Παρασκευή, 22 Φεβρουαρίου 2013

Μπαγλαμάδες και μπουζούκια





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια του Αντώνη Κατινάρη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Μπαγλαμάδες και μπουζούκια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Σαν έρθει η ώρα να πεθάνω | να μην τρομάξετε παιδιά | εγώ το γλέντι μου θα κάνω | και τη στερνή μου τη βραδιά | Οι συνήθειες που έχω δε θ' αλλάξουνε | μπαγλαμάδες και μπουζούκια θα με κλάψουνε  | Το τελευταίο μου ποτήρι | θέλω γεμάτο να το δω | κι απ' της ζωής το πανηγύρι | να φεύγω και να τραγουδώ | Οι συνήθειες που έχω δε θ' αλλάξουνε | μπαγλαμάδες και μπουζούκια θα με κλάψουνε

02. Βρε τι κάνουνε τα φράγκα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Όταν ήμουνα μπατίρης | δεν με ήξερε κανείς | τώρα πού ‘χω πιάσει φράγκα | βρήκα χίλιους συγγενείς | Βρε τι κάνουνε τα φράγκα | τα αφιλότιμα | όσοι τά ‘χουν τους αξίζει | χειροκρότημα | βρε τι κάνουνε τα φράγκα | τα αφιλότιμα | Ως κι εσύ που αγαπούσα | είχες εξαφανιστεί | κι όταν μ’ είδες ματσωμένο | γύρισες φουλαριστή | Όσοι με κατηγορούσαν | άρχισαν να μ’ αγαπούν | κι ότι λέω κι ότι κάνω | τώρα το χειροκροτούν

03. Κρίμα και να μην το ξέρω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Σε είδανε σε κάποιο ταβερνάκι | να πίνεις μ' έναν άλλον πονηρά, | κι εμένα με περνάς για κοροϊδάκι | και όλο μου θολώνεις τα νερά. | Κρίμα και να μην το ξέρω, | κρίμα και να μην το ξέρω, | ότι έχω συνεταίρο στην αγάπη μου, | κρίμα και να μην το ξέρω | ότι έχω συνεταίρο στην αγάπη μου. | Εάν δεν μου το λέγανε κυρά μου | θα έπεφτα για σένα στη φωτιά, | το φταίξιμο είναι όλο στην καρδιά μου | που σ' έπαιξα με ανοιχτά χαρτιά. | Κρίμα και να μην το ξέρω, | κρίμα και να μην το ξέρω, | ότι έχω συνεταίρο στην αγάπη μου, | κρίμα και να μην το ξέρω | ότι έχω συνεταίρο στην αγάπη μου.

04. Ακόμα την πληρώνω την αγάπη σου Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Η φωτιά που μ' άναψες | δε μπορεί να σβήσει | κι η πληγή που μ' άνοιξες | δε μπορεί να κλείσει. | Ακόμα την πληρώνω την αγάπη σου, | ακόμα, όπως βλέπεις, την πληρώνω, | με δάκρυα, με πίκρες και με βάσανα | μα ούτε μια στιγμή δε μετανιώνω, | ακόμα την πληρώνω την αγάπη σου. | Μπήκες μες στο αίμα μου, | στην αναπνοή μου | κι έκανες μαρτύριο | όλη τη ζωή μου. | Ακόμα την πληρώνω την αγάπη σου, | ακόμα, όπως βλέπεις, την πληρώνω, | με δάκρυα, με πίκρες και με βάσανα | μα ούτε μια στιγμή δε μετανιώνω, | ακόμα την πληρώνω την αγάπη σου.

05. Στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Λένε πως είμαι θύμα σου | κι ακολουθώ το βήμα σου | και πως για το χατίρι σου | χιλιάρικα σκορπώ. | Στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ, | στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ. | Κι αν έγινα γιορντάνι σου | τριγύρω στο φουστάνι σου | κι αν μ' έκανε η αγάπη σου | στα δύο να κοπώ. | Στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ, | στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ. | Και αν γελούν εις βάρος μου | δε χάνω εγώ το θάρρος μου | μεσάνυχτα την πόρτα σου | θα 'ρχομαι να χτυπώ. | Στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ, | στο κάτω, κάτω σ' αγαπώ.

06. Αντώνη πιασ' το μπαγλαμά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Αντώνη πιασ' το μπαγλαμά | ν' αναστενάξει η γειτονιά, | χάιδεψε γλυκά το τέλι | κι οι πενιές να στάζουν μέλι. | Βάρα μου το ντρίγκι, ντράγκα | και μη λογαριάζεις φράγκα. | Βάρα, Αντώνη μου, σερί | ένα ρεμπέτικο βαρύ, | το κορίτσι που 'χω πλάι | για διπλοπενιά διψάει. | Βάρα μου το ντρίγκι, ντράγκα | και μη λογαριάζεις φράγκα. | Για την παρέα της βραδιάς | θέλω τραγούδια της καρδιάς, | θέλω να μιλάνε μόνο | για το δάκρυ και τον πόνο. | Βάρα μου το ντρίγκι, ντράγκα | και μη λογαριάζεις φράγκα.

07. Πιο καλά να 'μαστε νέοι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Εικοσάχρονο αγόρι στα Πετράλωνα | με τους φίλους μου τις μάντρες εσκαρφάλωνα, | τα κορίτσια δέκα, δέκα κυνηγούσαμε | και δεν ξέραμε, απ' όλες, ποια αγαπούσαμε. | Πιο καλά να 'μαστε νέοι και μπατίρηδες | παρά τώρα παντρεμένοι, νοικοκύρηδες, | παρά τώρα παντρεμένοι, νοικοκύρηδες, | πιο καλά να 'μαστε νέοι και μπατίρηδες. | Μ' ένα δίφραγκο στην τσέπη αλωνίζαμε, | αγαπούσαμε για λίγο και χωρίζαμε, | μα κι εμείς όπως κι οι άλλοι δεν γλυτώσαμε, | ήρθε η ώρα και τη νύφη την πληρώσαμε. | Πιο καλά να 'μαστε νέοι και μπατίρηδες | παρά τώρα παντρεμένοι, νοικοκύρηδες, | παρά τώρα παντρεμένοι, νοικοκύρηδες, | πιο καλά να 'μαστε νέοι και μπατίρηδες.

08. Νυχτοφύλακας δεν είμαι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Είπαμε να σ' αγαπάω κάπως αξιοπρεπώς | κι όχι να σε κυνηγάω μέρα, νύχτα διαρκώς. | Νυχτοφύλακας δεν είμαι να φυλώ την πόρτα σου, | να κοιτάζω πότε μπαίνεις, να κοιτάζω πότε βγαίνεις, | πότε πας στη βόλτα σου, | να κοιτάζω πότε μπαίνεις, να κοιτάζω πότε βγαίνεις, | πότε πας στη βόλτα σου. | Δεν μ' αρέσει να με στήνεις όσο και να σ' αγαπώ, | στα καπρίτσια τα δικά σου δε θα γίνω εγώ υπό. | Νυχτοφύλακας δεν είμαι να φυλώ την πόρτα σου, | να κοιτάζω πότε μπαίνεις, να κοιτάζω πότε βγαίνεις, | πότε πας στη βόλτα σου, | να κοιτάζω πότε μπαίνεις, να κοιτάζω πότε βγαίνεις, | πότε πας στη βόλτα σου.

09. Καρδιά μου αριστοκράτισσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Καρδιά μου αριστοκράτισσα | που ήπιες τα φαρμάκια μαζεμένα, | συγχώρα με αν αμάρτησα | κι αν πλήρωσες για μένα τα σπασμένα. | Είμαι ένας άνθρωπος που αγάπησα κι εγώ | μα στην αγάπη βγήκα, βλέπεις, γελασμένος, | κι αν τώρα νυχτοπερπατώ, | την λησμονιά γυρεύω μόνο στο πιοτό. | Καρδιά μου αριστοκράτισσα | συγχώρα με αν αμάρτησα. | Καρδιά μου αριστοκράτισσα | μεγάλη μου καρδιά, βασανισμένη, | συγχώρα με αν αμάρτησα | κι αν σ' έκανα να ζεις δυστυχισμένη. | Είμαι ένας άνθρωπος που αγάπησα κι εγώ | μα στην αγάπη βγήκα, βλέπεις, γελασμένος, | κι αν τώρα νυχτοπερπατώ, | την λησμονιά γυρεύω μόνο στο πιοτό. | Καρδιά μου αριστοκράτισσα | συγχώρα με αν αμάρτησα.

10. Κομπολόγα, κομπολόγα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Ένα μαύρο κομπολόι | έχω για παρηγοριά, | είναι η κάθε μια του χάντρα | σαν τον πόνο μου βαριά, | είναι η κάθε μια του χάντρα | σαν τον πόνο μου βαριά. | Κομπολόγα, κομπολόγα | τους καημούς μου 'ξομολόγα, | σβήσε μέσα μου τη φλόγα | κομπολόγα, κομπολόγα, | τους καημούς μου 'ξομολόγα, | κομπολόγα, κομπολόγα. | Όσες πίκρες μου 'χεις δώσει | Χάντρα, χάντρα τις μετρώ, | και στη φούντα τους σκουπίζω | κάθε δάκρυ μου πικρό, | και στη φούντα τους σκουπίζω | κάθε δάκρυ μου πικρό. | Κομπολόγα, κομπολόγα | τους καημούς μου 'ξομολόγα, | σβήσε μέσα μου τη φλόγα | κομπολόγα, κομπολόγα, | τους καημούς μου 'ξομολόγα, | κομπολόγα, κομπολόγα.

11. Κι ύστερα κάθεσαι και λες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Με τον έρωτά σου τον τρελό | μ' έχεις κάνει να παραμιλώ, | κι ύστερα κάθεσαι και λες, μάτια μου, | ότι πίνω και μεθάω, | κι ύστερα κάθεσαι και λες, μάτια μου, | ότι πίνω και μεθάω. | Ό,τι φτιάχνω θες να το χαλάς, | μέρες σου μιλώ και δεν μιλάς, | κι ύστερα κάθεσαι και λες, μάτια μου, | ότι πίνω και μεθάω, | κι ύστερα κάθεσαι και λες, μάτια μου, | ότι πίνω και μεθάω. | Μες στη μπερδεμένη σου ψυχή | ούτε τέλος βρίσκω ούτε αρχή, | κι ύστερα κάθεσαι και λες, μάτια μου, | ότι πίνω και μεθάω, | κι ύστερα κάθεσαι και λες, μάτια μου, | ότι πίνω και μεθάω.

12. Η σκουριά Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Κατινάρης | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Είν' η αγάπη μια σκουριά | που όταν μπει μες στην καρδιά, | μπορεί σιγά, σιγά, σιγά να σε σκοτώσει, | όπως σκοτώθηκα κι εγώ | απ' το δικό μας χωρισμό | και δε μπορεί, τώρα, κανείς να με γλυτώσει, | όπως σκοτώθηκα κι εγώ | απ' το δικό μας χωρισμό | και δε μπορεί, τώρα, κανείς να με γλυτώσει. | Και η αγάπη σου, κυρά, | ήταν για μένα μια σκουριά | που δεν κατάφερα ποτέ να την γιατρέψω, | κι αν θέλω, τώρα, να σωθώ, | πρέπει μπροστά σου να συρθώ | και σα ζητιάνος λίγη αγάπη να γυρέψω, | κι αν θέλω, τώρα, να σωθώ, | πρέπει μπροστά σου να συρθώ | και σα ζητιάνος λίγη αγάπη να γυρέψω. | Κι αν θέλω, τώρα, να σωθώ, | πρέπει μπροστά σου να συρθώ | και σα ζητιάνος λίγη αγάπη να γυρέψω.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης