Σάββατο, 2 Μαρτίου 2013

Ο Στράτος Διονυσίου στους θησαυρούς των 45 στροφών Vol. 2




















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Η παράγκα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Στη δική μου την παράγκα | δεν χωρά η στενοχώρια, στενοχώρια, | τα χιλιάρικα, τις λίρες | εγώ τα 'χω βάλει χώρια | για να μη μαλώσουνε. | Θέλω να 'χω την υγειά μου, | θέλω να 'χω την υγειά μου, | κι αν λεφτά εγώ δεν έχω, | έχω την καλή καρδιά μου | κι αν λεφτά εγώ δεν έχω, | έχω την καλή καρδιά μου. | Στα δικά μου σκαλοπάτια | ο καημός για να περάσει, να περάσει, | θα γλιστρήσει και θα πέσει | και τα μούτρα του θα σπάσει | στην ωραία μου καρδιά. | Θέλω να 'χω την υγειά μου, | θέλω να 'χω την υγειά μου, | κι αν λεφτά εγώ δεν έχω, | έχω την καλή καρδιά μου | κι αν λεφτά εγώ δεν έχω, | έχω την καλή καρδιά μου.

02. Έλα φίλα με Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας | Στίχοι: Γιάννης Λευκαδίτης
Πρέπει να φύγω και θα φύγω, θα βιαστώ, | το βλέπω, έγινα εμπόδιο στη ζωή σου, | δύσκολο είναι μα θα σ' αποχωριστώ | και θα 'χω ανάμνηση για πάντα τη μορφή σου. | Έλα φίλα με, έλα φίλα με, πρέπει να φύγω | κι εγώ τον πόνο της καρδιάς ξέρω να πνίγω.  | Μαζί μου θα 'χεις ένα τέλος φοβερό | και δε θα το 'θελα, ποτέ, να δυστυχήσεις, | τώρα σ' αφήνω, να πιστεύεις σ' αγαπώ, | και ξαναβρές το δρόμο σου να ευτυχίσεις. | Έλα φίλα με, έλα φίλα με, πρέπει να φύγω | κι εγώ τον πόνο της καρδιάς ξέρω να πνίγω.

03. Καταδίκη πιο μεγάλη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Είναι η καταδίκη μου | μεγάλη και βαριά, | αλλιώς ζωή με δίκασες | κι εσύ παλιοντουνιά. | Καταδίκη πιο μεγάλη | στον ντουνιά δεν είναι άλλη. | Μου 'ρθαν μεγάλες συμφορές, | μεγάλες και βαριές | και μου πληγώνουν το κορμί | σαν να 'ναι μαχαιριές. | Καταδίκη πιο μεγάλη | στον ντουνιά δεν είναι άλλη. | Κι απ' τη γυναίκα π' αγαπώ | κι έχω θυσιαστεί, | απόψε σ' όλους θα το πω | πως έχω πληγωθεί. | Καταδίκη πιο μεγάλη | στον ντουνιά δεν είναι άλλη.

04. Το χαμένο παιδί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γεράσιμος Κλουβάτος | Στίχοι: Γεράσιμος Κλουβάτος
Ένα χαμένο παιδί είμαι μες στη ζωή | που αγάπησα και δεν μ' αγαπούν, | αχ, δε βρίσκω στοργή, παρά μόνο οργή. | Μ' εγκατέλειψαν τα πάντα, | μ' εγκατέλειψες κι εσύ, | τώρα είμαι πια για όλους | το χαμένο το παιδί. | Το παιδί, το παιδί μην τ' αφήνεις να χαθεί, | μην πικραίνεις μια ψυχή που σ' αγάπησε πολύ | με το πρώτο σου φιλί, | αχ φτάνει, φτάνει, φτάνει, φτάνει | φτάνει άλλο πια, | φαρμάκια, δηλητήρια ποτίζεις την καρδιά, | καρδιά μου τι έχεις να πάθεις ακόμα, | γιατί αγάπησες πολύ χωρίς να το σκεφτείς. | Τα καλύτερά μου χρόνια | τα περνάω θλιβερά, | μ' έκανε ο χωρισμός σου | για να πάρω τα βουνά. | Τα βουνά, αχ, τα βουνά, τα ψηλότερα βουνά, | εκεί θα 'χω συντροφιά μαύρα σύννεφα, βαριά, | και το κλάμα του βοριά, | αχ φτάνει, φτάνει, φτάνει, φτάνει | φτάνει άλλο πια, | φαρμάκια, δηλητήρια ποτίζεις την καρδιά, | καρδιά μου τι έχεις να πάθεις ακόμα, | γιατί αγάπησες πολύ χωρίς να το σκεφτείς.

05. Μπάμπη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μπάμπης Μαρκάκης | Στίχοι: Μπάμπης Μαρκάκης
Μπάμπη, Μπάμπη, Μπάμπη, | Μπάμπη, σαρανταδυάρη, Μπάμπη, | Μπάμπη, Μπάμπη, Μπάμπη, | Μπάμπη, μυαλό δεν έχεις δράμι. | Τόσα στραπάτσα έχεις περάσει, | (Μπάμπη, Μπάμπη) | και οι γυναίκες σ' έχουν γεράσει, | (Μπάμπη, Μπάμπη) | τώρα σου κάνουν προξενιές | μα παν' χαμένες οι πενιές | γιατί έχεις μαύρο παρελθόν | και δε σε σώζει το παρόν. | Μπάμπη, Μπάμπη, Μπάμπη, | Μπάμπη, σαρανταδυάρη, Μπάμπη, | Μπάμπη, Μπάμπη, Μπάμπη, | Μπάμπη, μυαλό δεν έχεις δράμι. | Φίλο ποτέ δεν στεριώνεις κοντά σου, | (Μπάμπη, Μπάμπη) | μονά και ζυγά τα γυρεύεις δικά σου, | (Μπάμπη, Μπάμπη) | μα γρήγορα θα ξαφνιαστείς | όταν μονάχος θα βρεθείς, | στην εξορία του Αδάμ | βρε ψεύτικέ μου Δον Ζουάν. | Μπάμπη, Μπάμπη, Μπάμπη, | Μπάμπη, σαρανταδυάρη, Μπάμπη, | Μπάμπη, Μπάμπη, Μπάμπη, | Μπάμπη, μυαλό δεν έχεις δράμι.

06. Κατάρα να χει η άσπλαχνη Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Ατταλίδης | Στίχοι: Στράτος Ατταλίδης
Κατάρα να 'χει η άσπλαχνη | που μ' έχει καταστρέψει, | μέρα και νύχτα στη ζωή | να την ετρώει η θλίψη, | η πίκρα απ' τα χείλη της | ποτέ να μην της λείψει. | Όπως τις ώρες περνώ με λαχτάρα, | να σέρνει κοντά της μαύρη κατάρα, | της καρδιάς μου το "αχ" να την κάψει, | ζωντανή να την θάψει, ζωντανή να την θάψει. | Να κλαίει σαν μικρό παιδί, | να μην παρηγοριέται, | να στερηθεί η άσπλαχνη | και το νερό που πίνει | να νοθευτεί με δάκρυα, | φαρμάκι να της γίνει. | Όπως τις ώρες περνώ με λαχτάρα, | να σέρνει κοντά της μαύρη κατάρα, | της καρδιάς μου το "αχ" να την κάψει, | ζωντανή να την θάψει, ζωντανή να την θάψει.

07. Στο από κάτω το σκαλί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Καρανικόλας | Στίχοι: Νίκος Καρανικόλας
Ένα τίποτα στον κόσμο ήμουνα μια εποχή, | τώρα όμως ανεβαίνω, όσο πιο ψηλά πηγαίνω | προσπαθώ να μη γλιστρήσω απ' το πρώτο το σκαλί, | προσπαθώ να μη γλιστρήσω απ' το πρώτο το σκαλί. | Με κορόιδευαν οι φίλοι και ντρεπόμουνα πολύ, | όλοι ήτανε πιο πάνω και καημό είχα μεγάλο | που μου λέγανε πως είμαι στ' από κάτω το σκαλί, | που μου λέγανε πως είμαι στ' από κάτω το σκαλί. | Ένα, ένα σκαλοπάτι ανεβαίνω στην κορφή, | έχω φτάσει πια στη μέση και κανείς δε θα μπορέσει | να με σπρώξει και να πέσω στ' από κάτω το σκαλί, | να με σπρώξει και να πέσω στ' από κάτω το σκαλί.

08. Θα φύγω κι ας πονώ Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Με βαριά την καρδιά θα σου πω έχε γεια. | Θα φύγω για πάντα μακριά σου | θα φύγω, θα φύγω, θα φύγω, | αφού η σκληρή η καρδιά σου | με κάνει και πονώ, και πονώ, και πονώ. | Τα μάτια μου θα πάρω, θα φύγω μακριά σου, | θα κάνω πέτρα την καρδιά, | μπορεί να υποφέρω, μπορεί να μαραζώνω, | κι' όμως θα φύγω μακριά κι' ας πονώ, κι' ας πονώ. | Το ξέρω πως πια δε σε νοιάζει, | για 'μένα, το ξέρω, το ξέρω, | και ούτε θα κλάψεις για 'μένα, | ακόμα κι' αν χαθώ, κι' αν χαθώ, κι' αν χαθώ. | Τα μάτια μου θα πάρω, θα φύγω μακριά σου, | θα κάνω πέτρα την καρδιά, | μπορεί να υποφέρω, μπορεί να μαραζώνω, | κι' όμως θα φύγω μακριά κι' ας πονώ, κι' ας πονώ, | κι' ας πονώ, κι' ας πονώ.

09. Ξαναγύρνα στο παιδί σου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Το 'καψες το παλληκάρι | βρε γυναίκα πονηρή, | τον κατήφορο θα πάρει | και θα φταις εσύ. | Το παιδί σου, το παιδί σου, | πάψε να το τυραννάς, | ξαναγύρισε κοντά του | κι όπως πριν να τ' αγαπάς. | Έφυγες από κοντά του | δίχως λόγο κι αφορμή | κι έχει γίνει η ζωή του | νύχτα σκοτεινή. | Το παιδί σου, το παιδί σου, | πάψε να το τυραννάς, | ξαναγύρισε κοντά του | κι όπως πριν να τ' αγαπάς. | Άσε τον εγωισμό σου, | δώσε τόπο στην οργή, | ξαναγύρνα στο παιδί σου | πριν καταστραφεί. | Το παιδί σου, το παιδί σου, | πάψε να το τυραννάς, | ξαναγύρισε κοντά του | κι όπως πριν να τ' αγαπάς.

10. Η αγάπη μας πεθαίνει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στράτος Ατταλίδης | Στίχοι: Στράτος Ατταλίδης
Τούτη τη βραδιά στη ζωή μας ας χαρούμε, | θα 'ρθει το πρωί και σκληρά θα χωριστούμε. | Η αγάπη μας πεθαίνει αύριο το πρωί | και θα ζούμε χωρισμένοι μέσα στη ζωή. | Άλλο δρόμο εσύ κι άλλο δρόμο εγώ θα πάρω, | όλα θα γενούν σαν τη στάχτη απ' το τσιγάρο. | Η αγάπη μας πεθαίνει αύριο το πρωί | αχ και θα ζούμε χωρισμένοι μέσα στη ζωή. | Πάρε με αγκαλιά τα φιλιά σου να χορτάσω, | θα 'ρθει το πρωί και για πάντα θα σε χάσω. | Η αγάπη μας πεθαίνει αύριο το πρωί | και θα ζούμε χωρισμένοι μέσα στη ζωή.

11. Το καράβι που σαλπάρει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Το καράβι που σαλπάρει στο λιμάνι | και μας παίρνει τα καλύτερα παιδιά, | πάλι μάνες και κορίτσια θα πικράνει | και τον πόνο θα θρονιάσει στην καρδιά. | Βουρκώστε σύννεφα, | χτυπάτε πένθιμα καμπάνες, | πάλι θ' ανοίξουνε πληγές, | πάλι θα κλάψουν μάνες, | πάλι θ' ανοίξουνε πληγές, | πάλι θα κλάψουν μάνες. | Φεύγουν, πάνε στην πιο μαύρη καταιγίδα, | για τα ξένα που 'ναι όλο απονιά | και το θύμα θα 'ναι πάλι η πατρίδα | που της παίρνουν την καινούργια της γενιά. | Βουρκώστε σύννεφα, | χτυπάτε πένθιμα καμπάνες, | πάλι θ' ανοίξουνε πληγές, | πάλι θα κλάψουν μάνες, | πάλι θ' ανοίξουνε πληγές, | πάλι θα κλάψουν μάνες. | Στο κατάστρωμα σημαίες τα μαντήλια | και στα στήθια ένας βράχος ο καημός, | στο μουράγιο κλαίνε μάτια, τρέμουν χείλια, | γιατί είναι συμφορά ο χωρισμός. | Βουρκώστε σύννεφα, | χτυπάτε πένθιμα καμπάνες, | πάλι θ' ανοίξουνε πληγές, | πάλι θα κλάψουν μάνες, | πάλι θ' ανοίξουνε πληγές, | πάλι θα κλάψουν μάνες.

12. Μοδιστρούλα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Πάνος Πετσάς | Στίχοι: Πάνος Πετσάς
Με τα μάτια σου τα τσαχπίνικα | μοδιστράκι μου πονηρό, | σου τ' ορκίζομαι, θύμα γίνηκα | κι έχω έρωτα φλογερό. | Βελονιά, βελονιά μου τρυπάς την καρδιά | μοδιστρούλα σκληρή με παιδεύεις πολύ, | με παιδεύεις πολύ μοδιστρούλα σκληρή, | βελονιά, βελονιά μου τρυπάς την καρδιά. | Για χατίρι σου ξημερώνομαι | μπρος στην πόρτα σου τις βραδιές, | μα το χόμπι σου είναι κούκλα μου | να ματώνονται οι καρδιές. | Βελονιά, βελονιά μου τρυπάς την καρδιά | μοδιστρούλα σκληρή με παιδεύεις πολύ, | με παιδεύεις πολύ μοδιστρούλα σκληρή, | βελονιά, βελονιά μου τρυπάς την καρδιά. | Με τυράννησες, μοδιστράκι μου, | με τα σκέρτσα σου τα τρελά, | έλα δώσε μου το φιλάκι σου | κι ασ' τα πείσματα τα πολλά. | Βελονιά, βελονιά μου τρυπάς την καρδιά | μοδιστρούλα σκληρή με παιδεύεις πολύ, | με παιδεύεις πολύ μοδιστρούλα σκληρή, | βελονιά, βελονιά μου τρυπάς την καρδιά.

13. Πες μου φίλε τον καημό σου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Για πες μου φίλε πώς τα περνάς | για μια γυναίκα, θαρρώ, πονάς, | πες μου το μεράκι που 'χεις, | εγώ είμαι ο μπαγλαμάς. | Ό,τι κι αν είχες της τα 'χεις δώσει | και στο φινάλε σ' έχει προδώσει, | έτσι είναι γεννημένη της γυναίκας η καρδιά, | πάψε μόνος να τα πίνεις, να πονάς κάθε βραδιά. | Μες στις πενιές μου παρηγοριά | θα βρεις μονάχα για μια βραδιά, | αύριο θα μείνεις μόνος | και θα την αναζητάς. | Τρέξε κοντά της πριν μετανιώσει | και την καρδιά της σε άλλον δώσει, | έτσι είναι γεννημένη της γυναίκας η καρδιά, | πάψε μόνος να τα πίνεις, να πονάς κάθε βραδιά. | Ό,τι κι αν είχες της τα 'χεις δώσει | και στο φινάλε σ' έχει προδώσει, | έτσι είναι γεννημένη της γυναίκας η καρδιά, | πάψε μόνος να τα πίνεις, να πονάς κάθε βραδιά.

14. Δρόμο παίρνεις Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Στέλιος Μακρυδάκης | Στίχοι: Στέλιος Μακρυδάκης
Αχ, δρόμο παίρνεις, δρόμο παίρνω, | όλο φεύγεις κι όλο φεύγω, | μα κι οι δυο καρδιοχτυπούμε | μην τυχόν και χωριστούμε. | Οι δικές μας οι καρδιές κούκλα, μου χρυσή, | το 'γραψε η μοίρα να ζήσουνε μαζί. | Τέτοιος έρωτας, ποτέ δεν θα μαραθεί, | έχει κι απ' τους δυο μας με δάκρυ ποτιστεί, | οι δικές μας οι καρδιές κούκλα, μου χρυσή, | το 'γραψε η μοίρα να ζήσουνε μαζί. | Αχ, μάθαμε στη στεναχώρια, | μια μαζί και μία χώρια, | πάμε και γυρνάμε πάλι | με λαχτάρα πιο μεγάλη. | Οι δικές μας οι καρδιές κούκλα, μου χρυσή, | το 'γραψε η μοίρα να ζήσουνε μαζί. | Τέτοιος έρωτας, ποτέ δεν θα μαραθεί, | έχει κι απ' τους δυο μας με δάκρυ ποτιστεί, | οι δικές μας οι καρδιές κούκλα, μου χρυσή, | το 'γραψε η μοίρα να ζήσουνε μαζί.

15. Το μεροδούλι της τιμής Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Δαλέζιος | Στίχοι: Νίκος Δαλέζιος
Όλη τη μέρα αγωνίζομαι και λιώνω | μέσα στο μόχθο της οικοδομής, | και περιμένω να βραδιάσει μ' αγωνία | αχ, για να πάρω το μεροδούλι της τιμής. | Η λάσπη τρώει τα χέρια μου, | η σκόνη τα μαλλιά μου, | η σκαλωσιά τα νιάτα μου | και τη χρυσή καρδιά μου. | Έτσι το βγάζουμε εμείς | το μεροδούλι της τιμής. | Όλη τη μέρα το κορμί μου τυραννιέται, | με το τραγούδι την κόλαση ξεχνώ, | πότε απ' το κρύο η καρδιά μου μαρμαρώνει | και πότε λιώνω μέσα στον ήλιο τον καυτό. | Η λάσπη τρώει τα χέρια μου, | η σκόνη τα μαλλιά μου, | η σκαλωσιά τα νιάτα μου | και τη χρυσή καρδιά μου. | Έτσι το βγάζουμε εμείς | το μεροδούλι της τιμής.

16. Πάλι εδώ θα 'ρθείς Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Δάβαρης | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Αχ, Αχ | Έμαθα κυρά μου πως νερά μου κάνεις, | πας για άλλη αγάπη με πολλά λεφτά. | Όπου και να πας, όποιον κι αν θα βρεις | θα τον παρατήσεις, | όπου και να πας, πάλι εδώ θα 'ρθείς | γιατί μ' αγαπάς. | Αχ, Αχ | Αχ, Αχ | Μη μου κάνεις κόλπα, τέτοια που τα ξέρω, | στα δικά μου χέρια έχεις γεννηθεί. | Όπου και να πας, όποιον κι αν θα βρεις | θα τον παρατήσεις, | όπου και να πας, πάλι εδώ θα 'ρθείς | γιατί μ' αγαπάς. | Αχ, Αχ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης