Τετάρτη, 6 Φεβρουαρίου 2013

Αχ ψυχή μου φαντασμένη





















01. Ζηλεύει η νύχτα Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Ζηλεύει η νύχτα κάτι απ' το φως της έχεις πάρει | στρέφεις το βλέμμα ψηλά κι ανάβει το φεγγάρι | έξω απ' το χρόνο γύρω σου ακίνητα τοπία | χορεύεις μόνη μέσα σε μια φωτογραφία | Παίξε με στα χέρια σου σαν σφαίρα | πέτα με ψηλά στον αέρα | δώσε μου πνοή απ' την πνοή σου | να ξαναγεννηθώ μαζί σου | Η νύχτα φεύγει με τις μνήμες σου φωτίζει | ο κόσμος όλος γύρω από σένανε γυρίζει | εικόνα ονείρου που η μέρα δεν τη σβήνει | δε μ' αγγίζεις μα τα σημάδια σου μ' αφήνεις | Παίξε με στα χέρια σου σαν σφαίρα | πέτα με ψηλά στον αέρα | δώσε μου πνοή απ' την πνοή σου | να ξαναγεννηθώ μαζί σου | Ζεστό ποτάμι αυτή τη ζεστασιά σου δώσ' μου | θερμό εσύ ρεύμα στην κρύα θάλασσα του κόσμου | Παίξε με στα χέρια σου σαν σφαίρα | πέτα με ψηλά στον αέρα | δώσε μου πνοή απ' την πνοή σου | να ξαναγεννηθώ μαζί σου

02. Μεταφυσικό Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Φεγγάρι φέγγε μου να περπατώ στη νύχτα | ούτε και 'συ έχεις θεό μήτε πατρίδα | μόνο φωτίζεις | στην ακρόπολη τα παραμιλητά μου προσδιορίζεις | Πονηρέ θεούλη, πατάς εκεί που μας πονάει | και τ' άλλο πόδι σηκωμένο σ' ένα τσάμικο | τη φούντα σου τινάζεις | και στην αιώνια ζωή μας κατεβάζεις | Μες στα σκοτάδια της αγάπης μας γυρνάω | μες στα κρυφά σχολειά, αλλοδαπός χαμένος | σε χασισοπαράδεισο | κρατηθείτε να μη πέσουμε στην άβυσσο | Ασκητές μπρος στα προπύλαια στημένοι | αυτοπυρπολημένος άγιος στη Θεσσαλία | όλοι εκστασιασμένοι | κεριά αναμμένα μες στο ντουλάπι, αφορισμένοι | Το τρίτο μάτι ανοίγει κλείνουν τα άλλα δυο | κομπλεξικοί τηλεθεατές στη νιρβάνα του Βούδα | λοβοτομημένοι | από αλλόθρησκους μεσσίες εξαρτημένοι | Φεγγάρι φέγγε μου να περπατώ στη νύχτα | ούτε και 'συ έχεις θεό μήτε πατρίδα | μόνο φωτίζεις | στην ακρόπολη τα παραμιλητά μου προσδιορίζεις.

03. Φωτοβολίδα Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Μια φωτοβολίδα μες στη νύχτα σκάει | κι η καρδιά μου σπάει μες στο φως σε είδα | Γίναν τα κομμάτια μια καινούργια γη | μες στην αλλαγή βλέπω μ' άλλα μάτια | Γίναν τα κομμάτια μια καινούργια αρχή | μεσ' την αλλαγή βλέπω μ' άλλα μάτια | Όλα είναι ίδια αν δε τ' αγαπάς | όλα μένουν ίδια άμα δε τα πας | Κι όλα αυτά που είναι γίνονται ξανά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | Μια φωτογραφία κομματάκια δυο | έχω να σε δω χρόνια αστεία, αστεία | Πιάνω την κολλάω σε ξανακοιτώ | πιο όμορφη θαρρώ δείχνεις μου όσο πάω | Όλα είναι ίδια αν δε τ' αγαπάς | όλα μένουν ίδια άμα δε τα πας | Κι όλα αυτά που είναι γίνονται ξανά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | Στην καρδιά σου καίει μια μικρή φωτιά | κι από τη ματιά ένα φως που ρέει | Σα φωτοβολίδα μες στη νύχτα σκάει | κι ας ξαναγυρνάει πίσω η σελίδα | Σα φωτοβολίδα μες στη νύχτα σκάει | κι ας ξαναγυρνάει πίσω η σελίδα | Όλα είναι ίδια αν δε τ' αγαπάς | όλα μένουν ίδια άμα δε τα πας | Κι όλα αυτά που είναι γίνονται ξανά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά | μέσα απ' τη δικιά σου τη ματιά

04. Αθήνα Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Χιονίζει στάχτες | Κι ο αέρας που σκορπάει | Μια μυρουδιά καμένου δάσους, του έρωτα μας | Του έρωτα των παιδικών μας χρόνων | Αθήνα | Που κάηκε, κάηκε για πάντα. | Χιονίζει στάχτες | Κι ο αέρας που σκορπάει | Το παρελθόν μου, σε ξένους κι άγνωστα τοπία | Δίχως αναμνήσεις πως θα ζήσω | Αθήνα | Δίχως αναμνήσεις πως θα ζήσω | Δίχως αναμνήσεις πως θα ζήσω | Αθήνα | Δίχως αναμνήσεις πως θα ζήσω.

05. Ο Ρομπέν των καμένων δασών Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Γεννήθηκα μες τη σπηλιά του τσιμεντένιου δράκου | από το στόμα του ξερνάει τις φλόγες του θανάτου | στένεψε ο κόσμος, στένεψε, στένεψε το μυαλό μου | η πολιτεία πιο μικρή απ' το δωμάτιο μου | Σπίτι, τους φίλους, τη δουλειά, όλους θα τους αφήσω | δίχως βοήθεια καμιά, μόνος θα πολεμήσω. | θα πάρω κράνος διχτυωτό απ' το Μοναστηράκι | θα βάλω πάνω ένα φτερό μαύρο από κοράκι | θα πάρω φτυάρι και κασμά και πετσετέ φουλάρι | θα πάρω δρόμους και βουνά πάνω σ' ένα μουλάρι. | Είμ' ο Ρομπέν των καμένων δασών | και των πολυκατοικιών. | Γεννήθηκα μέσα στη γη μια ντάλα μεσημέρι | και σε πλατεία φύτρωσα, σ' ένα μικρό παρτέρι | στένεψε ο κόσμος στένεψε, στέρεψε η έμπνευσή μου | ο αέρας μου λιγότερος απ' την αναπνοή μου | Ειμ' ένα φαλακρό βουνό, γη καταπατημένη | μπουλντόζα ακυβέρνητη, από κλωστή δεμένη. | Είμαι εδώ, δεν είμαι εδώ, δεν ξέρω, δεν κρατιέμαι | θηρίο είμαι ακέφαλο, θηρίο που καταριέμαι | φτάνει ως εδώ, βγάλτε για μένα ένα νόμο | βάλτε με να περνάω γέρους απ'το δρόμο. | Είμ' ο Ρομπέν των καμένων δασών | και των πολυκατοικιών.

06. Μετά τιμής Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Δε μπορεί, δε μπορεί, θα το πάρω το χαρτί | Βαριέμαι τώρα τόσους μήνες | Τα πόδια μου πρηστήκαν στις ουρές | Τρώω στις καντίνες | Δε μπορεί, θα το πάρω το χαρτί | Χάλασα μια περιουσία στις δηλώσεις | Τόσα χαρτόσημα τόσες διατυπώσεις | Δε θα ‘χει ξαναγίνει όμως αυτό | Να ‘χω στα χέρια μου τέτοιο αποδεικτικό | Μ’ έχουνε φάει οι σκάλες στα υπουργεία | Τα γκρίζα κτήρια, τα μίζερα γραφεία | Θα το πληρώσουνε το λάθος τους πολύ | Θα λένε αδύνατον, θα δείχνω το χαρτί | Ένα πρωί, ένα πρωί | Μια αίτηση πήγα να κάνω απλή | Μα ένας άσχετος, ένας μολυβοσπρώχτης | Που με μέσον είχε πάρει τη καρέκλα, με έγραψε γυναίκα | Μήνες παιδεύομαι τώρα να τ’ αποδείξω | εκείνη την αίτηση γιατί να την εσχίσω; | Στο κάτω, κάτω της γραφής λέει Ευρυδίκη | Δε λέει Σούλα, ούτε Μπούλα, ούτε Νίκη | Το θέμα το προχώρησα πολύ | Γράφτηκα στα μητρώα των θηλέων | Θα ‘χω ταυτότητα που γράφει Ευρυδίκη | Όλα καλά κι όλα ωραία | Μόνο να βρω να παντρευτώ κι έναν Ορφέα.

07. Τα τσιγάρα Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Τα τσιγάρα αναβοσβήνω | κάνω το πικρό γλυκό | κι ο καπνός που πάει πάνω | φτιάχνει ένα μηδενικό | Φίλοι με ρωτούν τι κάνω | πώς τα πάω πώς περνώ | κι εγώ ανάβω ένα τσιγάρο | και δεν ξέρω τι να πω | Το ταβάνι θα τρυπήσω | με το νου μου έξω θα βγω | μα ποιος μου ‘βαλε στο χέρι | το τσιγάρο που κρατώ | Αχ ψυχή μου φαντασμένη | και κορμί μου μοναχό | αν εγώ δε σας παντρέψω | σαν τσιγάρο να καώ

08. Σικέ Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Μια κούκλα φουσκωτή, μ’ ένα μπικίνι | Και μια εκτόνωση προκάτ, που μου τη δίνει | Η πλαστική κονκάρδα της ελευθερίας | Κι ο αυνανισμός που είναι κατά της αϋπνίας | Δεν πάω απόψε στον αγώνα | Δεν πάω απόψε στον αγώνα, με τα πριμ | Γιατί το σκορ εγώ το ξέρω | Γιατί το σκορ εγώ το ξέρω από πριν | Σικέ όλα σικέ, σικέ | Σικέ όλα σικέ και μιλημένα | Σικέ όλα σικέ, σικέ | Ψεύτικα και στημένα | Στο κομοδίνο πλάι στη ντιβανοκασέλα | Εκεί που αφήνεις το νερό με τη μασέλα | Ρίχνεις μαζί το σηματάκι της ειρήνης | Και το πρωί το ξαναβάζεις να ομορφύνεις | Δεν πάω απόψε στη πορεία πασατέμπο | Όχι πορείες μ’ άδεια απ’ τις αρχές | Δεν κάνω έρωτα με κούκλα | Δεν κάνω έρωτα με κούκλες φουσκωτές | Σικέ όλα σικέ, σικέ | Σικέ όλα σικέ και μιλημένα | Σικέ όλα σικέ, σικέ | Ψεύτικα και στημένα | Μια κούκλα φουσκωτή, μ’ ένα μπικίνι | Και μια εκτόνωση προκάτ, που μου τη δίνει | Δεν έχω σώμα πια, όραμα πια δεν έχω | Και από τα κόκκαλα βγαλμένος δεν αντέχω.

09. Φεύγω Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Ρίχνω στη νύχτα μια σπρωξιά | παίρνω φωτιά και ξημερώνει | στη τελευταία ρουφηξιά | κάνω όρκο να τελειώσει πια | ό,τι τελειώνει. | Μπαίνω στο τρένο την αυγή | για να με βρει σε άλλο μέρος | η μέρα ετούτη που θα μπει | να με γλιτώσει από 'κει | που ήμουνα ξένος. | Φεύγω, φεύγω, κάθε μέρα φεύγω | Μέτρο, μέτρο, όλο πιο μακριά | φεύγω, φεύγω, τόσα χρόνια φεύγω, | στη καρδιά μου όλο πιο κοντά. | Ρίχνω στα μάτια μου ένα φως | και κάνω ανάκριση μονάχος, | ο χωρισμένος μου εαυτός | είναι που χώρισε τον κόσμο | από λάθος. | Άραγε τι να φταίει τι | που ονειρευόμαστε στον ξύπνιο, | και να ‘ναι η λησμονιά αυτή | που ανοίγει πόρτες το πρωί | στο πρώτο χτύπο.

10. Ντέρμπι, Χούλιγκανς Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Κώστας Θεοδωρόπουλος
Σκοτώστε με έξω απ’ το προποτζίδικο | Καθώς θα βγαίνω με το χέρι μου στη τσέπη | Πριν γίνω πλούσιος με πλούτο αεριτζίδικο | Πριν κρεμαστώ στο Χ το ξύλινο ενός ντέρμπι | Της φτώχειας θα πληρώσω το μερίδιο | Θα πω της εβδομάδας το αντίο | Θα γράψει ένας φίλος επικήδειο | Θα με τυλίξουνε σε μια σημαία δελτίο | Πνεύμα αδέσποτο πετάει πάνω απ’ τα γήπεδα | Ο μπλε καπνός που βγαίνει απ’ τα πρακτορεία | Μιας κυλιόμενης κερκίδας τα επίπεδα | Θα ανεβαίνει σαν αιώνια τιμωρία | Πνεύμα αδέσποτο πετάει πάνω απ’ τα γήπεδα | Ο μπλε καπνός που βγαίνει απ’ τα πρακτορεία | Μιας κυλιόμενης κερκίδας τα επίπεδα | Θα ανεβαίνει σαν αιώνια τιμωρία... | Ποτέ από τη λεωφόρο | Πάντοτε απ’ την ατραπό | Περνά ο δρόμος | Που οδηγεί στο σ’ αγαπώ | Στο δρόμο για το φέγγον όρος | Εθελουσίως ασκητές | Έτσι γαμεί η Λεωφόρος | Έτσι αγαπάνε οι ποιητές | Στο δρόμο για το φέγγον όρος | Εθελουσίως ασκητές | Έτσι γαμεί η Λεωφόρος | Έτσι αγαπάνε οι ποιητές | Έτσι αγαπάνε οι ποιητές

11. Κατάδυση Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Έκανα μια κατάδυση στο κέντρο της Αθήνας, καβάλα σε μια μηχανή | Πήρα μια ανάσα στη Βουλή | Δεύτερη Ακαδημίας | Ομόνοια τη Τρίτη | Πνοές λιποθυμίας σα το δύτη | Και όμως βγαίνουνε καινούργιες, κάθε τόσο εφημερίδες | Μάρκες καινούργιων σιγαρέτων | Γεννιούνται ελπίδες | Κι όμως γίνονται νέες κάθε μέρα συμφωνίες | Νέα μοντέλα αυτοκινήτων, συναυλίες | Κι όλα σε πείθουν, ότι ακόμα προχωράμε | Ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί και κάπου πάμε | Μιας νύχτας οικοδόμημα παράνομο η Αθήνα, σταματημένη ανασκαφή | Θερμοπληξίας συγκοπή | Και η αρχαία πόλη | Θαμμένη, γκρι και μόνη | Θα περιμένει τους κληρονόμους ακόμη | Και όμως βγαίνουνε καινούργιες, κάθε τόσο εφημερίδες | Μάρκες καινούργιων σιγαρέτων | Γεννιούνται ελπίδες | Κι όμως γίνονται νέες κάθε μέρα συμφωνίες | Νέα μοντέλα αυτοκινήτων, συναυλίες | Κι όλα σε πείθουν, ότι ακόμα προχωράμε | Ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί και κάπου πάμε | Κι όλα σε πείθουν, ότι ακόμα προχωράμε | Ότι είμαστε ακόμα ζωντανοί και κάπου πάμε.

12. Εκλογές Τραγούδι: Ορφέας Περίδης
Μουσική: Ορφέας Περίδης | Στίχοι: Ορφέας Περίδης
Θάλασσα στη Λάρισα | σιδηρόδρομο στην Κρήτη | όχι τρύπες στις δεκάρες | έρχονται εκλογές | Πέσε μόνος σου αρχηγέ | απ' το προεκλογικό μπαλκόνι | κι ό,τι μας ενώνει | είναι αυτό που δε θα γίνει ποτέ | Αν δε βγείτε πρώτο κόμμα | το ίδιο βράδυ Κυριακής | θα καείτε ζωντανοί | σαν λαμπάδες στις κολώνες της ΔΕΗ | κι αν δε βγούμε πρώτοι εμείς | το ίδιο βράδυ Κυριακής | να μας τρώνε τα λιοντάρια | στον ιππόδρομο με βάρδια | Έργα στις οδούς | θέσεις και μισθοί, αυξήσεις | εντυπώσεις, υποσχέσεις | έρχονται εκλογές | Κάθε τέσσερα χρονάκια | μία Κυριακή πολίτες | κι ό,τι δεν τους είπες | γράψ' το στο ψηφοδέλτιο κι εσύ | κι όχι να λες: | Αν δε βγείτε πρώτο κόμμα | το ίδιο βράδυ Κυριακής | θα καείτε ζωντανοί | σαν λαμπάδες στις κολώνες της ΔΕΗ | κι αν δε βγούμε πρώτοι εμείς | το ίδιο βράδυ Κυριακής | να μας τρώνε τα λιοντάρια | στον ιππόδρομο με βάρδια | Κάθε τέσσερα χρονάκια | μία Κυριακή πολίτες | κι ό,τι δεν τους είπες | γράψ' το στο ψηφοδέλτιο κι εσύ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης