Δευτέρα, 25 Μαρτίου 2013

Χάρις Αλεξίου No. 2





















01. Το Ερηνάκι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Μη με ρωτάτε βλάμηδες τι έχω και τυραννιέμαι, | χαρά για κείνη μες στην καρδιά έχω και τυραννιέμαι. | Πέστε μου πως να ξεχάσω το μυαλό μου θα το χάσω, | μ' έχει λωλό το Ερηνάκι με το μουσμουλί γοβάκι, | βρε του μιλάω και μου ξηγιέται, | σκάει απ' τα γέλια κι όλο κουνιέται. | Πέστε μου πως να ξεχάσω το μυαλό μου θα το χάσω. | Ο μερακλής ο άνθρωπος πονεί, μα δεν το λέει, | κι άμα γελά, ψεύτη ντουνιά, μέσα η καρδιά του κλαίει. | Πέστε μου πως να ξεχάσω το μυαλό μου θα το χάσω, | μ' έχει λωλό το Ερηνάκι με το μουσμουλί γοβάκι, | βρε του μιλάω και μου ξηγιέται, | σκάει απ' τα γέλια κι όλο κουνιέται. | Πέστε μου πως να ξεχάσω το μυαλό μου θα το χάσω.

02. Έλα πάρε με Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Σαρρής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν πέσει το βραδάκι | θε να πάω στον ταρσανά | τρία ρούπια φουστανάκι | δυο ματάκια γαλανά | κι όλα γύρω σκοτεινά | Έλα πάρε με, πάρε με | έλα πάρε με, | έλα πάρε με, πάρε με | Το κορμάκι μου θα τρέμει | σαν πουλάκι στο χιονιά | και οι τέσσερις ανέμοι | θα προσέχουν στη γωνιά | μην ξυπνήσει η γειτονιά | Έλα πάρε με, πάρε με | έλα πάρε με, | έλα πάρε με, πάρε με | Αχ, βρε κόφτη, βρε τσαχπίνη | δεν το κρύβω, θα στο πω | η λαχτάρα σου με πίνει | για τα σένα θα κοπώ | μάθε με να σ' αγαπώ

03. Ο ντόκτορ Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ, δεν μου λέτε πού 'ν' αυτός ο ντόκτορ | που γιατρεύει τις πληγές, αμάν ντόκτορ, | που γιατρεύει τις πληγές. | Για να γιάνει και τις εδικές μου | που σαν τις μετρήσεις κλαις, | αμάν ντόκτορ. | Αμάν, οι πληγές μου μένα είναι μεγάλες | και δεν έχουν γιατρειά, αμάν ντόκτορ, | και δεν έχουν γιατρειά. | Η αγάπη μου με απαρνήθη | και δεν με θυμάται πια, | αμάν ντόκτορ. | Αμάν, αμάν ντόκτορ, πες μου τι κάνω, | δεν αισθάνομαι καλά, αμάν ντόκτορ, | δεν αισθάνομαι καλά. | Πάρε γρόσια, πάρε όσα θέλεις | να μου γιάνεις την καρδιά, | αμάν ντόκτορ. | Τα γιατρικά που μού ‘δωσες γιατρέ μου | δέ με ωφελέσανε, αμάν ντόκτορ | δέ με ωφελέσανε | τις πληγές πού ‘χω στην καρδιά μου | τις χειροτερέψανε | αμάν ντόκτορ

04. Η γκαρσόνα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Η πιο καλή γκαρσόνα είμαι εγώ | γιατί με τέχνη όλους του κερνώ | κι αυτοί μου λένε μάνα μου τι είσαι εσύ | γλυκιά γκαρσόνα φέρε μας κρασί | Στα πεταχτά μοιράζω τις μισές | στο πιάτο κι ο μεζές | μαρίδα και τυρί | Τότε κι αυτοί | μου δίνουν πουρμπουάρ | τους λέγω ορεβουάρ | και φεύγουνε στουπί | Πουλώ κρασί οκάδες με μεζέ | χωρίς ποτέ να δίνω βερεσέ | κι όταν αρχίζω τις γλυκές ματιές | μεθάνε τότε όλοι τρεις φορές | Στα πεταχτά μοιράζω τις μισές | στο πιάτο κι ο μεζές μαρίδα και τυρί | Τότε κι αυτοί μου δίνουν πουρμπουάρ | τους λέγω ορεβουάρ και φεύγουνε στουπί | Κι όταν μου πει κανείς πως μ΄ αγαπά | πληρώνει τρεις φορές την μια οκά | του ρίχνω μέσα στο κρασί νερό | και τον ταράζω στο λογαριασμό

05. Τι θέλεις απ’ τα νιάτα μου Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Τι θέλεις απ τα νιάτα μου | που τά 'καψε τ'αγιάζι | Ξημέρωμα στην στράτα μου | μα μέσα μου βραδιάζει | Με παράπονα μεγάλα | πήρα το σοκάκι | Απ' της μάνας μου το γάλα | έπινα φαρμάκι | Τι θέλεις απ' τα νιάτα μου | που νιάτα πια δεν είναι | Το χέρι αν θέλεις κράτα μου | και στο πλευρό μου μείνε

06. Καληνυχτιά Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Ήρθεν η ώρα κι η στιγμή | Το στόμα μου ν' ανοίξω | Και στην καλή παρέα μου | Καληνυχτιά να αφήσω

07. Και σε μένα κρίμα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Τα χέρια σου τ' ανήμερα | κατάρτια τα ΄χεις κάνει | μια φυλακή το σήμερα | και το ψωμί δε φτάνει | Και σε μένα κρίμα σ΄έχω ένανε | κι αγαπάς το κύμα σα και μένανε | στο κορμί σου πρίμα να με δένανε | και σε μένα κρίμα σε έχω ένανε | Ανάθεμα τις θάλασσες | κατάρα στη μιζέρια | που μιαν αγάπη χάλασες | και ζεις σε ξένα χέρια | Και σε μένα κρίμα σ' έχω ένανε | κι αγαπάς το κύμα σα και μένανε | στο κορμί σου πρίμα να με δένανε | και σε μένα κρίμα σε έχω ένανε

08. Ένα παλιό ζεϊμπέκικο Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Σαρρής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα παλιό ζεϊμπέκικο | κι η αντροπαρέα πίνει | Απ' το φιλί σου το γλυκό | μόνο φαρμάκι έχει μείνει | Ένα παλιό ζεϊμπέκικο | κι ο μπαγλαμάς ξεσπάει | Απ' το κακό στο πιο κακό | η μαύρη η ζωή μου πάει | Ένα παλιό ζεϊμπέκικο | να πάω να το χορέψω | Να 'ταν να βρω το γιατρικό | με τον καημό να ξεμπερδέψω

09. Πώς να σε λησμονήσω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πώς να σε λησμονήσω | πες μου πώς να σ' απαρνηθώ, | τα μάτια μου να κλείσω | να μπορέσω να κοιμηθώ; | Πώς να σε συντροφέψω καλέ μου | στον ουρανό που πας, | κουράγιο πού να κλέψω αητέ μου | που δε φτεροκοπάς; | Πού 'ν' τ' άνθη να σκεπάσω | το κορμί σου τ' ασάλευτο, | πού να βρω να σωπάσω | της καρδιάς τ' αναφιλητό; | Πώς να σε συντροφέψω καλέ μου | στον ουρανό που πας, | κουράγιο πού να κλέψω αητέ μου | που δε φτεροκοπάς; | Ατέλειωτο ταξίδι | σαν της ρίζας βαθιά στη γη, | αχ η ζωή μου ξύδι | και αλάτι μες στην πληγή.

10. Μάνα γλυκιά Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μάνα γλυκιά, φτωχιά μου μάνα, | στον κόσμο μόνη με παιδιά, | αντί να κάνεις τη ζητιάνα | τα χέρια σου έκανες σπαθιά. | Καταχείμωνο στα τρίστρατα εκίναγες | κι αλίμονο για το ψωμί μας πείναγες. | Ποιος βοριάς και ποια καμπάνα | θα σε τραγουδήσει, μάνα! | Ήσουνα φως μες στο κονάκι | κι ανάσα της παρηγοριάς, | εσύ κατάπινες φαρμάκι | και μέλι πότιζες εμάς.

11. Κίτρινη πόλη Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κίτρινη πόλη, παραμονές βροχής | το πόμολο της πόρτας παγωμένο | Ακόμα μια νύχτα που σε περιμένω | μα πάλι δε θα 'ρθείς | Πέρασ' η ώρα, ντιβάνι μισερό | στρωσίδι που μυρίζει απ' τη κλεισούρα | Ακόμα μια νύχτα στην ανεμοδούρα | να τρέμω τον καιρό | Βήματα ξένα στη σκάλα την παλιά | θα είναι ο απέναντι εργένης | Ακόμα μια νύχτα που ζεις και πεθαίνεις | σε άλλη αγκαλιά

12. Κυριακή βραδάκι Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιώργος Σαρρής | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σ' αγαπώ γιατ' είσαι πικραμένο | και να κλάψεις το 'χεις σε κακό | σαν παιδί αδικομαλωμένο | Κυριακή βραδάκι στο στενοσόκακο | Σ' αγαπώ και σε καταλαβαίνω | που με βλέπεις κι είσαι σιωπηλό. | Ξέρω πόσο νιώθεις να 'σαι ξένο | μέσα σ' ένα κόσμο φτιαγμένο από πηλό. | Σ' αγαπώ μωρέ γιατί μου μοιάζεις. | Είσαι σαν και μένανε και συ. | Γι' αλλονών καημούς αναστενάζεις | κι ο δικός σου πόνος νερώνει το κρασί

13. Λιναρντό Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Αλέξης Αλεξόπουλος
Δεν έχει Πάσχα ο Λιναρντό | Δώρα κεριά κόκκινο αυγό | μόνο το κόκκινο κρασί | μες στο ποτήρι τη μισή | Χαρά στον έρμο και φτωχό | Δεν έχει Πάσχα ο Λιναρντό | Χριστούγεννα στου Λιναρντό | άγιος δεν πέρασε από δω | μόνο η Μαρία με τρεις γιους | αμύρωτους μικρούς Χριστούς | Και μ΄ έναν γέρο μαραγκό | Χριστούγεννα στου Λιναρντό | Πρωτοχρονιά στου Λιναρντό | Μ΄ Αγιο Βασίληδες σωρό | που δίνουν σώνει και καλά | σ' αυτούς που ξέρουνε πολλά | για μπουναμά βραχιόλια δυο | Πρωτοχρονιά στου Λιναρντό | Δεν έχει σχόλη ο Λιναρντό | κι ούτε έχει πάει σ' εσπερινό | Μα ο ζητιάνος που θα 'ρθεί | θα βρει φωτιά να ζεσταθεί | Ποιος είδε τάχα το Θεό | Μπορεί και να'ναι ο Λιναρντό

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης