Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2013

Αβάδιστα




















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Λεωνίδα Μαριδάκη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Έναρξη Οργανικό
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης

02. Το φιλί Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Yunus Emre
Απ' το φιλί ο κόσμος κρέμεται | μες στο φιλί ανασαίνει. | Αχ, να μην κόψει το φιλί κανείς | κι όλος ο κόσμος πέσει.

03. Εκεί που λείπεις Τραγούδι: Λεωνίδας Μαριδάκης
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Λεωνίδας Μαριδάκης
Αγνώριστη η ζωή μου | σε κάποιο σφάλμα λεία | ο χρόνος μου αλλού κυλά | μ’ ανάποδη πορεία | Γυρνά και σε γυρεύει | του δίσκου μου η βελόνα | μα αντί τραγούδι οι ουρανοί | βρέχουνε μαύρο χώμα | Παγώνει η πόλη σιωπηλή | πόλη της λύπης | θολό φεγγάρι μ’ οδηγεί | να επιστρέφω κάθε αυγή | εκεί που λείπεις | Εξόριστη η ζωή μου | μακριά σ’ άλλη πατρίδα | που νέα δίνη με σκορπά | σε μια παλιά παγίδα | Ο δίσκος μου γυρίζει | βουβά μες στον χειμώνα | έχει παγώσει η κραυγή | πριν βγει από το στόμα | Παγώνει η πόλη σιωπηλή...

04. Εκδρομή Τραγούδι: Μάκης Παπαγαβριήλ
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Αγγελική Βασιλάκου
Η πρωινή δροσιά πάνω στα φύλλα τους | κυλά στα μέλη, στο μυαλό σαν μέλι | λάμποντας υγρή στα βλέμματα | καυτή ανάσα μες στα ξέφωτα | Σαν το μαχαίρι που καρφώνεται | σφαδάζει και ξαναϋψώνεται | κάθετα στην πληγή | Ο έρωτας σαν προσευχή | κάνει να ανθίζουνε τα σώματα | να λύνονται αυτόματα | βαθιά στην ηδονή | Υποχωρούν τα φύλλα όταν καλπάζουμε | λυγμός και γλύκα και το σώμα τρέμει | θάλλοντας πορφυρό στον πάγο | που σπάει και χύνεται με μας... | Σαν το μαχαίρι που καρφώνεται...

05. Αβάδιστα Τραγούδι: Λεωνίδας Μαριδάκης
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Αγγελική Βασιλάκου
Πίσω απ’ τις αφίσες ξεγδαρμένοι τοίχοι | πάνω στην οθόνη τρέχει μόνο χιόνι | ό,τι δώσεις ως το 2004, ποντάρεις | στη δική σου περηφάνια και ρεφάρεις | Μετανάστης στη ζωή και θεατής | άδειο βλέμμα σε στιγμή αφασική | να μπερδεύεις το ζερβό με το δεξί | και τον πόθο σου με του διαφημιστή | Αβάδιστα, αβάδιστα | μην τύχει και σκοντάψεις | επάνω σε ζεστό κορμί | κι από τη λαχτάρα σκάσεις | Και ό,τι σου τάξανε σκεφτείς | να δοκιμάσεις | Δίμετρη, σπορ, ντεκαποτάμπλ | λάγνα, πολύστροφη, μεταλλιζέ | δάνεια, δώρα βεριτάμπλ | εσύ και η σχέση σου πολύ μπλαζέ | Και ο πόλεμος μες στο κουτί | συσκευασία πολυτελής, αντί | για οβίδες, λέξεις, εικόνες κολλητές | γίναμε όλοι συγγραφείς και πωλητές | Αβάδιστα, αβάδιστα...

06. Σε έχω ξεχάσει Τραγούδι: Λεωνίδας Μαριδάκης
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Γιώργος Κοροπούλης
Κάποτε ζούσαμε μαζί | λένε, τα λάθη είναι μοιραία | τώρα καθένας μόνος ζει | και μόνος λείπει στην παρέα | Φίλοι στο δρόμο σ’ έχουν δει | δεν είδανε με ποιον μαλώνεις | έχεις κρατήσει το παιδί | που ήμουν, και το μεγαλώνεις | Στον ίδιο δρόμο έχω χαθεί | σαν να μου άφησαν το χέρι | άλλον θα βρεις, θα ’ναι σπαθί | θα κόψεις κάθε νταραβέρι | Σαν δυο φτερούγες στη ζωή | τους δυο σας ο έρως θα κινήσει... | Σ’ έχω ξεχάσει πιο πολύ | απ’ όσο αυτός θα σε γνωρίσει

07. Παραμυθάκι Τραγούδι: Αναστασία Έδεν
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Ναπολέων Λαπαθιώτης
Ήταν, μια φορά, κάποια Πεντάμορφη | πιο διάφανη κι απ’ τις δροσιές ακόμα | Δυο στάλες ουρανός ήταν τα μάτια της | Μια μέρα, οι ουρανοί βρεθήκαν χώμα | Ήταν, μια φορά, ένα Βασιλόπουλο | Το μύρωσε η αγάπη η ξεγελάστρα | Την άβυσσο, τ’ αστέρια, ο νους του χάιδευε | Μια νύχτα δεν αντίκρισε πια τ’ άστρα | Ήταν κι ένας πύργος γιγαντόσωμος | Στεφάνια είχε τα σύννεφα, τη νίκη | Προχθές, καθώς εσκάλιζα στη θάλασσα | ευρήκα από τον πύργο ένα χαλίκι | Ήταν μια φορά... Και τι δεν ήτανε | Μα τι να πω, τριγύρω δες τη φύση | τόσα μεγάλα κι όμορφα, κι εχάθηκαν | και το μικρό τραγούδι μου θα ζήσει

08. Σαν ήσυχο δέντρο Τραγούδι: Μάκης Παπαγαβριήλ
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Αγγελική Βασιλάκου
Γρίλιες κλειστές | έξω, φωνές, | σφαίρες, περνούν οι στιγμές... | Σκοτάδι πηχτό | είμαι μόνος, εδώ | στο τηλέφωνο, τσίλιες κρατώ... | Μαζί σου σαν δέντρο μιλώ στην ακτή | κύμα διπλό σαν την ηχώ μιας ρίμας | μαζί σου η φωνή μου θα κόψει τη σιωπή, | σαν την αγάπη που έκοψε μια νύχτα τη ζωή μας. | Σαν ήσυχο δέντρο | στο κύμα σαλεύω | να 'ρθεις από δω περιμένω... | Λουσμένος στο φως | στο απρόοπτο, ανοιχτός | ένα με την προσμονή, διαρκώς...

09. Χίλιες ψυχές σε ένα κορμί Τραγούδι: Αναστασία Έδεν
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Ρουμί Τζελαλαντίν
Α, πώς χωράει | ο αγαπημένος στην καρδιά μου | παρακαλώ σε νύχτα | πες του τα μυστικά μου | Χίλιες ψυχές σ’ ένα κορμί | Χίλιες σοδειές σ’ ένα δεμάτι | Χιλιάδες στρόβιλοι ουρανών | Στο μάτι μιας βελόνας | Α, πώς κοιμάται | ο αγαπημένος στην καρδιά μου | παρακαλώ σε νύχτα | πες του τα μυστικά μου

10. Ασημένιο τραγούδι Τραγούδι: Φοίβος Δεληβοριάς
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Allen Ginsberg
Ας σταθεί κάποιος λυπημένος σαλπιγκτής | στους άδειους δρόμους τα χαράματα | να φυσήξει ασημένιο τραγούδι | να φυσήξει ασημένιο τραγούδι | Ανάμνηση δέκα χρονών | στους άδειους δρόμους τα χαράματα | Στις πέντε το πρωί | με το φτενό άσπρο φεγγάρι | ένας αστυφύλακας περνάει | ένας αστυφύλακας περνάει | αλλά αυτός είναι αόρατος μέσα στη μουσική του | Ανάμνηση δέκα χρονών | στους άδειους δρόμους τα χαράματα

11. God bless Aristera Τραγούδι: Μάκης Παπαγαβριήλ
Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης | Στίχοι: Γιάννης Δούκας
Είναι ωραία | τόσο μοιραία | κι ούτε μια στάλα ενοχής | Μένει όπου μένετε | ξέρει να οσφραίνεται | τη μυρωδιά της εποχής | Απ’ το σαλόνι | θα με μαλώνει | που μοιάζω εξτρεμιστής | Είναι σωστό | και τόσο απλό | να είσαι ο νικητής | Γλυκιά μου γενιά | ωραία γενιά | “God bless Aristera” | Πόρνη ακριβή | μες στη τιβί | χάρτινο σκηνικό | Στην κλιμακτήριο | το εμβατήριο | δε θα ’ναι ηρωικό | Και πήρες φόρα | κι αυτή την ώρα | Oh, I learn how to kill | Και προτιμάσαι | μα δεν κοιμάσαι | δίχως Lexotanil | Γλυκιά μου γενιά | ωραία γενιά | “God bless Aristera

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης