Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Οι Μάηδες οι ήλιοι μου




















Ο Γιώργος Νταλάρας σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ξεκινάει τ' αρχοντολόι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ξεκινάει τ' αρχοντολόι στη λιακάδα γυρολόι | κι οι λακέδες σκυλολόι τεμενά και μοιρολόι | ξεκινάει τ' αρχοντολόι του κλεφτοφονιά το σόι | Με τα ρούχα τους τα σκούρα σβέρκοι και κοιλιές αράδα | αχ ν' αρπάξω τη μαγκούρα και να δέρνω μια βδομάδα | Στο σοφά τ' αρχοντολόι τρώει πίνει ξανατρώει | καφεδάκι κομπολόι κι ας ψοφάει το φτωχολόι | στο σοφά τ' αρχοντολόι του κλεφτοφονιά το σόι | Με τα ρούχα τους τα σκούρα σβέρκοι και κοιλιές αράδα | αχ ν' αρπάξω τη μαγκούρα και να δέρνω μια βδομάδα

02. Πέθανε ο Αριστείδης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Πέθανε ο Αριστείδης χτες απάνω στο κρασί | τον εκλαίει η παρέα εκεί κάτω στον Περαία | κι όσες τον γλυκοκοιτάζαν έχουνε μαυροντυθεί | Ο Αριστείδης πέθανε και πίσω δε γυρίζει | κι οι φίλοι του στον καφενέ του παν στεφάνι ρεφενέ | Πέθανε ο Αριστείδης πέθανε σε μια γωνιά | μ' ένα γέλιο πονεμένο κι ένα όνειρο χαμένο | με την πίκρα των ανθρώπων που δε γνώρισαν χαρά | Ο Αριστείδης πέθανε και πίσω δε γυρίζει | κι οι φίλοι του στον καφενέ του παν στεφάνι ρεφενέ

03. Τα μάρμαρα της Πόλης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Στέλιος Βαμβακάρης
Σαν τα μάρμαρα της Πόλης | που ‘χει η Αγιά Σοφιά | έτσι τά ‘χεις ταιριασμένα | μάτια φρύδια και μαλλιά | Από τα γλυκά σου μάτια | τρέχει αθάνατο νερό | και σου ζήτησα λιγάκι | και δε μού ‘δωσες να πιω | Άσε με να καζαντίσω | και θα δεις τη γνώμη μου | στα μετάξια θα σε ντύσω | πετροχελιδόνι μου

04. Να 'μαι από καμιά μεριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Νά 'μαι από καμιά μεριά όταν στερέψει η βρύση | να δω μωρέ με τι καρδιά θα φύγεις απ' τη ζήση | τι θα του δείξεις του θεού για να σε συγχωρήσει | Μ' έκαψες με θέρισες μ' έκοψες στα δυο | κι είμαι δυο κομμάτια πόνος και λαχτάρες δυο | Νά 'ταν να δω τη σιδεριά που θα σε θηλυκώσει | κι όταν μου πεις με δάκρυα πως έχεις μετανιώσει | να σε γλιτώσ' απ' τα θεριά κι ας μ' έχεις φαρμακώσει | Μ' έκαψες με θέρισες μ' έκοψες στα δυο | κι είμαι δυο κομμάτια πόνος και λαχτάρες δυο

05. Τα μαλλάκια σου κυρά μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα μαλλάκια σου κυρά μου μπλέξαν στα παράθυρά μου | τα μαλλάκια σου κυρά μου τα μαλαματένια σου | κι έτσι μέρα νύχτα μένω το φτωχό τ' ορφανεμένο | το φτωχό τ' ορφανεμένο μόνο με την έννοια σου | Πού σε βρήκα; Δε σ' αλλάζω, κι ας γελάς, αλάνικο! | Στην καρδιά μου είσαι λάζο, λάζο μαυρομάνικο | Τα μαλλάκια σου κυρά μου τέλια για τον μπαγλαμά μου | τέλια για τον μπαγλαμά μου που τον μαλαμάτωσες | και στα δάκτυλα μου πένα η αγάπη μου για σένα | η αγάπη μου για σένα που τη χιλιομάτωσες | Πού σε βρήκα; Δε σ' αλλάζω, κι ας γελάς, αλάνικο! | Στην καρδιά μου είσαι λάζο, λάζο μαυρομάνικο

06. Μάνα μου αλλιώς μου τα 'πες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα βαριά τ' ανταριασμένα | όλα γίνανε για μένα | τα βαριά που με βαράνε | και στο χώμα με τραβάνε | Μάνα μου αλλιώς μου τα 'πες | για φιλίες και γι' αγάπες | Ο καλός καλό δεν έχει | μόνος στο σκοτάδι τρέχει | της καρδιάς του το χρυσάφι | το πουλάνε στο σαράφη | Μάνα μου αλλιώς μου τα 'πες | για φιλίες και γι' αγάπες

07. Τα βυζαντινά σου μάτια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τα βυζαντινά σου μάτια | στο χρυσάφι σκαλιστά | δυο κρυστάλλινα παλάτια | στον παράδεισο μπροστά | Από τι είσαι καμωμένη | κι έτσι αστραφτοκοπάς | να ‘ντυνες την οικουμένη | με τον ήλιο που σκορπάς | Τα βυζαντινά σου μάτια | να μου γνέψουν μια φορά | κι ας γινώ χίλια κομμάτια | κι ας μην ξαναδώ χαρά

08. Προσφυγάκι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Στου βοριά τα ματοκλάδια μού 'στρωσες να κοιμηθώ | με τις πέτρες μαξιλάρια και σεντόνι τον καημό | στα θαλασσινά σου μάτια σαν καράβι τσάκισα | οι λαβωματιές κεντήσαν τ' άσπρα μου πουκάμισα | Προσφυγάκι της καρδιάς σου με κατάντησες τρελή | και χτυπώ τον ταμπουρά μου να σου πάρω ένα φιλί | Ήσουνα το γλαροπούλι πάνω απ' τα Εφτάνησα | σε χτυπούσαν οι βοριάδες κι όλους τους αφάνισα | μα εσύ κεχριμπαρένια την καρδούλα μου δε θες | και με το Θεό τα βάζω που δε σ' έμαθε να κλαις | Προσφυγάκι της καρδιάς σου με κατάντησες τρελή | και χτυπώ τον ταμπουρά μου να σου πάρω ένα φιλί

09. Σκορπίσανε οι φίλοι μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Πού σκόρπισαν οι φίλοι μου | πού πήγαν πού σταθήκαν | το δρόμο για το γυρισμό | δεν ξαναθυμηθήκαν | Σκορπίσανε ο φίλοι μου | οι Μάηδες οι ήλιοι μου | οι Μάηδες οι ήλιοι μου | σκορπίσανε οι φίλοι μου | Έχασα τις αγάπες μου | το φως των ομματιών μου | η μάνα μου κλαίει το γιο | κι εγώ τον αδερφό μου | Σκορπίσανε ο φίλοι μου | οι Μάηδες οι ήλιοι μου | οι Μάηδες οι ήλιοι μου | σκορπίσανε οι φίλοι μου

10. Η φτώχεια μου καθρέφτης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Εγώ είμαι ένα σπουργίτι ένα φτωχό παιδί | ένα χαμογελάκι στου κόσμου την αυλή | η φτώχεια μου καθρέφτης έλα να γυαλιστείς | το δάκρυ μου νεράκι έλα για να λουστείς | Έλα να σε γνωρίσω με το σπιτάκι μου | και με τον μπαγλαμά μου το αδερφάκι μου | έλα να δεις πώς ζούμε και πώς δουλεύουμε | μια σπιθαμή στον ήλιο κι εμείς ν' ανέβουμε | Εγώ είμαι ένα σπουργίτι ένα φτωχό παιδί | δεν ξέρω το μετάξι και το χρυσό φλουρί | τα χέρια μου μαχαίρια τα μπράτσα μου σπαθιά | και η καρδιά μου άστρο στα στήθια μου βαθιά | Έλα να σε γνωρίσω με το σπιτάκι μου | και με τον μπαγλαμά μου το αδερφάκι μου | έλα να δεις πώς ζούμε και πώς δουλεύουμε | μια σπιθαμή στον ήλιο κι εμείς ν' ανέβουμε

11. Στην αλάνα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήσουνα νέο παλικάρι | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήτανε τέσσεροι φαντάροι | σ’ έστησαν σε μια γωνιά και σημαδεύαν την καρδιά σου | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά | Σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα | κι έγινες κείνο το πρωί κόκκινο κρίνο στην αλάνα | Σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι έκλαιγε η μοίρα σου παρέκει | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι είχε κι ο χάροντας τουφέκι | σ’ έστησαν σε μια γωνιά και τους κοιτούσες και γελούσες | σ’ έστησαν σε μια γωνιά κι ήταν πρωί και παγωνιά | Σε καρτερούσε η ζωή και μια παραδουλεύτρα μάνα | κι έγινες κείνο το πρωί κόκκινο κρίνο στην αλάνα

12. Όποιος μαθαίνει να χτυπά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Στη μαρμαρένια σου καρδιά λιποθυμάει ο ήλιος | και στους καιρούς τους δύσκολους η πόρτα σου κλειστή | Όποιος μαθαίνει να χτυπά δε λογαριάζει φίλο | κρατάει μαχαίρι κοφτερό και δεν ακούει θεό | Στη μαρμαρένια σου καρδιά λουλούδι δε φυτρώνει | και μες τα χέρια σου η ζωή κεράκι είναι και λιώνει | Όποιος μαθαίνει να χτυπά δε λογαριάζει φίλο | κρατάει μαχαίρι κοφτερό και δεν ακούει θεό

13. Πρώτη Δεκέμβρη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Σου γράφω πρώτη του Δεκέμβρη | είναι μεσάνυχτα βαθιά | κοιμάται ο κόσμος τώρα πια | μ' έναν καημό που να μη σε βρει | Σε λίγο αρχίζουν μεταθέσεις | κι ίσως με φέρουν προς τα κει | Παρασκευή με Κυριακή | θά 'χω καινούργιες υποσχέσεις | Μια κάρτα στέλνω στην παρέα | τη λίμνη του Αλή Πασά | εδώ σαν πιάνει να φυσά | θυμίζει Μάρτη στον Περαία

14. Άμα δε σε δω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Διονύσης Τζεφρώνης
Το χιόνι άσπρο στο βουνό μα η ψυχή μου μαύρη | το περιστέρι τ' ορφανό παρηγοριά που νά 'βρει | οι μέρες φεύγουν κι ο καιρός μα το μαράζι μένει | χοντρό σκοινί παίρνει ο καημός τα σωθικά μου δένει | Άμα δε σε δω το βράδυ ζωντανός θα πάω στον Άδη | ζωντανός θα πάω στον Άδη άμα δε σε δω το βράδυ | Σου στέλνω γράμμα σε χαρτί κι απάντηση δε δίνεις | τη δόλια μου καρδιά γιατί σαν το κερί τη σβήνεις | Κι αν σβήσω όλες τις συμφορές θα 'ναι διπλός ο πόνος | γιατί πεθαίνει δυο φορές όποιος πεθαίνει μόνος | Άμα δε σε δω το βράδυ ζωντανός θα πάω στον Άδη | ζωντανός θα πάω στον Άδη άμα δε σε δω το βράδυ

15. Αθήνα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Ξέρω μια πόλη που η άσφαλτος καίει | και δέντρου σκιά δε θα βρεις | μεγάλη ιστορία προγόνοι σπουδαίοι | λυχνάρι και τάφος της γης | Θυμίζεις Αθήνα γυναίκα που κλαίει | γιατί δεν τη θέλει κανείς | Αθήνα, Αθήνα πεθαίνω μαζί σου | πεθαίνεις μαζί μου κι εσύ | Ξέρω μια πόλη στη νέα Σαχάρα | μια έρημο όλο μπετό | οι ξένοι οι στόλοι λαθραία τσιγάρα | παιδιά που δεν ξέρουν κρυφτό | Θυμίζεις Αθήνα γυναίκα που κλαίει | γιατί δεν τη θέλει κανείς | Αθήνα, Αθήνα πεθαίνω μαζί σου | πεθαίνεις μαζί μου κι εσύ | Ξέρω μια πόλη στη γη της Αβύσσου | κουρσάρων κι ανέμων νησί | στης Πλάκας τους δρόμους πουλάς το κορμί σου | για ένα ποτήρι κρασί | Θυμίζεις Αθήνα γυναίκα που κλαίει | γιατί δεν τη θέλει κανείς | Αθήνα, Αθήνα πεθαίνω μαζί σου | πεθαίνεις μαζί μου κι εσύ

16. Στην Ανατολή στη Δύση Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Τερζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στην ανατολή στη δύση καράβι δε θα σεργιανίσει | στην ανατολή σαλπάρισα τα νιάτα μου σου χάρισα | κι όταν γύρισα πώς βάσταξες να πάω στη δύση διάταξες | Στην ανατολή στη δύση πουλάκι δε θα κελαηδήσει | κι απ' τη δύση εξεκίνησα χαλάλι σου, σου μήνυσα | κι όταν γύρισα πώς μπόρεσες και στο νοτιά με πόρεψες | Στην ανατολή στη δύση λουλούδι δε θα ξαν' ανθίσει | και για το νοτιά ετράβηξα για χάρη σου τι τράβηξα | πήγα ο δόλιος ξαναγύρισα κι ακόμα δε σε φίλησα | Στην ανατολή στη δύση κανείς δε θα ξαναγαπήσει

17. Άει μωρέ παιδιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Λάκης Τεάζης
Άει μωρέ παιδιά να πάρουν τα βουνά φωτιά | με το ζουρνά και το σπαθί μαζί να πιούμε ένα κρασί | άει μωρέ παιδιά ρίξτε ένα βόλι στη νυχτιά | όλη η γη να ζεσταθεί που ζει μέσα στην παγωνιά | Έλα και συ κι ας είσ' εχθρός να πιούμε ένα κρασί | έλα κι εσύ χόρεψε μπρος να ζήσουμε μαζί | Άει μωρέ παιδιά νταούλια ντέφια και βιολιά | φέρτε το χάρο το ληστή να πιει κι ας κάνει σαματά | άει μωρέ παιδιά σε πολιτείες και χωριά | απ' το δικό μας το κρασί θα πιει κι η άλλη γενιά | Έλα και συ κι ας είσ' εχτρός να πιούμε ένα κρασί | έλα κι εσύ χόρεψε μπρος να ζήσουμε μαζί | Άει μωρέ παιδιά να πάρουν τα βουνά φωτιά | με το ζουρνά και το σπαθί μαζί να πιούμε ένα κρασί | άει μωρέ παιδιά κάντε το χέρι σας γροθιά | με μια καρδιά και μια ευχή να βγει το δίκιο στο κλαρί | Έλα και συ κι ας είσ' εχτρός να πιούμε ένα κρασί | έλα κι εσύ χόρεψε μπρος να ζήσουμε μαζί

18. Μην ακούς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μιχάλης Τερζής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μην ακούς τους άκαπνους και τους βολεμένους | τους καλούς τους έξυπνους τους προσκυνημένους | φτάνουν πια τα ψέματα και τα παραμύθια | άκου από μένανε την πικρή αλήθεια | Όσοι αξίζαν για κρεμάλα στα ψηλά και στα μεγάλα | κι οι λεβέντες και οι άντρες μ' αίμα βάψανε τις μάντρες | Οι καιροί είναι δίκοποι όπως τα μαχαίρια | κι οι καημοί ανείπωτοι στα δικά μας χέρια | τη ζωή μας παίζουνε στα χαρτιά στα ζάρια | και μας παζαρεύουνε σ' άθλια παζάρια | Όσοι αξίζαν για κρεμάλα στα ψηλά και στα μεγάλα | κι οι λεβέντες και οι άντρες μ' αίμα βάψανε τις μάντρες

19. Μετανάστης Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιώργος Γερασιμίδης | Στίχοι: Γιώργος Καλατζόπουλος
Είπες πως θα ρίξεις μαύρη πέτρα στην Ελλάδα | είπες πως θα γίνεις Ευρωπαίος Γερμανός | μπήκες στο βαπόρι μια Τετάρτη με λιακάδα | κι όσο πάει μαυρίζει ο ουρανός | Μετανάστη μάθε κάτι | γαλλικά γερμανικά | ίδια ειν' τ' αφεντικά | κι ίδια κλέβουν τον εργάτη | Είπες πως θα ρίξεις μαύρη πέτρα στη μιζέρια | είπες πως θα βγάζεις τον παρά με την ουρά | έβαλες στις τσέπες μοναχά τα δυο σου χέρια | πας να τα πουλήσεις φουκαρά | Μετανάστη μάθε κάτι | γαλλικά γερμανικά | ίδια ειν' τ' αφεντικά | κι ίδια κλέβουν τον εργάτη

20. Μακριά απ' τα ψέματα Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Νίκος Λαβράνος | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Θα φύγω ένα πρωί μακριά απ' τα ψέματα | προτού με κλείσουν πάλι συρματοπλέγματα | θα αφήσω μες το χτες τους καθοδηγητές | σε πεθαμένο κόσμο φονιάδες και ληστές | θα φύγω μην κοιτώ κοπάδια όσους πεινούν | με ταξικές ανάγκες που θα τους τυραννούν | Φίλοι εσείς της ερημιάς δεν είναι κόσμος τούτος για μας | χρόνια το αίμα ενός λαού καθρέφτης είναι τ' ουρανού | Θα αφήσω ένα πρωί τη διαλεκτική | θα φύγω και θ' αρχίσω δουλειά και πρακτική | γιατί πολλοί σιωπούν και κείνοι που μιλούν | στην ίδια τους πατρίδα σαν πρόσφυγες ρωτούν | ποιο κόμμα το μπορεί τον ουρανό να πιει | τη θάλασσα να κλείσει στου ανθρώπου την ψυχή | Φίλοι εσείς της ερημιάς δεν είναι κόσμος τούτος για μας | χρόνια το αίμα ενός λαού καθρέφτης είναι τ' ουρανού | Θα φύγω ένα πρωί να βρω το τέρμα μου | και δόξα άλλου κόσμου να μπει στο αίμα μου | το ρούχο μιας γενιάς το μαύρο ντύθηκα | μα τώρα φεύγω μόνος όπως γεννήθηκα | και φεύγω δυνατός μακριά απ' τα ψέματα | προτού με κλείσουν πάλι συρματοπλέγματα

21. Κάτω απ' την κληματαριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Ανδρέας Αγγελάκης
Κάτω απ' την κληματαριά πόσο μού 'λειψες πατρίδα | πόσα μες τον ήλιο σου θάματα δεν είδα | Μοσχοβολάς δαφνόφυλλο τριαντάφυλλο εκατόφυλλο | με πνίγεις μες τα ρέματα και με γιομίζεις αίματα | Κάτω απ' την κληματαριά ρε πατρίδα και νησί μου | στάζεις σαν το βάλσαμο μέσα στην ψυχή μου | Μοσχοβολάς δαφνόφυλλο τριαντάφυλλο εκατόφυλλο | με πνίγεις μες τα ρέματα και με γιομίζεις αίματα | Κάτω απ' την κληματαριά πόσα και δε μού 'χεις κάνει | πόσες πίκρες μού 'δωσες ο νους σου δεν το βάνει | Μοσχοβολάς δαφνόφυλλο τριαντάφυλλο εκατόφυλλο | με πνίγεις μες τα ρέματα και με γιομίζεις αίματα

22. Χελιδονάκι Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μην κλαις χελιδονάκι μου | κι η πίκρα μη σε λιώνει | κλειστό το μπαλκονάκι μου | για άλλο χελιδόνι | Εγώ μιλώ με το θεό | για σένανε τα βράδια | και την εικόνα σου κρατώ | βαθιά στα φυλλοκάρδια | Βουρκώνουν τα ματάκια σου | και στον καημό πλανιέσαι | το ξέρω σε πικράνανε | μα μη στεναχωριέσαι | Εγώ μιλώ με το θεό | για σένανε τα βράδια | και την εικόνα σου κρατώ | βαθιά στα φυλλοκάρδια

23. Δε φταίω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πάρε σου είπα τα φτερά μου | για να πετάξεις αψηλά | κι είπες μ' αρέσει εδώ χάμου | κάλλιο τα λίγα και καλά | Ξόδεψα την καρδιά μου όλη | για να σε ντύσω αστραπή | κι αντί για να φωτάς την πόλη | είπες ο κόσμος τι θα πει | Τώρα θα κλαις σε άδειο σπίτι | και θα σε λιώνει ο πυρετός | δε φταίω που 'μεινες σπουργίτι | δε φταις που ήμουνα αϊτός

24. Μόνο η αγάπη μένει Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Γκάρτζος | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Τι δώρο να σου φέρω στην ανάσταση | τα πλούτη δηλητήριο χρόνια τα 'πιαμε | μια προσευχή θα κάνω μια παράκληση | συγχώρα μου τ' ανθρώπινα κι αγάπα με | Βγες τη νύχτα στο μπαλκόνι μέτρα τα νεκρά τ' αστέρια | είμαστε στον κόσμο μόνοι γύρω άδειος ουρανός | η ζωή γυμνούς μας φέρνει και μας παίρνει μ' άδεια χέρια | μόνο η αγάπη μένει όλα τ' άλλα είναι καπνός | Με παίρνουνε οι δρόμοι και με σέρνουνε | τυφλό πουλί που φτερουγά στην άβυσσο | οι ώρες της αγάπης μόνο μένουνε | να βρω δυο μέτρα ήλιο και παράδεισο | Βγες τη νύχτα στο μπαλκόνι μέτρα τα νεκρά τ' αστέρια | είμαστε στον κόσμο μόνοι γύρω άδειος ουρανός | η ζωή γυμνούς μας φέρνει και μας παίρνει μ' άδεια χέρια | μόνο η αγάπη μένει όλα τ' άλλα είναι καπνός

25. Θυμήσου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θυμήσου, οι δρόμοι μας φτωχοί σαν τη ζωή μας | μπαινόβγαινε στα σπίτια ο θάνατος | ματώνανε των ανθρώπων οι πληγές | θυμήσου | Κι εκεί στη γειτονιά στη σκοτεινιά | τ' αδέρφια μας αλλάζαν τουφεκιές | χωρίς να φταίνε | Κι ακόμα να τελειώσει το μαύρο το νυχτέρι | ο ξένος πάντα στην αυλή μας με θηλιά και μαχαίρι | κι ακόμα να περάσει ετούτο το σκοτάδι | ακόμα η μάνα να χορτάσει τα παιδιά της με χάδι | Θυμήσου

26. Κόκκινο τριαντάφυλλο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Μίκης Θεοδωράκης
Κάθε πρωί ξεκινούσαμε να πάμε στη δουλειά | στο λεωφορείο γελούσαμε είμαστε δυο παιδιά | Κόκκινο τριαντάφυλλο κόκκινο το δειλινό | Κάποιο πρωί για τον πόλεμο κινήσαμε μαζί | όλοι μαζί τραγουδούσαμε παλεύαμε μαζί | Κόκκινο τριαντάφυλλο κόκκινο το δειλινό | Μέσα στο Μάη σκοτώθηκες το αίμα σου μαβί | έβαψε μαύρο τον ουρανό κόκκινο τον καιρό | Κόκκινο τριαντάφυλλο κόκκινο το δειλινό | Μαζί σου όλα σκοτώθηκαν όνειρα ιδανικά | γίνανε όλοι φαντάσματα ζούμε συμβατικά | Κόκκινο τριαντάφυλλο κόκκινο το δειλινό | Τώρα οι σημαίες γενήκανε είδη εμπορικά | είναι τα όνειρα αγαθά καταναλωτικά | Κόκκινο τριαντάφυλλο κόκκινο το δειλινό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης