Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Η νύχτα θέλει έρωτα




















Η Χάρις Αλεξίου σε τραγούδια του Χρήστου Νικολόπουλου

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Δεν υπάρχουνε λόγια Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Λόγια | δεν υπάρχουνε λόγια | στην καρδιά να σ' τα γράψω | με φιλιά να σ' τα πω. | Λόγια | δεν υπάρχουνε λόγια | για την τρέλα που νιώθω | επειδή σ' αγαπώ. | Εσύ | που μου δίνεις, μου παίρνεις, μου ζητάς | Εσύ | Τη ζωή μου κρατάς. | Εσύ | που μου δίνεις, μου παίρνεις, μου ζητάς | εσύ, τη ζωή μου στα χέρια σου κρατάς. | Μάτια | στα υγρά μου τα μάτια | μοναχά να διαβάσεις | όσα θέλω να πω. | Όσα | δεν τολμάει η γλώσσα | και μου καίνε τα χείλη | επειδή σ' αγαπώ

02. Πιάσ' τα ζάρια Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Πιάσ' τα ζάρια μες στα χέρια σου βαριά | παίξτα όλα μονομιάς σε μια ζαριά | παίξτα όλα και ας χάσεις | προκειμένου να με χάσεις | Αν δε ρίξεις τη ζαριά | ρίξε μου τη μαχαιριά. | Δώσ' τα όλα κράτησέ με | κλάψε κι υπεράσπισέ με. | Τώρα είν' η ευκαιρία σου η μια | για να κάνεις τη μεγάλη σου ζημιά | όλα να τα ξεπουλήσεις | μα εμένα να κερδίσεις

03. Αγάπησέ με Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ένα παράθυρο ανοικτό | αφήνω στην καρδούλα μου | να βλέπεις φως και να ‘ρχεσαι | αγάπη μου, κοντά μου | Αγάπησέ με, αγάπησέ με | αγάπησέ με, σήμερα | μες στη ζωή σου σεργιάνισέ με | βραδιές κι απομεσήμερα | Πριν πέσει η νύχτα και κλειστώ | μες στη σιωπή καρδούλα μου | πάρε το δρόμο, μην αργείς | σε ψάχνουν τα φιλιά μου | Αγάπησέ με, αγάπησέ με | αγάπησέ με, σήμερα | μες στη ζωή σου σεργιάνισέ με | βραδιές κι απομεσήμερα

04. Όλα μου τα καράβια Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όλα μου τα καράβια που αρμενίζουνε | τα μάτια σου που λάμπουν και με ζαλίζουνε. | Όλα μου τα καράβια μέσα στα κύματα | τα πρώτα της καρδιάς μου γλυκοσκιρτήματα. | Όλα μου τα καράβια που ταξιδεύουνε | αγάπη σου χαρίζουν και σου γυρεύουνε. | Όλα μου τα καράβια θα βουλιάξουνε | όταν τα δυο σου μάτια δω να κλάψουνε. | Όλα μου τα καράβια που αρμενίζουνε | τα μάτια σου που λάμπουν και με ζαλίζουνε. | Όλα μου τα καράβια, τα χελιδόνια μου | εσύ που ευωδιάζεις μες στα σεντόνια μου. | Όλα μου τα καράβια μέσα στα κύματα | της νύχτας τα γλυκά μας παραστρατήματα. | Όλα μου τα καράβια, τα τρεχαντήρια μου | εσύ που είσ' ο ήλιος στα παραθύρια μου. | Όλα μου τα καράβια θα βουλιάξουνε | όταν τα δυο σου μάτια δω να κλάψουνε. | Όλα μου τα καράβια που ταξιδεύουνε | αγάπη σου χαρίζουν και σου γυρεύουνε.

05. Έσπειρες θύελλες Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έσπειρες θύελλες και θέρισες μαχαίρια | γιατί δεν είχες καταλάβει πιο νωρίς | ότι τα χέρια που σ' ανέβασαν στ' αστέρια | να τα προδώσεις και να φύγεις δεν μπορείς. | Τι γυρεύεις και τι προσπαθείς; | Δεν γυρίζει πίσω το ποτάμι. | Είσ' ένα ναυάγιο της ζωής, | δεν θα βρεις λιμάνι | δεν θα βρεις λιμάνι. | Όλα σου τά 'δωσα χωρίς να τα γυρέψεις | γιατί σ' αγάπησα απ' την πρώτη τη στιγμή | όμως εσύ κοντά μου ήρθες για να παίξεις | και να ξεμπλέξεις μόλις βρεις την αφορμή.

06. Τίποτα δεν άφησες Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τίποτα δεν άφησες. Όλα τα ΄χεις πάρει | λάφυρα μιας μάχης σκοτεινής. | Κλαίνε μες στα μάτια μου έρημοι φαντάροι | που δεν τους θυμήθηκε κανείς. | Δεν υπάρχει πια ελπίδα | μου την έπνιξες κι αυτή | όπως πνίγει η καταιγίδα | μια παιδιάστικη γιορτή. | Τίποτα δεν άφησες. Μόνο γη καμένη | κι έναν ανεξήγητο σκοπό | από φυσαρμόνικα φάλτσα, ρημαγμένη | που όλο τραγουδάει σ' αγαπώ

07. Η νύχτα θέλει έρωτα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Τη νύχτα περισσότερο μου λείπεις | τη νύχτα σ' αγαπάω πιο πολύ. | Την ώρα που σε θέλω εδώ να μείνεις | εσύ πετάς, φεύγεις σαν πουλί. | Η νύχτα θέλει έρωτα | και πράγματα αφανέρωτα. | Έλα κοντά μου, έλα, μείνε ως το πρωί. | Παράτα τα μπερδέματα, | δε λέει η νύχτα ψέματα. | Πάρε μου απόψε μ' ένα χάδι τη ζωή. | Τη νύχτα η αγάπη σου με καίει, | τις στάχτες μου μαζεύω το πρωί, | την ώρα αυτή που διάφανοι κι ωραίοι | μοιάζουμε σαν δυο μικροί θεοί.

08. Είμαι τρελή τα είπαμε Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ποιο μάγκα, ποιον αμαρτωλό | και ποιον κυνηγημένο | δεν τόνε βγάλανε τρελό | δεν τον κοιτούν σαν ξένο; | Ποιο μάγκα, ποιον αμαρτωλό | και ποιον κυνηγημένο; | Χτύπα με, φίλε, χτύπα με | πάρε μαχαίρι, τρύπα με | είμαι τρελή, τα είπαμε | χτύπα και ξαναχτύπα με. | Ποιος φίνος, ποιο καλό παιδί | ποιος μπεσαλής κι εντάξει | μια μέρα έχει δει καλή | μι' αγάπη για ν' αράξει; | Ποιος φίνος, ποιο καλό παιδί | ποιος μπεσαλής κι εντάξει;

09. Πάρε το δρόμο, ξαναγύρισε Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Όταν σου πουν πως τραγουδώ | τα δειλινά, τα βράδια | ψάχνω τα μάτια σου να δω | που κρύψαν τα σκοτάδια. | Πάρε το δρόμο, ξαναγύρισε, | δάκρυα η ζωή πλημμύρισε. | Ρίχνω ξανά την περηφάνια μου | μπρος στην πικρή ορφάνια μου. | Όταν σου πουν πως τριγυρνώ | τις νύχτες στο λιμάνι | σε ψάχνω στον ωκεανό | που κύμα, κύμα φτάνει.

10. Η τσιγγάνα η μάγισσα Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ειμ’ εγώ | η τσιγγάνα, η μοίρα, η μάγισσα | που βαθιά | τη ζωή σου για πάντα τη σφράγισα | όπου κι αν πας θα με ζητάς | κι ότι κι αν λες θα με θυμάσαι και θα κλαις | Έχω στην καρδιά φλόγα και φωτιά | φίλα με να γίνω πυρκαγιά | Μόνο εγώ | σαν τη φλόγα χορεύω για χάρη σου | ειμ΄ η γη | το νερό, το φιλί, το φεγγάρι σου | όπου κι αν πας θα με ζητάς | κι ότι κι αν λες θα με θυμάσαι και θα κλαις

11. Δε ρώτησες αν ζω Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η βρύση του νιπτήρα στάζει αργά | μονότονο της μοναξιάς ρολόι | Η νύχτα τη σκιά της κυνηγά | και μένα το παράπονο με τρώει | Δε ρώτησες αν ζω ή αν πεθαίνω | ούτε κι αν σ' αγαπώ και περιμένω | Δεν ήρθες μια φορά να δεις τι κάνω | λίγο να ζεσταθώ και ας πεθάνω | Οι φίλοι μας χαθήκανε κι αυτοί | σαν να 'ταν μοναχά δικοί σου φίλοι. | Ζωή σακατεμένη και σκυφτή | και πάντα το παράπονο στα χείλη

12. Το τραγούδι της καρδιάς Τραγούδι: Χάρις Αλεξίου
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Αν θες ν' ακούσεις το τραγούδι της καρδιάς | έλα μαζί μου στα υπόγεια της νύχτας. | Εκεί που οι άνθρωποι πονούν χωρίς να φταίνε. | Εκεί που οι άνθρωποι αλήθεια μόνο λένε. | Εκεί που οι άνθρωποι τη μοναξιά τους κλαίνε. | Δε φταίν' αυτοί που ζούνε μακριά απ' τους νόμους | που τους επέταξε η ζωή στους πέντε δρόμους | Σαν τα φαντάσματα τις νύχτες τριγυρνάνε | στης αμαρτίας το τραγούδια ξεδιψάνε. | Υπάρχουν άνθρωποι τρελοί κι αμαρτωλοί | που οι ατσαλάκωτες καρδιές περιφρονούνε. | Γιατί φοβούνται καλημέρα να τους πούνε. | Γιατί φοβούνται μην τους μάθουν ν' αγαπούνε. | Γιατί αλήθειες δεν συνήθισαν ν' ακούνε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης