μες στη δική σου αγκαλιά.

08. Συγνώμη που σ’ αγάπησα πολύ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιώργος Κανελλόπουλος
Μαύρη ζωή με τσάκισε | σε βρήκα για λιμάνι | όμως η τόση αγάπη μου | μόνο κακό σου κάνει | Συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | δεν ξέρω ν' αγαπώ όμως πιο λίγο | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | μα βρήκα το κουράγιο και θα φύγω | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | Σαν το νερό στην έρημο | πάντα θα σε ζητώ | ένα φιλί μου χάρισες | γι' αυτό σ' ευχαριστώ | Συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | δεν ξέρω ν' αγαπώ όμως πιο λίγο | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ | μα βρήκα το κουράγιο και θα φύγω | συγγνώμη που σ' αγάπησα πολύ

09. Ήρθα σαν άντρας Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ήρθα σαν άνδρας | φεύγω σαν άνδρας | μ' ένα φιλί σου ειρωνικό | Δε σε φιλάω | δε σου μιλάω | όμως σου λέω μονάχα αυτό | -θα καταλάβεις πόσο στοιχίζει | το κάθε δάκρυ το ανδρικό | Φεύγω καλή μου | φεύγω να ζήσεις | τον έρωτά σου τον ξαφνικό | Μα σε λυπάμαι | γιατί φοβάμαι | ότι θα κλάψεις και για τους δυο | όταν θα μάθεις πόσο στοιχίζει | το κάθε δάκρυ το ανδρικό | Ήρθα σαν άνδρας | φεύγω σαν άνδρας | σαν ένα αστέρι περαστικό | και μ΄ αντικρίζεις | και δε δακρύζεις | μα με τα χρόνια, με τον καιρό | θα καταλάβεις πόσο στοιχίζει | το κάθε δάκρυ το ανδρικό.

10. Εγωισμέ μου Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Σπύρος Παπαβασιλείου | Στίχοι: Μάρω Μπιζάνη
Περπατάω στους δρόμους χαμένος | απ΄ τις τύψεις μου κυνηγημένος | στο μυαλό μου η ματιά της βουρκωμένη | μου μιλάει για μια αγάπη πεθαμένη | Εγωισμέ μου πόσο μίσος σου χρωστάω | εσύ την έδιωξες μα εγώ την αγαπάω | κι ας μη της το ΄πα κι ας μη το έμαθε ποτέ | εγωισμέ μου πόσο μίσος σου χρωστάω | εγωισμέ μου δεύτερέ μου εαυτέ | Περπατώ στη σκιά μου κρυμμένος | αναμνήσεις γλυκές φορτωμένος | να μπορούσα να ΄χα δύναμη μια στάλα | του εγωισμού να έπαιρνα τη σκάλα | Εγωισμέ μου πόσο μίσος σου χρωστάω | εσύ την έδιωξες μα εγώ την αγαπάω | κι ας μη της το ΄πα κι ας μη το έμαθε ποτέ | εγωισμέ μου πόσο μίσος σου χρωστάω | εγωισμέ μου δεύτερέ μου εαυτέ

11. Ξένος Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Ανδρέας Χατζηαποστόλου | Στίχοι: Ανδρέας Χατζηαποστόλου
Όταν χωρίζουν δυο καρδιές | μία απ΄ τις δυο πεθαίνει | και ν΄ αγαπήσει δεν μπορεί | άλλη φορά μεσ΄τη ζωή | μένει για όλους ξένη | Ξένος, ξένος απόμεινα κι εγώ | με το δικό μας χωρισμό | κι ως την ώρα που θα σβήσω | ξένος κι έρημος θα ζήσω | Δεν έχω άλλα δάκρυα | στα βουρκωμένα μάτια | έφυγες δίχως να σκεφτείς | και τις ελπίδες της ζωής | τις έκανες κομμάτια | Ξένος, ξένος απόμεινα κι εγώ | με το δικό μας χωρισμό | κι ως την ώρα που θα σβήσω | ξένος κι έρημος θα ζήσω

12. Που να ‘σαι συ Τραγούδι: Γιάννης Πάριος
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Στο μικρό το καφενείο | Είπαμε αντίο | Ήμαστε παιδιά θυμάμαι | Και κινήσαμε να πάμε | Σ’ άλλες αγκαλιές | Πού να ’σαι εσύ παιδική μου ιστορία | Πως σ’ αγαπώ δεν πρόλαβα για να σου πω | Σ’ αναζητώ στα μαθητικά τα βιβλία | Που κάποτε μού ΄χες γράψει σ’ αγαπώ | Πού να ζεις πού να ΄χεις φτάσει | Και μ΄έχεις ξεχάσει | Και σε ψάχνω μες στα τραίνα | Και στα μάτια τα κλαμένα | Και στις συννεφιές

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης