Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Οι μεγάλες επιτυχίες





















01. Η γοργόνα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Στην απάνω γειτονίτσα | Μ' αγαπάνε δυο κορίτσια | Στην απάνω γειτονίτσα | Μα εγώ πονάω γι' άλλη | μα εγώ πονάω γι' άλλη | μια Γοργόνα στ' ακρογιάλι | φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο | που να βρω για να της στείλω | φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο | Φυλαχτό να τη φυλάει | φυλαχτό να τη φυλάει | και ας μη με αγαπάει

02. Παραμυθάκι μου Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σου ‘παν πως είμαι μπελαλής | άντρας βαρύς και ντερτιλής | δε λογαριάζω κι ούτε ρίχνω τεμενά | δεν κάνω κράτει πουθενά | Παραμυθάκι μου μη με μαλώνεις | παραθυράκι μου μη μου σφαλάς | παραμυθάκι μου μη βαλαντώνεις | και την καρδούλα σου μην τη χαλάς | Σου ‘παν πως έδιωξα πολλές | κι όταν αρχίνισες να κλαις | σου ‘παν να φύγεις από μένα μακριά | λες κι έχει η αγάπη γιατρειά | Παραμυθάκι μου μη με μαλώνεις | παραθυράκι μου μη μου σφαλάς | παραμυθάκι μου μη βαλαντώνεις | και την καρδούλα σου μην τη χαλάς

03. Το παλιό ρολόι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το παλιό ρολόι του μικρού σταθμού | στάθηκε στην ώρα του αποχωρισμού. | Είχε βασιλέψει και με φίλαγες | κοίταζες τα τρένα και δεν μίλαγες. | Χάθηκες μέσα στ' απόβραδο | μέσα στη μπόρα, τον καπνό | και τη νυχτιά. | Κι έγινε το Σαββατόβραδο | ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά. | Στο παλιό μας σπίτι κάθε δειλινό | βγαίνω στο κατώφλι και σε καρτερώ | Και περνούν τα τρένα και σφυρίζουνε | μα τα χελιδόνια δεν γυρίζουνε. | Χάθηκες μέσα στ' απόβραδο | μέσα στη μπόρα, τον καπνό | και τη νυχτιά. | Κι έγινε το Σαββατόβραδο | ένα λουλούδι πεταμένο στη φωτιά.

04. Ο επιπόλαιος Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κορίτσι μου, γιατί μελαγχολείς | πως σ' αγαπώ στο δίνω και γραμμένο | σου έτυχε στο ζάρι της ζωής | καλό παιδί μα κακομαθημένο | Επιπόλαιο με λες | που μιλάω με πολλές | και μεθάω και συχνά ξενοκοιμάμαι | Δεν αλλάζω εγώ μυαλά | σ' αγαπάω μεν, αλλά | έτσι ήμουν, έτσι είμαι κι έτσι θα 'μια | Εγώ είμαι σαν το κύμα του γιαλού | που μέρα, νύχτα έρχομαι και πάω | δε δίνω την καρδιά μου όμως αλλού | παρά σε σένανε που αγαπάω | Επιπόλαιο με λες | που μιλάω με πολλές | και μεθάω και συχνά ξενοκοιμάμαι | Δεν αλλάζω εγώ μυαλά | σ' αγαπάω μεν, αλλά | έτσι ήμουν, έτσι είμαι κι έτσι θα 'μαι

05. Τα χρυσά κλειδιά Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Πάρε τα χρυσά κλειδιά | να κλειδώσεις μια καρδιά | που την έκανες δική σου, | κλείσε όλες τις πληγές | που τις άνοιξε το χθες, | δως μου όλη τη στοργή σου. | Χίλια όνειρα κρυμμένα, | στην καρδιά μου φυλαγμένα | περιμένανε εσένα | νά ’ρθεις από μακριά. | Όμως θέλω να με νιώσεις, | τ’ όνειρό μου μην προδώσεις, | βάσανα κι εσύ μη δώσεις | στη θλιμμένη μου καρδιά. | Με σπασμένα τα φτερά | όλα τα ’βλεπα θολά | στη μεγάλη ερημιά μου, | ώσπου έφτασες εσύ, | ηλιαχτίδα μου χρυσή, | και μου πήρες την καρδιά μου. | Χίλια όνειρα κρυμμένα, | στην καρδιά μου φυλαγμένα | περιμένανε εσένα | νά ’ρθεις από μακριά. | Όμως θέλω να με νιώσεις, | τ’ όνειρό μου μην προδώσεις, | βάσανα κι εσύ μη δώσεις | στη θλιμμένη μου καρδιά.

06. Ω τι κόσμος μπαμπά Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Κώστας Μουρσελάς
Ντάρι, ντάρι, ντάρι…| Σε τι κόσμο, μπαμπά, μ' έχεις φέρει να ζήσω, | δε μου κάνει, μαμά, επιστρέφεται πίσω, | σε τι κόσμο, μπαμπά, μ' έχεις φέρει να ζήσω, | με στενεύουν λουριά, πώς να τον συνηθίσω. | Τόσος κόπος γιατί, τόσο αίμα και δάκρυ | να μπορούσα με κάτι να τον κάνω καπνό, | όλα τέλειωσαν πια, όλα πήγαν χαμένα, | ένα μένει σ' εμένα, να του βάλω φωτιά. | Ντάρι, ντάρι, ντάρι… | Ω! τι κόσμος μπαμπά, ποιοι τον σκάρτεψαν τόσο | να 'ναι όλα στραβά, τον πουλώ όσο, όσο, | κάνε κάτι μπαμπά, δεν αντέχω, θα φύγω, | είναι κρίμα μαμά, άλλαξέ τον και λίγο. | Τόσος κόπος γιατί, τόσο αίμα και δάκρυ | να μπορούσα με κάτι να τον κάνω καπνό, | όλα τέλειωσαν πια, όλα πήγαν χαμένα, | ένα μένει σ' εμένα, να του βάλω φωτιά. | Ντάρι, ντάρι, ντάρι…

07. Δελφίνι δελφινάκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Καβάλα στο δελφίνι | τον κόσμο γύρισα | είπα να σε ξεχάσω | μα σ' αποθύμησα | Δελφίνι δελφινάκι | πάμε πιο γρήγορα | Να δω τα γυριστά της | τα ματοτσίνορα | Όπου και να γυρνούσα | ερχόσουν πίσω μου | λαβωματιά στο στήθος | το πελαγίσιο μου | Δελφίνι δελφινάκι | πάμε πιο γρήγορα | Να δω τα γυριστά της | τα ματοτσίνορα

08. Το λεβεντόπαιδο Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χόρεψε λεβεντόπαιδο | να βγεις απ' τον σεβντά σου | να βγεις απ' τα παράπονα | κι από τα βάσανα σου | Λεβεντόπαιδο Αρίστο | μπες στο μαγαζί και κλείσ' το | Χόρεψε λεβεντόπαιδο | είν' η ζωή μια στάλα | ένα βαρύ ζεϊμπέκικο | και ύστερα φευγάλα | Λεβεντόπαιδο Αρίστο...

09. Ο Σταμούλης ο λοχίας Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής & Λίτσα Διαμαντή
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Βρήκα στην Αμφιλοχία | το Σταμούλη το λοχία, | παλιό μου συμπολεμιστή | με το κεφάλι του σταχτί. | Κάποτε στο Τεπελένι, | εικοσάχρονα παιδιά | με μια ματωμένη χλαίνη | τρέχαμε για λευτεριά. | Τώρα σ’ αυτή την ηλικία | πίνουμ’ αμίλητοι κρασί. | Πώς καταντήσαμε λοχία, | ποιος είμ’ εγώ, ποιος είσ’ εσύ; | Πώς αλλάξαμε λοχία, | κοίτα τη φωτογραφία. | Ο πιο ανίκητος εχθρός | είναι, λοχία, ο καιρός.

10. Ο Κουταλιανός Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σίδερα μασάει ο Κουταλιανός | τρένα σταματάει ο Κουταλιανός | πέτρες ροκανίζει ο Κουταλιανός | και βουνά γκρεμίζει ο Κουταλιανός. | Κι αν μασάει σίδερα και κάνει το λιοντάρι, | στο τσαρδί του ο Κουταλιανός | τρέμει σαν το ψάρι στην κυρά του μπρος | αχ πώς τη φοβάται ο φτωχός Κουταλιανός, | τρέμει σαν το ψάρι στην κυρά του μπρος | αλλά μην το πείτε κανενός. | Δένεται σε κόμπους ο Κουταλιανός | καταπίνει γλόμπους ο Κουταλιανός | είναι παλικάρι ο Κουταλιανός | τίγρη και λιοντάρι ο Κουταλιανός.

11. Αν βαρέθηκες κυρία Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Αν βαρέθηκες κυρία | φύγε ήσυχη ξανά, | τη μικρή μας ιστορία | δεν την είπα πουθενά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς. | Κι αν μπρος σε ξένους βρεθούμ' ένα βράδυ | θα σε κοιτάξω σαν άγνωστη πια, | σαν να μη γίναμ' οι δυο στο σκοτάδι | στάχτη στην ίδια τη φωτιά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς. | Άντρας είμαι, δεν πειράζει, | κάνε εσύ τη μοιρασιά, | δως μου εμένα το χαλάζι, | κράτα εσύ την ξαστεριά. | Ούτε τώρα που σε χάνω | θ' ακουστεί λόγος πικρός. | Αν θα κλάψω θα το κάνω | όταν μείνω μοναχός. | Κι αν μπρος σε ξένους βρεθούμ' ένα βράδυ | θα σε κοιτάξω σαν άγνωστη πια, | σαν να μη γίναμ' οι δυο στο σκοτάδι | στάχτη στην ίδια τη φωτιά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς.

12. Το μελαχροινάκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Από καιρό μου το μηνάς | πως θα 'ρθεις να τα πούμε | αλλά ποτέ δεν ξεκινάς | για να συναντηθούμε | Πάρε το τραινάκι | βρε μελαχροινάκι | κι έλα ως εδώ | να σε ξαναδώ | μ' έπιασε μεράκι | Πόνα με μια στάλα | δίπλα μου ξανά 'λα | βάζω το κρασί | βάλε το φιλί | κι όλα μέλι γάλα | Ήρθα προχτές με τον Μηνά | για να σ' αλλάξω γνώμη | μα δεν σε βρήκα πουθενά | και μ΄ έφαγαν οι δρόμοι

13. Αν ζούσαν οι αρχαίοι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Πού είσαι, καημένε Περικλή, | να βγεις να σεργιανίσεις | και την Αθήνα σου να δεις | και να μην τη γνωρίσεις. | Πού είσαι, καημένε Περικλή, | ν’ ακούσεις μπουζουκάκι, | τραγούδια και διπλοπενιές | στο στέκι του Μητσάκη. | Πού είσαι, Σωκράτη δάσκαλε, | να δεις το Κολωνάκι, | οι μαθητές σου σήμερα | βαστούν κομπολογάκι. | Πού είσαι, Σωκράτη δάσκαλε, | να ’ρχόσουν απ’ τον Άδη, | παρέα με τον Πλάτωνα | και τον Αλκιβιάδη. | Πού είσαι, Ορφέα, μια βραδιά | την άρπα σου να παίξεις, | την Ευριδίκη π’ αγαπάς | στα δίχτυα σου να μπλέξεις. | Πού είσαι, Ορφέα, για να δεις | συρτάκι με φιγούρα, | κι οι μάγκες να σου κάνουνε | χιλιάρικο χαρτούρα.

14. Κόκκινο γλυκό μου στόμα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Το μυγδαλάκι τσάκισα | και μέσα σε ζωγράφισα | και το 'δωσα σ' ένα πουλί | σ' ένα άσπρο περιστέρι | να τρέξει να στο φέρει. | Κόκκινο, κόκκινο, | κόκκινο γλυκό μου στόμα, | κόκκινο γλυκό μου στόμα, | δε σε φίλησα ακόμα. | Μα το πουλί πληγώθηκε | και δε σου φανερώθηκε | και η αγάπη μου για σε | κρυφή θα μένει για πάντα | φτωχή καρδιά νταγιάντα. | Κόκκινο, κόκκινο, | κόκκινο γλυκό μου στόμα, | κόκκινο γλυκό μου στόμα, | δε σε φίλησα ακόμα.

15. Ξενάκι είμαι και θα ‘ρθω Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Απόψε μαυρομάτα μου | σου χάρισα τα νιάτα μου | και βρέθηκα στην ξενιτιά | πουλί σε θάλασσα πλατιά | Ξενάκι είμαι και θα ‘ρθω | στο στρώμα σου να κοιμηθώ | κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς | ξενάκι είμαι να τους πεις | Το φεγγαράκι ρώτησα | πού θα σε βρω αρχόντισσα | και μου είπε ο αυγερινός | εκεί που φέγγει ο ουρανός | Ξενάκι είμαι και θα ‘ρθω | στο στρώμα σου να κοιμηθώ | κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς | ξενάκι είμαι να τους πεις

16. Άσπρα θα φορέσω Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μ' αγαπάει, μ' αγαπάει | το κορίτσι, Θάνο μου, | κι η καρδούλα του χτυπάει | όταν γέρνει πάνω μου. | Άσπρα θα φορέσω | ρούχα γιορτινά, | όλες μου οι αγάπες | έχουν γίνει μια. | Σε γιαλό, σε σταυροδρόμι | νύχτες το ξορκίζουνε. | Όμως δεν τ' αλλάζουν γνώμη, | ούτε μας χωρίζουνε. | Άσπρα θα φορέσω | ρούχα γιορτινά, | όλες μου οι αγάπες | έχουν γίνει μια.

17. Γαρίφαλό μου Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μέλι μελισσάκι μου | θα πάρω το δισάκι μου | και δρόμο θα κινήσω | τα δεκάξι χρόνια σου | και την περιφρόνια σου | για ν' απολησμονήσω | Μη γαρίφαλό μου | μη μοσχοβολάς | χάνω το μυαλό μου | σα δε μου μιλάς | Μάνα μου μανάκι μου | πονεί το κεφαλάκι μου | και γιατρικό δεν έχει | κλαίω κι αντραλίζομαι | πέφτω και τσακίζομαι | κι αυτή δεν με προσέχει | Μη γαρίφαλό μου | μη μοσχοβολάς | χάνω το μυαλό μου | σα δε μου μιλάς | Μη γαρίφαλό μου | μη μοσχοβολάς | χάνω το μυαλό μου | σα δε μου μιλάς

18. Παποράκι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Παποράκι του Μπουρνόβα | και καρότσα της στεριάς, | πόσα τάλιρα γυρεύεις | στον Περαία να με πας; | Πόσα τάλιρα γυρεύεις | στον Περαία να με πας, | παποράκι του Μπουρνόβα | και καρότσα της στεριάς; | Κάθε νύχτα στ’ όνειρό μου σεργιανάω | Άγιο Νείλο, Κερατσίνι, Κοκκινιά. | Καπετάνιο, χρόνια ξέρεις πως πονάω | μα δεν άνοιξες πανιά. | Καπετάνιο Αρβανίτη | καροτσέρη φουκαρά, | στον Περαία έχω σπίτι | και στο Πέραμα κυρά. | Στον Περαία έχω σπίτι | και στο Πέραμα κυρά, | καπετάνιο Αρβανίτη | καροτσέρη φουκαρά.

19. Τζαμάικα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κάθε πρωί που κίναγα vα πάω στη δουλειά | φεύγανε σαν πουλιά τα ψαροκάικα | κάθε πρωί σκαρώναμε μαζί με το Μηνά | ταξίδια μακρινά ως τη Τζαμάικα | Κι αρμενίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά | Χρόνια στο μεροκάματο κοπίδι και σφυρί | έφτιαξα ένα σκαρί για το χατίρι σου | σκάλισα στην πρυμάτσα του γοργόνα θαλασσιά | κι έγινα μια βραδιά καραβοκύρης σου | Κι αρμενίζαμε στα πέλαγα αγάπη μου παλιά | κι ύστερα το βραδάκι μεθυσμενάκι στα καπηλειά | σ' έπινα κοριτσάκι σαν το κρασάκι γουλιά, γουλιά

20. Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
-Βάλε τα' άσπρα σου | γίνε κρίνο και βγες από τη γλάστρα σου | κι έλα πλάι μου | να γιορτάσω κι εγώ Απριλομάη μου | Φόρα και μια χάντρα θαλασσιά | να μη σε ματιάζουν τα νησιά | -Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ | -Πού με βάζεις; | -Σ' ένα πύργο ψηλό να διατάζεις | -Κι άμα πέσω από κει βασιλιά μου; | -Θα βρεθείς μέσα στην αγκαλιά μου | -Γίνε μέλισσα | να σου στήνουν χορό τα μελισσόπουλα | Γίνε θάλασσα | να σου λένε τραγούδια τα ναυτόπουλα | Φόρα και μια χάντρα θαλασσιά | να μη σε ματιάζουν τα νησιά | -Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ | -Πού με βάζεις; | -Σ' ένα πύργο ψηλό να διατάζεις | -Κι άμα πέσω από κει βασιλιά μου; | -Θα βρεθείς μέσα στην αγκαλιά μου

21. Κυρά-Γιώργαινα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κυρά Γιώργαινα, ο Γιώργος σου πού πάει; | Για πού το ’βαλε και πού το ξενυχτάει; | Έβαλε το σκούρο του, | άναψε το πούρο του, | μπήκε στο αμάξι του | και εντάξει του. | Ο Γιώργος είναι πονηρός | κι αυτά που λέει μην τα τρως! | Κι από τις έντεκα και μπρος | κυκλοφοράει για γαμπρός. | Κυρά Γιώργαινα, σ’ το λέω υπευθύνως: | ο Γιωργάκης σου είν’ ένας θεατρίνος! | Για δουλειά σου μίλησε, | πονηρά σε φίλησε, | η αυγούλα μύρισε | και δε γύρισε. | Ο Γιώργος είναι πονηρός | κι αυτά που λέει μην τα τρως! | Κι από τις έντεκα και μπρος | κυκλοφοράει για γαμπρός.

22. Πίσω απ' την πόρτα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πίσω απ' την πόρτα τη κλειστή | ένα παλιό σακάκι | Είναι αυτό που φόραγε | εκείνος που δεν χώραγε | σε τούτο το σοκάκι | Πέφτει το φως του καντηλιού | στην μαύρη ταμπακιέρα | την κράταγε στα χέρια του | στις σχόλες στα νυχτέρια του | αυτός που πήγε πέρα | Μες στην καρδιά μου την πικρή | ήρθε το πρώτο χιόνι | μες στην καρδιά που ράγισες | την νύχτα που με άφησες | χαμένο χελιδόνι

23. Γεια χαρά καλή Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Κώστας Βάρναλης
Πάνω στου πελάγου το σπιθάτ΄ αφρό | Έστησα χορό φεύγω αναχωρώ | Έκανα φτερά κι έγινα πουλί| Γεια χαρά καλή και μην κλαις πολύ | Ντύθηκα γαμπρός από καινουργής | άστρο της αυγής έβγα να με δεις | Έκανα φτερά κι έγινα πουλί | Γεια χαρά καλή και μην κλαις πολύ | Φεύγω μοναχός σε νησί τρανό | Μεσ' το γαλανό τον ωκεανό | Έκανα φτερά κι έγινα πουλί | Γεια χαρά καλή και μην κλαις πολύ.

24. Ήσουν ωραία Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Το πρώτο βράδυ που σε πήρα αγκαλιά | θυμάμαι ήτανε γλυκιά πρωτομαγιά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά | Το άλλο βράδυ στη ζεστή την αμμουδιά | μου είπες λόγια που με βρήκαν στη καρδιά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά | Τώρα που πέρασε κι αυτή η Πρωτομαγιά | καινούργια όνειρα σε πήραν μακριά | Κι ήσουν ωραία όταν γελούσες | μοσχοβολούσες σαν πασχαλιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης