Παρασκευή, 8 Φεβρουαρίου 2013

Όλα πολύτιμα





















Ο Γεράσιμος Ανδρεάτος σε τραγούδια του Παντελή Θαλασσινού

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Έλα και φίλα με Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Βαγγέλης Βελώνιας
Έλα και δώσ' μου τα φιλιά σου τα ακριβά | οι θεωρίες μου να 'ρθουν τα πάνω κάτω | να δω ανάποδα το κόσμου τα στραβά | και ας μη γνωρίσω τη ζωή στο παρακάτω | Έλα και φίλα με να πέσω στα νερά | Σαν πρωτοτάξιδο σκαρί στη Σαλαμίνα | Έχω ανάψει όλα τα φώτα στη σειρά | Και έχω στρωμένη μια κουκέτα στην καμπίνα | Έλα και δώσ' μου τη ζωή με ένα φιλί | Βάλε προσάναμμα στα χείλη το όνειρό μου | Αφού δεν είναι το καλό μες στο πολύ | Ας είναι αυτό το τελευταίο δειλινό μου

02. Τα μεγάλα τα ποτάμια Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Τα μεγάλα τα ποτάμια δεν τα γνώρισα | δυο σταγόνες ήπια μόνο και προχώρησα | βρήκα την κρυφή τη στέρνα την ψιχάλα της | κι έφυγα πιο διψασμένος για το γάλα της | Τα μεγάλα τα ποτάμια τα προσπέρασα | ό,τι πήρα απ' τα νερά τους, άλλους κέρασα | Τα μεγάλα τα ποτάμια δεν τα γνώρισα | δυο σταγόνες ήπια μόνο και προχώρησα | βρήκα τ' ουρανού τις πέτες και σταμάτησα | και κατάλαβα για σένα πως κριμάτισα | Τα μεγάλα τα ποτάμια τα προσπέρασα | ό,τι πήρα απ' τα νερά τους, άλλους κέρασα

03. Το γράμμα Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Μ' ένα δισάκι προσφυγιάς στον ώμο μου | κι ούτε ένα βλέμμα Παναγιάς στο δρόμο μου | γράμμα μου σκίσε τα βουνά | να βρεις τα μάτια τα στεγνά | Και πάρε γράμμα τα δάκρυά μου | να βρεις τα μάτια που είναι μακριά μου | και γίνε στόμα να της μιλήσεις | αν με θυμάται να τη ρωτήσεις | αν με θυμάται και με πονά | Μ' ένα τσιγάρο ζητιανιάς στα χείλη μου | ένα τραγούδι λησμονιάς οι φίλοι μου | και δεν αντέχω άλλο πια | να στρώνω μέσα σε γιαπιά | Και πάρε γράμμα τα δάκρυά μου | να βρεις τα μάτια που είναι μακριά μου | και γίνε στόμα να της μιλήσεις | αν με θυμάται να τη ρωτήσεις | αν με θυμάται και με πονά | Μ' ένα μολύβι μελανί ζωγράφισα | χάραξα πάνω σου φωνή και δάκρυσα | γράμμα μου πέτα σαν πουλί | στου πικραμένου την αυλή | Και πάρε γράμμα τα δάκρυά μου | να βρεις τα μάτια που είναι μακριά μου | και γίνε στόμα να της μιλήσεις | αν με θυμάται να τη ρωτήσεις | αν με θυμάται και με πονά

04. Κράτα καρδούλα μου Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Παντελής Θαλασσινός
Κράτα καρδούλα μου γερά, | ν' ανοίξω δρόμο στη χαρά, | πέσε στα χώματα, στα χαρακώματα, | κράτα καρδούλα μου γερά. | Τα 'χω τα ρούχα σου καημέ | χίλιες φορές μπαλώσει | κι αν ήρθαν πίκρες στη ζωή | θα 'ρθει χαρά άλλη τόση. | Τράβα καρδούλα μου μπροστά | τα χρόνια είναι λιγοστά | τ' άσπρα σου φόρεσε, σήκω και χόρεψε, | τράβα καρδούλα μου μπροστά. | Τα 'χω τα ρούχα σου καημέ | χίλιες φορές μπαλώσει | κι αν ήρθαν πίκρες στη ζωή | θα 'ρθει χαρά άλλη τόση.

05. Να πιώ απ΄ το ποτήρι σου Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ευθυμία Πανταζοπούλου
Να μπω μέσα στη σκέψη σου, | να δω μόνο για λίγο | τι σκέφτεσαι για μένανε | και ύστερα να φύγω | τι σκέφτεσαι για μένανε | και ύστερα να φύγω. | Να μπω μέσα στα μάτια σου, | να δω ότι κοιτάζεις | Να γίνω διάφανο φιλί | την ώρα που πλαγιάζεις | Να γίνω διάφανο φιλί | την ώρα που πλαγιάζεις. | Να πιω απ' το ποτήρι σου, | να δω τα μυστικά σου. | Κάθε γουλιά απ' το κρασί | με φέρνει πιο κοντά σου | κάθε γουλιά απ' το κρασί | με φέρνει πιο κοντά σου. | Να μπω μέσα στο σώμα σου | και μέσα σου να ζήσω. | Με της ψυχής σου τη φωνή | απόψε να μιλήσω | Να μπω μέσα στην αύρα σου, | το μύθο σου να κλέψω. | κι όσο θα ξετυλίγεται | στο φως να ταξιδέψω

06. Μες στα συντρίμμια μου Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Μες στα συντρίμμια μου σε βρήκα μια στιγμή | σαν τον καθρέφτη που πετάνε το σπασμένο | μόνο που εγώ σ' ένα κομμάτι από γυαλί | είδα ένα μέρος μιας ζωής καθρεφτισμένο | Μες στα συντρίμμια μου σε βρήκα να γελάς | και να μου λες πως μόνο εγώ είμαι το συντρίμμι | γι' αυτό κι η κόλαση που χρόνια κουβαλάς | είμαι ο ίδιος στο δικό μου καλντερίμι | Είναι συντρίμμια στη ζωή που τ' αγαπάς | σε μια στιγμή που η μοναξιά σου σε πληγώνει | κι όταν δεν έχεις μες στον κόσμο πού να πας | αυτά είναι οι φίλοι σου οι μεγάλοι και οι μόνοι | Μες στα συντρίμμια μου σε βρήκα να γελάς | και να μου λες πως μόνο εγώ είμαι το συντρίμμι | γι' αυτό κι η κόλαση που χρόνια κουβαλάς | είμαι ο ίδιος στο δικό μου καλντερίμι

07. Ταξίμι Οργανικό
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός

08. Το κορμί σου το αλάνι Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Πήγε δώδεκα και κάτι | στην Αθήνα και στη Σπάρτη | το κορμί σου δε νυστάζει | και τα φώτα του ανάβει | Βάζει κόκκινο φουστάνι | δυο τραγούδια του Τσιτσάνη | και στις πίστες του Σαββάτου | γδύνεται τα μυστικά του | Το κορμί σου το αλάνι | πόσους φόνους έχει κάνει | πόσους φόνους έχει κάνει | και ο νόμος δεν το πιάνει | Πήγε δύο παρά δέκα | στο Αλγέρι και στη Μέκκα | γύρω, γύρω παλαμάκια | και στη μέση τα μεράκια | Ποιος γεμίζει τα ποτήρια | και σου κάνει τα χατίρια | και στις πίστες του Σαββάτου | γδύνεται τα μυστικά του | Το κορμί σου το αλάνι | πόσους φόνους έχει κάνει | πόσους φόνους έχει κάνει | και ο νόμος δεν το πιάνει

09. Ταξίμι Οργανικό
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός

10. Αχ κορμί ζωγραφιστό Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Απ' την Αλεξανδρούπολη | και τη γιαγιά Ροδόπη | σου γράφω τώρα π' άλλαξαν | κι ομόρφυναν οι τόποι | Τώρα που ήρθε η άνοιξη | σαν κόκκινη ανεμώνα | και γίναν τριαντάφυλλα | οι μέρες του χειμώνα | Αχ κορμί ζωγραφιστό μου | και γαρίφαλο κλειστό μου | μες στο μπαξεδάκι μου | πού γυρνάς ξενάκι μου | Απ' την Αλεξανδρούπολη | και τη μητέρα Θράκη | σου στέλνω και το δάκρυ μου | σε άσπρο μαντιλάκι | Δυο παπαρούνες έκοψα | απ' τον παππού τον Έβρο | όπου και να 'σαι μάτια μου | θα ψάξω και θα σε βρω | Αχ κορμί ζωγραφιστό μου | και γαρίφαλο κλειστό μου | μες στο μπαξεδάκι μου | πού γυρνάς ξενάκι μου

11. Ό,τι φεύγει από κοντά σου Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Ό,τι φεύγει από κοντά σου | να το χαίρεσαι | άνοιξ' του γλυκά την πόρτα | μην ενδιαφέρεσαι | Μη λυπάσαι και μην τρέχεις | μες στους δρόμους να το βρεις | ειν' το μόνο που θα μείνει | από σένα σαν χαθείς | Ό,τι πέφτει από την τσέπη σου | δεν χάνεται | απ' του δρόμου το χεράκι | σαν παιδάκι πιάνεται | Μη λυπάσαι και μην τρέχεις | μες στους δρόμους να το βρεις | ειν' το μόνο που θα μείνει | από σένα σαν χαθείς

12. Αχ φεγγάρι Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Έλα για την αγάπη μίλησέ μου | και όποια χάρη θέλεις ζήτησέ μου | να βρω το πιο κρυφό μαργαριτάρι | ή να σου κατεβάσω το φεγγάρι | Αχ φεγγάρι αχ φεγγάρι | κάνε μου αυτή τη χάρη | γίνει ψέμα γίνε κέρμα | να χωράς στο χέρι που αγαπώ | Έλα να μοιραστούμε αυτό το βράδυ | το φως που κρύβεται μες στο σκοτάδι | κι άφησε τα τραγούδια να μας πάνε | στα μέρη της καρδιάς που ξενυχτάνε | Αχ φεγγάρι αχ φεγγάρι | κάνε μου αυτή τη χάρη | γίνει ψέμα γίνε κέρμα | να χωράς στο χέρι που αγαπώ

13. Ο αθάνατος Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Παντελής Θαλασσινός
Ο υπάλληλος του θάνατου | που είναι ρακοσυλλέκτης | μπήκε προχτές στου αθάνατου | το καφενείο σαν κλέφτης | Πάρε μας χάρε μας πάρε μας | φώναξαν τα γερόντια | πάρε μας χάρε μας πάρε μας | κάθετα κι οριζόντια | Μπήκε να κόψει κίνηση | να κάνει και μια μήνυση | Ο υπάλληλος του θάνατου | που ‘ναι απεσταλμένος | μπήκε προχτές στου αθάνατου | και βγήκε μεθυσμένος | Πάρε μας χάρε μας πάρε μας | φώναξαν τα κουρέλια | χάρη μας κάνεις χάρε μας | και βάλανε τα γέλια | Μπήκε να κόψει κίνηση | να κάνει και μια μήνυση | Ο υπάλληλος του θάνατου | δικαστικός κλητήρας | ποιος να ‘ναι μες στου αθάνατου | απόψε ο μνηστήρας | Πάρε μας χάρε μας πάρε μας | φώναξαν τα γερόντια | πάρε μας χάρε μας πάρε μας | κάθετα κι οριζόντια | Μπήκε να κάνει μήνυση | μα έκανε λάθος κίνηση

14. Στης Χαλιμάς το περιβόλι Τραγούδι: Γ. Ανδρεάτος & Π. Θαλασσινός
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Στης Χαλιμάς το περιβόλι το παραμύθι φύτεψα, | ό,τι μου είπες για την Πόλη σαν ψέμα και το πίστεψα, | στου Μπαλουκλί την άγια βρύση, γλυφό νερό με πότισες, | κι η μέρα λίγο πριν ροδίσει τα δυο μου μάτια φώτισες. | Τραγούδα ο χρόνος να γυρίσει | κι ας τρέξουν τα ματάκια βρύση. | Στο Γαλατά και στα Ταταύλα, σαν καροτσέρης πέρασε, | τελεία, έβαλε, και παύλα, ο χρόνος και μας γέλασε, | Τραγούδα ο χρόνος να κυλίσει | κι ας τρέξουν τα ματάκια βρύση.

15. Όλα πολύτιμα Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Κρατώ το αίμα σου από παλιά πληγή | από τα ρούχα σου ένα ξέφτι | ένα σου αχ από το στήθος σου πριν βγει | και τη σκιά σου στον καθρέφτη | Κρατώ τη σπίθα σου από παλιά φωτιά | σ' ένα τσιγάρο που τελειώνει | την τελευταία πικραμένη σου ματιά | κι απ' τα φιλιά σου λίγη σκόνη | Όλα πολύτιμα γι' αυτό και δεν τ' αγγίζω | απ' την ψυχή μου τίποτ' άλλο δεν ορίζω | Κρατώ το γέλιο σου από παλιά γιορτή | το πρόσωπό σου μεθυσμένο | το τελευταίο που μου άφησες χαρτί | μ' ό,τι ήταν πάνω του γραμμένο | Κρατώ το χάδι σου στα ήσυχα μαλλιά | το φόβο μήπως με ξυπνήσεις | τα δυο σου χείλη που δε βγάζανε μιλιά | μα λέγανε πως θα μ' αφήσεις | Όλα πολύτιμα γι' αυτό και δεν τ' αγγίζω | απ' την ψυχή μου τίποτ' άλλο δεν ορίζω

16. Στις φυλακές του Ρίου Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Στις φυλακές του Ρίου βαθιά χαράματα | τα μάτια του θηρίου γεμίσαν κλάματα | Στις φυλακές του Ρίου σκιά περπάταγε | σαν άγγελος Κυρίου ρομφαία κράταγε | οι στεναγμοί της θάλασσας τα πρωινά μελτέμια | λυγίζουνε τα σίδερα και σπάνε τα μεντέμια | Στις φυλακές του Ρίου βαθιά χαράματα | τα μάτια του θηρίου γεμίσαν κλάματα | Στις φυλακές του Ρίου γλυκοξημέρωνε | το βλέμμα του θηρίου Θεός δε μέρωνε | γιατί ξαναθυμήθηκε μια νυχτογεννημένη | που διάβαζε στα μάτια της τη μοίρα του γραμμένη | Στις φυλακές του Ρίου βαθιά χαράματα | τα μάτια του θηρίου γεμίσαν κλάματα

17. Χασάπικο της Σαλαμίνας Οργανικό
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης