Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2013

Αν ξαναζούσα





















Ο Στράτος Διονυσίου σε τραγούδια διαφόρων συνθετών

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Αν ξαναζούσα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Νίκος Ιγνατιάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ρωτάς μ' αγωνία και λυγμό | αν, τάχα, σ' αγαπώ ή παίζω και γελώ, | κι εγώ μες στα μάτια σε κοιτώ | και μέσα απ' την καρδιά μου σ' απαντώ. | Αν ήτανε, λοιπόν, να ξαναζούσα | σ' αυτόν τον κόσμο δεύτερη φορά, | εσένα, πάλι, εσένα θ' αγαπούσα, | πιο δυνατά, πιο δυνατά. | Ρωτάς αν θ' αλλάξω εγώ καρδιά | και πω με τον καιρό, σε άλλην "σ' αγαπώ", | αυτά μην τα συλλογιέσαι πια | και άκου το τραγούδι που θα πω. | Αν ήτανε, λοιπόν, να ξαναζούσα | σ' αυτόν τον κόσμο δεύτερη φορά, | εσένα, πάλι, εσένα θ' αγαπούσα, | πιο δυνατά, πιο δυνατά.

02. Κι όλο κλαίω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Παράπονο για σένα έγραψα | μεσάνυχτα για σένα έκλαψα | και τραγούδι πονεμένο πόσο να σε περιμένω | και τραγούδι πονεμένο πόσο να σε περιμένω | Και όλο κλαίω, και όλο κλαίω | και τα δάκρυα που καίνε τα παράπονά μου λένε | και τα δάκρυα που καίνε τα παράπονά μου λένε | Με ρώτησαν για σένα οι φίλοι μου | μα τι να πουν κι αυτά τα χείλη μου | που τ` αφήνεις πικραμένα πικροξενοφιλημένα | που τ` αφήνεις πικραμένα πικροξενοφιλημένα

03. Θα σε βρω όπου και να σαι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Αντώνης Ρεπάνης
Θα θυμάμαι πάντα, πάντα τη μορφή σου, | θα θυμάμαι πάντα, πάντα το φιλί σου | κι αν θα φύγω, η ψυχή μου θα 'ναι εδώ | και πού ξέρεις, ίσως κάποτε σε δω. | Θα σε βρω όπου και να 'σαι, | θα σε βρω, να το θυμάσαι, | μ' όποιον να 'σαι θα σε βρω, | θα σε βρω, να το θυμάσαι. | Θα θυμάμαι πάντα, πάντα την ψυχή σου, | θα με καίει πάντα, πάντα η θύμησή σου, | γύρνα, δωσ' μου το φιλί σου το στερνό | κι ας πεθάνω στου σπιτιού σου το στενό. | Θα σε βρω όπου και να 'σαι, | θα σε βρω, να το θυμάσαι, | μ' όποιον να 'σαι θα σε βρω, | θα σε βρω, να το θυμάσαι.

04. Τη ζωή εγώ τη βλέπω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Όταν μ' αγκαλιάζεις, πάψε να μιλάς | τι είναι η ζωή μη με ρωτάς. | Τη ζωή εγώ τη βλέπω, | ένα λάθος, ένα ψέμα, | ένα όνειρο που φεύγει, μια σκιά, | τη ζωή εγώ τη βλέπω, | μέσα στο δικό σου βλέμμα, | σαν τραγούδι, σαν ελπίδα, | σαν κρυφή παρηγοριά. | Είσαι ένα κομμάτι από τη ζωή, | είσαι εσύ η ίδια η ζωή. | Τη ζωή εγώ τη βλέπω, | ένα λάθος, ένα ψέμα, | ένα όνειρο που φεύγει, μια σκιά, | τη ζωή εγώ τη βλέπω, | μέσα στο δικό σου βλέμμα, | σαν τραγούδι, σαν ελπίδα, | σαν κρυφή παρηγοριά, | τη ζωή εγώ τη βλέπω, | μέσα στο δικό σου βλέμμα, | σαν τραγούδι, σαν ελπίδα, | σαν κρυφή παρηγοριά.

05. Αφήστε με να ζω Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Μιχάλης Τουτουντζής
Με λεν' αλήτη και μπεκρή | κι αν με πικραίνουνε δε νοιάζονται για μένα, | μα εγώ από τούτη τη ζωή | πήρα τις πίκρες μα δεν πίκρανα κανένα. | Αφήστε με να ζω στη μοναξιά μου | κι αν είμαι αλήτης και μπεκρής, δικαίωμά μου.  | Με λεν' αλήτη και μπεκρή | μ' αν δεν τα πιω τον πόνο πώς να ξεγελάσω, | τις ατυχίες της ζωής | αν δεν απλώσει το μυαλό πώς να ξεχάσω. | Αφήστε με να ζω στη μοναξιά μου | κι αν είμαι αλήτης και μπεκρής, δικαίωμά μου.

06. Σ' όποια χέρια Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Σ' όποια χέρια κι' αν πέσεις, | σ' οποιαδήποτε χέρια, | στην αρχή θα 'ναι αγάπη | μα στο τέλος μαχαίρια. | Τις κουβέντες σου τις μέτρησα καλά, | και κατάλαβα, αγάπη μου, πολλά, | στο τσιγάρο που καπνίζω, | φύγε και δε σ' εμποδίζω. | Σ' όποια χέρια κι' αν πέσεις, | σ' οποιαδήποτε χέρια, | στην αρχή θα 'ναι αγάπη | μα στο τέλος μαχαίρια, | στην αρχή θα 'ναι αγάπη | μα στο τέλος μαχαίρια. | Μ' έχεις φέρει σε μια δύσκολη στιγμή | κι' είμαι τώρα ένα άψυχο κορμί, | πώς, το δρόμο να σου κλείσω | και να σε γυρίσω πίσω. | Σ' όποια χέρια κι' αν πέσεις, | σ' οποιαδήποτε χέρια, | στην αρχή θα 'ναι αγάπη | μα στο τέλος μαχαίρια, | στην αρχή θα 'ναι αγάπη | μα στο τέλος μαχαίρια.

07. Άστε με απόψε μοναχό Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Μιχάλης Τουτουντζής
Υπάρχει μέσα στο μυαλό | κάποιο παράθυρο αδειανό | που πάει στα περασμένα | κι όταν θολώνει το μυαλό | απ' το παράθυρο κοιτώ | τα χρόνια τα χαμένα | Άστε με απόψε μοναχό, | να μείνω εγώ κι εκείνη | μαζί με την ανάμνηση | που απ' το μυαλό δε σβήνει | Κι αν νιώσω αγάπη μια βραδιά | σ' άλλης γυναίκας αγκαλιά | το ψέμα δεν κρατάει | στο παραθύρι τ' ανοιχτό | κάποια στιγμή θα ξεχαστώ | που στα παλιά με πάει | Άστε με απόψε μοναχό, | να μείνω εγώ κι εκείνη | μαζί με την ανάμνηση | που απ' το μυαλό δε σβήνει

08. Βραδιάζει Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Βραδιάζει η μέρα και πως μου μοιάζει | Που μόνος είμαι και τραγουδώ | Και με χτυπά του καημού τ' αγιάζι | Μα πού να ζεσταθώ | Δρόμος στο περασμένα | Με δίχως γυρισμό | Μπροστά μου έχω εσένα | Και πίσω μου γκρεμό | Βραδιάζει η μέρα μα πού να πάω | Η κάθε πίκρα με φέρνει εδώ | Και μη με βλέπεις που τραγουδάω | Τον πόνο ξεγελώ

09. Άσε κάτω τις βαλίτσες Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Πάνω στην τρέλα σου τι πας να κάνεις | Πού πας να φύγεις μες στην βροχή | Κάτσε και σκέψου το θα με τρελάνεις | Δεν έχω μέσα μου άλλη αντοχή | Άσε κάτω τις βαλίτσες και μη ξεκινάς να φύγεις | άσε κάτω τις βαλίτσες και την πόρτα μην ανοίγεις | Δεν με βλέπεις που πεθαίνω και που τρέμω σαν πουλί | άσε κάτω τις βαλίτσες σε παρακαλώ πολύ | Τα μπογαλάκια σου μη τα μαζεύεις | Και μη ανοίγεις γι’ αλλού πανιά | Τα σκαλοπάτια μας δεν θα κατέβεις | Γιατί μαντάλωσα την κλειδωνιά

10. Αχ! πόσοι καημοί Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Αχ! πόσοι καημοί, | τρυπάνε, μέρα νύχτα, την καρδιά μου, | τα δάκρυα βροχή, θα φύγεις μακριά μου | και θα μου πάρεις την ψυχή, | και θα μου πάρεις την ψυχή. | Αχ! πόσοι καημοί, | Θεέ μου, μ' έχουν βρει και με χτυπάνε, | μου σκίζουν την καρδιά, σαν δέντρο με λυγάνε, | πώς θα τη βγάλω την βραδιά, | πώς θα τη βγάλω την βραδιά. | Αχ! πόσοι καημοί, | μου έχουν, τη ζωή μου, σημαδέψει, | μου κόβεται η μιλιά κι' εγώ ώσπου να φέξει, | μετρώ καινούργια και παλιά, | μετρώ καινούργια και παλιά.

11. Είναι κρίμα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Ένα, ένα τα μετράω τα δικά σου σφάλματα | Ένα, ένα τα μετράω τα δικά σου σφάλματα | και μετρώντας τα με πήραν την αυγή τα κλάματα | και μετρώντας τα με πήραν την αυγή τα κλάματα | Είναι κρίμα είναι κρίμα την καρδιά σου να πουλάς | σαν βαρκούλα μες το κύμα πνίγομαι και δε μιλάς | Είναι κρίμα είναι κρίμα την καρδιά σου να πουλάς | Όσα έκανα για σένα στα χαμένα πήγανε | όσα έκανα για σένα στα χαμένα πήγανε | και τα χρόνια μου ένα, ένα σαν κεράκια σβήσανε | και τα χρόνια μου ένα, ένα σαν κεράκια σβήσανε

12. Χαμένο παιχνίδι Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Κοσμάς Κατσίπης
Ένα τίποτα ως τώρα η ζωή μου, | ένα λάθος δίχως τέλος και αρχή, | μια υπόθεση χαμένη, μια υπόσχεση κλεμμένη, | κι άλλο πια δε μ' απομένει στην πληγή την επομένη | να προσμένω ώσπου να 'ρθεί. | Το παιχνίδι με τη μοίρα το 'χω χάσει | μες στη δύσκολη παρτίδα της ζωής, | σαν τον ξένο απ' τη ζήση έχω περάσει | κι όταν σβήσω δεν θα κλάψει άλλος κανείς. | Σαν αητός είχα απλώσει τα φτερά μου, | είχα, τόσα, στη ζωή μου ονειρευτεί, | μα ναυάγησα στα λόγια και στα δύσκολα τα χρόνια | κι οι χαρές σαν χελιδόνια πέρασαν απ' τη ζωή μου, | μ' έχουν πια απαρνηθεί. | Το παιχνίδι με τη μοίρα το 'χω χάσει | μες στη δύσκολη παρτίδα της ζωής, | σαν τον ξένο απ' τη ζήση έχω περάσει | κι όταν σβήσω δεν θα κλάψει άλλος κανείς.

13. Αποκοιμήθηκα Τραγούδι: Στράτος Διονυσίου
Μουσική: Τόλης Βοσκόπουλος | Στίχοι: Μίμης Θειόπουλος
Ξεφυλλίζοντας απόψε τα όνειρά μου | να περάσει όπως, όπως η βραδιά μου | στη δική σου τη σελίδα εσταμάτησα | και θυμήθηκα για σένανε πως δάκρυσα. | Μα δεν θυμήθηκα το χρώμα των ματιών σου | ούτε τον ήχο της φωνής σου δεν θυμήθηκα. | Και προσπαθώντας κάτι για να θυμηθώ | αποκοιμήθηκα. | Αν σ' αγάπησα απόψε δεν θυμάμαι | και αλήθεια σου το λέω, δεν λυπάμαι. | Κάποιο δάκρυ μου αν κύλησε για σένανε | πες πως ήταν κάποιο δάκρυ για κανένανε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης